Aamukaste

Perusklooni

Oletko huomannut
miten illat pimenevät
viilenevät ilmat

Sumua - jo monena yönä

Miten hellästi se koskettaakaan
ruohonkorren ihoa
kuin rakastaja

Hyväillen

Ja kuin aavistaen tulevaa
syksyisiä hallaöitä

Jättää lehdelle muiston
kirkkaimman helmen

Kyyneleen

15

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumuisissa

      ja kylmissä aamuissa on jotain taijanomaista

      • Perusklooni

        Tämä aika on minulle kovasti mieleistä!

        Kiitos kommentista


    • lindalinda1

      on sellaista, mihin ei ihmiskäsi yllä milloinkaan.
      Runosi ilmentää siitä niin paljon, niin paljon
      että on vaikeaa löytää oikeita sanoja.

      Herkkä kosketus, kuin tuulen suudelma iholla -
      sumu, kaste ja kyyneleet.

      Kertakaikkisen kaunis kuvaelma Pk, lukija
      kiittää lukuelämyksestä.

      • Perusklooni

        On aivan totta että parhainkaan käsi ei voi yltää luonnon kauneutta kuvaamaan... minäkin onneton vaan yritän =)

        Kiitos Sinulle !


    • Iltakaste*

      joskin aihe Käytetyn oloinen.

      Mutta Kaunis.

      • Perusklooni

        Niinhän se tuppaa olemaan... Käytetty aihe.

        Vaan kommenttisi oli tuore ja kannustava - Kiitos =)


    • Lullaby

      Todellakin sellainen liian "käytetyn" oloinen kaikessa kauneudessaankin. Koottu useista eri, jo liiankin moneen kertaan ja monessa runossa, esiintyneistä virkkeistä. Nuo lopun kolme viimeistä riviä suoraan kopioidut eräästä toisesta, toisella runosivustolla lukemastani runosta.

      • Perusklooni

        En ole pitänyt tapanani kopioida!

        Toisella runosivulla on myös tämä sama runo ja sekin on minun käsialaani...

        Kommentistasi kuitenkin kaunis kiitos =)


      • Lullaby
        Perusklooni kirjoitti:

        En ole pitänyt tapanani kopioida!

        Toisella runosivulla on myös tämä sama runo ja sekin on minun käsialaani...

        Kommentistasi kuitenkin kaunis kiitos =)

        ... luin myös aivan toisen henkilön kirjoittaman... muutamin sanoin kirjoitetun runon, josta kopio sinun runosi lopussa. Näinhän se useinkin menee.


      • Perusklooni
        Lullaby kirjoitti:

        ... luin myös aivan toisen henkilön kirjoittaman... muutamin sanoin kirjoitetun runon, josta kopio sinun runosi lopussa. Näinhän se useinkin menee.

        Olkoon sitten niin - mitäpä minä siihen sanomaan...


    • ..Kaunista , kaunista...

      *Jättää lehdelle muiston
      kirkkaimman helmen

      Kyyneleen*

      Kiitos klooni vinks =)

      • Perusklooni

        Tuosta kohdasta en taida voida ottaa kunniaa itselleni, kun tuo yläpuolinen kehtolaulu tuossa väittää mun kopioineen koko jutun...

        Mutta kiitos =)


    • Lämmin sydän

      Utuisen taivaan pehmeys

      Pakkasen purema ilmassa
      - se lepää -
      maiseman yllä

      Utuisen taivaan pehmeys
      -kuin siveltimen jälki -
      talvipäivänä

      Valkoinen untuvavaippa
      - on kietonut-
      puut pehmeään pukuunsa

      Metsän asukki
      - jättänyt-
      jälkensä uuteen lumeen

      Valkoinen kauneus
      - se lumoaa-
      luonnossa taapertajan

      • Perusklooni

        Kiitos Lämmin sydän!


      • Lämmin sydän
        Perusklooni kirjoitti:

        Kiitos Lämmin sydän!

        Sinun runosi innoitti minut jo talven tunnelmiin !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe