Varoituksen sana kaikille, jotka meinaatte mennä Swissotel Tallinn hotelliin.
Meille kävi niin, että olimme siellä yhden yön ja olimme maksaneet hotellin jo etukäteen Kaleva Traveliin. Emme käyttäneet mitään hotellin maksullisia palveluja. Olimme vain yötä ja kävimme aamulla aamiaisella, joka siis kuului hintaan. Vastaanotossa otettiin ilmeisesti viiden tähden hotellien käytännön mukaan luottokortin numero ylös hotelliin ilmoittautuessa. Ilmeisen hyvä käytäntö, jos vaikka unohtaa maksaa minibaarin käytön tai hajottaa jotakin arvokasta hotellissa. Me siis emme ottaneet minibaarista mitään, emmekä myöskään hajottaneet mitään, mutta jostain syystä Visalle on tullut 64,36 euron(eli 1000 Eek) laskua?!?
Laitoin toki heti pankkiin viestiä, että aiheetonta laskua on pukannut tuolta hotellista, joten he varmasti sen hoitavat sillain, että en ainakaan minä sitä joudu maksamaan(ja jos joudun, niin sitten olen entinen Osuuspankin asiakas).On aikas mielenkiintoista nähdä, että miten asia etenee. Eli ottavatko he yhteyttä Swissotelliin ja selvittää, että mikäs kusetus tai väärinkäsitys hommassa on vai nieleekö ne vaan tappion.
Eli kannattaa miettiä kahdesti, että antaako Swissotellissa luottokortin numeronsa vai ei. Tiedä sitten, että onko se jopa pakko antaa.Mitäs jos ei luottokorttia omistakaan,niin eikö sinne ole mitään asiaa,kun ei päästä huijaamaan??!
Eli aikas touhua näyttää olevan tuo kusetus tuolla Tallinnassa edelleen, mutta aikas pöyristyttävää, että viiden tähden hotellissa tapahtuu tuollaista. Tokihan se saattaa olla väärinkäsitys ja se vielä selviää. Jos esim. joku on ollut baarissa ja sanonut huoneen numeron vahingossa tai tahallaan väärin tai se on kuultu väärin ja siten lasku lähtenyt väärään paikkaan.
Joka tapauksessa huomenna varmaan kuulen asiasta pankin puolelta ja palaan tänne palstalle kertomaan kuinka homma etenee.
Onko muilla muuten samanlaisia kokemuksia kyseisestä hotellista tai muista Tallinnan hotelleista? Olisi kiva tietää, että onko tämä systemaattista kusetusta vaiko vain ikävä sattuma.
Varokaa Swissotellia Tallinnassa
16
7103
Vastaukset
- nato-natsit
seuraisit suomalaisvihamielistä ilmapiiriä vaikka täältä netistä. Virolaisilla vielä paljon opittavaa.
- Virolainen 2009
....anteeksi, eikö suomalaisilla ole enää yhtää mitää opittavaa:-)))
- Swissfan
Kyllä toi taisi olla vaan ikävä sattuma, yövyn usein ko hotellissa ja siellä on aina ollut moitteeton palvelu paras hotelli Tallinnassa.
- Matkamestari
Olit aivan oikeassa. Kyseessä oli IKÄVÄ SATTUMA. Tänään he olivat tuon suorituksen jo palauttaneet Luottokuntaan. Ilmesesti olivat vahingossa veloittaneet väärän huoneen luottokorttia tai sitten niillä on tapana tehdä 1000 Eekin katevaraus ja palauttaa se heti kun huomaa, että juomat ovat minibaarissa säilyneet ja kämppä on ehjä.
Hieman vain tuo herättää epäluuloa viiden tähden Hotelleja kohtaan. Heillä on kuulemma oikeus mielivaltaisesti ottaa tuolta luottokortilta rahaa, jos katsoo asiakkaan aiheuttaneen esim.jotain vahinkoa. Ja tästä valittaminen tulee kuulemma todella hankalaksi. Lienee parempi välttää jatkossa noita 5-tähden hotelleja, niin ei tarvitse jännätä Visa laskun suuruutta:) - Matkamestari
Olit aivan oikeassa. Kyseessä oli IKÄVÄ SATTUMA. Tänään he olivat tuon suorituksen jo palauttaneet Luottokuntaan. Ilmeisesti olivat vahingossa veloittaneet väärän huoneen luottokorttia tai sitten niillä on tapana tehdä 1000 Eekin katevaraus ja palauttaa se heti kun huomaa, että juomat ovat minibaarissa säilyneet ja kämppä on ehjä.
Hieman vain tuo herättää epäluuloa viiden tähden Hotelleja kohtaan. Heillä on kuulemma oikeus mielivaltaisesti ottaa tuolta luottokortilta rahaa, jos katsoo asiakkaan aiheuttaneen esim.jotain vahinkoa. Ja tästä valittaminen tulee kuulemma todella hankalaksi. Lienee parempi välttää jatkossa noita 5-tähden hotelleja, niin ei tarvitse jännätä Visa laskun suuruutta:) - gkurmo
Matkamestari kirjoitti:
Olit aivan oikeassa. Kyseessä oli IKÄVÄ SATTUMA. Tänään he olivat tuon suorituksen jo palauttaneet Luottokuntaan. Ilmeisesti olivat vahingossa veloittaneet väärän huoneen luottokorttia tai sitten niillä on tapana tehdä 1000 Eekin katevaraus ja palauttaa se heti kun huomaa, että juomat ovat minibaarissa säilyneet ja kämppä on ehjä.
Hieman vain tuo herättää epäluuloa viiden tähden Hotelleja kohtaan. Heillä on kuulemma oikeus mielivaltaisesti ottaa tuolta luottokortilta rahaa, jos katsoo asiakkaan aiheuttaneen esim.jotain vahinkoa. Ja tästä valittaminen tulee kuulemma todella hankalaksi. Lienee parempi välttää jatkossa noita 5-tähden hotelleja, niin ei tarvitse jännätä Visa laskun suuruutta:)Sen takiahan sinulle tulee luottokortin tiliote kotiin, että sinä tarkistat, onko se oikein. Ja oikein pankki laitettiin asialle...mikset itse soittanut hotelliin? Minä olisin soittanut itse ja haukkunut ja valittanut niin korkealle johtajalle, että olisin saanut hyvitystä. Ja olisin sen taatusti saanut. Esim. ilmaisen yön hotellissa tms.
Jokaiselle hotellille voi sattua virheitä tähdistä riippumatta. Kaikki me teemme töissämme virheitä. Tässä tapauksessa on kirjallinen dokumentti, mistä niitä virheitä voi vahtia.
- vaan käytäntö
Kiinnostaisi tietää kuinka kauan kesti kun veloitettu tiliäsi ja hyvitetty takaisin tilillesi. Oliko oikeasti veloitus vaiko katevaraus. Sitähän tekee monikin hotelli, ottavat luottokortilla katevarauksen, ettei jää mitään maksamatta (mm. minibaari).
- harasoo
Henkilöhän kertoi että visalaskuun oli ilmestynyt se ylimääräinen summa,oli veloitettu visalta ja laskutettu, siis ei mikään katevaraus, näkyykö ne jossain muuten?
Bisnestuttuni ovat takavuosina voideleet minua näissä tähtipaikoissa ja totesin että ikinä en itse niihin eksy. Rahat- pois meininki paistoi läpi joka hetki.
Korkeintaan kolme- neljä tähteä tai parhaat ovat olleet luokittelemattomat paikat.
Ne ei kehu mutta myyvät silti laatua - Tallinna man
harasoo kirjoitti:
Henkilöhän kertoi että visalaskuun oli ilmestynyt se ylimääräinen summa,oli veloitettu visalta ja laskutettu, siis ei mikään katevaraus, näkyykö ne jossain muuten?
Bisnestuttuni ovat takavuosina voideleet minua näissä tähtipaikoissa ja totesin että ikinä en itse niihin eksy. Rahat- pois meininki paistoi läpi joka hetki.
Korkeintaan kolme- neljä tähteä tai parhaat ovat olleet luokittelemattomat paikat.
Ne ei kehu mutta myyvät silti laatuaMulle kävi samassa paikassa samoin eli toi on joku varmuusdepo minibaarista. Raha palautui tililleni ilman sen kummempia jälkipuinteja, mutta aikaa kului muistaakseni pari viikkoa... Harmilliseksi asian tuolla kohden teki se, että korttini käyttöraja oli lähes tapissa! Grrr
Tuohon käytäntöön olen törmännyt myös Amsterdamissa, Pariisissa ja muissa Tallinnaankin hotelleissa. - Viiden tähden
Tallinna man kirjoitti:
Mulle kävi samassa paikassa samoin eli toi on joku varmuusdepo minibaarista. Raha palautui tililleni ilman sen kummempia jälkipuinteja, mutta aikaa kului muistaakseni pari viikkoa... Harmilliseksi asian tuolla kohden teki se, että korttini käyttöraja oli lähes tapissa! Grrr
Tuohon käytäntöön olen törmännyt myös Amsterdamissa, Pariisissa ja muissa Tallinnaankin hotelleissa.Hotellit ei olekaan tarkoitettu perseaukisille.
- otel
Tein varauksen ja maksoin huoneen Swissotellin sivujen kautta, sain tällaisen mailin:
"Must guarantee room with deposit: AX,DC,JB,MC,VA"
Eli luottokortilla (Amex, Diners...) pitää maksaa "deposit" (takuuksi kai suomennetaan). Jos Kaleva ei sinulle tuosta ilmoittanut, kannattaa ottaa heihin yhteyttä.- Swiss_
Olen käynyt Tallinnassa usein ja asun aina Swisshotellissa, eikä paikassa ole mitään varottavaa, päinvastoin se on Tallinnan paras hotelli. Palvelu on aina tiptop ja puitteet mahtavat. Katevaraukset ovat ihan peruskauraa hotelleissa, ei niistä kannata pelästyä. Jos luottokortille ilmestyy jokin väärä veloitus, sen kuin ilmoittaa siitä hotellille, he korjaavat sen heti. Ehkä sinun kannattaisi jatkossa yöpyä jossain hostellissa ja maksaa käteisellä jos kauhistut 1000eek katevarauksesta, ja mikäli epäilet että Tallinnan uusin ja hienoin tornihotelli yrittää kusettaa sinulta tämän 60 euroa.
- eunokki_
Swiss_ kirjoitti:
Olen käynyt Tallinnassa usein ja asun aina Swisshotellissa, eikä paikassa ole mitään varottavaa, päinvastoin se on Tallinnan paras hotelli. Palvelu on aina tiptop ja puitteet mahtavat. Katevaraukset ovat ihan peruskauraa hotelleissa, ei niistä kannata pelästyä. Jos luottokortille ilmestyy jokin väärä veloitus, sen kuin ilmoittaa siitä hotellille, he korjaavat sen heti. Ehkä sinun kannattaisi jatkossa yöpyä jossain hostellissa ja maksaa käteisellä jos kauhistut 1000eek katevarauksesta, ja mikäli epäilet että Tallinnan uusin ja hienoin tornihotelli yrittää kusettaa sinulta tämän 60 euroa.
Suomalaisilta täytyy ottaa etukäteen jemmaan koska aamulla ovat ryypänneet rahansa.. virulaiset ovat oppineet vuosien varrella.
- gdfgfdghjj
eunokki_ kirjoitti:
Suomalaisilta täytyy ottaa etukäteen jemmaan koska aamulla ovat ryypänneet rahansa.. virulaiset ovat oppineet vuosien varrella.
Ne varaavat luottokortilta katteen, ennenkuin luottokortin kate on hävinnyt seuraavana yönä.
- Luxusmatkaaja
Viiden tähden hotelleissa aamupala ei automaattisesti kuulu huoneen hintaan, kuten me suomalaiset olemme tottuneet. Kyseisessä hotellissa aamupala buffetin hinta on 15e/ hlö. Ovat voineet laskuttaa sen sekä laskutuslisän...
- Uudelleenkin_Tallinn
Depositin (vakuuden) voi maksaa myös käteisellä nyt on 75,€ huhtikuu 2014. Rahan saa pois kirjautuessa pois hotellista. Virkailija soittaa jonkun henkilökunnasta tarkastamaan huoneen ja minibaarin. Kun kaikki ok, virkailija antaa luovuttamasi rahan takaisin. Vähän vie aikaa ja vaivaa, mutta ei jää epäselvyyksiä. Ymärrän hyvin hotellin käytännön. Oli muuten virkistävä kokemus jo palvelunkin kannalta, erittäin hyvää koko henkilökunnalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82961
- 81955
- 39932
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66875Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831