Miksi olen niin lyhyt?

pätkä132

Olen 13 vuotias poika ja olen vain 150 cm pitkä!! eli se on ongelma! kaikki muut ovat pidempiä.. joka 11-12 vuotiaat tytöt! ja voisin seurustella jos löytyis samanpitusia.. mutku niitä ei ole! kasvu pyrähdystä ei ole vielä kai tullu mutta en taju miksi jotkut 11 vuotiaatkin ovat pidempiä kun minä?

48

4354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fswfsaf

      Kun menin 7.luokalle olin 147cm ja ku pääsin 9.luokalta olin päälle 170cm. Kyl säkin siit viel kasvat, elä huoli...

      • Anonyymi

        Mä olen todella myöhässä, mutts haluan ny vaan sanoa, että olen 14v ja en ole saanut vieläkään murrosikää tai no en ole kasvanut sillä olen vasta 143 cm ja lyhyi luokaltani. Olen siis 7 luokalla ja tuntuu siltä etten koskaa kasvaisi ja olen joutunut käymään jo useissa verikokeissa ja röntgenissäkin, mutta kaikki olisi kuulemma ok, että minussa ei olisi mitään vikaa, vaikka tiedän, että jotain minussa vikaa on koska ihan jokainen pojista on jo melkein saanut jo murrosiän ja melkein kaikki tytötkin ja haluan kuulla vaan mitä te ehdotatte ja kaikkea sinne päin ja muuten vaa halusin kertoa asiasta :) minua haukutaan kyllä kääpiöksi koulussa, mutta en kyllä yksi ole... olen päättänyt, että en miettisi sitä sen enenpää ja, että olisin vain lyhyt kasvuinen ja murrosikä alkaa vain vähän
        myöhemmin kuin muilla, mutta silti kyllä vähän pelottaa se, että lääkärit ovat sanoneet, että jos murrosikä ei ala nyt noin puolen vuoden sisällä en välttämättä tule kasvamaan enään tästä ja en saisi enää välttämättä kuukautisiakaan! Se minua pelottaa todella paljon :"(


      • Anonyymi

        Mulla ihan sama juttu mutta mul tuli kyl heti syntymässä vamma selkääni ja se varmaan vaikuttaa kans pituuteen mut eipä mua kukaan muutenkaa huolis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen todella myöhässä, mutts haluan ny vaan sanoa, että olen 14v ja en ole saanut vieläkään murrosikää tai no en ole kasvanut sillä olen vasta 143 cm ja lyhyi luokaltani. Olen siis 7 luokalla ja tuntuu siltä etten koskaa kasvaisi ja olen joutunut käymään jo useissa verikokeissa ja röntgenissäkin, mutta kaikki olisi kuulemma ok, että minussa ei olisi mitään vikaa, vaikka tiedän, että jotain minussa vikaa on koska ihan jokainen pojista on jo melkein saanut jo murrosiän ja melkein kaikki tytötkin ja haluan kuulla vaan mitä te ehdotatte ja kaikkea sinne päin ja muuten vaa halusin kertoa asiasta :) minua haukutaan kyllä kääpiöksi koulussa, mutta en kyllä yksi ole... olen päättänyt, että en miettisi sitä sen enenpää ja, että olisin vain lyhyt kasvuinen ja murrosikä alkaa vain vähän
        myöhemmin kuin muilla, mutta silti kyllä vähän pelottaa se, että lääkärit ovat sanoneet, että jos murrosikä ei ala nyt noin puolen vuoden sisällä en välttämättä tule kasvamaan enään tästä ja en saisi enää välttämättä kuukautisiakaan! Se minua pelottaa todella paljon :"(

        Toiset kasvavat hitaammin ,


    • ?essi?

      No kyl sä kasvat pian varmaan. Mä oon kans 150 cm ja meen 7. luokalle... Ja meidän luokalla on yks poika (saman ikänen) joka on jotain 140 cm. Ni varmana säkin kasvat pian pidemmäks ;)

      • minäpä

        no mä meen 9 luokalle ja oon jotain 155. enkä oo ees meiän luoka lyhin!


      • koska et ole vielä
        minäpä kirjoitti:

        no mä meen 9 luokalle ja oon jotain 155. enkä oo ees meiän luoka lyhin!

        saanut kasvupyrähdystä, eikä sinun vielä sanotaanko noin kahteen vuoteen kuuluu saadakaan.


    • ashdsf

      Itse menen nyt amiksen toiselle ja olen 150 cm pitkä. tyttö olen kylläkin.
      sitten ko murrosikä alkaa niin kyllä sitä pituutta tulee vähän joka paikkaan lisää. älä huoli :)

    • tyttötyttötyttö

      Älä huoli kyl sä viel kasvat. Ite olin 147 kun menin seiskalle :) tyttö kylläkin..

    • tatsunap

      Moi, oon 12v poika, 136cm pitkä, ja olen tosi surullinen pituudestani... äitini on 163cm
      ja isäni 178,5cm ...miksi minä olen näin lyhyt?? voisiko joku vastailla?? en osaa tehdä omaa tuollaista chat juttu hörveliä.

      • pojux

        ihmiset vaa kasvaa eri aikoihin.. jotkut aikasi ja toiset myöhemmi..
        ku olin kuutosella olin 137 ja mun ekaluokkalainen kummioppilas oli melkein 145 :)
        mut nyt oon 165 ja kai vielä kasvan ainaki jonku verra.
        oon kuullu et jotkut on kasvanu paljon vast 17vuotiaana tai myöhemminki.


      • hjgy

        mä olin 12-vuotiaana 135, mut oon tyttö


      • vittusaatana12

        Yleensä tytöt kasvaa ennemmin ku pojat.


      • Jeeeeees
        vittusaatana12 kirjoitti:

        Yleensä tytöt kasvaa ennemmin ku pojat.

        Hienosti vastasit vain 7v vanhaan viestiin!


      • Anonyymi
        vittusaatana12 kirjoitti:

        Yleensä tytöt kasvaa ennemmin ku pojat.

        ???????.............. miks


    • et sä lyhyt oo

      mä oon 13v poika kans, ja oon 139cm. että sillälailla

    • kjdf

      No hei, mä oon 13 vuotias tyttö ja oon vaa 141 cm pitkä.

      • hjkm

        Älkäähän hätäilkä. Kaikki te vielä kasvatte aivan varmasti :) Niin nuoriakin kun olette vielä.


      • Anonyymi
        hjkm kirjoitti:

        Älkäähän hätäilkä. Kaikki te vielä kasvatte aivan varmasti :) Niin nuoriakin kun olette vielä.

        En varmasti kasva olen poika 10v ja muut ovat 30cm pidempiä ja olen nelos luokalla


    • f

      Seiskalla tterveystarkastukses olin 144cm ysillä 160 cm

      =S

      • sdfghuyfvbkoiu

        Kyllä te kasvatte!!((: Kaikki vaan ei oo pitkiä, toisilla ei oo kiharia hiusia, tai vihreitä silmiä vaikka kuinka haluais..........mutta silti jokainen meistä on parhaimmillaan omana itsenään. Itse oon aina ollu pitkä ja se on hävettänyt olin jo 2.lk 137cm ja nytten kuitenki oon 12 ja 165cm ja pituutta vaan tulee lisää... aina välillä tulee kauheen ahdistunut ja epämiellyttävä olo kun kaikki kaverit on semmosia 150cm tai alle, silloin tunnen itseni kauhean isoksi ja kömpelöksi........mut en kuitenkaan haluais olla loppujen lopuks yhtään lyhyempi, sillä silloin se ei olisi minä joka katsoo peilistä se olöisi joku muu.....


      • tyhannnq
        sdfghuyfvbkoiu kirjoitti:

        Kyllä te kasvatte!!((: Kaikki vaan ei oo pitkiä, toisilla ei oo kiharia hiusia, tai vihreitä silmiä vaikka kuinka haluais..........mutta silti jokainen meistä on parhaimmillaan omana itsenään. Itse oon aina ollu pitkä ja se on hävettänyt olin jo 2.lk 137cm ja nytten kuitenki oon 12 ja 165cm ja pituutta vaan tulee lisää... aina välillä tulee kauheen ahdistunut ja epämiellyttävä olo kun kaikki kaverit on semmosia 150cm tai alle, silloin tunnen itseni kauhean isoksi ja kömpelöksi........mut en kuitenkaan haluais olla loppujen lopuks yhtään lyhyempi, sillä silloin se ei olisi minä joka katsoo peilistä se olöisi joku muu.....

        itse olen pian 15v poika ja 155cm ja olen aina myös miettinyt että miksi olen näin lyhyt , koska veljet 180-198 pitkii


    • Jere12345

      Ei kenenkää täs chatissa pitähis huolehtia. Työ ootte kaikki niin nuoria ettei mitään hätää. Mie ite olin kasin alussa jtn 165 cm ehk, ja sit kasin lopus 175 ja tällä hetkellä huidellaan jo jossain 183? :D Kyllä te siitä kasvatte!

    • parikymppinen mies

      Minä olin sinun iässäsi suurinpiirtein samanpituinen kuin sinä, mutta nyt olen yli 180 cm pitkä. Minun kasvupyrähdykseni ajoittui myöhään. Ei sinun kannata pituudestasi liian paljoa huolehtia, jotkut pojat kasvavat pituutta vielä armeijaiässäkin, tosin itse en aivan noin myöhäisessä iässä enää kasvanut kuin ehkä 2-3 cm, voimakkain kasvupyrähdys oli minulla 16-18 vuoden iässä.

    • Joonasch

      oon luokan lyhin poika,,7lk alussa noin 149-151cm, nyt 8lk keväällä 164 cm, varmaa ysillä menis 170 rikki mikä ainaki riittäis mulle, mut olo tuntuu aika lyhyeltä kun samalt luokalt löytyy jotai 190cm hujoppeja :D

    • Pääätkäää

      Haha onn 14v. ja oon noin 185cm. :D :)

      • haha;)

        hyvin pitkä keppi paskan sekoitamisen


    • jfpgojelzd

      Hahhah. Oon lukiolainen ja 159cm.

    • donhomer

      Yleensä pojilla on kasvupyrähdys myöhemmin kuin tytöillä, yksi tuttuni kasvoi pituutta vasta lukiossa, so don't worry :)

    • kaluluspita

      kasvoin vikat sentit heti ku alotin yläastella 7.luokalla eli olin 172cm ja nytkin 18v oon vieläki, mulla on alkanu kasvaa parta nyt...

    • minar

      Täällä päin on ainakin lukiolaisiakin 140 eteenpäin.

      • apua tarvitseva

        Mut voiko joku kertoa vähän siit kuinka paljon ja mitä pitäis syödä et kasvais paljon koska ite oon 12 , 6 v ja oon 147cm pitkä 1 lk 2lk 3lk 4lk 5lk kaikki on pidempii ite oon 6lk :(


    • hehhehh

      Ite oon 165cm ja 15b poika... en tiedä onko kasvupyrähdys tullut jo... en oo ainakaan huomannu sitä... tosin oon mun kumpaaki vanhempaa jo jotain 5cm pitempi...

      • hehhehh

        Siis 15V.....


    • Nuoripojka

      Miks tääl on näi kovasti hobitteja

    • lyhytpätkä

      et ole ainoo ittekki oon 152 cm ja 13 vuotias. se on kyllä ihan perseestä ku kaikki on pidempiä

    • Anonyymi

      Ite oon 6lk ja täytän 13 enkä itekkää oo kun pikkasen reilut 143 cm. Sori ku vastailen tälle 7 vuotta myöhässä mut kyl kyl

    • Anonyymi

      Mulla oli sama 13v ja nyt oon 15v ja oon 163cm oon kasvanu vuodes 13cm:) ja kasvan atm kovaa vauhtii

    • Anonyymi

      Oon 12 ja 140cm ihmiset luulee eskarilaiseks

    • Anonyymi

      Olin viime talvena ehk jotai 143cm ja nyt 7lk syksyl 152cm suunnilleen mut edellee tunnen itteni sairaan pieneksi ku oman luokan kaikki pojat on jotai 160-180cm.

    • Anonyymi

      Tehän ootte ihan hujoppeja olen 17-V tyttö 138cm pitkä :( en ikinä yletä minnekkään ja painankin vaan 32kg

      • Anonyymi

        Ihana taskuvenus:)


    • Anonyymi

      Itse olen 11 ja vieläkin alle 140, kun muut luokallani jo lähemmäs 160, toki murrosikä on alkanut, mutta pituutta ei tule, joten mielstäni ei mitään syytä huoleen:D

      • Anonyymi

        Hei, sulla voi olla että pituuskasvu tulee lopussa :D


    • Anonyymi

      Uuno armeijassa kasvaa jos kasvaa.
      Liian lyhyet haku Vaateet, Lukko nivel sänky Kuvaaja rva.
      Lämmin itseltä kiitos.

    • Anonyymi

      LLLLLLLL oon 160 cm :D

    • Anonyymi

      Ei kannata ehkä olla vielä huolissaan, vaikka totta kai asia mietityttää.
      Joillekin kasvupyrähdys voi tulla hieman myöhemmin kuin muille.
      Oma kaveriporukkani on hyvä esimerkki.
      Mä olin 13v iässä noin 180cm pitkä, toinen kaverini 187cm, kolmas noin 165cm ja neljäs meistä oli vasta 148cm. Tämä lyhin meistä sai oman pyrähdyksensä 8 luokan lopulla. Kasvoi tosi lyhyessä ajassa reilu 160-senttiseksi ja nykyään on noin 175cm pitkä. Olemme nykyään lukiossa koko porukka.
      Tuolloin yläasteella meitä sanottiin Daltoneiksi, mittjoen mukaan ihan syystäkin:)

    • Anonyymi

      On täysin normaalia, että nuoruusiässä pituus vaihtelee suuresti yksilöittäin. Kaikki kasvavat eri tahtiin, ja kasvupyrähdys voi tapahtua milloin tahansa murrosiän aikana. On tärkeää antaa kehollesi aikaa kehittyä ja kasvaa luonnollisesti. Voit keskustella huolestasi vanhempiesi tai lääkärin kanssa, jos olet huolissasi kasvustasi, mutta muista, että jokainen kehittyy omassa tahdissaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe