Helvetin digipiirturi

Runko67

Nyt meni hermot, komas sakko ja pitkä kesäloma... Nyt tarttis saada piirturille tehtyä jotain... Voi niitä kiekko aikoja. Otan mielellään vastaan neuvoja, mutta onhan mulla aikaa tässä taas kohta ilman korttia pähkäillä näitä juttuja.

65

2645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä´´

      Pidä tauot ajallaan, ja vuorokausilevot.

      Paljonko säästit kun teit pitkää päivää (väitän vielä että jopa alihintaan)?

      Sinänsä voidaan sitten spekuloida sillä että onko pykälät ihan ajantasalla, saati tasavertaisia. Korjattavaa varmasti on ja paljon, mutta näillä mennään toistaiseksi. Rikkomuksista pitää rangaista, muutoin ei pykälillä ole mitään merkitystä. Mutta jos jätän kahvitauon pitämättä kolmessa kymmenen tunnin vuorossa, voi se kohtuuttomalta tuntua että kortti lähtee siitä hyvästä.

      • hyvät neuvot

        mutta miten tiedät että alihintaan? täällä ollaan aina kovin väittämäs vaikka ei tietoa olekaan.. tes talois ei juuri saa tehdä enää tunteja,et se siit väittämästä...


      • oli huono´´
        hyvät neuvot kirjoitti:

        mutta miten tiedät että alihintaan? täällä ollaan aina kovin väittämäs vaikka ei tietoa olekaan.. tes talois ei juuri saa tehdä enää tunteja,et se siit väittämästä...

        heitto tuo palkkasi arviointi. Ei tehdä tästä tes/läpi-h - väittelyä.
        Palataan siis tuohon että paljonko tuli säästöä kun tähän asti olet tehnyt ylipitkiä päiviä ja nyt (palkattomalle??) lomalle?

        Tuossa alempana jo joku kirjoittikin että missä kohtaa kuljetusalalla lähtee menemään ajatusmalli pieleen siinä että lakia pitää kiertää. Jos asiat pystyy tekemään kahdella tavalla, joko pykälien mukaan tai niitä vastaan, jostain helvetin syystä ne pitää aina tehdä sen vaikeimman kautta. Ja sitten alkaa itku ja hammasten kiristys poliisien/valtiovallan/ihan sama kenen muttei omasta toiminnasta.

        Jos pitkää päivää haluat välttämättä tehdä, olisiko ala silloin väärä? Jossain tiskin tai tietokoneen takana ei tule poliisi sinua työajoista hätistelemään. Eikä siinä käy edes vahinkoa jos paikallesi nukahdat, korkeintaan otsa voi tulla kipeäksi kun se pöytään kopsahtaa. Tai kirvesmiehenä, asiakkaat päinvastoin on tyytyväisempiä kun torppa nousee nopeammin. Joutaa sitä haudassakin nukkumaan, nääs.


    • kun ei töissä

      saa enää lakiakaan rikkoa!!! Ammattiautoilijat on siitä hauskaa porukkaa että täällä liikenneasioissa ja ajotaidoissa ollaan niin hyviä ja kaikentietäviä mutta taka-alalla on kokoajan asenne että miten saisin rikottua lakia niin etten siitä jää kiinni??! Eihän se mitään vaaranna jos nyt ajan silmät ristissä väsymyksestä ja vaihtelen kiekkoja että saan ajaa vieläkin pidemmälle. Herkkänahkaiset ammattikuljettajat vetävät herneet nenään kun netissä joku vittuilee taas kerran kaatuneesta yhdistelmästä!! Vika on aina jossain muussa kuin kuljettajassa. Ratissa pilkitään ja auto kiemurtelee tien laidasta laitaan ja sitten joskus se etupyörä putoaakin sinne tienpientareen pehmeämmälle hiekalle ja katsos kummaa,autohan kaatui! Oho,kumma juttu. Kaatukoon auto mutta p***rkle minä en taukoja pidä!! Kiekot heitän ikkunasta ja digikorttia en koneeseen laita koska en "muistanut" laittaa jos poliisi kyselee!! Tällä asenteella homma hoituu ja teiden ritarit ja mestarit osoittavat todella suurta ammattilaisuutta ja vastuuntuntoa liikenteestä!!

      • fiksu vastaus,

        mutta jos sinä olet ollut jostain syystä töissä 12 h ja ajat kotimatkan autolla, niin miten se voi olla sallittua sinulle muttei ammatti ihmiselle?


      • ai aiaaii
        fiksu vastaus, kirjoitti:

        mutta jos sinä olet ollut jostain syystä töissä 12 h ja ajat kotimatkan autolla, niin miten se voi olla sallittua sinulle muttei ammatti ihmiselle?

        Ne muut eivät aja väsymyksestä kiemurrellen kuudenkummenentonnin vehettä tapaen vastaantulevia.


      • ne muut
        ai aiaaii kirjoitti:

        Ne muut eivät aja väsymyksestä kiemurrellen kuudenkummenentonnin vehettä tapaen vastaantulevia.

        yrittää tappaa sitä raskaan kaluston ammattilaista,, esim nämä elämäänsä kyllästyneet henkilö autoilijat jotka säälittävästi epäonnistuen yrittävät ajaa rekan alle kaataen sen ja tappaen kuskin,,,,,tosin yleensä se säälittävä henkilö autoilija kuolee itse.. mistä näitä henkilö autoilija idiootteja oikein sikiää.


      • 98 % johtuu
        ai aiaaii kirjoitti:

        Ne muut eivät aja väsymyksestä kiemurrellen kuudenkummenentonnin vehettä tapaen vastaantulevia.

        siitä syystä, tai syyhän on usemmiten tuntematon, kun henkilö-auto ajautuu vastaantulijoiden kaistalle. Joten henkilö-autoilijat tuon tilaston mukaan tarvitsevat sinun logiikalla huomattavasti tiukemman ajo-aikalain. Ehkä siinä laissa voitaisiin määrätä joka 10 minuutin välein 20 minuutin tauko. Ja päivittäinen ajo-aika maksimissaa 60 minuuttia, edellyyttäen ettei ole saman vuorokauden aikana tehnyt palkkatyötä. Tasoittuisi tuo prosentti luku edes 89.


      • joo taukoja järjellä!
        98 % johtuu kirjoitti:

        siitä syystä, tai syyhän on usemmiten tuntematon, kun henkilö-auto ajautuu vastaantulijoiden kaistalle. Joten henkilö-autoilijat tuon tilaston mukaan tarvitsevat sinun logiikalla huomattavasti tiukemman ajo-aikalain. Ehkä siinä laissa voitaisiin määrätä joka 10 minuutin välein 20 minuutin tauko. Ja päivittäinen ajo-aika maksimissaa 60 minuuttia, edellyyttäen ettei ole saman vuorokauden aikana tehnyt palkkatyötä. Tasoittuisi tuo prosentti luku edes 89.

        Vähän niikuin Konginkankaan sankarikuskilekin?


      • ay

        Se on harhaluulo että rikon lakia rikkomisen ilosta.Työnantaja juitsarista liikennepäällikköön painostaa rikoksen teille."kyllä nämä vielä pitäisi keritä hoitaan.Ja nämä".Kun koitat puhua järkeä,seuraavassa vuorolistassa huomaat saavasi kaikki lepakkovuorot ja viikonloput.80 v.


      • tässä tapauksessa
        ay kirjoitti:

        Se on harhaluulo että rikon lakia rikkomisen ilosta.Työnantaja juitsarista liikennepäällikköön painostaa rikoksen teille."kyllä nämä vielä pitäisi keritä hoitaan.Ja nämä".Kun koitat puhua järkeä,seuraavassa vuorolistassa huomaat saavasi kaikki lepakkovuorot ja viikonloput.80 v.

        sitten työnantajasi myös maksaa palkan ´lomasi´ ajalta, sillä heidän vuoksihan sen olet ansainnut? Jos ei, kannattaa siihen peiliin vilkaista sitten ja tehdä omat ratkaisut joko työnantajan tai ammatinvalinnan suhteen. Alkaa meilläkin mestarit juputtamaan samasta asiasta, olen tähän todennut (vitutuksen aste määrää sanamuodon) että työnantajalla on omat työkalut työstäkieltäytyjää kohtaan. Ja kas, aamulla huomaan taas tulleeni samaan työpaikkaan töihin, ja mestarit tervehtivät kaikesta huolimatta.


      • työnjohto
        ay kirjoitti:

        Se on harhaluulo että rikon lakia rikkomisen ilosta.Työnantaja juitsarista liikennepäällikköön painostaa rikoksen teille."kyllä nämä vielä pitäisi keritä hoitaan.Ja nämä".Kun koitat puhua järkeä,seuraavassa vuorolistassa huomaat saavasi kaikki lepakkovuorot ja viikonloput.80 v.

        tulee vaatimaan että menepä hitsaamaan tai vaikka maalaamaan paikkaan jossa LAINVASTAISESTI ei ole turvakaiteita eikä muita vaarallisissa paikoissa käytettäviä turvavarusteita,niin meneekö hitsari/maalari tekemään homman vain siitä syystä että pomot sanoo "kyllä tämä homma vielä pitäisi hoitaa"??? Miksi autopuolella ollaan niin velliperseitä ettei edes lainrikkomisesta uskalleta kieltäytyä??!! Lainrikkomisesta kieltäytymisestä ei voi edes lopputiliä antaa!!


      • Konginkankaan
        joo taukoja järjellä! kirjoitti:

        Vähän niikuin Konginkankaan sankarikuskilekin?

        ...tragedia jo vuosien jälkeen jättää rauhaan. Aina vaan Konginkangas,Konginkangas,Konginkangas,Kongink........


      • kumma jutska
        työnjohto kirjoitti:

        tulee vaatimaan että menepä hitsaamaan tai vaikka maalaamaan paikkaan jossa LAINVASTAISESTI ei ole turvakaiteita eikä muita vaarallisissa paikoissa käytettäviä turvavarusteita,niin meneekö hitsari/maalari tekemään homman vain siitä syystä että pomot sanoo "kyllä tämä homma vielä pitäisi hoitaa"??? Miksi autopuolella ollaan niin velliperseitä ettei edes lainrikkomisesta uskalleta kieltäytyä??!! Lainrikkomisesta kieltäytymisestä ei voi edes lopputiliä antaa!!

        Jos et osaa laittaa digipiirturia tauolle niin turha täällä parkua sakoista.. mene vaikka johonkin hiekkalaatikolle leikkimään leluautoilla jos ei taidot riitä tekemään näinkin yksinkertaisia asioita.
        Miksi oikeesti näistä asioista joku edes jaksaa enää kirjoittaa laki sanoo mitä sanoo ja sitä noudatetaan tai sitten tulee sanktioita helvetin selvä juttu.. Ainakin mun mielestä.
        Täällä parkuminen ei tule ainakaan muuttamaan lakia ja tuskinpa se tulee edes muuttumaan ainakaan löysempään suuntaan..
        vittu että alkaa oikeesit verenpaine nousemaan näin turhanpäiväisestä asiasta.. Vaihtakaa saatana alaa jos ei kelpaa!!!!


      • ja luvallisesti
        kumma jutska kirjoitti:

        Jos et osaa laittaa digipiirturia tauolle niin turha täällä parkua sakoista.. mene vaikka johonkin hiekkalaatikolle leikkimään leluautoilla jos ei taidot riitä tekemään näinkin yksinkertaisia asioita.
        Miksi oikeesti näistä asioista joku edes jaksaa enää kirjoittaa laki sanoo mitä sanoo ja sitä noudatetaan tai sitten tulee sanktioita helvetin selvä juttu.. Ainakin mun mielestä.
        Täällä parkuminen ei tule ainakaan muuttamaan lakia ja tuskinpa se tulee edes muuttumaan ainakaan löysempään suuntaan..
        vittu että alkaa oikeesit verenpaine nousemaan näin turhanpäiväisestä asiasta.. Vaihtakaa saatana alaa jos ei kelpaa!!!!

        ainakin meillä, sitä vaan kun ei ole taukopaikkoja missä pysäytellä yhdistelmiä. kyllä sinä micran saat parkkiin kaikille huoltsikoille ja kahviloille, vaan väännäppä se yhdistelmä sinne.
        niin, ja sitten te henkilöautoilijat soitatte torvea, kun me pistämme piirturin mukaan parkkiin kun aika tulee täyteen, vaikka siinä ei taukopaikkaa olisikaan on vain kapea kuutostie.
        helppo on paukuttaa päätään täällä, tyyliin tee muuta jos on niin vaikeaa.
        minä eilen olin poliisin juttusilla, opettamassa kiekon (paperisen) lukemista.
        poliisit saavat koulussaan vain 4h opetusta meidän ammattiin, siinä sitten pitää osata sakottaa ja lukea lakia.

        suoraaan poliisi myönsi kuskin olevan useasti heitä fiksumpia näissä asioissa.
        ihan sovussa me keskusteltiin, ja neuvoin häntä miten kiekkoa luetaan. hän ihmetteli kun piirtureita on niin erilaisia. minulla heittää automaattisesti tauolle aina kun pysähtyy, vaikka liikennevaloissakin.
        hän myös ihmetteli lakia, siinä sanotaan jotenkin tuosta tauon viettämisestä, sitä ei saa viettää auton ohjaamossa, mutta kuitenkaan mikään laki ei velvoita ketään pystyttämään meille minkäänlaista taukotupaa, tai kahvilaa aina tietyn ajan välein. olisi luksusta jos meillä olisi vaikka 3h ajon jälkeen aina iso piha ja kohtuullinen kahvila taukoja varten.

        mukavaa kesän loppua kaikille.


      • viestit osoittavat
        kumma jutska kirjoitti:

        Jos et osaa laittaa digipiirturia tauolle niin turha täällä parkua sakoista.. mene vaikka johonkin hiekkalaatikolle leikkimään leluautoilla jos ei taidot riitä tekemään näinkin yksinkertaisia asioita.
        Miksi oikeesti näistä asioista joku edes jaksaa enää kirjoittaa laki sanoo mitä sanoo ja sitä noudatetaan tai sitten tulee sanktioita helvetin selvä juttu.. Ainakin mun mielestä.
        Täällä parkuminen ei tule ainakaan muuttamaan lakia ja tuskinpa se tulee edes muuttumaan ainakaan löysempään suuntaan..
        vittu että alkaa oikeesit verenpaine nousemaan näin turhanpäiväisestä asiasta.. Vaihtakaa saatana alaa jos ei kelpaa!!!!

        sitä asennetta ja moraalia muuta kiikennettä ja turvallisuutta kohtaa. Ei väliä miten mennään kun vaan lakia saa rikkoa niin homma hoituu ja kuljetusala paranee ja sen arvostus!!


      • rikollisia
        viestit osoittavat kirjoitti:

        sitä asennetta ja moraalia muuta kiikennettä ja turvallisuutta kohtaa. Ei väliä miten mennään kun vaan lakia saa rikkoa niin homma hoituu ja kuljetusala paranee ja sen arvostus!!

        ois kyllä kivä nähdä, että miten moni näistä arvostelijoista toimisi seuraavassa tilanteessa. Olet tulossa kotiin vaikka kahden viikon reissulta, josta huonolla tuurilla pari viimeistä päivää on mennyt ilman että pääsee edes pesulle. Sitten 1-1,5 tuntia ennenkuin on kotona piirturi piippaaa, ettäajoaika täynnä. Kuinkahan moni näistä jäisi reilun tunnin päähän kotoa jos ei vaikka hakijaa saa. Minä ainakin olen tehnyt itsestäni todella suuren rikollisen ja ajnut tunnin ylimääräistä, vaikka se näiden mielestä onkin jo todella törkeä rikos.


      • se ole
        ai aiaaii kirjoitti:

        Ne muut eivät aja väsymyksestä kiemurrellen kuudenkummenentonnin vehettä tapaen vastaantulevia.

        Eiköhän se ole ihan sama ajaako rekalla henkilöauton päälle vai ajaako henkilöautolla rekan alle, samanlainen jälki molemmista syntyy. Voi se konttorirotallaki väsyttää henkilöauton ratissa sen verran että se kiemurtelee rekan alle.


      • juuri näin´´
        rikollisia kirjoitti:

        ois kyllä kivä nähdä, että miten moni näistä arvostelijoista toimisi seuraavassa tilanteessa. Olet tulossa kotiin vaikka kahden viikon reissulta, josta huonolla tuurilla pari viimeistä päivää on mennyt ilman että pääsee edes pesulle. Sitten 1-1,5 tuntia ennenkuin on kotona piirturi piippaaa, ettäajoaika täynnä. Kuinkahan moni näistä jäisi reilun tunnin päähän kotoa jos ei vaikka hakijaa saa. Minä ainakin olen tehnyt itsestäni todella suuren rikollisen ja ajnut tunnin ylimääräistä, vaikka se näiden mielestä onkin jo todella törkeä rikos.

        Rikollisia me ollaan kaikki. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

        Kirjoituksesi on tyyppiesimerkki lakipykälien joustamattomuudesta. Pykälät eivät tunne olosuhteita, vain lainlaatijan näkemyksen asiasta.

        Kerron omalta kohdalta toisen esimerkin:
        Ex-työpaikassani noin kahden kuukauden välein tuli tilanne jossa oli tarve yöpyä autossa. Muuten olisi ajoaika mennyt parilla tunnilla yli.
        No eikun auto illalla Juvalle parkkiin ja verhot kiinni. Siinä yö tuli kuunneltua ja laskettua montako autoa pihalla kävi kääntymässä, tottumattomana kun ei autossa osaa nukkua. Siitä sitten tosi virkeänä aamukahville ja töihin, ja iltapäivällä vielä virkeämpänä kotiin.


      • nämä rikkomukset
        rikollisia kirjoitti:

        ois kyllä kivä nähdä, että miten moni näistä arvostelijoista toimisi seuraavassa tilanteessa. Olet tulossa kotiin vaikka kahden viikon reissulta, josta huonolla tuurilla pari viimeistä päivää on mennyt ilman että pääsee edes pesulle. Sitten 1-1,5 tuntia ennenkuin on kotona piirturi piippaaa, ettäajoaika täynnä. Kuinkahan moni näistä jäisi reilun tunnin päähän kotoa jos ei vaikka hakijaa saa. Minä ainakin olen tehnyt itsestäni todella suuren rikollisen ja ajnut tunnin ylimääräistä, vaikka se näiden mielestä onkin jo todella törkeä rikos.

        ovat vain luokkaa tunti tai pari ajoaikojen ylityksiä?? Oletkoesim.koskaan kuullut kavereista jotka lähtevät bitumikuorman kanssa Naantalista esim. Sevettijärvelle tai muualle yhtä kauas ja tarkoituksena olisi päästä sinne mahdollisimman nopeasti. Kaveri lähtee ajamaan ja siinä reissun aikana hävittää kiekkoja tai kikkailee digipiirturin näyttämään lepoaikaa suurimman osan matkasta. Kaveri ehkä seuraavan yön saa nukkua purkupaikalla jossain korven keskellä missä asfalttiasema nyt sattuu olemaankaan. Kun kuorman on purettu joskus aamukuuden aikaan saa kaveri lähteä takaisin. Kuljettajaa ei välttämättä väsytä juuri tuollahetkellä lainkaan ja lähtee siis uudella kiekolla matkaan ja edellisen päivän kiekko on lentänyt "vahingossa" jonnekin. Taas ajetaan rajoitinta vasten niin kauan kuin vähänkin jaksaa ja tiellä pysyy. Toki muutama kahvipaussi pidetään mutta kuitenkin nilkka suorana kotia päin. Tätä rataa mennään eli kyseessä ei ole läheskään aina mikään tunnin puolentoista ylitys vaan useiden tuntien rike ja lisäksi asiakirjarikoksia/väärennöksiä mitä tulee piirturinkiekkojen hävittämiseen tai digidigin kusettamista!! Kuvattu tapaus siis ihan esimerkkinä mutta alalla olleena tiedän tätä tapahtuvan paljon ja kokoajan.


      • ny
        nämä rikkomukset kirjoitti:

        ovat vain luokkaa tunti tai pari ajoaikojen ylityksiä?? Oletkoesim.koskaan kuullut kavereista jotka lähtevät bitumikuorman kanssa Naantalista esim. Sevettijärvelle tai muualle yhtä kauas ja tarkoituksena olisi päästä sinne mahdollisimman nopeasti. Kaveri lähtee ajamaan ja siinä reissun aikana hävittää kiekkoja tai kikkailee digipiirturin näyttämään lepoaikaa suurimman osan matkasta. Kaveri ehkä seuraavan yön saa nukkua purkupaikalla jossain korven keskellä missä asfalttiasema nyt sattuu olemaankaan. Kun kuorman on purettu joskus aamukuuden aikaan saa kaveri lähteä takaisin. Kuljettajaa ei välttämättä väsytä juuri tuollahetkellä lainkaan ja lähtee siis uudella kiekolla matkaan ja edellisen päivän kiekko on lentänyt "vahingossa" jonnekin. Taas ajetaan rajoitinta vasten niin kauan kuin vähänkin jaksaa ja tiellä pysyy. Toki muutama kahvipaussi pidetään mutta kuitenkin nilkka suorana kotia päin. Tätä rataa mennään eli kyseessä ei ole läheskään aina mikään tunnin puolentoista ylitys vaan useiden tuntien rike ja lisäksi asiakirjarikoksia/väärennöksiä mitä tulee piirturinkiekkojen hävittämiseen tai digidigin kusettamista!! Kuvattu tapaus siis ihan esimerkkinä mutta alalla olleena tiedän tätä tapahtuvan paljon ja kokoajan.

        sitten kuinka sen digipiirturin saa kikkailtua näyttämään taukoa suurimman osan ajasta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, ettei se ympäri vuorokauden ajaminen ole mitään järkevää. Itse olen siitä oman osani saanut ja nyt oikeastaan digipiirturin myötä päivät muuttuneet suurelta osin järkeviksi.
        Mutta samalla poliisin valvonta onkin muuttunut minuutin laskemiseksi, jolla ei ole mitään muuta kuin sakotus tarkoitus. Ei niin kerrassaan mitään mitään tekemistä väsymyksen kanssa. Muunmuassa itse olen 50:nen minuutin ylityksestä saanut päiväsakkoja. Ihan turha selvittää, että pääsinpä kunnon lepopaikalle syömään ja saunomaan.


      • tietäisin!
        ny kirjoitti:

        sitten kuinka sen digipiirturin saa kikkailtua näyttämään taukoa suurimman osan ajasta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, ettei se ympäri vuorokauden ajaminen ole mitään järkevää. Itse olen siitä oman osani saanut ja nyt oikeastaan digipiirturin myötä päivät muuttuneet suurelta osin järkeviksi.
        Mutta samalla poliisin valvonta onkin muuttunut minuutin laskemiseksi, jolla ei ole mitään muuta kuin sakotus tarkoitus. Ei niin kerrassaan mitään mitään tekemistä väsymyksen kanssa. Muunmuassa itse olen 50:nen minuutin ylityksestä saanut päiväsakkoja. Ihan turha selvittää, että pääsinpä kunnon lepopaikalle syömään ja saunomaan.

        Olen vain kuullut huhuja että voimakkaalla magneetilla vaihteiston nopeusanturissa kiinni voi saada kuulemma piirturin kuvittelemaan että auto no paikallaan. Tätä en usko itse ennenkuin joku sen todistaa. Toisaalta kuten täällä on jo todettu että vaikka piirturi taukoa ajon aikana näyttäisikin niin kilometrit lisääntyy aina ja samoin polttoainetta häviää tankista. Tankkauksestahan jää aina jälki laskutukseen ja sitäkautta auton liikkeitä voidaan seurata jos poliisi vaikka näin haluaa. Myös kuormaukset ja purut on selvitettävissä jälkikäteen jos on tarvis.

        On selvää että vituttaa jäädä esim.kolmen vartin ajomatkan päähän kotoa viettämään yhdeksän tunnin taukoa mutta kun johonkin se raja on vedettävä. Jos näissä aletaan poliisin toimesta hirveästi joustamaan ollaan pian taas samassa tilanteessa kuin esim.10 vuotta sitten jolloin ajo-ja lepoajat oli olemassa muttei niihin kukaan juuri kiinnittänyt huomiota kuin ehkä onnettomuksien yhteydessä.Selittelijöitähän meistä autokuskeista aina löytyy kun konstaapeli tsiigailee kiekkoja tai digipiirurin nauhaa!!


      • selitellään
        ny kirjoitti:

        sitten kuinka sen digipiirturin saa kikkailtua näyttämään taukoa suurimman osan ajasta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, ettei se ympäri vuorokauden ajaminen ole mitään järkevää. Itse olen siitä oman osani saanut ja nyt oikeastaan digipiirturin myötä päivät muuttuneet suurelta osin järkeviksi.
        Mutta samalla poliisin valvonta onkin muuttunut minuutin laskemiseksi, jolla ei ole mitään muuta kuin sakotus tarkoitus. Ei niin kerrassaan mitään mitään tekemistä väsymyksen kanssa. Muunmuassa itse olen 50:nen minuutin ylityksestä saanut päiväsakkoja. Ihan turha selvittää, että pääsinpä kunnon lepopaikalle syömään ja saunomaan.

        "Muunmuassa itse olen 50:nen minuutin ylityksestä saanut päiväsakkoja. Ihan turha selvittää, että pääsinpä kunnon lepopaikalle syömään ja saunomaan."

        Kun polliisi tien päällä ei selittelyä kuuntele jokaisen itseän kunniottavan ammattilaisen velvollisuus on kiistää sakko jolloin asia käsitellään kunnolla raastuvassa. Tästä saadaan kaksi hyötyä kerrasta

        1. Pikkuhiljaa Polliisi-Karhunen ottaa järjen käteen ja lopettaa sakottamisen olemattomista pikkuylityksistä, pääsee nimittäin perskohtaisesti joka kerran oikeussaliin todistamaan

        2. Onpahan Polliisi-Karhunen pois tinpäältä meitä kiusaamasta sen edellisen sakotuksen käsittelypäivän


      • Ass-Faltti
        selitellään kirjoitti:

        "Muunmuassa itse olen 50:nen minuutin ylityksestä saanut päiväsakkoja. Ihan turha selvittää, että pääsinpä kunnon lepopaikalle syömään ja saunomaan."

        Kun polliisi tien päällä ei selittelyä kuuntele jokaisen itseän kunniottavan ammattilaisen velvollisuus on kiistää sakko jolloin asia käsitellään kunnolla raastuvassa. Tästä saadaan kaksi hyötyä kerrasta

        1. Pikkuhiljaa Polliisi-Karhunen ottaa järjen käteen ja lopettaa sakottamisen olemattomista pikkuylityksistä, pääsee nimittäin perskohtaisesti joka kerran oikeussaliin todistamaan

        2. Onpahan Polliisi-Karhunen pois tinpäältä meitä kiusaamasta sen edellisen sakotuksen käsittelypäivän

        "2. Onpahan Polliisi-Karhunen pois tinpäältä meitä kiusaamasta sen edellisen sakotuksen käsittelypäivän"

        Kerro nyt vielä että olet ammattikuljettaja niin näytät todella sen miten asennevammaisia osa tienpäällä olevista rahti-Reiskoista on. Pelottava ajatus!


      • asennevamma?
        Ass-Faltti kirjoitti:

        "2. Onpahan Polliisi-Karhunen pois tinpäältä meitä kiusaamasta sen edellisen sakotuksen käsittelypäivän"

        Kerro nyt vielä että olet ammattikuljettaja niin näytät todella sen miten asennevammaisia osa tienpäällä olevista rahti-Reiskoista on. Pelottava ajatus!

        Vastaus: osalla Polliisi-Karhusista, lopuilla kyseessä ammattitaidon puute jonka fiksummat avoimesti myöntävätkin kun asiasta keskustelee. Sinänsä ymmärrettävää että rivipoliisi ei voi ollakaan kaikkien alojen asiantuntija. Lisäksi on ilmeistä että poliisikoulussa esim kuormansidonnasta annettava opetus on suorastaan lainvastaista ja johtaa asennevammaisten poliisien kohdalla pelkkään mielivaltaan. Niinpä, kun muu ei auta on sitä (asenne)kasvatusta harrastettava viemällä jokainen vähänkin epäilyttävä sakko oikeuden käsiteltäväksi.
        Tervepäinen Polliisi-Karhunen EI kirjoita sakkoa tunnin ajoajan ylityksestä jos kyseessä on kotiinpääsy ja niitä ylityksiä ei ole joka päivä tai joka toinen päivä


      • pelottaa kopissa yöllä?
        asennevamma? kirjoitti:

        Vastaus: osalla Polliisi-Karhusista, lopuilla kyseessä ammattitaidon puute jonka fiksummat avoimesti myöntävätkin kun asiasta keskustelee. Sinänsä ymmärrettävää että rivipoliisi ei voi ollakaan kaikkien alojen asiantuntija. Lisäksi on ilmeistä että poliisikoulussa esim kuormansidonnasta annettava opetus on suorastaan lainvastaista ja johtaa asennevammaisten poliisien kohdalla pelkkään mielivaltaan. Niinpä, kun muu ei auta on sitä (asenne)kasvatusta harrastettava viemällä jokainen vähänkin epäilyttävä sakko oikeuden käsiteltäväksi.
        Tervepäinen Polliisi-Karhunen EI kirjoita sakkoa tunnin ajoajan ylityksestä jos kyseessä on kotiinpääsy ja niitä ylityksiä ei ole joka päivä tai joka toinen päivä

        Voi ... voi, kun siunun pikku-pikku päiväunet äitin peräkammarissa ovat nyt tärkeitä. Voi ....voi kun, sinä-sinä-sinä olet tärkeä ihminen, siis varmaan tärkein ihminen maailmassa. Sun-sun-sun pitää saada rikkoa kaikkia liikennesääntöjä enemmän, kuin muut. Ei ne sun-sun-sun-minä tärkeä tiellä pikku-pikku päiväunet peräkammarissa suju ja hakkaat vanhan äitisi eläkemaksupäivinä?


      • kannattaisi
        asennevamma? kirjoitti:

        Vastaus: osalla Polliisi-Karhusista, lopuilla kyseessä ammattitaidon puute jonka fiksummat avoimesti myöntävätkin kun asiasta keskustelee. Sinänsä ymmärrettävää että rivipoliisi ei voi ollakaan kaikkien alojen asiantuntija. Lisäksi on ilmeistä että poliisikoulussa esim kuormansidonnasta annettava opetus on suorastaan lainvastaista ja johtaa asennevammaisten poliisien kohdalla pelkkään mielivaltaan. Niinpä, kun muu ei auta on sitä (asenne)kasvatusta harrastettava viemällä jokainen vähänkin epäilyttävä sakko oikeuden käsiteltäväksi.
        Tervepäinen Polliisi-Karhunen EI kirjoita sakkoa tunnin ajoajan ylityksestä jos kyseessä on kotiinpääsy ja niitä ylityksiä ei ole joka päivä tai joka toinen päivä

        olla yö pois kotipaikkakunnalta niin olet oikeutettu saamaan lakisääteisen KOKOPÄIVÄRAHAN??!! Jos minä saisin kolmekymmentä Euroa peltikopissa 9:n tunnin nukkumisesta kuittaisin tuon mielelläni ja sitten jatkaisin kotiin! Vai oletko sinäkin niitä raukkoja jotka ovat polkeneet oman palkkansa jo niin alas ettei päivärahoja makseta lainkaan???


      • näin juuri
        asennevamma? kirjoitti:

        Vastaus: osalla Polliisi-Karhusista, lopuilla kyseessä ammattitaidon puute jonka fiksummat avoimesti myöntävätkin kun asiasta keskustelee. Sinänsä ymmärrettävää että rivipoliisi ei voi ollakaan kaikkien alojen asiantuntija. Lisäksi on ilmeistä että poliisikoulussa esim kuormansidonnasta annettava opetus on suorastaan lainvastaista ja johtaa asennevammaisten poliisien kohdalla pelkkään mielivaltaan. Niinpä, kun muu ei auta on sitä (asenne)kasvatusta harrastettava viemällä jokainen vähänkin epäilyttävä sakko oikeuden käsiteltäväksi.
        Tervepäinen Polliisi-Karhunen EI kirjoita sakkoa tunnin ajoajan ylityksestä jos kyseessä on kotiinpääsy ja niitä ylityksiä ei ole joka päivä tai joka toinen päivä

        sen tulisi olla eli kaikki poliisit vain pois valvomasta jo ennestäänkin "kaatumatautisia" rekkakuskeja. Hyvä olisi edes se että nämä suuret maanteiden sankarit saisivat vapaat kädet ajaa miten pitkää päivää tahansa millä nopeudella tahansa. Aamuöiden tunnit pitäisi kieltää siviililiikenteeltä kokonaan että sankari rahti-Penat saisivat enemmän tilaa ajella silmät ristissä ja kiemurrella autoineen ojienpenkoilla ja pientareilla. Kaikki valvonta pois raskaaltakalustolta vaan. Niillä kun on asenteet ja moraali muuta liikennetä ja turvallisuutta kohtaan jo valmiiksi ihan kunnossa!! ; )

        Ai niin lopuksi vielä juttu eli kaverini oli taannoin ollut pitkään työttömänä kun oli alkoholia sun muuta taustalla. Työkkärissä hänelle suositeltiin hakeutumista kuljetusalalle koska sinne kelpaa kaikki ja siellä myös pärjää vaikka henkiset ja muutkin ominaisuudet eivät ihan Mensan-kärkiluokkaa olisikaan. Tarkoittaa siis sitä että jos et muualta saa töitä etkä pärjää hyppää auton ratin taakse!!


      • maapallon ympäri vaan

        Onhan taas näitä sankareita!
        Vai että ajat kuormurilla 1600 kilsaa vuorokaudessa? Etkö yhtään enempää? Jos joku kirjoittaa, että ajoi 7000 kilsaa niin sinä ja kaverisi sitten 8000?

        Se on 67 kilsaa tunnissa keskinopeutta. Ei pysähtymisiä, ei tankkauksia, ei kuseskeluja tai käteenvetoja ei jonoja, ei saa matkallaisi olla tietöitä tai aabbccllä mölyämistä. Vain sitä 67 km/tunti kertaa 24 tuntia.
        Mene valehtelemaan kusipääkakaroillesi jorinoitasi. On muutkin olleet ratin takana työkseen.


      • kuule ABCeitä
        maapallon ympäri vaan kirjoitti:

        Onhan taas näitä sankareita!
        Vai että ajat kuormurilla 1600 kilsaa vuorokaudessa? Etkö yhtään enempää? Jos joku kirjoittaa, että ajoi 7000 kilsaa niin sinä ja kaverisi sitten 8000?

        Se on 67 kilsaa tunnissa keskinopeutta. Ei pysähtymisiä, ei tankkauksia, ei kuseskeluja tai käteenvetoja ei jonoja, ei saa matkallaisi olla tietöitä tai aabbccllä mölyämistä. Vain sitä 67 km/tunti kertaa 24 tuntia.
        Mene valehtelemaan kusipääkakaroillesi jorinoitasi. On muutkin olleet ratin takana työkseen.

        Ei mun sillä tarvi rehvastella, mut sanoin jo et se oli sillo kun ajettii, autot oli sellasia et nappulan takana oli tarvittaes 100km/h. En todellaka toivo sitä aikaa takas mut tämä on vaa ollu sitä todellisuutta eikä siit ole kuin vajaa viistoista vuotta. Ajelitko viel sillo hiekkalaatikol?


      • voikunootkova
        kuule ABCeitä kirjoitti:

        Ei mun sillä tarvi rehvastella, mut sanoin jo et se oli sillo kun ajettii, autot oli sellasia et nappulan takana oli tarvittaes 100km/h. En todellaka toivo sitä aikaa takas mut tämä on vaa ollu sitä todellisuutta eikä siit ole kuin vajaa viistoista vuotta. Ajelitko viel sillo hiekkalaatikol?

        Et sää mölö nyt tajua, että niitä jyryjä piti 1600 kilsan matkalla tankata neljä-viisi kertaa?
        No mitä sää ajoit ku ei tarvinnut koskaan lastata vuorokaudessa?
        Hei mässy, kuinka sää kusit ja paskot ja söit? Samoin, kun nytki kaikki ohjaamossa vaan ajon aikana? He heee.
        Silloin oli kuule mälykkä, sorateitä ja helevetin mutkaisia ja kapeita ja sinä vaan pääsetelit Hanko Utsjoki väliä edestakaisin .... joo kyllä me uskotaan. heehhehehehhe


      • tarkemmi
        voikunootkova kirjoitti:

        Et sää mölö nyt tajua, että niitä jyryjä piti 1600 kilsan matkalla tankata neljä-viisi kertaa?
        No mitä sää ajoit ku ei tarvinnut koskaan lastata vuorokaudessa?
        Hei mässy, kuinka sää kusit ja paskot ja söit? Samoin, kun nytki kaikki ohjaamossa vaan ajon aikana? He heee.
        Silloin oli kuule mälykkä, sorateitä ja helevetin mutkaisia ja kapeita ja sinä vaan pääsetelit Hanko Utsjoki väliä edestakaisin .... joo kyllä me uskotaan. heehhehehehhe

        Ensinnäkin auto ei ollu jyry vaa uus volvo fh 16 520 koukkulaitteil. Ajettii paperia ja romua ja siis todellaki ajettii. Tankki oli muute 600 litranen et kyl sil nyt jonku siivun ajokin tankkaamati. Lastaukset ja purut oli varsin nopeita kun kippi pystyy vaa ja kopat vaihtoon. Ajomatkat oli myös varsin pitkiä et kilometrejä tuli "helposti". Ja mässylle tiedoks et syödä voi ajaessa kusta voi renkaaseen ja posliinilla paskalla käynti ei viittä minuuttia kauempaa ota ja siin kerkee viel kouratkin peseen ja hiukset kampaan. Ota myös se huomioon et tota 1600km ei ajettu joka vrk välil meni vähempi mut enempi tuli harvoin


      • Mie karjalainen hyvä
        tarkemmi kirjoitti:

        Ensinnäkin auto ei ollu jyry vaa uus volvo fh 16 520 koukkulaitteil. Ajettii paperia ja romua ja siis todellaki ajettii. Tankki oli muute 600 litranen et kyl sil nyt jonku siivun ajokin tankkaamati. Lastaukset ja purut oli varsin nopeita kun kippi pystyy vaa ja kopat vaihtoon. Ajomatkat oli myös varsin pitkiä et kilometrejä tuli "helposti". Ja mässylle tiedoks et syödä voi ajaessa kusta voi renkaaseen ja posliinilla paskalla käynti ei viittä minuuttia kauempaa ota ja siin kerkee viel kouratkin peseen ja hiukset kampaan. Ota myös se huomioon et tota 1600km ei ajettu joka vrk välil meni vähempi mut enempi tuli harvoin

        Seli seliseli ja nyt meitä miehiä, jotka olemme olleet tienpäällä pitkään naurattaa niin perkeleesti hahhaahahahaaahahhha hahahahhaha hahahahah
        odota kun tasaa.... hengitys......täni ha haa... haaa.....
        ..... ei saatana...hahahhahah hhaahhahahaaa ....pit. jotakin....hahahhhahh vasata....mutta hahhahahahhahahah jää ny.....hahaaaaahhaahhhahah


      • kirjoittelet
        kannattaisi kirjoitti:

        olla yö pois kotipaikkakunnalta niin olet oikeutettu saamaan lakisääteisen KOKOPÄIVÄRAHAN??!! Jos minä saisin kolmekymmentä Euroa peltikopissa 9:n tunnin nukkumisesta kuittaisin tuon mielelläni ja sitten jatkaisin kotiin! Vai oletko sinäkin niitä raukkoja jotka ovat polkeneet oman palkkansa jo niin alas ettei päivärahoja makseta lainkaan???

        jos päivärahan saantiin yöpymisen tarvitset? Kyllä minä saan kokopäivärahan kunhan päivän pituus on riittävä vaikka kotona nukunkin.
        Ihme vinkumista muutenkin jos asiallisesti joku huomauttaa valvonnan järjettömistä osa-alueista. Kyllä siinä on selvä ero mennäänkö sähkösaapas tanassa yötäpäivää vai löytyykö kolmen viikon jaksosta muutama "rike" vaikka keskiarvotunnit ovat lainmukaiset. Poliisilla ja muilla valvojilla on repertuaarissan muitakin keinoja kuin sakottaminen, eivät vain tahdo muistaa sitä ja siksi "kasvatusta" sinnesuuntaan tosiaan tarvitaan. Tuossa yläpuolella todettiinkin mainiosti että tervepäinen poliisi ei sakota yksittäisestä tunnin ylityksestä


      • vaikket sitä ymmärtänyt
        kirjoittelet kirjoitti:

        jos päivärahan saantiin yöpymisen tarvitset? Kyllä minä saan kokopäivärahan kunhan päivän pituus on riittävä vaikka kotona nukunkin.
        Ihme vinkumista muutenkin jos asiallisesti joku huomauttaa valvonnan järjettömistä osa-alueista. Kyllä siinä on selvä ero mennäänkö sähkösaapas tanassa yötäpäivää vai löytyykö kolmen viikon jaksosta muutama "rike" vaikka keskiarvotunnit ovat lainmukaiset. Poliisilla ja muilla valvojilla on repertuaarissan muitakin keinoja kuin sakottaminen, eivät vain tahdo muistaa sitä ja siksi "kasvatusta" sinnesuuntaan tosiaan tarvitaan. Tuossa yläpuolella todettiinkin mainiosti että tervepäinen poliisi ei sakota yksittäisestä tunnin ylityksestä

        ==> Mikäli työntekijä on estynyt ruokailemasta 24 tunnin aikana asemapaikkakunnallaan ja hän pitää yli 12 tunnin vuorokausilevon vieraalla paikkakunnalla maksetaan korotettu päiväraha 35,00 €.
        (määräys ei koske linja-autohenkilökunnan työehtosopimusta)

        Sinunkaan ei kannata vinkua jos et päivärahoista tuon enempää tiedä!!!


      • punalippu vätyksellä
        Mie karjalainen hyvä kirjoitti:

        Seli seliseli ja nyt meitä miehiä, jotka olemme olleet tienpäällä pitkään naurattaa niin perkeleesti hahhaahahahaaahahhha hahahahhaha hahahahah
        odota kun tasaa.... hengitys......täni ha haa... haaa.....
        ..... ei saatana...hahahhahah hhaahhahahaaa ....pit. jotakin....hahahhhahh vasata....mutta hahhahahahhahahah jää ny.....hahaaaaahhaahhhahah

        Loppua kommentit kun ei älyllisempään vastaukseen pystyny. Jos nyt oikei tulkitsin tosta 16:sta volvosta ja koukusta nii kyl siel ihan oikeestiki on päästetty etenki jos väri on ollu harmaan musta, joukkoon mahtu muutama kaaniaki. Mut eipähän nää räkänokka kommarit taida ajamisesta mitää tietää


      • Jim-Peter Wood
        punalippu vätyksellä kirjoitti:

        Loppua kommentit kun ei älyllisempään vastaukseen pystyny. Jos nyt oikei tulkitsin tosta 16:sta volvosta ja koukusta nii kyl siel ihan oikeestiki on päästetty etenki jos väri on ollu harmaan musta, joukkoon mahtu muutama kaaniaki. Mut eipähän nää räkänokka kommarit taida ajamisesta mitää tietää

        Määki uskon että jos oli tehosuuttimet ja piti kovemmat rengapaineet nii osaava kuski pysty kyllä vielä ajaa 1700 kilometrii päiväs ja pitämään käteevetotauotkin. Eihä kuorma teossa mee kun minuutti ja kaatamisess puoli.


      • Kyllähän ne kouluttas
        näin juuri kirjoitti:

        sen tulisi olla eli kaikki poliisit vain pois valvomasta jo ennestäänkin "kaatumatautisia" rekkakuskeja. Hyvä olisi edes se että nämä suuret maanteiden sankarit saisivat vapaat kädet ajaa miten pitkää päivää tahansa millä nopeudella tahansa. Aamuöiden tunnit pitäisi kieltää siviililiikenteeltä kokonaan että sankari rahti-Penat saisivat enemmän tilaa ajella silmät ristissä ja kiemurrella autoineen ojienpenkoilla ja pientareilla. Kaikki valvonta pois raskaaltakalustolta vaan. Niillä kun on asenteet ja moraali muuta liikennetä ja turvallisuutta kohtaan jo valmiiksi ihan kunnossa!! ; )

        Ai niin lopuksi vielä juttu eli kaverini oli taannoin ollut pitkään työttömänä kun oli alkoholia sun muuta taustalla. Työkkärissä hänelle suositeltiin hakeutumista kuljetusalalle koska sinne kelpaa kaikki ja siellä myös pärjää vaikka henkiset ja muutkin ominaisuudet eivät ihan Mensan-kärkiluokkaa olisikaan. Tarkoittaa siis sitä että jos et muualta saa töitä etkä pärjää hyppää auton ratin taakse!!

        Rahtihommiin kaikenlaisia pellejä,niinkuin sut ja kaverisikin.
        Siin vaa sit tosielämässä käy,et ei olekkaan töitä ku ei o kaikista
        tosimiesten töihin.
        Harjottelupaikkaankaan ku ei otettu töihin,eikä muutkaan firmat
        tumpeloita mielellään lisää ota ku jotku tumpelot on viekkaudella ja
        vääryydellä pysyvään työsuhteeseen päässyt.
        Vaihtoehdoksi ei sit sullekkaan jäännyt ku kirjotella
        tälle palstalle ja aina vaan VITTUILEMALLA.


      • tyhmyyteni
        vaikket sitä ymmärtänyt kirjoitti:

        ==> Mikäli työntekijä on estynyt ruokailemasta 24 tunnin aikana asemapaikkakunnallaan ja hän pitää yli 12 tunnin vuorokausilevon vieraalla paikkakunnalla maksetaan korotettu päiväraha 35,00 €.
        (määräys ei koske linja-autohenkilökunnan työehtosopimusta)

        Sinunkaan ei kannata vinkua jos et päivärahoista tuon enempää tiedä!!!

        10 §

        Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.

        11 §

        Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.

        12 §

        Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:

        Työmatkan kestoaika Päivärahan enimmäismäärä
        euro
        yli 6 tuntia (osapäiväraha) 14,00
        yli 10 tuntia (kokopäiväraha) 32,00
        kun matkaan käytetty aika ylittää viimeisen täyden matkavuorokauden
        - vähintään 2 tunnilla 14,00
        - yli 6 tunnilla 32,00

        Häviänhän minä 3,-€ kun en nuku autossa


      • se ole
        tyhmyyteni kirjoitti:

        10 §

        Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.

        11 §

        Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.

        12 §

        Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:

        Työmatkan kestoaika Päivärahan enimmäismäärä
        euro
        yli 6 tuntia (osapäiväraha) 14,00
        yli 10 tuntia (kokopäiväraha) 32,00
        kun matkaan käytetty aika ylittää viimeisen täyden matkavuorokauden
        - vähintään 2 tunnilla 14,00
        - yli 6 tunnilla 32,00

        Häviänhän minä 3,-€ kun en nuku autossa

        pelkästään kaverin vika jos ei osaa laskea. Siihen vaikuttaa myös geenit,ympäristötekijät,lääkitys päähän kohdistuneet iskut jne........


      • enimmäismäärät
        tyhmyyteni kirjoitti:

        10 §

        Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.

        11 §

        Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.

        12 §

        Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:

        Työmatkan kestoaika Päivärahan enimmäismäärä
        euro
        yli 6 tuntia (osapäiväraha) 14,00
        yli 10 tuntia (kokopäiväraha) 32,00
        kun matkaan käytetty aika ylittää viimeisen täyden matkavuorokauden
        - vähintään 2 tunnilla 14,00
        - yli 6 tunnilla 32,00

        Häviänhän minä 3,-€ kun en nuku autossa

        Sulle ilmeisestikin maksetaan noi ja todennäköisesti jätetään kaikenlaista muuta maksamatta, kuten palkanlisät. Työehtosopimuksen mukaiset päivärahan maksusäännöt on vähän erilaiset. Noi sun listaamat on verottajan sallimat enimmäismäärät. Niin ja lisäksi toi on noussut tosta 32 eurosta jo ajat sitten 35 euroon.


      • työnantajaa
        enimmäismäärät kirjoitti:

        Sulle ilmeisestikin maksetaan noi ja todennäköisesti jätetään kaikenlaista muuta maksamatta, kuten palkanlisät. Työehtosopimuksen mukaiset päivärahan maksusäännöt on vähän erilaiset. Noi sun listaamat on verottajan sallimat enimmäismäärät. Niin ja lisäksi toi on noussut tosta 32 eurosta jo ajat sitten 35 euroon.

        olekaan joka nuo kaikki maksaa! Tänne nettii nyt on niin helppo valehdella mitä tahansa! Eteenkin kun puhutaan palkasta voi kuka tahansa heittää tänne mitä paskaa tahansa kun niiden todenperäisyyttään ei kukaan tule kyselemään. Eteenkin tämä Suoli24 on kuuluisa siitä että mitään siis ei mitään pidä uskoa ihan kokonaan!! ; )


      • koulutus
        Kyllähän ne kouluttas kirjoitti:

        Rahtihommiin kaikenlaisia pellejä,niinkuin sut ja kaverisikin.
        Siin vaa sit tosielämässä käy,et ei olekkaan töitä ku ei o kaikista
        tosimiesten töihin.
        Harjottelupaikkaankaan ku ei otettu töihin,eikä muutkaan firmat
        tumpeloita mielellään lisää ota ku jotku tumpelot on viekkaudella ja
        vääryydellä pysyvään työsuhteeseen päässyt.
        Vaihtoehdoksi ei sit sullekkaan jäännyt ku kirjotella
        tälle palstalle ja aina vaan VITTUILEMALLA.

        jäädä pikkasen laitapuolen asemaan näköjään. Sulla on taivaspaikka auki kun hirveän vaativaa ja älyä tarvitsevaa ajohommaa ilmeisesti teet. Sulla taitaa elämän sisältö olla puukenkien,rekan peltikopin ja rahtaritakin ympärillä. Sullakin taitaa se VAKIPAIKKAKIN oll ihan sen takia koska olet sinäkin ressukka antanut polkea palkkasi niin alas että pomo pitää töissä sen takia kun kukaan muu ei niin halvalla haaskaa elämäänsä paskaisessa peltikopissa!!


      • On sulla
        koulutus kirjoitti:

        jäädä pikkasen laitapuolen asemaan näköjään. Sulla on taivaspaikka auki kun hirveän vaativaa ja älyä tarvitsevaa ajohommaa ilmeisesti teet. Sulla taitaa elämän sisältö olla puukenkien,rekan peltikopin ja rahtaritakin ympärillä. Sullakin taitaa se VAKIPAIKKAKIN oll ihan sen takia koska olet sinäkin ressukka antanut polkea palkkasi niin alas että pomo pitää töissä sen takia kun kukaan muu ei niin halvalla haaskaa elämäänsä paskaisessa peltikopissa!!

        VAIKEAA !
        Yksikään väittämisistäsi ei mun kohdalla pidä paikkaansa.
        Sä varmaan vakivittuilija olet.
        Ihan neuvoksi vaan me johonki töihin ja hanki oma elämä.


    • ja oikein skrivaa

      Kummatkos täällä nyt kiukuttelee? Ovatko räkänokka amikset vai Konginkankaan sankarikuskit vääntelemässä taas piirtureihin paskajälkiänsä?

      • nimetä toista ammattia

        Tietääkö kukaan toista ammattia missä työtekijät vaatii että saa rikkoa lakia?

        Taitaa raskaanliikenteen kuskit olla ainoita jotka väkisin haluaa sakotettavaksi.


      • kukaan toista
        nimetä toista ammattia kirjoitti:

        Tietääkö kukaan toista ammattia missä työtekijät vaatii että saa rikkoa lakia?

        Taitaa raskaanliikenteen kuskit olla ainoita jotka väkisin haluaa sakotettavaksi.

        ammatti jos kolme viiden minuutin ylitystä työ ajassa aiheuttaa ammatin määräaikaisen keskeytyksen? Kaikille samat säännöt. Jos konttori hommissa menee 5 minuuttia yli työ ajan kolme kertaa tai myöhästyy kahvitunnilta saman verran, joutuuko lopettamaan hommat kuukaudeksi?


      • Tiedätkö
        kukaan toista kirjoitti:

        ammatti jos kolme viiden minuutin ylitystä työ ajassa aiheuttaa ammatin määräaikaisen keskeytyksen? Kaikille samat säännöt. Jos konttori hommissa menee 5 minuuttia yli työ ajan kolme kertaa tai myöhästyy kahvitunnilta saman verran, joutuuko lopettamaan hommat kuukaudeksi?

        Muissa töissä ei rikota lakia jos tehdään ylitöitä, mutta raskaanliikenteen kuski se vaan vaatii että pitää saada rikkoa lakia.
        Sama on ylikuormien ja ylinopeuksien kohdalla niitäkin lakeja halutaan olla noudattamatta.
        Pääsee paljon vähemmällä kun ei riko lakia.


      • ei täsmännyt
        kukaan toista kirjoitti:

        ammatti jos kolme viiden minuutin ylitystä työ ajassa aiheuttaa ammatin määräaikaisen keskeytyksen? Kaikille samat säännöt. Jos konttori hommissa menee 5 minuuttia yli työ ajan kolme kertaa tai myöhästyy kahvitunnilta saman verran, joutuuko lopettamaan hommat kuukaudeksi?

        Kyllä se parturi-kampaaja lähtee tutkintavankeuteen kun kääntää kassasta omaan pussiin tarpeeksi kauan rahaa joka ei hänelle kuulu.

        Itse tiedät sen mitä lakia rikot ja sillä mennään. Myöskin kioskimyyjä tietää sen että kioskin kassasta ei rahaa viedä muualle kuin yösäilöön.


      • ei hirveästi
        kukaan toista kirjoitti:

        ammatti jos kolme viiden minuutin ylitystä työ ajassa aiheuttaa ammatin määräaikaisen keskeytyksen? Kaikille samat säännöt. Jos konttori hommissa menee 5 minuuttia yli työ ajan kolme kertaa tai myöhästyy kahvitunnilta saman verran, joutuuko lopettamaan hommat kuukaudeksi?

        vaaranna sivullisia jos myöhästyy muutaman minuutin tai menee överiksi samanverran!! Ei tietysti rahti-Penakaan muutamasta minuutista hirveen vaaralliseksi liikenteessä tule mutta kun näitä ylityksiä tulee aina vaan enemmän jos niihin ei kukaan puutu. Sehän on nähty vuosikymmeniä. Ja kun tietyt ajat ja määrät säädetään on niitä myös noudatettava. Ja kun kautta aikojen poliisit ovat joustaneet ja kuunnelleet selityksiä kuskeilta niin nyt on ollut pakko alkaa kiristää valvontaa. Tähän on tultu kiitos niiden kaikkien joiden on ollut "pakko" ajaa silmät ristissä hirveitä tuntimääriä ja selitellä ja selitellä poliiseille.... !


      • toimintaa
        ei hirveästi kirjoitti:

        vaaranna sivullisia jos myöhästyy muutaman minuutin tai menee överiksi samanverran!! Ei tietysti rahti-Penakaan muutamasta minuutista hirveen vaaralliseksi liikenteessä tule mutta kun näitä ylityksiä tulee aina vaan enemmän jos niihin ei kukaan puutu. Sehän on nähty vuosikymmeniä. Ja kun tietyt ajat ja määrät säädetään on niitä myös noudatettava. Ja kun kautta aikojen poliisit ovat joustaneet ja kuunnelleet selityksiä kuskeilta niin nyt on ollut pakko alkaa kiristää valvontaa. Tähän on tultu kiitos niiden kaikkien joiden on ollut "pakko" ajaa silmät ristissä hirveitä tuntimääriä ja selitellä ja selitellä poliiseille.... !

        Alkuperäinen kysymys oli että missä tehtävässä vaaditaan että saa rikkoa lakia.

        Ensin vaaditaan että työajat pitää saada kohtuullisiksi ja senjälkeen vaaditaan että työaikalakeja pitää saada rikkoa.

        Ei tietääksen kioskin myyjäkään vaadi että saa ottaa vähän rahaa kassasta.


      • joku vertasi
        toimintaa kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys oli että missä tehtävässä vaaditaan että saa rikkoa lakia.

        Ensin vaaditaan että työajat pitää saada kohtuullisiksi ja senjälkeen vaaditaan että työaikalakeja pitää saada rikkoa.

        Ei tietääksen kioskin myyjäkään vaadi että saa ottaa vähän rahaa kassasta.

        konttorirotan minuuttien työajan tai taukojen ylityksiä autonkuljettajan vastaaviin minuuttien ylityksiin joten siihen on vastattu että konttoristin työaikojen/taukojen ylitys tuskin vaarantaa ketään ainakaan liikenteessä mutta autokuskin tilanne on toinen! Etkö ymmärrä mistä on siis kyse?


      • -konttoristi
        joku vertasi kirjoitti:

        konttorirotan minuuttien työajan tai taukojen ylityksiä autonkuljettajan vastaaviin minuuttien ylityksiin joten siihen on vastattu että konttoristin työaikojen/taukojen ylitys tuskin vaarantaa ketään ainakaan liikenteessä mutta autokuskin tilanne on toinen! Etkö ymmärrä mistä on siis kyse?

        kirjoittaa hätäpäissään ,kun meinaa kahvilta myöhästyä, numeron väärin. Ja seuraavana päivänä firma on konkassa ja työntekijät ajaa kotia tippa silmässä. Ja tietäähän miten siinä käy. Ristiä pystytetään seuraavalla viikolla. Ja rotta selviää ilman rangaistusta koska ei ollut lakia, ettei noin saa tehdä.


      • pikkasen kaukaa
        -konttoristi kirjoitti:

        kirjoittaa hätäpäissään ,kun meinaa kahvilta myöhästyä, numeron väärin. Ja seuraavana päivänä firma on konkassa ja työntekijät ajaa kotia tippa silmässä. Ja tietäähän miten siinä käy. Ristiä pystytetään seuraavalla viikolla. Ja rotta selviää ilman rangaistusta koska ei ollut lakia, ettei noin saa tehdä.

        haettu vertaus?


      • kaukaa kuin
        pikkasen kaukaa kirjoitti:

        haettu vertaus?

        se että rekkamies saa sakot kun myöhästyi 5 minuuttia taolta.


      • näytti menneen
        kaukaa kuin kirjoitti:

        se että rekkamies saa sakot kun myöhästyi 5 minuuttia taolta.

        yli hilseen kokonaan mistä oli kyse!!!


      • sekä itseään
        kaukaa kuin kirjoitti:

        se että rekkamies saa sakot kun myöhästyi 5 minuuttia taolta.

        kunnioittava ja ammattitaitoinen kaveri ei päästä kiekkoa (tai korttia tänäpäivänä) pitkäksi. Hankalaa se välillä on, varsinkin jos mestari ei kunnioita kuljettajaa. Mutta pykälät ovat mitä ovat ja niiden mukaan mennään.
        Ylempänä jo vertailtiin eri sanktioita eri rikkeistä. Siitä taas ei tule mitään, että kaikki mahdolliset rikokset lyötäisiin peräkkäin asteikolla lievimmästä sinne jyrkimpään. Nämä pykälät on meille annettu, sihteeri tai siivooja taas toimii omien sääntöjensä mukaan. Turhaa napinaa. Kuljettajalle ei tule yllätyksenä että sakko rapsahtaa jos tauko on pitämättä, oli se hima sitten tunnin päässä tai tauko on unohtunut laittaa päälle kun sen aika on. Vituttaa välillä minuakin se minuuttien laskeminen mutta palkan minä siitä saan ja tiedän että sen vuoksi en valtiolta ylimääräistä laskua tienaa.


    • isäntä maksa

      palkkaa kotia jos kerran heidän takiaan on kortti hyllytetty ?? Vai miten ??

    • Mies---26

      Laissa on kyllä selkeä epäkohta.

      Kyllähän työ- ja ajoaikalaki ovat perusajatukseltaan oikein hyvät, mutta on silti täysin naurettavaa jos pienistä ylityksistä virkavalta antaa niitä kalliimpia neuvoja. Joskus sitä ajelee ihan mielellään 8 tuntia tauotta kun on hyvä draivi päällä, joskus taas kahvitauon tarvitsee jo 2 tunnin työskentelyn jälkeen. Minua ainakin ärsyttää helvetisti kun työ pitää lain takia keskeyttää silloin kun se kaikista mukavimmalta tuntuisi.

      Mutta kuten sanoin, ihan hyvä perusta on hommalle luotu, ja laki on ajatuksena hyvä. Minä kuitenkin kaipaisin hieman joustoa sen tulkitsemisessa. Tai sitten lisää tunteja käyttöön. En nyt tarkoita mitään kovin radikaaleja muutoksia, mutta edes tunnin pelivara lisää auttaisi hemmetisti joillain reissuilla. Nykyinen 4.5/5.5 tuntia on melko vähän. Ja kun perse kestäisi hyvänä päivänä tuosta helposti tuplatkin ilman väsymyksen merkkejä.

      • Mies---26

        Sen verran pitää vielä kritisoida nykyistä systeemiä, että ajoajan ylittäessä tietyn rajan (10 tuntiako se nyt jatkettuna oli), on pakko pitää 9 tunnin lepoaika, joka sekin on jokseenkin huvittavaa. Tai ei suoraansanoen naurattaisi jos kohdalle osuisi esim. päiväsaikaan. Uniongelmastani johtuen en päivällä tasan nuku jollei takana ole riittävästi tunteja (24 ) tai oikea lääkitys. Sen jälkeen kun 9 tuntia olet pyörinyt auton punkalla ja hyvällä lykyllä tunnin verran saanut jotain unen tapaista, on varmasti hemmetin pirteä lähtemään paluumatkalle, jolle käytännössä on sitten pakko lähteä väsyneenä. Joka sekin olisi vältetty jos laki olisi kylmästi jätetty noudattamatta.


      • mutta´´
        Mies---26 kirjoitti:

        Sen verran pitää vielä kritisoida nykyistä systeemiä, että ajoajan ylittäessä tietyn rajan (10 tuntiako se nyt jatkettuna oli), on pakko pitää 9 tunnin lepoaika, joka sekin on jokseenkin huvittavaa. Tai ei suoraansanoen naurattaisi jos kohdalle osuisi esim. päiväsaikaan. Uniongelmastani johtuen en päivällä tasan nuku jollei takana ole riittävästi tunteja (24 ) tai oikea lääkitys. Sen jälkeen kun 9 tuntia olet pyörinyt auton punkalla ja hyvällä lykyllä tunnin verran saanut jotain unen tapaista, on varmasti hemmetin pirteä lähtemään paluumatkalle, jolle käytännössä on sitten pakko lähteä väsyneenä. Joka sekin olisi vältetty jos laki olisi kylmästi jätetty noudattamatta.

        totta. Kuten johonkin ketjuista kirjoitinkin, laki ei tunne olosuhteita, vain sen mitä isoon kirjaan on kirjoitettu.

        Jonkinlainen joustosysteemi voisi olla paikallaan. Aina löytyy sitten tietysti niitä jotka tästäkin ´joustavat´. Eiköhän sitä hyvin levätyn viikonlopun jälkeen pystyisi alkuviikosta touhuamaan vähän enemmän ja sitten loppuviikkoa kohti hieman löysäten tahtia.

        Nykyinen työnkuva omalla kohdalla pitää sisällään yövuorossa max. 2,5h vetoja. Sitten touhutaan kuorman kanssa ja taas täräytetään sen sata tai 200 km. Tähän ei osu vartin-puolen tunnin tauot osu ellei laita kuormanteon aikana taukoa koneeseen.


      • --ABCDE--
        Mies---26 kirjoitti:

        Sen verran pitää vielä kritisoida nykyistä systeemiä, että ajoajan ylittäessä tietyn rajan (10 tuntiako se nyt jatkettuna oli), on pakko pitää 9 tunnin lepoaika, joka sekin on jokseenkin huvittavaa. Tai ei suoraansanoen naurattaisi jos kohdalle osuisi esim. päiväsaikaan. Uniongelmastani johtuen en päivällä tasan nuku jollei takana ole riittävästi tunteja (24 ) tai oikea lääkitys. Sen jälkeen kun 9 tuntia olet pyörinyt auton punkalla ja hyvällä lykyllä tunnin verran saanut jotain unen tapaista, on varmasti hemmetin pirteä lähtemään paluumatkalle, jolle käytännössä on sitten pakko lähteä väsyneenä. Joka sekin olisi vältetty jos laki olisi kylmästi jätetty noudattamatta.

        Tämä on totta. Harmittaa mennä nukkumaan aamulla jonkun huoltoaseman pihalle koko päiväksi ja iltaa vastaan lähteä ajamaan. Kunpa ton yhdeksän tunnin levon saisi jakaa useampaan osaan eli menis pedille sillon ku oikeesti väsyttää.


      • Mies---26
        --ABCDE-- kirjoitti:

        Tämä on totta. Harmittaa mennä nukkumaan aamulla jonkun huoltoaseman pihalle koko päiväksi ja iltaa vastaan lähteä ajamaan. Kunpa ton yhdeksän tunnin levon saisi jakaa useampaan osaan eli menis pedille sillon ku oikeesti väsyttää.

        Oikein hyvä ehdotus. Jokin tuon kaltainen voisi olla oikein hyvä vaihtoehto nykyisen tilalle.

        Onhan se myönnettävä, että tätä asiaa on hankala rajata järkevästi, joten sinänsä ketään päättäjää on paha lähteä syyttävällä sormella osoittamaan. Millä osoittaa riittävän selvästi se, että kuski on tarpeeksi virkeä jatkamaan ajoa, tai liian väsynyt siihen? Kuski itse tietysti, mutta siihen kun ei luoteta, mikä tietysti saattaa olla parempikin. Ja kun eri vapauksia ei kuitenkaan voi käytännössä hyvin väsymystä kestävillekään antaa. Ja joku ylempänä totesi, jos joustovara annetaan, niin puolet joustaa senkin rajan yli.

        Hankala paikka.


    • Onneksi nykyjään ei ole pakko käyttää digipiirturia vaikka firmassa ei olisi ainuttakaan "kiekko autoa"

    • Ranskis

      No kyllä se Peugeot Boxer on kuitenkin aika säälittävä auto ja vikoja on helvatisti.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe