Tallessa on kaikki

issu56

20

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen
    • issu56

että mahdattekohan tietää, mitä on ja mihin tarkoitukseen käytetään niitä "romukasoilta" näyttäviä juttuja???

• et noit

on ankkureit.

• Heloisa

vehkeellä ukki ja isäkin vielä karhitsi pellon. Hankmoksi ja karhiksi sanottiin. Sukkela-merkkinen oli se hepan perässä veettävä. Muistanenko oikein.

Minun kotona päästiin traktori aikaan varsin myöhään.

• Heloisa kirjoitti:

vehkeellä ukki ja isäkin vielä karhitsi pellon. Hankmoksi ja karhiksi sanottiin. Sukkela-merkkinen oli se hepan perässä veettävä. Muistanenko oikein.

Hankmoksi ja karhiksi olen mäkin tuota kuullut sanottavan..

Jossain tuolla maalla olen kuullut kun sanovat, että lähtevät hankmoomaan peltoa...

• issu56
        Heloisa kirjoitti:

kun yhdeltä paikalliselta vanhaltaisännältä noista kysyin, niin antoi ihan muuta tietoa...joskaan en kyllä hoksannut kysyä, että ovatko olleet joskus muinoin jossain toisessa käytössä...

• Manta.Elviira

ja sitten käyn metsään sanko tai joku vastaava astia muassani. Mustikoita syön vain suoraan varvuista noukkien.
      Puutarhamarjat menee ostetun puolelle. Paikkakunnan kasvattajilta. Joko itse poimien tai valmiiksi rasioissaan -ihan riippuen omasta viitseliäisyydestä.

Kaunis päivä on merenrannallakin ollut. Tuli mieleen videostasi eräässä teräsrantakaupungissa viettämäni vuodet/kesät...

• kerätty just aimo kasa vattuja jotka on nyt mehumaijassa.
      Valkoiset herukat söi joku luonnossa liikkuva metsän asukki, punasia on vielä vähän kerättävänä ja karviaiset ei vielä ole kerättävässä kunnossa.

Toi sun videon rauta"romu"kasa, ensin maa on käännetty ja sen jälkeen noilla on muokattu pinta.On kyllä aika vanhat kapistukset.

• Kyllä pääasiassa kerätään itse.Eli noit perinteiset pihamarjat puskista,ja sitten mustikat ja puolukat.Mansikkaakin käytiin poimimassa jossain välissä,mutta nyt tuppaa itsepoimintakin olemaan sen verran tyyristä täälläpäin,ettei viitsi vaivaa nähdä jokusen euron eron tähden,eli ostetaan.Vattuja ostan itselleni hiukan,ja mökiltä poimin,mitä tulee.
      Tosin täytyy myöntää,että isännän harteilla lepää pääasiassa noit mettämarjojen poiminta.Minä olen enemmän erikoistunut tuohon pihan tarjontaan...

Mites siellä mansikoitten hinnat?Kantsiiko yhtään nähdä vaivaa niiden itsepoimintaan?

• Suurinpiirtein ostan marjat torilta, en edes paljoa laita...mansikkaa, mustikkaa ja mustaaviinimatjaa, niin ja puolukkaa...kaikki nuo laitan pakkaseen...mehut saan tytöltä talvella, tytöllä on paljon marjapensaita, ja hyvä maakellari.....

• issu56

sulle jotain...toistakautta :).

• eilen kirsikoita! :) Muutama vuosi sitte istutettu puu antoi tänä vuonna ekaa kertaa jotain, mitä voi jopa kutsua "sadoksi".=) No ei niitä paljon ollu, pari litraa sain pakkaseen ja yhen piirakan. Namskis!

Muksut hoitaa noi mustikat ja vadelmat. Mä en niitä poimi kun en syökkään. Aina niitä kuiteskin pakkasesta talvella löytyy.

Jos sienimetsään tulis lähdettyä...siinä lenkkeilykin hoituis samalla kun en mä niitä sieniä kuitenkaan löydä. =)

• issu56

on vielä hankinnassa tänne ja ehdottomasti Varjomorelli ja sienet saa meidän puolesta jäädä metsiin...yök niille.

• kerään

itse marjat ja sienet, vaikka ei se aina niin mukavaa puuhaa ole varsinkin jos selkään alkaa särkemään ja itikat lähentelevät liikaa, mutta pienet kiusat kestää kun tietää kuinka hyviä ja terveellisiä luonnonantimemme ovat.
      Mustikat, puutarhamansikat ja vadelmat (metsä- ja puutarhavatut) ovat jo pakastimessa, ja tänään on vuorossa punaisten viinimarjojen keräys- ja pakastusurakka. Huomenna sitten karviaisten kimppuun. Mustaherkukat saavat vielä odottaa, sillä niissä on vielä jonkun verran raakileita.
      Mehuakin teen jonkin verran eri marjoista, mutta senkin sitten pakastan jottei tarvitse laittaa ylimääräistä sokeria.
      Sienistä olen saanut jo aika mukavasti herkkutatteja ja kanttarelleja, mutta esim. haaparouskun makuun en ole vielä päässyt vaikka pikkuhiljaa niitäkin on näköjään alkanut maasta nousemaan.

• en

kerää ko ostan muilt valmiix perattuin ja sillettis

• ehheeheehehehee

Kato issukka kun muut kyllä tietää että sulla ei tod. ole "kaikki tallessa".... Edelleenkään;))) Ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan....
      Että nauratti tuo otsikkos;))) meitä muita kyllä!!!!1

• laila rihtén

itseäsi umalehtinen

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe