Reissukirja

Minanoita

kohtasin matkallani
paljon ajateltavaa:

muorin jota joen laulu
ei päästä tuonpuoleisen
rauhaan
josta nitisevä hirsikään ei irrota
otettaan

valkoisen poron
tuon etiäiseni
joka kauniisti poseerasi
kameralleni

törmäsin myös
rakkaustarinaan jonka
säteet yltää
suopursuruosteen värjäämiin
kuusirykelmiin jotka jo
ruskavärissään odottavat syksyä

ilmassa tuoksui vaniljakynttilä

17

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flunssainen lada

      Tämä on kuin pumpulipallo.
      Ihana:)

      • Minanoita

        Sinulle pumpulipallonkeveät
        kiitokseni =))


    • Miekko

      Täytyy sanoa... tai oikeastaan olen melko sanaton taas.. Löydät näitä elämisen tarinoita, osaat katsoa sinne minne muut välttämättä eivät. Taitolaji. Lisäksi tuo kirjoittamisen lahjasi. Vaistonvaraisesti tykästyin ensilukemalta varsinkin suopursuruosteeseen ja vaniljakynttilän tuoksuiseen ilmaan :)

      • Minanoita

        Pohjoisen (ainakin Länsi-Lapin) kuusiin oli iskenyt tauti nimeltä suopursuruoste, kuuset olivat kovin ruskeaneulaisia ihan kuin poisviskattuja joulukuusia(paitsi neulaset sentään olivat tallella:) metsänlaita täynnä, oikeasti se oli melko surullisen näköistä mutta ajattelin runossani tehdä siitä iloisen asian... Iltausvan aikaan lammen rannalla todellakin lehahteli vaniljakynttilän lempeä tuoksu. ....

        Sinä saat melkein aina palautteellasi minut sanattomaksi, ja todentotta niin iloiseksi=)))

        Sinua kiittäen ystäväsi Noits!


    • *MURUKULTA*

      Vaikka kaikki on kirjoitettu tuuliin ja unelmiin,
      tässä sen näkee, että kannattaa myös kirjoittaa ihka oikeelle paperillekin! :)
      Tiäällä Murukulta, lehtisilpun keskeltä, *on salaperäinen* vilikuttaa,
      seuranaan merikotkan kokoinen kärpänen ikunassa! :[
      Ja pulu se vain kujertaa akkuna takana...vielä...kin... ;)))
      http://www.mtv3.fi/ohjelmat/maajussillemorsian2008b/img/kyyhky.jpg

      • Minanoita

        Mist sie arvasit että miul oli mukana kaks kilometrii Nessuu johon sitten toisinaan raapustelin näitä värssyjäin??!Ootsie mahtoton selevännäkijä.Siulle kiitosta paan lentokonneella tulleen=))


    • viida

      antoi tämä sinun runosi,etenkin tuota muoria jäin
      miettimään:)

      • Minanoita

        Se muori on ja pysyy=)))

        Ja sinulle kaunein kiitokseni=)))


    • ...Olipa kaunista luettavaa....
      Kipuaa tornistaan alas ja lähtee rannalle ...

      • Minanoita

        On aika ihanaa kun rantakelit vaan jatkuvat=)))
        Mieki olen punainen kuin grillimakkara (oikeesti toivoo jo hiukan viileempää:))

        Sinulle Krisse kiitoksein!


    • Lapin kairoilla wauuu!

      Ihan tulee ikävä, saada kokea - lapintaikaa
      Pahaks on päässy krooniseks tauti minulla.

      Ooh..."törmäsin myös
      rakkaustarinaan jonka
      säteet yltää
      suopursuruosteen värjäämiin
      kuusirykelmiin jotka jo
      ruskanvärissään odottavat syksyä"

      Minänoita

      Ihania muistoja jotka runoos olet keränny
      kiitos sain runos myötä elää hetken kairoilla
      ja syöttää kuukkeleita...*hymy*

      • Minanoita

        Lapintaikaan jää koukkuun
        joen aalloilla kaarnaveneellä
        soi hiljainen rummutus joikaajan..


        Se lähettää Liisa sinulle taikavoimaisimman
        kiitoksensa =))))


    • *laudi*

      ..

      olen kolunnu rakkaa rakan perään
      tunturipaljakalta toiselle
      värriössäki käväsin
      ..mettän uumenista sieltä
      muistoja poimin eväsreppu pullollaan
      kannoin

      • Minanoita

        Paljon aarteita sinäkin olet
        reppuusi kerännyt tämän
        vuoden sadosta

        minä turhaan kiertelin
        lakkasoita
        ei ollut marjoja
        vain vaivaiskoivun varvut
        takertuivat kirjoittajan kynään

        kahvihetki metsän hiljaisuudessa
        voi sitä nautintoa!

        Sinua näin kiittäen lakaton noita=))))


    • verditti

      Antoi se ajateltavaa,-minullekkin, aina ärsyttävyyteen asti.
      Tunnen erään neidon Pohjan perillä, joka jo ehkä olissi muoriksi muuttunut,
      mutta tuo havupuuraja...

      Valkoinen poro on ennenkin osoittanut auliuttaan kauniille tummalle naiselle.
      mm. rva Blombergille.

      En ymmärrä runoasi, mutta näen sen kauneuden.

      Lempeä olkoon ainoa adjektiivi puhuttaessa vaniljantuoksusta.

      Täys kybä!

      • Minanoita

        Jouduin lukemaan palautteesi moneen kertaan, jotenkin silmäni eivät ottaneet uskoakseen että todellakin pidit runostani=)

        Teit hulppean oivalluksen tällä kommentillasi, koska tätä runoa ei voikkaan ymmärtää ellei tiedä tapahtumia jotka tähän tekstiin ovat johtaneet...Kirjoitin tämän tänne kuitenkin, koska halusin antaa jokaiselle lukijalle mahdollisuuden tulkita tätä omalla tavallaan....Tämä kesä opetti minulle että maailmassa tapahtuu asioita joita ei millään järjenäänellä pystytä selittämään, ei nyt eikä ikinä.

        Minua Verdi suuresti ilahdutti vierailusi ja kuten olen sinulle aikaisemminkin maininnut myös rakentava kritiikki on tervetullutta runoihini, sinä olet sitä aina osannut antaa ja hyvä niin! Sinua kiitän siis=)))


    • Erja.R

      Tämä on hyvä runo, tästä ei löydy kauneus lukemalla vaan se säteilee kaikista sanoista. Alku on mystinen, mutta niin olet varmaan tarkoittanutkin sen olevan,
      loppu on huipennus, aivan totta! Tähän runoon voi palata aina uudelleen ja uudelleen eikä siihen kyllästy, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe