iranilainen mies

suomineiTi09

Minulla on kaksi lasta edellisestä avioliitosta, isä myös suomalaista geeniperimää. Eron jälkeen olen tavanut iranilaisen miehen, jolle tulin raskaaksi hiljattain. Alussa mies oli mukava, mutta nyt hänen suhtautuminen kahteen lapseeni on muuttunut koko ajan väkivaltaisemmaksi ja alistavammaksi. Mitä voin tehdä, koska ymmärrän että väkivalta tietyllä tapaa kuuluu hänen kulttuuriinsa. Sydämeeni sattuu kun mies läpsii poikaani avokämmenellä ja huutaa tälle kuin aikuiselle miehelle, joskus aivan turhankin pienestä. Poikani on kuitenkin vasta 5-vuotias ja nuorempi 2-vuotias. Erään kerran pojalta alkoi tulla nenästä verta, kun mieheni läpsäisi häntä. Olemme jutelleet mieheni kanssa asiasta, mutta hänen mielestä pitää olla kuri ja järjestys. Viimeisen kerran ottaessani asian esille, mies löi myös minua ja sain mustelmia sekä henkisiä vammoja. Rakastan miestäni ja yritän ymmärtää hänen kulttuuriaan, mutta jotenkin vain tuntuu silti että onko se sitten sen arvoista. Olen nyt raskausviikolla 20, eli melko pitkällä. Mitä voin tehdä, jotta voin miellyttää miestäni paremmin? Annanko vain läpsiä poikiani ja kasvattaa heidät kurilla, vai mitä? En millään haluaisi erota pelkän kulttuurieron takia miehestäni. Voimmeko jotenkin päästä kompromissiin, vaikka mieheni onkin erittäin jyrkästi suhtautuva minun mielipiteisiini. Ymmärrän toki, että miehen rooli heidän kulttuurissa on oleva korostetummin perheen pää, vaikka onhan mies perheen pää suomessakin, mutta ei yhtä dominoivasti. Eniten minua vain sattuu poikiini kohdistuva jatkuva väkivalta ja pelon ilmapiiri, itsestäni en niin välitä, mutta pojista. Mikä avuksi?

54

7190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Tämän on pakko olla provo, ei voi olla kukaan nainen noin idiootti!!! HÄPEÄN SINUA jos tämä on totta. Kerro missä asut niin ilmoitan lastensuojeluun välittömästi, et ansaitse yhtään lasta. Toivottavasti joku sen ilmoituksen tekee, koska et kuitenkaan kerro osoitettasi.

      Minä toivon todella että tämä on provo!!!!

      • Daryoush Kavosifar

        Olet fiksu ihminen kun tajusit heti että tämä on tyhmä provo!!!!

        paska jauhaminen on sellaisille ääliölle helppo.......



        Yst.


    • dsfdfd

      Kyläpä se niin on, että mies tuskin tulee muuttamaan käytöstään puheistasi huolimatta, puhumattakaan mistään parisuhdeterapiaehdotuksista tai viranomaisten väliintulosta, niin syvällä tuo mentaliteettiero on. Jumalan ihmettä voi rukoilla, lastesi turvallisuutta ajatellen tiedät kyllä mitä tehdä. Miellyttämisen tiellä alistut itse, nujerrut ja menetät itsetuntosi ja aloitekykysi. toimi, kun vielä siihen sinulla voimavaroja! Lukemattomia vastaavia tarinoita on kuultavissa ja luettavissa ja valitettavasti jutut etenee saman kaavan mukaan...

    • haskiisa.

      olethan??
      ensinnäkin, väkivallan selittäminen KULTTUURILLA on naurettavaa ja lapsellista; väkivaltaa ei tule hyväksyä missään tapauksessa keneltäkään.
      Mikä avuksi, kysyt. Vastaus on hyyyvin yksinkertainen; jätä mies. Siinä se. Rakkaus lapseesi tulisi olla vähintään 100 kertaa vahvempaa kuin rakkaus yhteenkään mieheen. Hyvänen aika, lapsesihan on SINUN LAPSESI, mies on pelkkä mies!

      • Daryoush Kavosifar

        Tottakai se ääliö on provo..........

        Jos se oli totta, kuka tahansa äiti ilmoittaisi viranomaisille ja erosi heti.
        Hän jauha vaan ;)


      • Anonyymi

        Joo siis, itse olen ollut naimisissa iranilaisen miehen kanssa jo vuosikymmeniä, eikä hän ole koskaan läpsäissytkään minua tai lapsia. (Ja on siis nuorena aikuisena tullut Suomeen.) Täytyy tunnustaa, että itse olen pari kertaa läpsäissyt häntä, mutta hän ei silloinkaan ole hipaissutkaan takaisin.
        Ja mitä tulee tuohon perheen pää -hommaan iranilaisessa kulttuurissa, niin se on nimenomaan niin, että KOTONA, koti- ja perhe- ym. yksityisasioissa se on juurikin niin, että nainen määrää kaapin paikan. Olen joskus jopa pelännyt olevani liian dominoiva, kun mies tottelee minua kaikessa ja ottanut asian puheeksikin. Mies on vastannut, että Iranissa nainen on kodin kuningatar ja mies haluaa niin olevankin. Iranilainen mies pätee sitten kodin ulkopuolella, työelämässä.
        Että tosiaan kulttuurilla ei pidä selitellä, jos joku yksilö on jollain lailla häiriintynyt tai ahdistunut. Eri juttu on, että juuri Iranista tulee paljon esim. sodan traumatisoimia miehiä. Kyllä ne olivat sotiemme jälkeen kuulemma suomalaisetkin miehet joskus pahapäisiä, ainakin humalassa. Ja nimenomaan sota oli juomisen usein laukaissut. Ja juominen taas tuo aina mukanaan kasan muita ongelmia. Myös sitä väkivaltaa. Onko se sitten suomalaista kulttuuria? Niin, minun on vaikea uskoa, että kukaan suomalainen mies olisi yhtä kultainen ja palvelevainen ja rakastava kuin minun iranilainen kultani. Mutta tämäkin voi olla väärä käsitys. En ole kovin monen suomalaisen miehen kanssa seurustellut, muutaman kuitenkin. Iranilaiseni on näistä ehdottomasti paras.
        Mutta lapsia älä anna läpsiä. Äläkä sen puoleen itseäsikään. Kukaan ei ole syntynyt tänne toisen läpsittäväksi.


    • Iranilaiselta mieheltä

      Kertomasi perusteella hän kuulostaa ihan tavalliselta Iranilaiselta mieheltä, eli olet periaatteessa tehnyt valintasi alkaessasi olemaan hänen kanssaan, turha enää rääkyä kun on jo housuissa.

      Näinhän Iranilaisten kanssa käy 110% tapauksista, seurusteluaikana mies on mielin kielin, mutta vakiintumisen jälkeen katsoo että nainen on hänen omaisuuttaan, jota voi kohdella kuin tavaraa.

      • ÄLÄHÄN nyt höpötä

        senkin ämmä!!! äläkä myöskään yleistä! meidän lähipiirissä on kaksi parsikuntaa joissa mies on iranilainen ja ovat olleet pitkään naimisissa ja heillä on aikuisia lapsia eikä ikinä heillä ollut mitään suuria ongelmia. Molemmat suomalaisnaiset kehuvat että heidän iranilainen mies tekee kotona melkein kaikki. kuulema siivoavat, tekevät ruokaa ja kohtelevat sekä heitä että lapsiaan ihan asiallisesti. Joten pidä sä vaan naamas kii äläkä liiottele yhtään!!!


      • Daryoush Kavosifar

        Hei Hei Hei ..............

        Te ketkä jauha paska Iranilaiselta mieheltä OLETTE IRANILAINEN NAINEN ;)

        Ette halua Suomalais naiset luottaisi Iranine mieheen ;) ;) ;)

        Ei mene läpi..............

        HA HA HA


      • Daryoush Kavosifar
        ÄLÄHÄN nyt höpötä kirjoitti:

        senkin ämmä!!! äläkä myöskään yleistä! meidän lähipiirissä on kaksi parsikuntaa joissa mies on iranilainen ja ovat olleet pitkään naimisissa ja heillä on aikuisia lapsia eikä ikinä heillä ollut mitään suuria ongelmia. Molemmat suomalaisnaiset kehuvat että heidän iranilainen mies tekee kotona melkein kaikki. kuulema siivoavat, tekevät ruokaa ja kohtelevat sekä heitä että lapsiaan ihan asiallisesti. Joten pidä sä vaan naamas kii äläkä liiottele yhtään!!!

        Se on ihana kun sinun kaltaiset fiksu ihmiset olemassa!!!

        Cheers ;)


      • sivusta seurannut
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Hei Hei Hei ..............

        Te ketkä jauha paska Iranilaiselta mieheltä OLETTE IRANILAINEN NAINEN ;)

        Ette halua Suomalais naiset luottaisi Iranine mieheen ;) ;) ;)

        Ei mene läpi..............

        HA HA HA

        Se on aivan totta mitä tällä palstalla sanottiin iranilaisista naisista.Iranilaiset naiset puhuvat pahaa iranilaisista miehistä jotta suomalaiset naiset eivät luottaisi heihin.Minulla on pari iranilaista naisystävää ja he myönsivät että se on totta.Iranilaiset naiset kohtelevat miehiään huonosti.Puhuvat rumasti ja ilkeästi ja eivät arvosta heitä.Iranilaiset miehet ovat tottuneet kantamaan kaiken vastuun,elättämään vaimonsa ja lapsensa ja vielä vaimonkin perheen ja sukulaiset.Iranilaiset naiset ovat hemmoteltuja prinsessoja.He ovat ilkeämielisiä,kateellisia ja pahansuopia.
        Iranilaiset miehet ovat kunnollisia ja vastuuntuntoisia ihmisiä.
        T:Sivusta seurannut suomalainen nainen


      • Anonyymi

        Edellinen, pitkään naimisissa ollut, lisää vielä:
        Meidän tapauksessamme oli juurikin päinvastoin: Alussa riitelimme, itse asiassa jo samana päivänä, kun vasta kohtasimme😀. Silloin alkuaikoina juuri tuli läpsäistyä häntä. Alkuvaikeuksien jälkeen molemminpuolinen kunnioitus kasvoi, ja vuosien varrella miehestä kehkeytyi ihan täydellinen aviomies. Kasvatin hänet hyvin😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen, pitkään naimisissa ollut, lisää vielä:
        Meidän tapauksessamme oli juurikin päinvastoin: Alussa riitelimme, itse asiassa jo samana päivänä, kun vasta kohtasimme😀. Silloin alkuaikoina juuri tuli läpsäistyä häntä. Alkuvaikeuksien jälkeen molemminpuolinen kunnioitus kasvoi, ja vuosien varrella miehestä kehkeytyi ihan täydellinen aviomies. Kasvatin hänet hyvin😉

        Jatkan itse. Edellinen tuli väärään paikkaan. Piti kommentoida tuota ”110% tapauksista” -kommenttia. Ja nyt kommentoin noita, joissa puhuttiin ruuanlaitosta ja siivoilusta sekä ilkeistä naisista. En ole ilkeä suomalainen nainen, aivan päinvastoin, mutta kun mieheni nyt vain haluaa palvella. Tosiaan elämäni on ollut kuin prinsessan elämää iranilaisen mieheni kanssa. Ja kyllä, olen huomannut, että jotkut suomalaiset naiset tuomitsevat minua, kun tosiaan mieheni kantaa vastuun kaikesta ja vielä kaiken jälkeen jaksaa hemmotella minua. Mutta hän sanoo, että on onnellinen, kun minä olen onnellinen ja että minun palvelemiseni on hänen ilonsa. Olen myös jo vuosia sitten kysynyt häneltä, että eikö häntä väsytä aina käydä ruokakaupassa ja aina laittaa kaikki ateriat. Hän vakuuttaa, että ruuanlaitto on hän intohimonsa. Pitäisikö minun se kieltää? Hän on saanut sen lahjan. Palvelualttiuden.


      • Anonyymi

        Meillä juuri päinvastoin: Seurusteluaikana, jopa tapaamispäivänä, mies oli sangen töykeä, jopa epäkohtelias, mutta jestas sentään, miten täydellinen aviomies hänestä kehkeytyikään! Suhteestamme ei ole seurannut mitään muuta pahaa kuin se, että suomalaiset naiset ovat minulle valtavan kateellisia ja näyttävät sen. Mieheni on komea ja kultainen, pitää minua kuin kukkaa kämmenellä, on aina valmis palvelemaan, mitä tahansa haluankin ja omistautuu täysin minulle.


    • väkivaltaisen ex

      "En millään haluaisi erota pelkän kulttuurieron takia miehestäni."

      Et eroakaan miehestä kulttuurieron takia vaan väkivallan takia, joka on rikos Suomessa ( ja jokaisessa muussakin sivistyneen maailman kolkassa).

      Jos sallit miehen kohdella lapsiasi noin, olet täysi paska etkä ansaitse olla kenenkään äiti.

      Heti eroon tollaisesta miehestä ennenkuin otteet vain koventuvat.

    • mokumaija

      ei vittu päivän paras :D tosin ei lapsien kannalta. jos tämä on totta niin ei voi muuta kun kysyä että mikä vittu viiraa suomi neidin päätä? hoitoon/mullan alle tollaset ämmät ja lapset huostaan.

    • old cowhand

      Jos sinä et halua/osaa. Ei ole lasten tehtävä ymmärtää "kulttuurisia" eroja. pahoinpitelyt muuttuvat vain pahemmiksi, kun lapset kasvavat.

    • Klöä

      Tsemppiä ja uskoa sinulle, että suomalaisen naisen rakkaus voittaa satojen vuosien aikana vakiintuneet tavat, uskonnon, opitut tavat ja menetelmät, sosiaalisen perimän,sekä kaiken sen ihanan eksotiikan mitä kyseinen mies sinulle voi tarjota.
      Olet kovaa kyytiä luisumassa nyrkin ja hellan väliin, ja poikiasi kohtaan otteet tulevat kaiken aikaa kovenemaan. Poikasi ovat miehellesi vain äpäriä, ei mitään muuta. Itse olet miehen omaisuutta.
      Kulttuurieroista sen verran, jos hyväsyt väkivalla iranilaiselta, hyväksyt varmaan sen myös esim suomalaiselta skinheadilta? Sehän kuuluu siihen kulttuuriin...

      • Anonyymi

        Ei se sina ole noin. Iranissa on myös kristittyjä. Minunkin mieheni on kristitty. Niinhän se on, että ihminen, mistä tahansa päin maailmaa, on itsekäs ja paha, jos elää ilman Jumalaa. Jumalan yhteydessä jokainen ihminen kasvaa hyväntahtoiseksi.


    • ei tod.

      "Ymmärrän toki, että miehen rooli heidän kulttuurissa on oleva korostetummin perheen pää, vaikka onhan mies perheen pää suomessakin, mutta ei yhtä dominoivasti."

      Mies ei ole tod ole perheen pää vaan tasavertainen kumppani naisen kanssa.

    • ämmä

      Olen ollut iranilaisen kanssa naimisissa jo 7 vuotta eikä minun ole kertaakaan tarvinnut pelätä että mieheni löisi minua tai lastamme. Joten väite että #VÄKIVALTA TIETYLLÄ TAPAA KUULUU HÄNEN KULTUURIINSA# on todellakin tuulesta temmattu. On totta että jotkut ns. miehet lyövät naisia ja lapsia, mutta niin on kaikissa kulttuureissa ei vain iranilaisessa. Miten toimisit jos mies olisi suomalainen tai jostain muusta maasta. Hei haloooooo!!!!! Lyö kerran, lyö toistekin ja ajan kanssa aina vaan pahentuu ja sen tiedät itsekin.
      Kyllä kuri pitää lasten kanssa olla, mutta EI KOSKAAN lyömällä. Kukaan ei ole antanut hänelle lupaa lyödä sinua tai lapsiasi. Mies on perheen pää kodin ulkopuolella mutta todellisuudessa nainen päättää asioista. Miehen tehtävä on tuoda toimeentulo perheelle ja naisen huolehtia perheen hyvinvoinnista, pitää koti kauniina, laittaa ruokaa, jne.
      Joten ole kiltti äläkä vääristele asioita, vaan puhu ne niinkuin ne oikeasti on. Katso suomalaista kulttuuria. Paljon on alkoholisteja, mutta ei alkoholistit tätä maata johda. Paljon on perheväkivaltaa, mutta eivät kaikki suomalaiset miehet lyö (ja he ovat niitä oikeita MIEHIÄ). Samoin on monessa muussakin kulttuurissa hyviä ja huonoja ihmisiä. Älkää ylestäkö!!!

      • vastaus....

        Yleistäminen ei ole varmaan tämän aloittajan ongelma, vaan lapsen lyöminen ja alistaminen, sinä se vaan itket iranilaisten yleistämisestä, hoh hoijaa, oletpas harvinaisen idiootti!!! Otakkaa nyt joku yhteis lastenhuoltoon, ja lopettakaa tollanen paskan jauhanta, itse ottaisin yhteyttä mutten tiedä kuka on toi idiootti aloittaja bitch.


      • ämmä
        vastaus.... kirjoitti:

        Yleistäminen ei ole varmaan tämän aloittajan ongelma, vaan lapsen lyöminen ja alistaminen, sinä se vaan itket iranilaisten yleistämisestä, hoh hoijaa, oletpas harvinaisen idiootti!!! Otakkaa nyt joku yhteis lastenhuoltoon, ja lopettakaa tollanen paskan jauhanta, itse ottaisin yhteyttä mutten tiedä kuka on toi idiootti aloittaja bitch.

        Mielestäni kyllä selvästi ilmaisin mitä mieltä olen toisiin kohdistuvasta väkivallasta. Jos et tekstistäni sitä ymmärtänyt niin EN MISSÄÄN NIMESSÄ HYVÄKSY VÄKIVALTAA!!!!! Kenenkään taholta, ketään kohtaan.
        Aloittajan yleistävä kommentti vaan sattumalta myös harmitti minua, minkäs minä sille voin jos sinun tapainen harvinainen idiootti ei osaa sitä eroittaa omaksi osakseen tekstiä.


      • Daryoush Kavosifar

        Niin kuin sanoin aikaisemmin se on provo!!!!!!!!!

        Kiitos sinulle ;)


      • Anonyymi

        Hienoa! Löytyi toinenkin, joka on onnellisesti naimisissa! Ja kirjoitat myös tuosta ”suomalaisesta” alkoholismista, josta minäkin tuolla edellä. Toivottavasti taas tästäkin joku ei riehaannu: tiedän, alkoholismia on muuallakin kuin Suomessa. Ja väkivaltaa on muuallakin kuin Iranissa. Ja rakkauttakin on ihan kaikissa maissa. IHMISIÄ on kaikkialla. Ja kaikki ihmiset ovat ERILAISIA.


      • Anonyymi

        Oikein, kaikissa kulttuureissa on persoonallisuushäiriöisiä. Tunnen erään suomalaisen naisen, joka kauan sitten avioitui suomalaisen poliisimiehet kanssa. Juttu jäi lyhyeksi, sillä nainen joutui tuon tuosta soittamaan poliisiin, kun tämä oma poliisi mukiloi. Omalla siskollani myös on persoonallisuushäiriöinen suomalainen mies, joka tosin ei ole fyysisesti väkivaltainen. Mutta henkisesti onkin sitten koko… no, en sano rumasti.


    • pelleillä

      vakavilla asioilla.
      Puhut toistuvista rikoksista ja suorastaan yllytät hyysäämään rikollisia.
      Ilmoita välittömästi tällä palstalla, että viestisi oli vain surkeaa provoilua.

    • ------------------------

      Jos tämä on totta, niin olet aivan vitun tyhmä. Väkivalta ei kuulu kenenkään kulttuuriin, eikä sitä pidä ymmärtää. Lapsesi ovat sinun ja sinä määräät heistä.

      Mies kuuluu vankilaan pahoinpitelyistä. Sinun taas kuuluu saada korvaukset pahoinpiteylyn uhrina. Suosittelen myös korjauttamaan pään, että alat tajuta, mitä eroa on ihmisellä (jolla on oikeus koskemattomuuteen) ja nyrkkeilysäkillä).

      Sinä et rakasta sitä miestä. Olet vain riippuvainen siitä.

      • Daryoush Kavosifar

        Hei Halooooooooooo ;)

        Ei kannata uskoa sen puupään.
        Jos se on totta, miksi ei hän tehnyt rikosilmoitus?!
        Se on 101% provo!!!!!!!
        Olen Iranilainen mies ja minulla on noin 14 vuotias poika ja 4 vuotias tyttö-enkeli.
        Kun menen kotiin olen heidän orja ;)
        He ovat maailmani..............

        Kyllä sekin on mahdollista. Mutta lue hänen tyhmä tarinan uudestan ja tajuatte
        se on ainoastaan provo!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Hei Halooooooooooo ;)

        Ei kannata uskoa sen puupään.
        Jos se on totta, miksi ei hän tehnyt rikosilmoitus?!
        Se on 101% provo!!!!!!!
        Olen Iranilainen mies ja minulla on noin 14 vuotias poika ja 4 vuotias tyttö-enkeli.
        Kun menen kotiin olen heidän orja ;)
        He ovat maailmani..............

        Kyllä sekin on mahdollista. Mutta lue hänen tyhmä tarinan uudestan ja tajuatte
        se on ainoastaan provo!!!!!!!!!

        Niin, lapsesi ovat sinun maailmasi, koska he ovat SINUSTA. Itse asiassa se on vain itserakkautta. Mikset sano halaistua sanaa vaimostasi, häntä sinun tulisi täällä ylistää, jos häntä rakastat. Vaan kun et, arvaan, omistat ja käytät vain.
        Toivottavasti olen väärässä. Jos olen, pyydän anteeksi.


    • ole äiti!!!

      Hei, Oletko ihan järjissäsi??? Ei kuulu kulttuuriin. Usko minua, ei kuulu!!! Iranilainen mies ei lyö jos on hyvä mies. Tuo on miehesi ongelma, ei kulttuurin. Tuo on lapsen pahoinpitelyä. Miksi et puolusta lastasi??? Kamalaa, kamalaa!! Voi lapsiressukat. Sinun velvollisuus on puolustaa lapsiasi ja jättää tuo mies, joka pahoinpitelee heitä ja itseäsi. Jos et jätä, voi lapsistasi tulla psyykkisesti vammautuneita, jopa myöhemmin aineiden väärinkäyttäjiä, kun traumatisoituvat sillä tavoin, ettei äiti kyennyt heitä puolustamaan. Eikä tämä ole päähänpito vaan tiedän tapauksia. Jätä hänet, vaikka rakastaisilt!!! Minä olen myös jättänyt rakastamani miehen suojellakseni lapsiani ja itseäni. Se ei ole mahdottomuus. Sinun on äitinä ensisijaisesti ajateltava lapsiasi, ei omia tunteitasi. Tuo läpsiminen on Suomessa lainvastaista ja voisit siitä jopa tehdä ilmoituksen pahoinpitelynä...tosin voisi olla, että ellet silloin eroa miehestä, niin lapset viedään sosiaalitoimen toimesta pois sinulta. Miehesi ei ole normaali iranilainen mies tuolla tiedolla!! Hän on väkivaltainen. Lähde vaikka turvakotiin lapsinesi, jos ei muuta.

      • Daryoush Kavosifar

        Ennen kaikki pakko sanoa sinulle kiitos!!!

        Hyvät ihmiset äläkä usko. Se on 101% provo!!!!!!!!
        Se nainen keksinut yhmä tarina.
        Uskoisin näin että hän on yksinäinen ja tarvitse apua, ainoastan mielialan apua.
        Suomessa on poliisi, lastensuojelupiiri ja ............
        Se nainen varmasti istuskelee ja lukee kaikki mitä meikälaiset kirjoitetaan ja nauraa meille ja luule se on hauska.
        Suositteleen hän ilmoitautu HESPERIAN MIELISAIRALAAN !!!!!!!!!!!

        Olen kahden lasten isä ja he ovat maailmani. Olen Iranilainen mies.

        Kiitos!


      • iranilainen nainen!!

        joku iranilainen nainen on kirjoittanut tämän aloitus viestin tänne.tietenkin yrittäen mustamaalata iranilaisia miehiä,jotta suomalaiset naiset ei huolisi niitä ja ennakko luulot noussevat.miten sairasta maailma voikaan olla! kaikkea sitä joku keksiikin mustamaalatakseen ihmisiä.tiedoksi sinulle/teille naisille ei mennyt viesti läpi!!!! nolasitte vain itsenne ja taas saimme huomata miten joku voi vajotakin näin alentavaan ja ällöttävään provoiluun


      • Anonyymi
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Ennen kaikki pakko sanoa sinulle kiitos!!!

        Hyvät ihmiset äläkä usko. Se on 101% provo!!!!!!!!
        Se nainen keksinut yhmä tarina.
        Uskoisin näin että hän on yksinäinen ja tarvitse apua, ainoastan mielialan apua.
        Suomessa on poliisi, lastensuojelupiiri ja ............
        Se nainen varmasti istuskelee ja lukee kaikki mitä meikälaiset kirjoitetaan ja nauraa meille ja luule se on hauska.
        Suositteleen hän ilmoitautu HESPERIAN MIELISAIRALAAN !!!!!!!!!!!

        Olen kahden lasten isä ja he ovat maailmani. Olen Iranilainen mies.

        Kiitos!

        Kuulkaahan, kyllä minä - vaikka onnellinen hyvän iranilaisen mieheni kanssa olenkin - uskon, että aloittaja voi puhua tottakin. Pitää muistaa, että on ihmisen ongelma mikä hyvänsä, niin sen vangiksi voi tavallaan joutua pikku hiljaa ja lopulta ei ole enää voimia irtaantua. Älkää tuomitko. Herättäkää mutta älkää tuomitko! Nainen on tosiaan ehkä riippuvainen miehestään, huomatkaa, että vieläpä raskaana, jolloin ei varmasti ole vahvimmillaan. Ja ihmisen psyyke on sellainen, että sitä tahtoo aina unohtaa pahan ja uskoa hyvään ja sitten sitä vahvistaa uskoaan jokaisen hyvän merkin kautta.


      • Anonyymi
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Ennen kaikki pakko sanoa sinulle kiitos!!!

        Hyvät ihmiset äläkä usko. Se on 101% provo!!!!!!!!
        Se nainen keksinut yhmä tarina.
        Uskoisin näin että hän on yksinäinen ja tarvitse apua, ainoastan mielialan apua.
        Suomessa on poliisi, lastensuojelupiiri ja ............
        Se nainen varmasti istuskelee ja lukee kaikki mitä meikälaiset kirjoitetaan ja nauraa meille ja luule se on hauska.
        Suositteleen hän ilmoitautu HESPERIAN MIELISAIRALAAN !!!!!!!!!!!

        Olen kahden lasten isä ja he ovat maailmani. Olen Iranilainen mies.

        Kiitos!

        Ja taas! Milloin ”hyvä iranilainen mies” sanot, että VAIMOSI on sinun maailmasi? Kaikkihan omiin lapsiinsa hulluina ovat ja kuvittelevat, että nämä ovat jotain aivan erityistä. Tietysti ovatkin ainutlaatuiset, mutta niin ovat toistenkin lapset. Ja niin on jokainen aikuinenkin ihminen (joka kerran on ollut suloinen lapsi),
        Jos sinussa olisi rakkautta, rakastaisit vaimoasi enemmän kuin itseäsi, uhraisit kaikkesi VAIMOSI onnen puolesta. Niin minun (iranilainen) mieheni tekee. Pystyisitkö samaan?


    • Kiireetön hetki

      Se on uskomatonta, että tällaista roskaa levitetään verkkoon, jolla halutaan saada myös toiset rasistiset mielipiteet tukemaan sitä! En ole nähnyt yhtään lapsiaan kohtaan olevaa väkivaltaista iranilaista miestä tai naista (vaikka sellaisia yksilöitäkin löytyy joka kansassa). Näyttää, että et edes tunne iranilaista perhekulttuuria. Iranilaisessa perhekulttuurissa miehen rooli ei ole korostetummin kuin naisen rooli, vaan päinvastoin yleisesti kotona se on nainen joka on perheen pää ja kääntää miehen pään mihin suuntaan nainen haluaa!

      Kaikki ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä eikä yleisesti koko kansaa tai kansaryhmä saa leimata yhden yksilön yksittäisestä tapauksesta, muuten käräjäoikeudessa olisi koko Suomen kansaa koskevaa joukkokanne kun joku isä tai äiti väitettäisiin olevan väkivaltainen! Leimaamallasi kaikkia iranilaisia ja iranilaista kulttuuria (joka on erittäin arvokas ja rikas kulttuuri) osoitat olevasi sairas provo. Jos sinulla on todellakin ongelmia miehesi kanssa, ei sinun tarvitse puhua hänen kansalaisuudesta eikä korosta sitä, vaan eroaisit hänestä ja pelastaisit lapsesi tällaisesta sairaasta yksilöstä. Mutta sinä itse näytät olevan sairas kun et ymmärrä, että leimaamalla yleisesti kansalaisuudella leimaat myös yhteisiä lapsianne, koska hekin ovat puoleksi iranilaisia. Se mitä sinä puhut tässä osoittaa, että et myöskään ole sopiva äiti lapsillesi, että annat heidän olla väkivaltaisessa suhteessa. Jos tietäisin kuka olet heti ilmoittaisin asiasta lastensuojelulle.

      Minun mielestä suomalaiset ovat harvoista hyvistä kansoista ja niin FIKSUJA, että hyvin eroaavat roskaa ja liioiteltua puhetta totuudesta! Perheväkivallassahan Suomi on valitettavasti Euroopan ykkössijassa, niin että jopa presidentti Tarja Halonen joutui uuden vuoden puheessaan toteamaan sen ja pyytämään asiantuntijoita miettimään ratkaisua asialle. En halua leimata tai puolustaa iranilaisia eikä suomalaisia tai muunmaalaisia, mutta ihmisten pitäisi kohdata asioita realistisesti eikä provosoimalla. Iranilaiset isät ovat yleisesti tunnettuna lapsiaan hyvin rakastavia isiä kuten monet suomalaisetkin isät. Iranilaiset ovat myös osoittaneet olevansa harvoista kansoista, jotka hyvin sopeutuvat muihin yhteiskuntiin ja tämän voi todistaa viralliset tilastot mm. iranilaiset ovat kaikista kansoista parhaiten etabloitunet länsimaissa esim. Euroopassa, ja Yhdysvalloissa, jossa iranilaisia on todettu korkeasti koulutetuimmaksi väeksi koko USA:n väestöstä (kts. seuraavan linkin: Iranians Reported Among Most Highly Educated in U.S. Iranians living in US also contribute substantially to the U.S. economy: http://www.america.gov/st/washfile-english/2004/January/20040113191603atarukp0.6147425.html ). Lisäksi, Iranissa yli 60% yliopistojen opiskelijoista ovat naisia ja naiset ovat työelämässä aktiivisesti mukana vaikka nykyinen hallitus yrittää islamin nimissä sortaa sekä naisia että miehiä. Suurin osaa Iranin kansasta ovat Iranin nykyisen hallituksen linjaa vastaan (jos olet seurannut uutisia).

      • Daryoush Kavosifar

        Tervehdys!

        Minulla on poika 19,11,1997 ja tyttö-enkeli 12,11,2007
        He ovat elämänin iloa sekä koko maailmani.

        Olen Iranilainen mies ja sanon rohkeasti 101% se on vain säälittävästi keksittu
        tarina. Sehän on ihan selvä että on mahdollista tiedosti. Mutta sellainen mies ei
        ole olemassa se nainen tai miehen elämässä. Ei voi edes tietää onko hän nainen vai mies?! RASISTINEN JA PROVO tietenkin!!!

        Lasten suojelu, poliisi ja muut on olemassa.
        Ero ei ole paras vaihtoehto, se on viimeinen vaihtoehto.

        Yst


      • Anonyymi
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Tervehdys!

        Minulla on poika 19,11,1997 ja tyttö-enkeli 12,11,2007
        He ovat elämänin iloa sekä koko maailmani.

        Olen Iranilainen mies ja sanon rohkeasti 101% se on vain säälittävästi keksittu
        tarina. Sehän on ihan selvä että on mahdollista tiedosti. Mutta sellainen mies ei
        ole olemassa se nainen tai miehen elämässä. Ei voi edes tietää onko hän nainen vai mies?! RASISTINEN JA PROVO tietenkin!!!

        Lasten suojelu, poliisi ja muut on olemassa.
        Ero ei ole paras vaihtoehto, se on viimeinen vaihtoehto.

        Yst

        Olen edelleen sitä mieltä, että voi olla tottakin tuo aloitus. Edellä mainitsemieni eroamattomuuden syiden lisäksi voi olla myös ylpeys ja häpeäkin. Ehkä naista on etukäteen varoiteltu ulkomaalaisista ja sitten on halunnut näyttää koko maailmalle. Myöhemmin sitten on ilmeisesti vain jäänyt satimeen eikä enää ole voimia pyristellä irti. Siltikin, myönnän, ihmettelen kyllä, että täältä nettikeskusteluista neuvoja kyselee…. Jos asiat tosiaan noin pahasti ovat, niin ei luulisi olevan aikaa tai kiinnostusta pyöriä netissä. Luulisi jo säntäävän lapsineen pakoon johonkin turvakotiin, hyvänen aika!


      • Anonyymi
        Daryoush Kavosifar kirjoitti:

        Tervehdys!

        Minulla on poika 19,11,1997 ja tyttö-enkeli 12,11,2007
        He ovat elämänin iloa sekä koko maailmani.

        Olen Iranilainen mies ja sanon rohkeasti 101% se on vain säälittävästi keksittu
        tarina. Sehän on ihan selvä että on mahdollista tiedosti. Mutta sellainen mies ei
        ole olemassa se nainen tai miehen elämässä. Ei voi edes tietää onko hän nainen vai mies?! RASISTINEN JA PROVO tietenkin!!!

        Lasten suojelu, poliisi ja muut on olemassa.
        Ero ei ole paras vaihtoehto, se on viimeinen vaihtoehto.

        Yst

        Äää-äh!!!!! Ylistää koko ajan OMIA lapsiasi. Huomaa, että aloittaja puhui lapsista, jotka EIVÄT OLE tästä iranilaisests miehestä.


    • NainenXY

      Hei,
      Miksi sekoitat asiat keskenän. Miksi syytät iranilaisia ja heidän kultturia jos olet mennyt joku kusipään kanssa. Kuusipäät löytdyvät joka paikasta, kultturista ja kansalisuuksista riipumatta.

      • mokkakorvat

        lapsiakin perseeseen kun ei ole naista ja taidat olla jo niin pitkällä raskauksessa että katteleppa sen 5v lapsen perään ja eritöten sitä perää.....


      • Daryoush Kavosifar
        mokkakorvat kirjoitti:

        lapsiakin perseeseen kun ei ole naista ja taidat olla jo niin pitkällä raskauksessa että katteleppa sen 5v lapsen perään ja eritöten sitä perää.....

        Säkin olet saman kaltainen kun tuo ääliö.
        Hanki elämä ittelle.


    • Daryoush Kavosifar

      Tieteenki tämä on provo!!!!
      Niin kuin Villa Vuosanta sanoi, minäkin sanon että sä oot tosiaankin sairas ja ääliö..........
      Varmasti se mies ei antanut sulle Kyrpä ja sentakia sä yrittät sen paska tarinan mukaan haukkua Iranilais miehet sekä kulturin.
      Kuka tahansa Äiti olisi ilmoitnut viranomaisille heti jo. Puhut selkeästi paska senkin lehmä!!!!
      Ei kuka tekisi lapsille noin. Sä vain yrität saada sääli muna.......
      Fiksu ihminen heti tajua sen!!!!

      Häpeääääääääääääääääääääääää ;)

    • Tyttö vaan:)

      HU HU

      Jos mun mies löisi mua se on selvä merkki MOI-MOi ihan isolla hyvästi! ja vielä lyö lapsija jotka on 5-v ja 2-v hu hu hei nyt sun pakko herätä oikeesti.. Oon muslimi tajuan et ei oo mitään sanaa väkivalta!.. Ei väkivalta kuulu mihinkään ei se auta ja jos kuri niin ei väkivallalla..,tuliko selväksi jätä toi mies,koska se on ääliö.., ei se auta mikään jos väkivaltainen ja lyö huhh ei edes terapeutti taikka psykiatri siihen pysty selvä merkki jätä se jo..

    • oletko ääliö?

      et todellakaan saa antaa läpsiä poikaa tai antaa sanoa jotain kurittavaa jos ei ole käytöksessä mitään moitittavaa.etkä lapsen äitinä saa antaa vieraan miehen tai kenenkään ihmisen sortaa lapsiasi lyödä tai muutenkaan.jos poika on villi ja tarvitsee huomautusta käytöksestä(sanallista) niin sinä olet sitä varten.olet ÄITI joten sun vastuullasi on tuon pienokaisen hyvinvointi äläkä samperi anna sen lapsuutta ja kenties aikuisuutta pilata jonkun miehen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ps.uskon että olet provo ja haluat musta maalata iranilaisia miehiä syystä tai toisesta.toivottavasti olet vain provo ja mustamaalaaja.ei kukaan äiti voi olla noin sekaisin ja vastuuton lastansa kohtaan.

      • Bump

        Bump


    • 23

      Nainen! Mikä sua vaivaa? Nehän on SUN LAPSIA. KUKAAN ei saa lyödä sun lapsia! VÄKIVALTA EI KUULU KENENKÄÄN KULTTUURIIN, tuo on täysin kieroutunut ajatustapa!

      Vaikka kuinka rakastaisit sitä miestä (mitä on vaikea ymmärtää, en ikinä voisi rakastaa miestä, joka lyö mun lapsia - niitä on kaksi) niin tajua nyt, lapsiasi sun tulisi rakastaa enemmän kuin sitä miestä! Sä olet lastesi ainut äiti! SÄ olet se, jonka kuuluu huolehtia lkastesi turvallisuudesta, niin henkisestä kuin fyysisestä!

      Nyt heivaat sen miehen pihalle ja sassiin! Jos mies ei itse vaadi tunnustaa omaa lastaan, niin varmaan on parempi, kun ei tule senkään lapsen elämässä olemaan. Oikeasti, nyt silmä käteen ja aivot sieltä usvasta esiin ja TOIMI! Älä jätä itseäsi ja lapsiasi tuommoisen miehen armoille, ihan sama mistä on kotoisin!

      Miten voit edes kysellä täällä tuommoista? Sun EI tarvitse ymmärtää miestäsi (sillä hän on julma ja häiriintynyt) eikä hänen kaltaisensa ihmisen kanssa tule koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen mistään. PÄin vastoin, ajan kanssa asia pahenee entisestään, ja sinä ja kaikki lapsesi tulette kärsimään niin henkistä kuin ruumiillista väkibaltaa yhä enenevissä määrin. Mikään, mitä SINÄ teet, ei tule ratkaisemaan tilannetta niin kauan, kuin sallit miehen olla osallisena elämässänne. Ainoa ratkaisu on paeta ja kauaksi, vielä kun voit. Tiedät itsekin, että tulet paljon paremmin toimeen yksin lastesi kanssa kuin moisen hirviön kuritettavana! Ja älä luulekaan, ettenkö olisi tällaista seurata. En siis puhu vain lämpimikseni.

      • Anonyymi

        Just noin: ”sä olet se, jonka kuuluu huolehtia lastesi turvallisuudesta”. Lapset tässä pitäisi asettaa etusijalle ja unohtaa kaikki omat haaveet.


    • Kahetarna

      Minulla on Iranilainen mies ja hän ei ole ikinä ollut väkivaltainen minua tai minun lapsiani kohtaan. Ei kuulu millään lailla hänen kulttuuriinsa tuo väkivalta. Meillä on vain rakkautta ja arvostusta suhteessamme ja kunnioitamme toistemme uskontoa ja kulttuuria. Hän on parasta mitä minulla on lasteni jälkeen. Hänelle perheemme on erittäin tärkeä, niinkuin minullekkin ja panostamme siihen kaikkemme.

    • Se hakkaa sulta paskat pihalle suun kautta että tukehdut siihen ja kuolet. Naiset rakastaa tässä maassa vain väkivaltaisia miehiä.

    • TuletKatumaan

      Tämä kirjoitus on ilmoitettu viranomaisille.

    • jkiop

      Olkoon vaikka mikä kulttuuri, yksikin isku lapsiini tai minuun on myös viimeinen. Joten nainen jos sinulla älyä vähääkään, niin lähde ennen kuin tappaa jonkun teistä, koska sekin on heidän kulttuurissaan sallittua.

    • ArjaA

      Äkkiä eroon miehestä! Mitä sinä hakatutat itseäsi? Rakastat miestä joka hakkaa?! Kaikki tulee vaan pahenemaan. Mikä teitä naisia oikein riivaa! Olen itse siis nainen myös ja olen asunut monessa arabimaassa työni vuoksi viimeiset 20 vuotta. Ne miehet siellä.....ihan hirveitä. En huolisi yhtään missään olosuhteissa. Aivan eri kulttuuri...ja vielä irakilainen, nehän pitävät naista ihan kynnysmattona. Tietäisivät vaan mitä näille miehille on opetettu naisista jo ihan pienestä asti. Naisia saa lyödä, naisella ei ole oikeuden edessä mitään oikeuksia kun on heikko....
      Tietäisin vaikka mitä..Äkkiä eroon siitä!!!

      • Anonyymi

        Ensinnäkin aloittajalla on (oli) IRANILAINEN, ei IRAKILAINEN mies. Iranilaiset eivät ole arabeja (- toki Iranissa asuu arabivähemmistö -) , Irak taas on arabimaa. Olen kuullut, että Irakissa ”miehet arvokkaampina” mm. aterioitsisivat ennen naisia ja lapsia yms., mutta en tiedä, onko totta. Tuttavan naapurissa ennen asui Irakin arabiperhe ja kuulin, että se nainen kyllä jotenkin vaikutti säikyltä, kuin hänellä ei olisi ollut oikeutta edes puhua kenenkään kanssa ja kuin häntä ei olisi saanut edes nähdä. Mutta en tiedä sen paremmin.
        Itselläni siis IRANILAINEN mies ja ainakin IRANIN kulttuurissa mieheni kertoman mukaan - ja oman jo VUOSIKYMMENTEN kokemuksen mukaan - tosiaan NAINEN on kuningatar kodissaan.
        Älköön kukaan pahastuko tuosta, mitä kirjoitin IRAKILAISISTAKAAN. Korjatkaa, jos olen väärässä - tai siis jos olen antanut itseni väärin ymmärtää. Heistä ei ole omaa kokemusta. Mutta vaikea uskoa, että joka ikinen irakilainenkaan olisi naisen alistaja? Eivätköhän ihmiset kaikkialla ole pohjimmiltaan aika samanlaisia. Kaikki kaipaavat rakkautta ja kunnioitusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe