Mielenkiinnosta kyselen..

"rahti-rekku"

Sellasta läksin kyselemään että mitäs mieltä ootte sellasesta kun itelläni on suomenlapinkoiran pentu(16vko) mukana päivisin rekassa. Tykkää nukkua kun ollaan liikkeellä ja välillä tulee viereen hakeen rapsutuksia:) Onko teidän mielestänne hyvä vai huono asia?
Siis vielä pidän ruokaa mukana et voipi antaa päivällä jossain välissä syötävää ni tarvia olla toisen nälissään:)
Yleensä päivät venähtää sinne 10tunnin paremmalle puolelle.Päivän päätteeks lenkille ja ja muuta leikkimistä.
Ei oo vielä säikkyny mitään ja tosi rohkeesti tutkii ain paikkoi ku mennää jonneen uuteen paikkaa:D

17

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

sorry jos tulee kirjotusvirheitä kuuntelen musaa samalla korvakuulokkeista, mielenkiintoisia versioita Suomalaisista tunnetuista kappaleista, suomalaisten munkkien laulamana. Asiaa, mulla on koirat ollu töissä mukana niin pentu, kun aikuisiakin koiria, jos on vaan ollut suikin mahdollista. Muistaa ulkoiluttaa ja antaa ruokaa, koira nauttii kun saa olla rakastamansa ihmisen kanssa jokaisessa paikassa.

• koira rakkautta

? ? ? ? ?

• n.sorsa
        koira rakkautta kirjoitti:

? ? ? ? ?

ja palvoo omistajaansa, ehkä ei sinun koirasi?, mutta kyllä minun ja monen muunkin koira.

• ????????????
        koira rakkautta kirjoitti:

? ? ? ? ?

Onko sulla OIKEESTI ollut koskaan koiraa ????
        Jos olisi ollut tietäisit , että sen pyyteettömämpää rakkautta kuin koira ihmiselleen antaa ei ole olemassakaan!!!

• En ymmärrä ?

Oletko nyt ihan oikeesti harkinnut vakavasti, miksi olet ylipäätään hankkinut koiran, jos sinulla ei ole aikaa olla sen kanssa kotoma ja lenkkeillä rauhassa ?

MILLOIN koirasi pääsee kunnon oikeille hihnalenkeill - säännöllisesti ????????

Ei koiran koti voi olla rekan hytti; ihmiselläkin se on vain orjan paikkal

Kaikkee kans !!!!!

• Minä ymmärrän

Hanki elämä!
        Koira ei kärsi pätkääkään jos se saa olla touhuissa mukana! Hihnalenkkikö koiran autuus?? Salli mun nauraa HAH HAH HAH !!!
        Kyllä koira on vapaana elementissään eikä missään rajottavan hihnan päässä pönttö!

• Minä ymmärrän kirjoitti:

Hanki elämä!
        Koira ei kärsi pätkääkään jos se saa olla touhuissa mukana! Hihnalenkkikö koiran autuus?? Salli mun nauraa HAH HAH HAH !!!
        Kyllä koira on vapaana elementissään eikä missään rajottavan hihnan päässä pönttö!

aiotaan pitää yhteiskuntakelpoisena on sen kyllä opittava myös hihnassa nätisti kulkeminen, sekin on yksi tärkee koiralle opetettava juttu.

• R-R

Siihen se pennusta asti tottuu ja kasvaa.
        Suomessa ajavissa ulkomaanrekoissakin näkee koiria mukana
        ja ne on pitkän linjan autoja ne.

• "rahti-rekku"

Kyllä meillä on aikaa olla kotona kahestaan päivisin monta tuntia. Ja joka päivä ollaan käyty lenkillä/kävelyllä kun ollaan töistä tultu ja käytän yleensä tauot koiran kävelyttämiseen, mutta joskus on pakko mennä syömään. Jos sattuu sopiva odotus johonkin niin sit käydään pidemmäl kävelees.

• n.sorsa

lainaten vanhaa kulunnutta sananlasku, vesi paras voitehista. Vettä kansa kannattaa kuumilla säillä pitää mukana ja antaa koiralle ja katsoo ettet jätä autoa aurinkoiseen paikkaan, kun koira on yksin autossa, ettei tuu lämpöhalvausta ja ikkunat auki. Nautti koiran kanssa baanalla, hyviä ajo kilometrejä teille.

• Kyllähän rekkakuskeilla on monestikin koira mukana mutta kuinkahan pennun kanssa onnistuu.

Jos sitä välillä pissattelet, leikität ennen töihin lähtöä ja sen jälkeen jne niin miksei onnistuisi.Noin pieni kun ei vielä varsinaisesti lenkkeilekään.

Yksi mitä pohdin on että totutatko sitä muulloin yksinoloon, se kun on koiralle tärkeä taito jota se ei opi kun on päivät töissä kanssasi.

Rapsutas sitä pikkuista rekkakuskia mun puolestani, tiedän että monessa paikassa rahtarien koirat on tervetulleita työkeikalla poikkeemaan.

• "rahti-rekku"

Kyllähän noita on aikas monel mukana itekkii nähny:)
        Kyllä pikkusta opetan koko ajan kotonakii oleen yksin.Aluks kaupassa käynnin ajaks ja hiljaksiin pidentää aikaa.
        Nii ja on rapsutettu:)

• R-R

Ihan ok. En näe siinä mitään ihmeellistä.
      Jos lastaus/purkupaikoilla on aikaa kunnon ulkoilutukseen,
      niin mikä ettei, koira voi keikkua mukanasi rahtarina :)

• tuossa mitään ihmeellistä ole, ainahan noita koiria on ihmisillä ollut mukanaan työssä. Sun koirasi on nyt "rekkamiäs" ja varmasti ihan hyvä sellainen. Ja sosiaalistuu varmasti moneen menoon sekä erilaisiin tilanteisiin :)

• No mielestäni riippuu siitä,saako kaveri riittävästi liikuntaa (ikäänsä nähden) päivän mittaan,mutta myöskin siitä,pääseekä riittävästi liikkumaan ylipäätään.Pieni pentu kuin kehittyy kovaa vauhtia,ja siksi on tärkeää,että se sitten hereilläolon aikana liikkuisi runsaasti.En siis tällä tarkoita lenekkeilyä,vaan ylipäätään liikkumista niin sisällä kuin ulkona (jos mahdollista).
      Sitä lähinnä mietin,ettei menisi liiaksi paikalla oloksi.

Muutenhan ihan kiva,kun pikkukaverin voi mukana pitää.

• Manta.Elviira

jo kirjoitteli koiranpennulle(kin) tarpeellisesta liikunnasta. Sen merkitys kasvavan eläimen ruumiilliselle kehitykselle on tärkeää siinä missä oikeanlainen ravinto.

Mutta ethän kuitenkaan pentuinesi rekan kopissa istu tuota kymmentä tuntia yhteen putkeen. Mten se onkaan niiden pakollisten levähdysaikojen kanssa ajon välillä, neljä tuntia ajoa ja minkä mittainen paussi?...
      Tauollakinhan lienee mahdollisuus antaa pikkukoiralle liikuntaa, joko vapaana taikka kytkettynä jolloin remmissä kulkemisoppiakin samalla saisi.

• "rahti-rekku"

Eihän me istuta kun joku 1,5h yhteen menoon kopissa ja sitten otetaan ain pien kävely ja leikki tauko ettei mee liian raskaaks pikkuselle. Ja 4h ajon jälkeen 45min tauko ni kyllä siinä ehtii nopeesti ite syödä samoin pikkune ja sitten vähän jalotteluu, ettei meistä kumpikaan 1,5h pidempää makaa aloillaan:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe