En tiedä mitä tehdä 2 kk ikäisen kanssa kun ulosteet liian löysiä. Väri ihan oikea, eli sinapinkeltainen, mutta koostumus on tosi löysä. Jonkin verran normaalia raemaisuutta, mutta välillä menee (kolme neljä kertaa on mennyt) aika vetiseksikin. Kerran kävimme päivystyksessä, mutta tulehdusarvot normaalit eikä kuumetta ole. Vauva ei ole itkuinen ja syö hyvin yleensä. Välillä jos nostan kovin unisena syömään (jos katson että nukkunut liian kauan) niin silloin saattaa syödä huonommin. Painoa tullut 140 g viikossa ja paino pysynyt suhteessa pituuteen samana. Pituuskasvu hieman hidastunut eli 6 vk iässä oli 59,5 cm ja nyt 2 kk iässä 61 cm. Kakkoja siis tulee kaksi - neljä vuorokaudessa. Esim. tänään tuli kaksi isompaa ja vetisempää, yksi pieni. Edellisen kerran oli sitä vetisyyttä viime viikolla yhtenä päivänä. Onko vauva sairas vai syönkö jotain mikä voisi tämän tehdä. Olen tosi huolissani ja tuntuu että tämä huoli jo vaikuttaa siihen, miten olen vauvan kanssa, kun ei voi olla normaalisti rennosti vaan koko ajan miettii onko pikkuinen sairas ja silloin on vaikeampi leikkiä ja olla iloisella mielellä.
vauvan ripuli??
4
7356
Vastaukset
- kakkahan...
on tosi löysää ja usein imeytyy vaippaan lähes kokonaan. Oletko näyttänyt kakkaa esim. neuvolassa ja ollaanko sielläkin sitä mieltä, että se on liian löysää? Tuo pituuskasvu taas kuulostaa ihan normaalilta, eihän noiden mittausten välissä ole kuin pari viikkoa? Tosin pelkät lukemat eivät kerro juuri mitään, pitäisi nähdä koko käyrät.
Mutta, jos vauvasi on ihan normaalinoloinen ja tyytyväinen, niin tuskin syytä huoleen. Joskus tietysti jokin allergia voi esiintyä pelkästään suolisto-oireena. - ei enää tosin
meillä vauvan kakka oli yleensä tosi löysää ja vetistä, kunnes aloitettiin vellit.
- löpö.
Ota neuvolaan yhteys jos jokin asia huolettaa. Tuosta kakasta voin sen verran valaista, että VIHREÄ VETINEN kakka on ripulia jolloin vaippaan ei jää kuin vihrä märkä läntti, se imeytyy vaippaan niin hyvin. Vauvan kakan koostumus voi vaihdella joka päivä. Normaalisti se on keltaista, löysää ja seassa on "ryyniä".
- Saman kokenut...kai?
Meillä juuri todettiin maitoallergia pojassamme( 4kk). Juttusi kuulostaa niin tutulta että oli pakko kirjoittaa:) Meillä almiron apteekin maito menossa, kakat edelleen löysiä, mutta kakkaamis kerrat vähentyneet eli maito imeytyy paremmin. Meilläkin oli (3kk ikäisenä ja alle)painon nousu 200-500g / 2 viikossa. Nyt almironin aikana 1160g/ 2 viikossa eli maito imeytyy paremmin vaikkakin kakat on ed. vähän löysiä. Vetistä alla ja sitten "ryynejä" päällä. Meillä korvikkeet oli käytössä kun alkoi rintaraivarit, eikä suostunut tissiä syömään ja painoa piti saada nousuun niin hörppyytys ei tullut kuuloonkaan. Neuvolassa ota asia esille ja jos pääset lekurille niin silloin kannattaa mainita että laittavat asian vireille. Meillä oltiin 2 viikkoo almironilla ja sitten oli nan altistus ja kaikki tuli kaaressa oksentaen vaikkakaan ihan tälläistä ei meillä ollut ennenkään nannin aikana. Mut ilmeisesti suolisto almironilla korjautui niin sitten voimakkaasti reagoi. Meillä ei ollut mitään muita oireita kuin löysä kakka. Poju tyytyväinen. Alle 3kk eivät mielellään vielä tutki, mut kun vähän aikaa jaksat odottaa niin saisit asiaan ainakin selvyyden...ei se kumma homma ole asiaa selvittää kunhan vaan saat asian esille niin että siihen joku ottautuu. Se almironkin on helppoa käyttää kun siihen tottuu, itse teemme niin että keitän vettä termariin ja sitten hanasta kylmät vedet päälle eli tulee kädenlämpöistä ilman jäähdyttelyjä. Ja jos kiinteet ei oo alkaneet niin kuin meillä oli silloin, niin keitettiin vesi ja jäähdytettiin ja laitettiin jääkaappiin ja sit kuuma keitettiin sekaan. eli keitettynä vedet kokoajan kun ei vielä voinut keittämätöntä antaa. Almiron ohjehan sanoo että keitä vesi, jäähdytä kädenlämpöiseksi eli siis menisi ikuisuus tuolla ohjeelle ennenkuin vesi olisi sopivaa vauvalle. Se ohje on vaan valmistajan ohje, mutta mulle sanottiin että terveen maalaisjärjen käyttö tässäkin plussaa:) Toivottavasti sait selvää sepustuksestani! Mut pointtina et ehdottomasti ota asia selville/ esille jos se vaivaa!!!! Kaikki järjestyy ajallaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740