Mulle on tulossa pentu ruotsista ja siellä ne rokottavat pennut ennen luovutusta noin 7 viikkoisina.
Osaako joku sanoa milloin seuraava rokotus siis pitää antaa? Neljä viikkoa tän jälkeen, riittääkö yksi (seuraava tietty vuoden päästä)?
Vai annetaanko normaalista 12 ja 16 viikkosena...?
Pennun tuonti ruotsista
7
896
Vastaukset
asiaa. Mielestäni pienelle tulisi liian paljon "myrkkyjä" mikäli 12 viikkoisena uudelleen rokotettaisiin. Tämä nyt taas on vain minun mielipiteeni.
tapana tehdä. voiskohan johtua siitä että tahdotaan että pentu on kuitenkin rokoitettu jos vaikka uusi omistaja ei tekisikään?
rokotetaan aian ennen luovutusta. siitä neljän viikon päästä rokotus uudistetaan. sitten vuoden päästä viimeisestä. ihan pikkuisen utelias olen että mistä päin pennun haet ja mitä rotua?
- Manta.Elviira
käytäntöhän ei sitten ihan mahdottomia poikkea Suomessa olevassa käytännöstä.
http://personal.inet.fi/koti/sarkanen/elainklinikka/rokotus.htm
...jos nyt samat rokotteet saavat.
Mutta kyllä paikallisen eläinlääkärin kanssa viestiketjun aloittajan kannattaa olla jo heti tuontivaiheessa puheissa.
(Parit tietämäni suomalaiset kasvattajat rokotuttavat pentunsa ennen luovutusta joten tainnee olla jo eläinkääkärienkin keskuudessa mielipide-eroja - tai heidän käytäntöönsä vaikuttaa myös pentujen siirtyminen ulkomaille...) - Debbie_86
Vähän aattelinkin, että tehosterokote annetaan sitten neljän viikon päästä ekan rokotteen jälkeen ja seuraava vuoden kuluttua.
Samanlaillahan suomessakin, vähän vain eri ikäisenä... Joten tuskin mitään "myrkkyjä" siitä saa... :)
Rotuna on kooikerhondje....Enpä sen tarkemmin viitsi täällä selostella. ;)
Pitää tosin lääkärille vielä soitella, kun pennun saan...
Silloin kun olen koiran tuonut,niin rokotettiin parvoa (pakollinen kasvattajille) ja rabiesta vastaan.
Rabiestahan ei enää tarvi,eli jos kasvattaja haluaa sen antaa,niin voit haluttaessa pyytää,ettei tarvi.Jos rabies annetaan kuitenkin,niin sitä ei tartte uusia,ennenkuin sitten vuotisrokotteena.Eli kelpaa täällä,vaikkei ole nelikuisena annettu.
Jos kasvattaja kuitenkin haluaa antaa kolmosrokotteen(ei pelkkää parvoa),niin tarkista suoraan kennelliitosta,riittääkö se niin,että seuraavaksi antaa vasta tehosteen nelikuisena,niin ei tartte välissä turhaan rokottaa.- Dalian2009
..oman tuontikoirani passissa lukee seuraavaa;
syntynyt joulukuun lopulla
-> kasvattajan luona 9.2 Nobivac puppy DP - voimassa /- 3 viikkoa
-> Tehoste Suomessa 10.4
Nobivac DHPPI VET -voimassa 1kk
-> 30.5 Nobivac DHHPI vet -voimassa 1 v (tämä siis hieman myöhässä)
-> 20.8 Nobivac Rabies -voimassa 1 v
Nämä siis pennun ensimmäisen elinvuoden rokotukset.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904