Kokemukset: Silja Europa
Turku-Långäs-Tukholma-Tukholma-Maarianhamina-Turku
risteily,,
Silja Europa on iso laiva ja siellä viihtyy erinomaisesti. Buffet loistava ja palvelu laivalla on todella tasokasta. Matkustin Deluxe-luokassa, jossa on suuri erkkeri ikkuna merelle. Käytännössä katsoen näkyy myös eteen ja taakse ja toiseen hyttiin. :( Hytistä löytyy jääkaappi ja parisänky ja kaunis sisustus ym. Hytin hintaan sisältyy erikois-aamiainen, jossa voi nauttia ruuasta kaikessa rauhassa ainaisen rynnistykseen verrattuna tyyliin meriaamiainen. Laivan yökerho sijaitsee aluksen perällä 7 kannella. Jokseenkin Europan sisätilat ovat hieman kuluneita.
Matkalle lähtö on aina Turusta yhtä tuskaa. Terminaalissa käy hirveä rynnistys ja kauhea melu sisältäen lapsien itkun, ruuhkaa kun on ainakin näin kesä-aikaan. Satama aika on lyhyt joten autolla kannattaa olla valmiina satamassa jo ajoissa, sillä kun laiva on rannassa se purkaa ja lastaa ja kääntää keulansa kohti länttä.
Europalla viihtyy niin risteilyllä kuin reitillakin, mutta pienet lapset voivat olla väsyneitä myöhäisen lähtöajan vuoksi. Sellaista se on Turun reitillä.
tarkoituksena on, että tähän keskusteluun kerätään omia kokemuksia ja kysymyksiä Silja Europasta.
kokemukseni: Silja Europa
57
8877
Vastaukset
- nostaa
pohjamudissa taiteilevan tallink siljan kassavirtaa mainostamalla/kehumalla täällä.
Vastaavia ketjujakin aiheesta olisi löytynyt, miksi et käyttänyt niitä sen sijaan että taas avattiin yksi turha ketju.
Yrittäkää ystävät hyvät muistaa vanhemman keskustelun voi aina notaa ensimmäiseksi lisäämällä siihen uusi kommetti- .......
Jos ja kun on saanut erittäin hyvän matkakokemuksen, niin miksei siitä voisi kertoa ja puhua.
Ollaanko me suomalaiset niin negatiivisesti ajattelevia ettei muka sovi puhua positiivisista asioista.
Noista TallinkSiljan kassavirroista sen verran, että matkustajamäärät ovat nousseet viime aikoina todella paljon sekä Tallinkin Viron reiteillä, että Silja Linen Tukholman reiteilläkin. Joten itse liiketoiminta TallinkSiljalla on toimivaa.
Suurten laiva investointien mukanaan tuomatrahoitus kulut siten painavat kokonaistulosta. Ne investoinnit uusiin laivoihin ovat sitten taas suoneet työtä ja hyvinvointia tänne Suomen telakka teollisuuteen.
Joten mielestäni joidenkin palstalaisten kyynisyys Tallinkia kohtaan on jo hiukan loukkaavaa myös suomalaista telakka teollisuutta ja sen parissa leipänsä ansaitsevia kohtaan - rahdit, joilla
....... kirjoitti:
Jos ja kun on saanut erittäin hyvän matkakokemuksen, niin miksei siitä voisi kertoa ja puhua.
Ollaanko me suomalaiset niin negatiivisesti ajattelevia ettei muka sovi puhua positiivisista asioista.
Noista TallinkSiljan kassavirroista sen verran, että matkustajamäärät ovat nousseet viime aikoina todella paljon sekä Tallinkin Viron reiteillä, että Silja Linen Tukholman reiteilläkin. Joten itse liiketoiminta TallinkSiljalla on toimivaa.
Suurten laiva investointien mukanaan tuomatrahoitus kulut siten painavat kokonaistulosta. Ne investoinnit uusiin laivoihin ovat sitten taas suoneet työtä ja hyvinvointia tänne Suomen telakka teollisuuteen.
Joten mielestäni joidenkin palstalaisten kyynisyys Tallinkia kohtaan on jo hiukan loukkaavaa myös suomalaista telakka teollisuutta ja sen parissa leipänsä ansaitsevia kohtaanyhtiön pitäisi tehdä tulosta, pudonneet huomattavasti.
rahdilla se tulos tehdään, ei matkustajien tuomilla centeillä.
"Toimivaa" mutta ei tuottavaa tappiot huomioden - ........
rahdit, joilla kirjoitti:
yhtiön pitäisi tehdä tulosta, pudonneet huomattavasti.
rahdilla se tulos tehdään, ei matkustajien tuomilla centeillä.
"Toimivaa" mutta ei tuottavaa tappiot huomiodenRahtien määrät ovat laskeneet yleisen laman seurauksena kaikilla kuljetusaloilla. Niin maa- kuin merikuljetuksilla. Siitä kärsii kaikki kuljetusliikkeet ja varustamot.
Mutta nimenomaan tämän palstan funktio, joka kohdistuu henkilöliikenteeseen, kertoo, että matkustaja määrien kehitys nimenomaan Tallinkilla ja Silja Linella on hyvinkin positiivinen.
- olisi ollut
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3470 tällekin avaukselle
- tänne kuuluu
Kyllä laivamatkailu kuuluu tälle osastolle.
- klankkif
aihe koskee täydellisesti risteilyjä ja laivamatkoja... ei tälle palstalle sitte kannata tulla jos täällä ei saa mitään kirjoittaa
- on kuitenkin
tänne kuuluu kirjoitti:
Kyllä laivamatkailu kuuluu tälle osastolle.
varattu aivan oma palsta, kuten huomasit http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3470
Mutta avuttomuuttasi et ilmeisesti ymmärrä asiaa tai sinulle on kaikki yhdentekevää etkä osaa ajatella muita etkä ymmärrä kun juttusi on oikealla palstalla löytävät myös lukijat sen.
Mutta mitäpä kakaroita neuvomaan, narinaa siitä vain seuraa kuten tuli taas huomattua (kuin olis tutti viety suusta parkuvat) - noille kertomuksille
klankkif kirjoitti:
aihe koskee täydellisesti risteilyjä ja laivamatkoja... ei tälle palstalle sitte kannata tulla jos täällä ei saa mitään kirjoittaa
on VARATTU AIVAN OMAKIN palsta, MIETIHÄN SITÄ!
- saunapoika85
Parasta Silja Europalla on ehdottomasti miesten sauna!isot ikkunat joista upeat näkymät merelle,siinä saunoessa pari tuoppia olutta ja voila`:)
- Anuliininen
Kyllä Silja Europa on niin paras!!!
Aina vaan siihen laivaan haluaa. - europalta
Anuliininen kirjoitti:
Kyllä Silja Europa on niin paras!!!
Aina vaan siihen laivaan haluaa.saa aina, ja annetaan ;) siis kaksimielisesti ajateltuna etenkin;)
- silja europa fani
suomen suurin laiva on silja europa ja M/S silja serenade
- silja europa
Moi
Olen menossa silja europalla deluxe hytissä. Tuo erikois aamiainen niin milloin se on? Ja missä se syödään?
voit vastata jos haluat: [email protected]- .
Silja Europan erikois-aamiainen on siellä a ´la carte- ravintolassa kahdeksannen kannen promenaadin keskivaiheilla. Luulen kyllä, että tässä vaiheessa siellä alkaa jo olla kyllä päivällis kattaukset meneillään.
Lucky You! Olisinpa minäkin nyt Silja Europalla!
- rt
viking europa alunperin
- ....''''
entäs sitten?
- niinpäniin......
....'''' kirjoitti:
entäs sitten?
Ilmeisesti tuo Pah rt halusi piikitellä Viking Linea kun silloin tilasi Slite-yhtiön nimissä Europan, mutta ei lunastanutkaan sitä kun pankki ei antanut lainaa.
Europa ei ollut kyllä liikenteessä minkään muun nimen alla kuin Silja Europana.
On muuten mielenkiintoinen kuriositeetti: Europa on rakennettu Saksassa ja on ainoa laiva Siljan laivastossa kun ei ole tehty Suomessa. Mutta tosiaan Europa onkin rakennettu Vikingin pyynnöstä Saksassa...
- vkosiivous
Siljan Turun lautoista EHDOTTOMASTI Silja Europa! Hyvät ostosmahdollisuudet ja muutenkin iso, viihtyisä, joskin hieman kulunut lautta. Jokakerta kun olen Europalla ollut, olen viihtynyt. Buffetin sijoitus laivan keulaan mainio, kiva katsella maisemia samalla kun ruokailee. Buffetit kun ovat yleensä laivan takaosassa.
Lähden ehdottomasti uudestaan!- ui
Paljon maksaa sisäänpääsy europan allasosastolle ja minkä verran siellä on altaita?
- jj
7e aikuiselta ja 3 poreallasta ja joku isompi allas
- fsdw
Eipä ole Silja Europan taso enää entisensä. Kun siirtyi Helsinki-Tallinna- linjalle, palvelu huononi (henkilökunta virolaista) ja tästäkin tuli pelkkä ryyppylaiva. Buffettiin ei kannata enää satsata rahojaan, senkin taso laski. Käytävät ovat likaisia ja haisevat tupakalle. Ikävä juttu, kun hieno alus on päästetty noin kulahtamaan, toisin kuin Siljan Helsinki-Tukholma- laivat.
- just juu
sama firma omistaa ja huoltaa kaikki mainitsemasi laivat, eiköhän tuo havaintosi ollut tehty ne kuuluisat "silja-laput" silmilläsi, tallinksiljan, virolaisen yrityksen kuluneita aluksia kaikki tyyni.
on nuo "silja-laput" sitten mainioita .... - ....,,,,
just juu kirjoitti:
sama firma omistaa ja huoltaa kaikki mainitsemasi laivat, eiköhän tuo havaintosi ollut tehty ne kuuluisat "silja-laput" silmilläsi, tallinksiljan, virolaisen yrityksen kuluneita aluksia kaikki tyyni.
on nuo "silja-laput" sitten mainioita ....Just juu, ei ole kivaa olla p**saukinen, ettei edes laivalle ole varaa mennä. Täällä sitten kuukaudesta toiseen jankkaa noista "silja-lapuista".
Muuten, Tallink Silja Oy on suomalainen yritys, jonka kotipaikka on kaupparekisterin mukaan Espoo. - Tämä on tosi
....,,,, kirjoitti:
Just juu, ei ole kivaa olla p**saukinen, ettei edes laivalle ole varaa mennä. Täällä sitten kuukaudesta toiseen jankkaa noista "silja-lapuista".
Muuten, Tallink Silja Oy on suomalainen yritys, jonka kotipaikka on kaupparekisterin mukaan Espoo.Tallink silja on virolainen yritys joka toimii mm. suomessa, pitäähän olla toimintaa Suomessakin jos on kaksi (2) alusta liputettu suomeen jotta saisi samat tuet noille aluksilleen kuten myös Eckerö, finliness ja viking saavat.
Katsos virolainenkin yritys voi toimia suomessa, saada ja tuet kunhan maksaa veroja suomeen, tallink silja ei siis missään nimessä ole kotimainen eli suomalainen yritys, kaikki yritystä koskevat päätöksetkin tehdään muualla kuin suomessa, se siitä kuvitelmastasi jotta tallink silja olisi suomalkainen ...
joten otahan ne vääristävät laput pois silmiltäsi ja siirry todellisuuteen.
Lueppa tuolta yrityksen suomalaisuudesta:
www.tallinsilja.com
tai
www.tallink.com
et saa jankkaamallakaan tallinksiljasta suomalaista yritystä ... valitan!
olet sitä yrittnyt jo useamman vuoden ja edelleen se on virolainen yritys! - luehan tuosta:
....,,,, kirjoitti:
Just juu, ei ole kivaa olla p**saukinen, ettei edes laivalle ole varaa mennä. Täällä sitten kuukaudesta toiseen jankkaa noista "silja-lapuista".
Muuten, Tallink Silja Oy on suomalainen yritys, jonka kotipaikka on kaupparekisterin mukaan Espoo.http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/tietoa-tallink-siljasta
yritys ei ole suomalainen, yritys toimii kuudessa eri maassa mm. suomessa.
yritys on virolainen jolla on toimintaa myös suomessa, yritä jatkossa ymmärtää lukemasi, onhan lidl:läkin, mcdonaldsilla ja monilla muillakin toimintoja suomessa olematta silti suomalainen yritys, jokohan nyt ymmärsit kun tuuman paksuisesta rautalangasta sulle väännetään: tallink silja EI OLE suomalainen yritys! - silja.fi
luehan tuosta: kirjoitti:
http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/tietoa-tallink-siljasta
yritys ei ole suomalainen, yritys toimii kuudessa eri maassa mm. suomessa.
yritys on virolainen jolla on toimintaa myös suomessa, yritä jatkossa ymmärtää lukemasi, onhan lidl:läkin, mcdonaldsilla ja monilla muillakin toimintoja suomessa olematta silti suomalainen yritys, jokohan nyt ymmärsit kun tuuman paksuisesta rautalangasta sulle väännetään: tallink silja EI OLE suomalainen yritys!Vaan eipä sekään sitä sitä sivua omista. Joten miksi naputella osoitteeksi novellia, kun pärjää kahdeksalla merkillä.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. - Pintaan!
Tämä on tosi kirjoitti:
Tallink silja on virolainen yritys joka toimii mm. suomessa, pitäähän olla toimintaa Suomessakin jos on kaksi (2) alusta liputettu suomeen jotta saisi samat tuet noille aluksilleen kuten myös Eckerö, finliness ja viking saavat.
Katsos virolainenkin yritys voi toimia suomessa, saada ja tuet kunhan maksaa veroja suomeen, tallink silja ei siis missään nimessä ole kotimainen eli suomalainen yritys, kaikki yritystä koskevat päätöksetkin tehdään muualla kuin suomessa, se siitä kuvitelmastasi jotta tallink silja olisi suomalkainen ...
joten otahan ne vääristävät laput pois silmiltäsi ja siirry todellisuuteen.
Lueppa tuolta yrityksen suomalaisuudesta:
www.tallinsilja.com
tai
www.tallink.com
et saa jankkaamallakaan tallinksiljasta suomalaista yritystä ... valitan!
olet sitä yrittnyt jo useamman vuoden ja edelleen se on virolainen yritys!Tallinkin propagandapäällikkö
Sinun on nyt pakko seurata koko ajan tätä foorumia. Tämä kertomus nousee poiston tuhkasta kuin Fenix-lintu. Sen nousua lentoon ei mikään mahti maailmassa voi estää. Et voi olla kyllin valpas. Sinun on siis pakko koko ajan tarkistaa foorumia. Jos poistut, tämä on saattanut sillä välin ilmaantua ja on taas pinnalla. Mikään muu viesti ei voi tätä upottaa.
Tallinki propagandapäällikkö on innoissaan pelosta vavisten poistattanut hänestä kertovia aloituksia. Poistattaminen on tapahtunut ilman liputusta hätäisellä puhelinsoitolla. Tokihan ylläpito häntä kuuntelee, onhan hänellä asiasta lääkärin todistus. Psykiatrin todistus. Tähänhän hän on itse aikoinaan kertonut.
Mihin foorumi joutaisikaan ilman tätä valopäätä, jonka ainoana tehtävänä nykyelämässä on kertoa TallinkSiljan ylivoimaisuudesta. Samalla toki unohtaen yritysryppään toiminnan, paitsi sitä osaa, joka käsittelee Silja - ja senkin hän selostaa aina väärin. Tai väärin ja väärin, ainakin totuutta hieman muuttaen ja Tallinkkia ylistäen.
Mihin foorumi joutuisikaan ilman hänen kirkkaasti loistavaa tähteään, joka välähtää heti sanasta Silja.
- silja.fi
Vaan eipä sekään sitä sitä sivua omista. Joten miksi naputella osoitteeksi novellia, kun pärjää kahdeksalla merkillä.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. - yksi klikki vain
silja.fi kirjoitti:
Vaan eipä sekään sitä sitä sivua omista. Joten miksi naputella osoitteeksi novellia, kun pärjää kahdeksalla merkillä.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.Saattaa olla vielä pari paikkaa, johon et ole muistanut tuota nokkeluuttasi julistaa.
Laitat tuon suosikkiosoitteesi selaimesi yläpalkkiin, niin pääsen perille YHDELLÄ hiiren näpäytyksellä. Yksi on aikalailla vähemmän, kuin kahdeksan, eli missä se hullu luuraa?
- ssssttttttuuuuuu
Olen menossa ensi viikolla ekaa kertaa Europalle risteilemään, Baltic Princesillä kävin pari kertaa vuodessa. Kumpi on arvionne mukaan viihtyisämpi laiva? Onko selkeämpi kuin Princess? Kun sieltä tuntui löytyvän joka käynnin yhteydessä uusi baari jostakin nurkan takaa. Myönnän toki, ettei minulla ole silmät kovinkaan avoinna matkaillessani.
Olen menossa keskiviikkona, mietin vaan, onkohan siellä muitakin kuin eläkelläisiä? Ei minulla eläkelläisiä vastaan ole mitään, mutta kiva olisi saada oman ikäisiä tanssittajia.
No sittenhän tuon näkee mikä on meininki- fer wef
On toki eurooppa selkeämi, iso laivan korkeuinen aula, josta lähtee kauppakäytävä ja baarikäytetä molemmat omissa kerroksissa.
Baltic Princesillä taas mennään melkein jokapaikkaan aina toisen paikan läpi, milloin käytävä menee keskellä, milloin oikealla, milloin vasemmalla
ja tosiaan se iso aula, näköalahisseineen tuo sellainen "wau" efektien samantien kuin näkee sen, ekassa kahdessa aulan kerroksessa tosiaan baarit ja kaupat, ja välillä hyttejä, ja ylimmässä kokoustilat ja upeat allaosastot.
Tuon ison aulan alla sitten on muutama kansi hyttejä, autokannet jne jne
Lisäksi laivalla kulkeminen on helppoa, koska kerroksista toiseen siirtymineen tapahtuu tuon valtaban aulan kautta, tai sitten toisessa päässä normaalisti portaita tai hissejä käyttämällä - NG LI
fer wef kirjoitti:
On toki eurooppa selkeämi, iso laivan korkeuinen aula, josta lähtee kauppakäytävä ja baarikäytetä molemmat omissa kerroksissa.
Baltic Princesillä taas mennään melkein jokapaikkaan aina toisen paikan läpi, milloin käytävä menee keskellä, milloin oikealla, milloin vasemmalla
ja tosiaan se iso aula, näköalahisseineen tuo sellainen "wau" efektien samantien kuin näkee sen, ekassa kahdessa aulan kerroksessa tosiaan baarit ja kaupat, ja välillä hyttejä, ja ylimmässä kokoustilat ja upeat allaosastot.
Tuon ison aulan alla sitten on muutama kansi hyttejä, autokannet jne jne
Lisäksi laivalla kulkeminen on helppoa, koska kerroksista toiseen siirtymineen tapahtuu tuon valtaban aulan kautta, tai sitten toisessa päässä normaalisti portaita tai hissejä käyttämällä"ja tosiaan se iso aula, näköalahisseineen tuo sellainen "wau" efektien samantien kuin näkee sen, ekassa kahdessa aulan kerroksessa tosiaan baarit ja kaupat, ja välillä hyttejä, ja ylimmässä kokoustilat ja upeat allaosastot."
ja tuo kaikki vikingin suunnittelemaa,
näköalat kyllä jää toiseksi vs cinderellan hissin näkymille näköalahisseista puhuttaessa - Eikös Vikign Line ol
NG LI kirjoitti:
"ja tosiaan se iso aula, näköalahisseineen tuo sellainen "wau" efektien samantien kuin näkee sen, ekassa kahdessa aulan kerroksessa tosiaan baarit ja kaupat, ja välillä hyttejä, ja ylimmässä kokoustilat ja upeat allaosastot."
ja tuo kaikki vikingin suunnittelemaa,
näköalat kyllä jää toiseksi vs cinderellan hissin näkymille näköalahisseista puhuttaessaEikös Vikign Line ole tehnyt ainakin kaksi laivaa tuon Europan jälkeen?
Tietääkseni kummamissään näistä ei ole tuota wau ilmiötä tekevää isoa aulaa?
nykyjään kun laivojen täytyy olla niin tiiviitä, ettei hukkatilaa käytetä tommosiin, hytistä, vessasta yms nipistetään viimisetkin ylimääräiset sentit pois - Kävisit joskus
Eikös Vikign Line ol kirjoitti:
Eikös Vikign Line ole tehnyt ainakin kaksi laivaa tuon Europan jälkeen?
Tietääkseni kummamissään näistä ei ole tuota wau ilmiötä tekevää isoa aulaa?
nykyjään kun laivojen täytyy olla niin tiiviitä, ettei hukkatilaa käytetä tommosiin, hytistä, vessasta yms nipistetään viimisetkin ylimääräiset sentit poisMkä WAU se iso aula olisi enää 20 vuotta jälkeen,
WOW on jotain uutta ja ennen kokematonta.
Kyllä tuota "hukkatilaa" on viking gracellakin
useamman kannen mitalta havaittavissa - grte gerg
Kävisit joskus kirjoitti:
Mkä WAU se iso aula olisi enää 20 vuotta jälkeen,
WOW on jotain uutta ja ennen kokematonta.
Kyllä tuota "hukkatilaa" on viking gracellakin
useamman kannen mitalta havaittavissaKyllä se antaa kerta toisensa jälkeen saman elämyksen kun sinne astuu, siinä missä muuta laivat ovat sitä samaa muottia, grace mukaan lukien....
- Seilaillen
Varmaan oltiin samaan aikaan laivalla. Kovin oli keski-ikäistä ja vanhempaa väkeä liikenteessä. Silja Europa ei anna minkäänlaisia Wau kokemuksia. On vain pakollinen yöpymispaikka maakunnasta tulevalle risteilijälle.Baarit ja ruokapaikat löytyvät selkeästi, Matkamuistokrääsällä, hajuvesillä ja vaatteilla yms älyttömät hinnat. Ruoka ja juoma samanhintaista kuin maissa: Sakutuoppi 4,90 ja megahampurilaisateria 16,50 !!! Hyttikäytävät likaisia ja kulahtaneita. B-hytti yhtä pieni kuin vanhemmissakin paateissa. Huonosti siivottu. Edellisen yöpyjän pullot sängyn alla. Ilmastointi hurisee niin, ettei ilman korvatulppia voi nukkua.
Mitähän hyvää löytäisin? No, olutlootat halpoja ja muutkin juomat. Ja ne ennakkoontilattuna toimitetaan suoraan auton kyytiin, ettei tarvii rahdata. - elämystä ...joops
grte gerg kirjoitti:
Kyllä se antaa kerta toisensa jälkeen saman elämyksen kun sinne astuu, siinä missä muuta laivat ovat sitä samaa muottia, grace mukaan lukien....
Mie en saa kyllä mitään WAU-tuntemuksia jos olen käynyt samalla kadulla tai kauppakeskuksessa 20 vuoden aikana, ei tule mitään WOW-oloa kun osaa kävellä paikassa silmät kiinni vanhasta muistista.
Muuten Gracella on yksi juttu mistä tykkään, siellä huomaa olevansa merellä ...
näkee rajoitteitta merelle, kävelykadulla ja kauppakeskuksessa kun voin käydä päivittäin, ovat korttelin toisella puolella ,,, - rfew wef er ewr
elämystä ...joops kirjoitti:
Mie en saa kyllä mitään WAU-tuntemuksia jos olen käynyt samalla kadulla tai kauppakeskuksessa 20 vuoden aikana, ei tule mitään WOW-oloa kun osaa kävellä paikassa silmät kiinni vanhasta muistista.
Muuten Gracella on yksi juttu mistä tykkään, siellä huomaa olevansa merellä ...
näkee rajoitteitta merelle, kävelykadulla ja kauppakeskuksessa kun voin käydä päivittäin, ovat korttelin toisella puolella ,,,Voisitko kertoa että miten Gracella tuo merelle näkeminen on toetuettu, siis omin snaoin, ei millään ylipitkällä valotusajalla otetuilla kuvilla tms.
Samaten Amorellassa on ne "kävelykadut" siinä laivan sivussa, näkymä suoraan merelle, kauppat, ja baarit on sitten siinä keskellä, ja baareista näkee taas toiselle puolelle merta.
Eli mikä Gracessa on tehty erilailla, voisitko kertoa= - Kerrotaan
rfew wef er ewr kirjoitti:
Voisitko kertoa että miten Gracella tuo merelle näkeminen on toetuettu, siis omin snaoin, ei millään ylipitkällä valotusajalla otetuilla kuvilla tms.
Samaten Amorellassa on ne "kävelykadut" siinä laivan sivussa, näkymä suoraan merelle, kauppat, ja baarit on sitten siinä keskellä, ja baareista näkee taas toiselle puolelle merta.
Eli mikä Gracessa on tehty erilailla, voisitko kertoa=suurilla ikkuna pinta-aloilla,
etkö ole edes laivasta kuvaa nähnyt kun et tuotakaan ole oivaltanut
- luulo ei tietoa
Käyppä tutustumassa niihin, itse olen tehnyt hieman eri havaintoja,
olisiko syy että olen käväissyt matkustajana ainakin toisella.
luulo ei siis ole tiedon väärtti, mutta eipä tässä tuosta ollut tarkoitus keskustella joten heitin sulle tietoon perustuvaa OT:na - IIari
Vieläkö noin 25 vuotta vanha Europa on käymisen arvoinen laiva?
- Tosi-upee
Ehdottomasti. Parempi kuin uusi.
- kesällä.taas.mennään
Kyllä Silja Europa on aina käymisen arvoinen laiva.
- Anonyymi
kesällä.taas.mennään kirjoitti:
Kyllä Silja Europa on aina käymisen arvoinen laiva.
väkivaltainen sekava mies hakkaa syyttömiä silja europalla baltics prinsessalla
rikkoo potkii paikkoja hajalle .. varokaa - Anonyymi
En ihmettele. Yleensä kyllä Europalla tyytyvät kakkimaan ja yrjöämään kaikki nurkat.
Ikinä en tuohon ihmisroskan paattiin enää astu...
- Euroopanomistaja
Ei riemulla rajaa kun Europalla ajaa. Näin sanoi Europan kippari vieraillessamme taannoin komentosilllalla.
- Anonyymi
Oikein kiva paatti. Kylkisviitissa kaksi vessaa, poreallas ja sauna.Kertakaikkisen mukava.
- Anonyymi
Nukkua et kuitenkaan saa, kun työväenluokan sankarit möykkää käytävällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nukkua et kuitenkaan saa, kun työväenluokan sankarit möykkää käytävällä.
Kuka nyt alkaisi nukkumaan noin lyhyellä matkalla. On vaan mukavampaa, kun on hyttipaikka mennen tullen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka nyt alkaisi nukkumaan noin lyhyellä matkalla. On vaan mukavampaa, kun on hyttipaikka mennen tullen.
Risteilylle lähdetään illalla seitsemän tienoilla ja seuraavana aamuna pääsee tallinnaan.
- Anonyymi
Roskaväen laiva.
Kaikki muut pysyköön poissa.
Viime reissulla tarjoilija kertoi jutun yhden white trash mamman sekoilusta - ei voinut kuin nauraa.
Suomaalaiset ovat pohjaksakkaa...- Anonyymi
"Roskaväen laiva"
Kyl noi ain oman sakkinsa tunnistaa,
porukat joissa liikkuvat,
nytkin kaikenkattavaa tietoa omasta seuruestaan - Anonyymi
Minä en kakkaa ja pissaa nurkkin - Silja Europan roskaväki sitä tekee.
Ikinä en enää moisen ihmisroskan örvellyslaivaan astu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kakkaa ja pissaa nurkkin - Silja Europan roskaväki sitä tekee.
Ikinä en enää moisen ihmisroskan örvellyslaivaan astu.uskottavuutesi heikkoa, kun kuitenkin osasit seurueesi tavat jo kertoa
turhaa puolustelua, olethan tuota silja europan roska väestäsi white trash tietoutuneisuudestasi kertonut tietosi
ja miksi muutoin puolustelisit tekojasi jollet moisiin olisi itsekin sortunut
- Anonyymi
yanmar 2qm20
Toinen kesä menossa otsikossa mainitulla moottorilla varustetulla venholla. Parilla viime reissulla oon kuunnellu moottorista kuuluvaa terävähköä ääntä, mikä ilmenee, kun kierrokset pudottaa matkanopeudelta, n. 2000 r/min alle tuhannen esim satamaan tullessa.
On epäilys laakeriviasta jossain kiertokangen, kampiakselin suunnalla tai jossain. Oisko kellä tuntumaa aiheeseen ja saakos tuohon vempeleeseen osia ja mistäs niitä tarvittaessa sais ostella. Moottorityypin valmistus on vissiin lopetettu joskus -83 tai -84.
Vai pitääkö marssii moottorikauppaan ja tehä entisestä telkänpönttö??
Muuten moottori käy ja kukkuu ihan kelvollisesti, ei savuttele ja lähtee nöyrästi tulille aina kun on tarvis.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3282707Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281941Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1411767Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano581468Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko161989- 68979
Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69939- 69929
- 55840
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14819