Opettajan pedagogiset opinnot

wälkky

Kertokaahan.. Mulla on plakkarissa kasvatustieteiden kandin paperit (eli lastentarhanopettajan) sekä myöskin liikunnan ammattitutkinto (LAT).

Haluaisin saada opettajan (luokanopettajan, liikunnanopettajan tms.) pätevyyden. Mitä väyliä pitkin mulla olis mahdollisuus moiseen? Aikuiskoulutus, monimuoto-opiskelu, oppisopimus, täyspäiväinen opiskelu..

2

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin aikuisopiskelija

Luokanopettajaksi voit opiskella aikuiskoulutuksessa Kokkolassa. Luepa viime talven opettajalehden artikkeli eräästä lastentarhanopettajasta, joka teki tällaisen ratkaisun.
      http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2009_10/page20.htm

Kokkolan yliopistokeskuksessa on juuri nyt meneillään luokanopettajien pätevöittämiskoulutuksenhaku, joka päättyy 4.9. Siis ehdit vielä!
      http://www.chydenius.fi/yksikot/kasvatustieteet/luokanopettajien-aikuiskoulutus/haku

Lisäksi Turun yliopistossa on käytössä luokanopettajakoulutuksen erillisvalinta. Tähän koulutukseen kasvatustieteen maisterin tutkintoa suorittamaan voivat hakea hyvin tiedoin kasvatustieteen perus- ja aineopinnot (väh. 35 ov/60 op) suorittaneet, joilla on joko peruskoulun luokanopettajien tutkinto (väh. 3vuotinen) tai korkeakoulututkinto (alempi tai ylempi) tai ammattikorkeakoulututkinto.

Liikunnanopettajaksi pätevöitymisen hakuaika on ollut tänä vuonna jo keväällä, mutta seuraile Jyväskylän yliopiston liikuntatieteiden laitoksen sivuja, sieltä löytyy ajantasalla olevaa tietoa koulutuksesta. Voit kysyä opintoasiainpäällikkö Juha Rantakarilta (p. 014 260 2004), onko sinun aiemmalla koulutustaustallasi mahdollisuuksia päästä opiskelijaksi erikoistapausten haussa, joka on vuosittain kevättalvella.

http://www.jyu.fi/sport/opiskelijavalinta/

Nämä molemmat vaihtoehdot ovat täysipäiväistä opiskelua, joiden aikataulut selviävät, kun sinulle tehdään opintojen alussa HOPS (henkilökohtainen opiskelusuunnitelma). HOPSissa aiemmat opintosi otetaan huomioon. Suunnitelman tekemisessä sinua auttavat oppilaitosten ohjaajat tai tuutorit.

Paljon Onnea koulutussuunnitelmiisi, toivottavasti näistä vinkeistä oli apua!

• Taavi Cygneus

Edellisen, kattavan viestin täydentämiseksi voisi mainita ammatillisen opettajan pedagogiset opinnot, joihin haku on tammikuussa. Näitä voi opiskella esim. Hamkissa, Haaga-Heliassa sekä Jyväskylän ammattikorkeakoulussa. Opinnot päteväittävät opettamaan toisen asteen oppilaitoksessa.

Tsemppiä etsintääsi! Nämä opettajan hommat ovat oiken hyviä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1559
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1352
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      217
      1323
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1009
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe