Finnmatkat

opas kieltäytyi !!!

Tapaus kesäkuulta 2009 ,jossa Finnmatkojen opas kieltäytyi lähtemään tulkiksi vanhempien avuksi lääkärissäkäynnille kun lapsi 5v oli ollut viikon kovassa kuumeessa lomakohteessa, opas vetosi resurssipulaan ja että pitää lähteä hakemaan turisteja lentokentältä.Eikä suostunut lähtemään vanhempien mukaan jotka kielitaidottomia useasta pyynnöstä huolimatta.
Lapsi sai ko. tapauksen johdosta osittain virheellistä hoitoa kohteessa ja hoito jatkuu edelleen Suomessa vielä tänäänkin .Finnmatkat ei suostu korvaamaan oppaan kämmentämisestä aiheutuneita kuluja, vaikka siitä on reklamoitu.
Tuon tarkemman ajankohdan , kohteen ja oppaan nimen esille myöhemmin :-)

24

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EoT

      MARMARIKSESSA SUOMEA HYVIN PUHUVA JA TALVET SUOMESSA ASUVA LÄÄKÄRI BORA HAKEE ASIAKAAN VELOITUKSETTA HOTELISTA. HOITO KÄY HYVIN SELKEÄLLÄ SUOMELLA, FINMATKOJEN OPAS OHJASI KESÄKUUSA KÄYTÄMÄÄN HEIDÄN PALVELUJA.ERITÄIN HYVÄ PALVELU

    • mitä kuvittelet?

      Ei matkaoppaat sentään ole vastuussa matkustajista!!

      • Maksoi tästä jo

        On jo maksanut , ja vaientanut tämän tapauksen.
        Saivat sievoisen summan , ja opaskin siirrettiin toisiin tehtäviin (kuulopuhetta, en tiedä onko totta).
        Tätä asiaa hehkuttaa nyt joku muu kuin asianosaiset täällä palstalla.


    • pyhäjysäys

      siis luulekko ihan oikeesti et opas , joita nykyisin on 1 tai 2 paikkaa kohden voi millään mennä jokaisen tulkiksi. Älä nyt hyvänen aika tee ittees naurunalaiseksi mokomilla tyhmill, älyttömillä uhkauksillasi. Ota nyt ensin selvää mitä sun matkallasi kuulluu saada pajveluja.Todellakin sen oppaan varmaan piti mennä kentälle ja sillä oli 99 muutakin työtä.Luulekko et ne siellä vaan makoilee ja oottaa jos joku tarvis tulkkia. Marmariksesta löydät vaikka paikallisista jonkun joka puhuu suomea jos tarvit apua ja viitsit pyytää. Miks sä odotat viikon kuumeisen lapsen kanssa ulkomailla, miksi et jo aiemmin pyydä apua lääkarissä käynnille varmaan joku ois auttanut, onhan varmaan ollut vaikka muita suomalaisia matkailijoitakin. Että voi olla ihminen tyhmä, mutta sä olet ilmeisesti niitä jotka joka reissun jälkeen nurisee jostakin että sais korvauksia ja sit kun kieltäydytään alat uhkailla.Pysy kotona.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • mielipiteensä

        Niin myös sinulla
        Tärkeätä työtä oppailla , mitähän ??Kerro? Turistien auttaminen eikö niin?


      • kokemuksella
        mielipiteensä kirjoitti:

        Niin myös sinulla
        Tärkeätä työtä oppailla , mitähän ??Kerro? Turistien auttaminen eikö niin?

        Kaikilla on... kyllä kuule oppaan työ on sitä turistien auttamista MUTTA se ei tarkoita sitä että että siellä kaikki muu sivuutetaan ja tulkiksi jollekkin lähetään.Viikottain tulee 200-300 uutta turistia jokaiseen kohteeseen ja yleensä oppaita on se yksi tai kaksi. Mietippä sitä!!!!!!!!!!!!!! Jos edes vähän ajattelisit... oppaan työ ei todellakaan ole sitä että käy kentällä vastass ja on kentällä lähteissä. Oppaan työhön kuuluu niin paljon muutakin kuin mitä me näemme ja kuulemme.Niillä monesti saattaa yöunetkin jäädä muutamaan tuntiin. Yksi päivä viikossa vapaata aina ei sitäkään.Työ on henkisesti raskasta ja alipalkattua. Hatunnosto jokaiselle heille.Kohdepäällikkö saatta olla täys paska joka vaatii ja vaatii.Toki se on kasvattavaa ihmisenä, kokemusta tulee ja tietoa, tätä kaikkea ei rahalla saa. Kuitenkin se on niin murto-osa mitä tavallinen turisti näkee tästä ommasta. Nyt kuitenkin näyttää siltä että tämä ei todellakaan ole ollut edes koko Turkissa vaan ko. henkilö kirjoittaa ja kerää myötätuntoa joka palstalla. Luulisi todellakin että nyt on olisi tärkeämpää saada se lapsi kuntoon jos kerran vieläkin hoidetaan kuin kirjoittaa joka palstalle ja yrittää mustamaalata jotakin yhtiötä ja jotakin henkilöä. Sielläkin maassa olisi ollut aivan varmasti joitakin muitakin suomalaisia jos ei opas ehtinyt joista olis avuksi ollut.


      • Myös kokemusten rintaääntä
        kokemuksella kirjoitti:

        Kaikilla on... kyllä kuule oppaan työ on sitä turistien auttamista MUTTA se ei tarkoita sitä että että siellä kaikki muu sivuutetaan ja tulkiksi jollekkin lähetään.Viikottain tulee 200-300 uutta turistia jokaiseen kohteeseen ja yleensä oppaita on se yksi tai kaksi. Mietippä sitä!!!!!!!!!!!!!! Jos edes vähän ajattelisit... oppaan työ ei todellakaan ole sitä että käy kentällä vastass ja on kentällä lähteissä. Oppaan työhön kuuluu niin paljon muutakin kuin mitä me näemme ja kuulemme.Niillä monesti saattaa yöunetkin jäädä muutamaan tuntiin. Yksi päivä viikossa vapaata aina ei sitäkään.Työ on henkisesti raskasta ja alipalkattua. Hatunnosto jokaiselle heille.Kohdepäällikkö saatta olla täys paska joka vaatii ja vaatii.Toki se on kasvattavaa ihmisenä, kokemusta tulee ja tietoa, tätä kaikkea ei rahalla saa. Kuitenkin se on niin murto-osa mitä tavallinen turisti näkee tästä ommasta. Nyt kuitenkin näyttää siltä että tämä ei todellakaan ole ollut edes koko Turkissa vaan ko. henkilö kirjoittaa ja kerää myötätuntoa joka palstalla. Luulisi todellakin että nyt on olisi tärkeämpää saada se lapsi kuntoon jos kerran vieläkin hoidetaan kuin kirjoittaa joka palstalle ja yrittää mustamaalata jotakin yhtiötä ja jotakin henkilöä. Sielläkin maassa olisi ollut aivan varmasti joitakin muitakin suomalaisia jos ei opas ehtinyt joista olis avuksi ollut.

        Näitä valituksia tuli aina silloin tällöin, kun tuota paljon parjattua oppaan hommaa tein (tosin en Turkissa enkä Kanariallakaan, mutta em. firmassa).
        Oppaita on tosiaankin kaikissa kohteissa liian vähän asiakkaisiin nähden. Ja erityisesti Finnmatkoilla (kuuluu nykyään TUINordiciin, jossa Fritidsresor ja Star Tour) suomalaisia oppaita huomattavasti vähemmän kuin skandinaaveilla. Joten suomenkielisistä oppaista oli (on) aina ja kaikkialla pula.
        Hommahan menee niin, että opas kyllä järjestää asiakkaalle sairaanhoidon ja/tai lääkärin, vaikka hotellihuoneeseen. Mutta läheskään aina ei ehdi tulkiksi (itse kyllä olin useamman kerran, kun satoin olemaan hotellipäivystyksessä). Syynä muut hommat (kuten lentokenttä, joka menee kaiken muun edelle), hotellipäivystykset ja retkien vetäminen. Useissa kohteissa myös välimatkat eri hotellien välillä saattavat olla niin pitkät (jopa toista sataa kilometriä), ettei opas noin vain voi singahtaa paikalle.
        Jos ihmiset haluavat enemmän oppaan palvelua, heidän olisi vaadittava enemmän oppaita kohteisiin. Ymmärrettävästi ei opaskaan voi useaan paikkaan revetä yhtä aikaa (vaikka niin jopa työnantaja usein luulee).


      • Välillä ihmetyttää
        Myös kokemusten rintaääntä kirjoitti:

        Näitä valituksia tuli aina silloin tällöin, kun tuota paljon parjattua oppaan hommaa tein (tosin en Turkissa enkä Kanariallakaan, mutta em. firmassa).
        Oppaita on tosiaankin kaikissa kohteissa liian vähän asiakkaisiin nähden. Ja erityisesti Finnmatkoilla (kuuluu nykyään TUINordiciin, jossa Fritidsresor ja Star Tour) suomalaisia oppaita huomattavasti vähemmän kuin skandinaaveilla. Joten suomenkielisistä oppaista oli (on) aina ja kaikkialla pula.
        Hommahan menee niin, että opas kyllä järjestää asiakkaalle sairaanhoidon ja/tai lääkärin, vaikka hotellihuoneeseen. Mutta läheskään aina ei ehdi tulkiksi (itse kyllä olin useamman kerran, kun satoin olemaan hotellipäivystyksessä). Syynä muut hommat (kuten lentokenttä, joka menee kaiken muun edelle), hotellipäivystykset ja retkien vetäminen. Useissa kohteissa myös välimatkat eri hotellien välillä saattavat olla niin pitkät (jopa toista sataa kilometriä), ettei opas noin vain voi singahtaa paikalle.
        Jos ihmiset haluavat enemmän oppaan palvelua, heidän olisi vaadittava enemmän oppaita kohteisiin. Ymmärrettävästi ei opaskaan voi useaan paikkaan revetä yhtä aikaa (vaikka niin jopa työnantaja usein luulee).

        mikä saa oppaat lähtemään ko. hommiin kun aina kuulee valitusta olemattomasta palkasta, työtä teettävistä asiakkaista jne. Eikö teillä ole minkäänlaista edunvalvontaa vai oletteko ns. "villejä" työntekijöitä, joita voikin näinollen pompotella miten sattuu. Valitettavasti turistit harvoin antavat hyvää palautetta vaikka aihettakin olisi, vaan palaute tulee negatiivisista kokemuksista ja syyhän on oppaan. Toisaalta homma on "oma valinta", joten eipä auta paljon valitella. Turistien tehtävä ei mielestäni kuitenkaan ole lähteä oppaiden edunvalvojiksi ja vaatimaan parannuksia, kyllä se on luettavissa palautteista ja jos työnantaja ei ole niistä onkeensa se saattaa tuntua matkojen myynnissä. Henkilökohtaisesti minulla ei ole valittamista oppaiden palveluista. Olen aina saanut sen mitä olen tarvinnutkin, tosin yleensä en ole heidän palvelujaan sen kummemmin käyttänytkään.


      • niimpänii
        Välillä ihmetyttää kirjoitti:

        mikä saa oppaat lähtemään ko. hommiin kun aina kuulee valitusta olemattomasta palkasta, työtä teettävistä asiakkaista jne. Eikö teillä ole minkäänlaista edunvalvontaa vai oletteko ns. "villejä" työntekijöitä, joita voikin näinollen pompotella miten sattuu. Valitettavasti turistit harvoin antavat hyvää palautetta vaikka aihettakin olisi, vaan palaute tulee negatiivisista kokemuksista ja syyhän on oppaan. Toisaalta homma on "oma valinta", joten eipä auta paljon valitella. Turistien tehtävä ei mielestäni kuitenkaan ole lähteä oppaiden edunvalvojiksi ja vaatimaan parannuksia, kyllä se on luettavissa palautteista ja jos työnantaja ei ole niistä onkeensa se saattaa tuntua matkojen myynnissä. Henkilökohtaisesti minulla ei ole valittamista oppaiden palveluista. Olen aina saanut sen mitä olen tarvinnutkin, tosin yleensä en ole heidän palvelujaan sen kummemmin käyttänytkään.

        Mielenkiinto eri kulttuureihin, kokemus erilaisesta ja eri maissa ja paikoissa työskentelysta, saa pallllljon paremman kvan maasta työskenneltyään siellä jne jne. siinä aluksi se mikä saa lähtemään.useammat asiakkaat luulee että opas vetää mahdottomat palkat ja ulkomaanpäivärahat ja lekottelee rannoilla ja syö ilmaiseksi ravintolissa , juhlii jne. Oppailla ei oikeastaan/oikeasti ole edunvalvontaa.Asiakkaiden palaute on todella tärkeää.


      • Oma valinta
        niimpänii kirjoitti:

        Mielenkiinto eri kulttuureihin, kokemus erilaisesta ja eri maissa ja paikoissa työskentelysta, saa pallllljon paremman kvan maasta työskenneltyään siellä jne jne. siinä aluksi se mikä saa lähtemään.useammat asiakkaat luulee että opas vetää mahdottomat palkat ja ulkomaanpäivärahat ja lekottelee rannoilla ja syö ilmaiseksi ravintolissa , juhlii jne. Oppailla ei oikeastaan/oikeasti ole edunvalvontaa.Asiakkaiden palaute on todella tärkeää.

        kun et tiedä, että Suomessa toimii valtakunnallinen Suomen Opasliitto ry, jolla on alueosastoja/yhdistyksiä ympäri Suomea. Ei muillakaan ammattiryhmillä ole edunvalvontaa ellei maksa jäsenmaksua johonkin yhdistykseen ja sen myötä liittoon. Mielestäni juuri esim. matkaoppaiden kannattaisi järjestäytyä, koska oppaat ovat ympäri ämpäri maailmaa, jolloin henkilökohtainen edunvalvonnasta huolehtiminen on vaikeaa. Toki matkailijoiden palaute on tärkeä, mutta ei se edunvalvonnassa auta eikä oppaiden palkkaukseen vaikuta.


      • selviskö
        Oma valinta kirjoitti:

        kun et tiedä, että Suomessa toimii valtakunnallinen Suomen Opasliitto ry, jolla on alueosastoja/yhdistyksiä ympäri Suomea. Ei muillakaan ammattiryhmillä ole edunvalvontaa ellei maksa jäsenmaksua johonkin yhdistykseen ja sen myötä liittoon. Mielestäni juuri esim. matkaoppaiden kannattaisi järjestäytyä, koska oppaat ovat ympäri ämpäri maailmaa, jolloin henkilökohtainen edunvalvonnasta huolehtiminen on vaikeaa. Toki matkailijoiden palaute on tärkeä, mutta ei se edunvalvonnassa auta eikä oppaiden palkkaukseen vaikuta.

        Kuka sanoi että Minä olen opas, en todellakaan. Ihan oikeasti luuletko Sinä että matkaoppaat maailmalla, jotka ovat jonkun vierasmaalaisen yhtiön palvekuksessa, mitä miltei kaikki ovat,saavat todellakin tuollaisia taulukkopalkkoja ja tuntimäärät lasketaan. EI TODELLAKAAN.Työtä tehdään vuorotta ja välillä nukkumattakkin.Puhu sinä pukille tuollaisista järjestäytymisistä.Kuka menee mihinkin maahan/kohteeseen tarkistamaan kenenkään työoloja ja tuntimääriä yms. naurettavaa väittääkkään tuollaista.Edunvalvonnassa ja muuussakin auttaa nimenomaan asiakkaiden palaute, mikäli asikkaat saa hyvää palvelua, kiitos siitä mutta jos asiakas huomaa että oppaalla todellakin on liian kiire tms, myös nämä palautteet eteenpäin. Näin asiat saadaan toimimaan. Tiedän kuule näistä asioista aika paljon. Jos tämä järjestäytyneisyys on asia jlla kaikkien oppaiden asiat saataisiin kuntoon ja tämä liitto ne myös laittaa niin ei muuta kuin äkkiä jokaiseen oppaaseen yhteys ja sitä kautta saa varmaanjäseniä satamäärin heti ja senjälkeen ei ole oppasitakaan pulaa kun kaikki asiat rullaa hienosti ja heillä on työajat ja normipalkat jne,niin ja oppaita riittävästi joka kohteessa. Siis asiat kunnossa.


      • Itsestä kiinni
        selviskö kirjoitti:

        Kuka sanoi että Minä olen opas, en todellakaan. Ihan oikeasti luuletko Sinä että matkaoppaat maailmalla, jotka ovat jonkun vierasmaalaisen yhtiön palvekuksessa, mitä miltei kaikki ovat,saavat todellakin tuollaisia taulukkopalkkoja ja tuntimäärät lasketaan. EI TODELLAKAAN.Työtä tehdään vuorotta ja välillä nukkumattakkin.Puhu sinä pukille tuollaisista järjestäytymisistä.Kuka menee mihinkin maahan/kohteeseen tarkistamaan kenenkään työoloja ja tuntimääriä yms. naurettavaa väittääkkään tuollaista.Edunvalvonnassa ja muuussakin auttaa nimenomaan asiakkaiden palaute, mikäli asikkaat saa hyvää palvelua, kiitos siitä mutta jos asiakas huomaa että oppaalla todellakin on liian kiire tms, myös nämä palautteet eteenpäin. Näin asiat saadaan toimimaan. Tiedän kuule näistä asioista aika paljon. Jos tämä järjestäytyneisyys on asia jlla kaikkien oppaiden asiat saataisiin kuntoon ja tämä liitto ne myös laittaa niin ei muuta kuin äkkiä jokaiseen oppaaseen yhteys ja sitä kautta saa varmaanjäseniä satamäärin heti ja senjälkeen ei ole oppasitakaan pulaa kun kaikki asiat rullaa hienosti ja heillä on työajat ja normipalkat jne,niin ja oppaita riittävästi joka kohteessa. Siis asiat kunnossa.

        kinata oppaiden järjestäytyneisyydestä, joten se siitä. Opas tekee oman valinnan lähteekö sillä hinnalla ja niillä ehdoilla töihin mitä tarjotaan. Jos on ehdot hyväksynyt ei kannata näyttää hapanta naamaa, ettei näillä liksoilla viitsi enempää. MINULLA EI OLE MITÄÄN VALITTAMISTA OPPAILTA SAAMISTANI PALVELUISTA.


      • närehet
        Itsestä kiinni kirjoitti:

        kinata oppaiden järjestäytyneisyydestä, joten se siitä. Opas tekee oman valinnan lähteekö sillä hinnalla ja niillä ehdoilla töihin mitä tarjotaan. Jos on ehdot hyväksynyt ei kannata näyttää hapanta naamaa, ettei näillä liksoilla viitsi enempää. MINULLA EI OLE MITÄÄN VALITTAMISTA OPPAILTA SAAMISTANI PALVELUISTA.

        olet ystäväinen nyt ymmärtänyt väärin, ei tässä kukaan kinastele. Älä ressaa moisesta. anna ihan vapaasti muille mahdollisuudet näkemyksiinsä ja kokemuksiinsa. Eikä tässä ny kukaan oo mistää happamista naamoista sun muista ... voi voi.tottakai jokainen valitsee ihan ite aivan samoin kun sen et joku on lääkäri ja joku bussinkuljettaja ja ihan mitä vaan ja jokaislta ammattiryhmältä saa hyvää palvelua ja jokaiselta huonoa- jokaisella ihmisellä omat mielipiteet.ei sekaanuta sellasiin asioihin mitkä ei meitä kosketa. VÄÄRÄ PALSTA nyt sulla.Loistavaa että olet saanut hyvää palvelua.Niin minäkin mut on niitäkin ollu jotka ei viitti...


    • ei Marmariksesta

      Tiedän tapauksen kulun , se ei tapahtunut Marmariksessa eikä edes Turkissa.

      Oppaaseen oli oltu yhteydessä useita kertoja usean päivän aikana tapauksen takia, saamatta minkäänlaista apua.

      • tällä palstalla

        asiaa vatvot. Kirjoita Finnmatkojen palstalle. Missä ihmeen ulanbatorissa ovat olleet ja ummikkoja ilmeisesti ja sen lisäks sokkoja ja kuuroja jos ovat oppaan varassa olleet. Oisko oppaan pitänyt jättää uudet matkalaiset kentälle oman onnensa nojaan ja lähteä tulkiksi tumpeloille.


      • driik

        Jos tämä ei tapahtunut Marmariksessa tai edes Turkissa, viesti on aivan väärällä osastolla TAI aloittajan olisi pitänyt ainakin mainita asiasta. Antaa nimittäin sairaan lapsen vanhemmista harvinaisen tyhmän kuvan, jos eivät omatoimisesti Marmariksessa/Turkissa saaneet apua.


      • virheitä
        driik kirjoitti:

        Jos tämä ei tapahtunut Marmariksessa tai edes Turkissa, viesti on aivan väärällä osastolla TAI aloittajan olisi pitänyt ainakin mainita asiasta. Antaa nimittäin sairaan lapsen vanhemmista harvinaisen tyhmän kuvan, jos eivät omatoimisesti Marmariksessa/Turkissa saaneet apua.

        Palstavalinta ollut väärä, matkanjärjestäjä oikein.Tapaus oli kanarian saarilta, tieto löytyi muilta keskustelupalstoilta. Siellä myös rahasumma jolla uhrit vaiennettiin Finnmatkojen toimesta.


      • hyvähyvä
        virheitä kirjoitti:

        Palstavalinta ollut väärä, matkanjärjestäjä oikein.Tapaus oli kanarian saarilta, tieto löytyi muilta keskustelupalstoilta. Siellä myös rahasumma jolla uhrit vaiennettiin Finnmatkojen toimesta.

        Olemme matkailleet useita kertoja Marmariksessa ja Icmelerissä,3 kertaa on tarvittu lääkäriä lapsille,korvaongelmien takia.
        Riitti kun respassa sanoi että tarvii lääkäriä niin respa soitti BoraBora lääkärille joka lähetti pojan hakemaan meitä,kuljetti Marmariksen keskusta-alueella olevalle lääk.asemalle ja siellä oli suomea puhuva hoitja ja lääkäri joka puhui suomea.
        Lääkärti oli niin hauska lapsille että kipu ja ikävät asiat unohtuivat-lääkkeet saatiin mukaan ja myöhemmin käytiin vielä hakemassa korvien takia lentolupa...siis katsottiin että ovat sen verran parantuneet että saatiin lentää kotiin.

        Kyseisellä lääk.asemalla käy vakuutusyhtiöden ja ainakin 2 eri liiton kortit maksuksi,rahaa ei tarvinnut edes lääkkeisiin.


      • tulee myös
        hyvähyvä kirjoitti:

        Olemme matkailleet useita kertoja Marmariksessa ja Icmelerissä,3 kertaa on tarvittu lääkäriä lapsille,korvaongelmien takia.
        Riitti kun respassa sanoi että tarvii lääkäriä niin respa soitti BoraBora lääkärille joka lähetti pojan hakemaan meitä,kuljetti Marmariksen keskusta-alueella olevalle lääk.asemalle ja siellä oli suomea puhuva hoitja ja lääkäri joka puhui suomea.
        Lääkärti oli niin hauska lapsille että kipu ja ikävät asiat unohtuivat-lääkkeet saatiin mukaan ja myöhemmin käytiin vielä hakemassa korvien takia lentolupa...siis katsottiin että ovat sen verran parantuneet että saatiin lentää kotiin.

        Kyseisellä lääk.asemalla käy vakuutusyhtiöden ja ainakin 2 eri liiton kortit maksuksi,rahaa ei tarvinnut edes lääkkeisiin.

        tarvittaessa hotelliinkin katsomaan kuten minun tapauksessani kun nivelsiteet meni nilkasta eikä voinut painoa varata jalalle yhtään. Opas soitti Boralle, joka toi tullessaan vielä kyynärsauvat. Liiton vakuutus korvasi myös sauvojen vuokran.


      • tarvittaessa myös
        hyvähyvä kirjoitti:

        Olemme matkailleet useita kertoja Marmariksessa ja Icmelerissä,3 kertaa on tarvittu lääkäriä lapsille,korvaongelmien takia.
        Riitti kun respassa sanoi että tarvii lääkäriä niin respa soitti BoraBora lääkärille joka lähetti pojan hakemaan meitä,kuljetti Marmariksen keskusta-alueella olevalle lääk.asemalle ja siellä oli suomea puhuva hoitja ja lääkäri joka puhui suomea.
        Lääkärti oli niin hauska lapsille että kipu ja ikävät asiat unohtuivat-lääkkeet saatiin mukaan ja myöhemmin käytiin vielä hakemassa korvien takia lentolupa...siis katsottiin että ovat sen verran parantuneet että saatiin lentää kotiin.

        Kyseisellä lääk.asemalla käy vakuutusyhtiöden ja ainakin 2 eri liiton kortit maksuksi,rahaa ei tarvinnut edes lääkkeisiin.

        hotelliin katsomaan kuten minun tapauksessani kun teloin nivelsiteet jalastani. Opas soitti Boralla, joka toi vielä tullessaan kyynärsauvat lainaan. Liiton vakuutus korvasi myös sauvojen vuokran.


    • staalo

      OPAS ja TULKKI, nehän on kaksi aivan eri asiaa. Eri ammattia, eri työtä.
      Onko vaikea ymmärtää että molemmat tekevät omaa työtään, jos on kieliongelmia, silloin tarvitaan tulkkia.
      Opas opastaa.

      • toimnnasta

        Aina tulee väärinkäsityksiä, niistä yritetään selvitä.Hyvää syksyä kaikille Turkkin tulijoille!


      • SSGT
        toimnnasta kirjoitti:

        Aina tulee väärinkäsityksiä, niistä yritetään selvitä.Hyvää syksyä kaikille Turkkin tulijoille!

        Pari vuotta sitten Marmariksessa ollessamme vaimoni sai pahan mahataudin.Parin päivän tuskien jälkeen aamulla viiden aikaan soitin dr.Boralle(numero kohdeoppaassa).Hän saapui hotellihuoneeseemme puolessa tunnissa.(Missä Suomessa saa tälläistä palvelua!)Hyvin Suomea puhuva tohtori antoi piikin ja määräsi lääkkeet.Myöhemmin aamulla Suomalainen sairaanhoitaja tuli vielä katsomaan ja neuvomaan lääkkeiden kanssa.Maksuksi kelpasi JHL.n jäsenkortti.Olo rupesi suht nopeesti paranee ja mieli myös.Tosin Suomessa todettiin että hän oli saanut kambylobakteerin ja sai vielä yhden lääkekuurin ja kaks viikkoo sairaslomaa koska on sairaalassa töissä.Mut ilman Boran roppeja hän ei olisi jaksanu lähtee lentokoneeseen painoaki lähti melkein kymmenen kiloa,senverran kova pöpö se oli.Suosittelen lämpimästi Boraa.


    • tintsukka

      Tosi ikävä tapaus sinänsä.
      Finnmatkoilla kuten myös muidenkin matkanjärjestäjien asiakkaille jaetaan kohdeopas jossa on hyvät neuvot sairastapauksen sattuessa. Myös hotellikirjassa on hyvät neuvot ja ohjeet.
      Itse olen käynyt Marmariksessa 10 krt mutta en ole lääkäripalveluja tarvinnut tähän saakka.
      Tiedän kuitenkin ainakin kolme suomenkielistä lääkäriä jotka myös tekevät hotellikäyntejä tarvittaessa.
      Finnmatkoilla on käsittääkseni vain pari suomenkielistä opasta Marmariksessa ja jos on lentokenttäpäivä niin oppaan mukaan saaminen lääkäriin on sula mahdottomuus.
      Tosin opas olisi voinut pyytää lääkärin hotelliin paikalle. Toivottavasti saatte reklamaatioonne teitä tyydyttävän vastauksen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe