kohtasin matkallani
paljon ajateltavaa:
muorin jota joen laulu
ei päästä tuonpuoleisen
rauhaan
josta nitisevä hirsikään ei irrota
otettaan
valkoisen poron
tuon etiäiseni
joka kauniisti poseerasi
kameralleni
törmäsin myös
rakkaustarinaan jonka
säteet yltää
suopursuruosteen värjäämiin
kuusirykelmiin jotka jo
ruskavärissään odottavat syksyä
ilmassa tuoksui vaniljakynttilä
Reissukirja
17
341
Vastaukset
- flunssainen lada
Tämä on kuin pumpulipallo.
Ihana:)- Minanoita
Sinulle pumpulipallonkeveät
kiitokseni =))
- Miekko
Täytyy sanoa... tai oikeastaan olen melko sanaton taas.. Löydät näitä elämisen tarinoita, osaat katsoa sinne minne muut välttämättä eivät. Taitolaji. Lisäksi tuo kirjoittamisen lahjasi. Vaistonvaraisesti tykästyin ensilukemalta varsinkin suopursuruosteeseen ja vaniljakynttilän tuoksuiseen ilmaan :)
- Minanoita
Pohjoisen (ainakin Länsi-Lapin) kuusiin oli iskenyt tauti nimeltä suopursuruoste, kuuset olivat kovin ruskeaneulaisia ihan kuin poisviskattuja joulukuusia(paitsi neulaset sentään olivat tallella:) metsänlaita täynnä, oikeasti se oli melko surullisen näköistä mutta ajattelin runossani tehdä siitä iloisen asian... Iltausvan aikaan lammen rannalla todellakin lehahteli vaniljakynttilän lempeä tuoksu. ....
Sinä saat melkein aina palautteellasi minut sanattomaksi, ja todentotta niin iloiseksi=)))
Sinua kiittäen ystäväsi Noits!
- *MURUKULTA*
Vaikka kaikki on kirjoitettu tuuliin ja unelmiin,
tässä sen näkee, että kannattaa myös kirjoittaa ihka oikeelle paperillekin! :)
Tiäällä Murukulta, lehtisilpun keskeltä, *on salaperäinen* vilikuttaa,
seuranaan merikotkan kokoinen kärpänen ikunassa! :[
Ja pulu se vain kujertaa akkuna takana...vielä...kin... ;)))
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/maajussillemorsian2008b/img/kyyhky.jpg- Minanoita
Mist sie arvasit että miul oli mukana kaks kilometrii Nessuu johon sitten toisinaan raapustelin näitä värssyjäin??!Ootsie mahtoton selevännäkijä.Siulle kiitosta paan lentokonneella tulleen=))
- viida
antoi tämä sinun runosi,etenkin tuota muoria jäin
miettimään:)- Minanoita
Se muori on ja pysyy=)))
Ja sinulle kaunein kiitokseni=)))
...Olipa kaunista luettavaa....
Kipuaa tornistaan alas ja lähtee rannalle ...- Minanoita
On aika ihanaa kun rantakelit vaan jatkuvat=)))
Mieki olen punainen kuin grillimakkara (oikeesti toivoo jo hiukan viileempää:))
Sinulle Krisse kiitoksein!
Lapin kairoilla wauuu!
Ihan tulee ikävä, saada kokea - lapintaikaa
Pahaks on päässy krooniseks tauti minulla.
Ooh..."törmäsin myös
rakkaustarinaan jonka
säteet yltää
suopursuruosteen värjäämiin
kuusirykelmiin jotka jo
ruskanvärissään odottavat syksyä"
Minänoita
Ihania muistoja jotka runoos olet keränny
kiitos sain runos myötä elää hetken kairoilla
ja syöttää kuukkeleita...*hymy*- Minanoita
Lapintaikaan jää koukkuun
joen aalloilla kaarnaveneellä
soi hiljainen rummutus joikaajan..
Se lähettää Liisa sinulle taikavoimaisimman
kiitoksensa =))))
- *laudi*
..
olen kolunnu rakkaa rakan perään
tunturipaljakalta toiselle
värriössäki käväsin
..mettän uumenista sieltä
muistoja poimin eväsreppu pullollaan
kannoin- Minanoita
Paljon aarteita sinäkin olet
reppuusi kerännyt tämän
vuoden sadosta
minä turhaan kiertelin
lakkasoita
ei ollut marjoja
vain vaivaiskoivun varvut
takertuivat kirjoittajan kynään
kahvihetki metsän hiljaisuudessa
voi sitä nautintoa!
Sinua näin kiittäen lakaton noita=))))
- verditti
Antoi se ajateltavaa,-minullekkin, aina ärsyttävyyteen asti.
Tunnen erään neidon Pohjan perillä, joka jo ehkä olissi muoriksi muuttunut,
mutta tuo havupuuraja...
Valkoinen poro on ennenkin osoittanut auliuttaan kauniille tummalle naiselle.
mm. rva Blombergille.
En ymmärrä runoasi, mutta näen sen kauneuden.
Lempeä olkoon ainoa adjektiivi puhuttaessa vaniljantuoksusta.
Täys kybä!- Minanoita
Jouduin lukemaan palautteesi moneen kertaan, jotenkin silmäni eivät ottaneet uskoakseen että todellakin pidit runostani=)
Teit hulppean oivalluksen tällä kommentillasi, koska tätä runoa ei voikkaan ymmärtää ellei tiedä tapahtumia jotka tähän tekstiin ovat johtaneet...Kirjoitin tämän tänne kuitenkin, koska halusin antaa jokaiselle lukijalle mahdollisuuden tulkita tätä omalla tavallaan....Tämä kesä opetti minulle että maailmassa tapahtuu asioita joita ei millään järjenäänellä pystytä selittämään, ei nyt eikä ikinä.
Minua Verdi suuresti ilahdutti vierailusi ja kuten olen sinulle aikaisemminkin maininnut myös rakentava kritiikki on tervetullutta runoihini, sinä olet sitä aina osannut antaa ja hyvä niin! Sinua kiitän siis=)))
- Erja.R
Tämä on hyvä runo, tästä ei löydy kauneus lukemalla vaan se säteilee kaikista sanoista. Alku on mystinen, mutta niin olet varmaan tarkoittanutkin sen olevan,
loppu on huipennus, aivan totta! Tähän runoon voi palata aina uudelleen ja uudelleen eikä siihen kyllästy, kiitos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592