Nyt on pakko kommentoida:
Kiinnostaisi tietää, kuinka nuoret opetetaan työhön ja ruoan käsittelyyn?
Viikon sisällä nähtyä:
Ennen sulkemisaikaa ainoana työntekijänä oleva nuori nainen veti täyden jätesäkin takahuoneeseen ja käsiä pesemättä rupesi palvelemaan edessäni olevia asiakkaita. Sitten hän rahasti...
Seuraavaksi hän olisi palvellut minua. Ruokahalu meni jostain syystä...
Toisessa Hesessä oli kyllä myyjiä kiitettävästi tiskin takana, mutta pöytien kunto oli pöyristyttävä. Pöydillä oli nähtävissä koko päivän ruokatarjoilu, myös likaisia astioita.
Ei liene liikaa vaadittu, että työntekijöille muistutetaan edes käsien pesusta, muusta puhumattakaan.
Pidän varsinkin Hesen kanatortillasta, mutta jos tyyli jatkuu niin jää väliin. Pitäisikö pahimmassa tapauksessa ilmoittaa terveystarkastajalle? YÄK!
HESBURGERIN hygieniataso?
6
766
Vastaukset
- ...johtoon viesti!!!
Laita hyvä ihminen viestiä kunnan terveystarkastajalle JA suoraan Hesburgerin johtoon!!! Eihän tuossa ole kahta sanaa ihmettelemistä, itse jos olisin todistanut moista niin viestit olisivat lähteneet samana päivänä eteenpäin!
Vain laittamalla viestiä terveysviranomaiselle JA ko. yrityksen johtoon saadaan nämä ammattitaidottomat "ravintola-alan"-(teini)työntekijät oppimaan hygieniatavoille. - Sibaa
laittanut viestiä kun ehdin tilaamaan ja odoteltuani että sain oman annokseni seurasin työntekijöiden tekemisiä.. ja huoh, enpä ole sen jälkeen käynyt sen verran oksettavaa ainakin minusta oli juuri esim. tuo päivän selvä käsien pesu!!
pitää varmaan käydä joku päivä katsomassa onko mikään muuttunut..
jos työntekijöillä ei riitä aika pitämään paikat siisteinä ja pesemään käsiä ym.. niin kohta varmaan alkaa olemaan aikaa kun asiakkaat alkaa kadota?- -ei palautelaatikkoon!
Voi hyvä isä sentään! Palautelaatikot eivät auta YHTÄÄN mitään!! Työntekijät ne palautelaatikot tyhjentävät, ja siivoavat sieltä luonnollisesti ikävät palautteet pois, jolloin ne eivät koskaan päädy johdon tietoon.
Palaute pitää laittaa Burger-In Oy:n johtoon tiedolla, missä tällaista hygieniaa on esiintynyt ja milloin. Heitä kyllä kiinnostaa ketjun maine. - --
-ei palautelaatikkoon! kirjoitti:
Voi hyvä isä sentään! Palautelaatikot eivät auta YHTÄÄN mitään!! Työntekijät ne palautelaatikot tyhjentävät, ja siivoavat sieltä luonnollisesti ikävät palautteet pois, jolloin ne eivät koskaan päädy johdon tietoon.
Palaute pitää laittaa Burger-In Oy:n johtoon tiedolla, missä tällaista hygieniaa on esiintynyt ja milloin. Heitä kyllä kiinnostaa ketjun maine.Ensinnäkin: Palautelaatikon tyhjentää ko. ravintolan ravintolapäällikkö, ei yksikään "tavallinen" työntekijä. Tällöin palauteviestit menevät suoraan ravintolan ylimmälle esimiehelle. Uskokaa vaan huviksenne, kyllä niitä palautteita luetaan ja tiedotetaan mys henkilökunnalle. Ainakin meillä. Siinä olet kyllä oikeassa ettei niitä ravintolakohtaisia palautteita johdolle kuskata, ne hoidetaan kuntoon ihan itse ja omin voimin.
Toiseksi: Asiakaspalaute kannattaa laittaa yrityksen www-sivujen kautta, mikäli ei kuitenkaan usko että hommaan tulee muutosta palautelaatikon avulla. www-sivuilta palaute ohjataan kenttäpäällikön kautta ravintolan esimiehelle. Eli palaute kulkee ylemmän portaan kautta.
Kolmanneksi: Johtoa ei kiinnosta yksittäisen ravintolan mokat, parhaan lopputuloksen saa ottamalla yhteyden kenttäpäällikköön. Johdolla on omat työnkuvansa, asiaa tuskin saa eteenpäin sitä kautta.
Ravintoloiden hygieniatasoa valvotaan hygieniatesteillä sekä kenttätarkastuksin kahdesti vuodessa. Näin ollen huono hygieniataso ravintolassa kyllä huomataan!
Siinä kyllä olen samaa mieltä että kyseiseen ravintolaan kannattaa palaute laittaa, käsienpesun merkitystä ei ravintolatyössä voi kylliksi korostaa. Mutta ihan turha on alkaa haukkumaan ja yleistämään kaikkia työntekijöitä, sillä suurin osa porukasta kuitenkin on ahkeria ja hygieniatietoisia. Noita piittaamattomia pahvipäitä nyt mahtuu JOKA TYÖPAIKKAAN, vai voitteko väittää toisin??
Turha asiasta on täällä foorumilla itkeä, ei se asia täältä käsin korjaannu. - xyz100
-- kirjoitti:
Ensinnäkin: Palautelaatikon tyhjentää ko. ravintolan ravintolapäällikkö, ei yksikään "tavallinen" työntekijä. Tällöin palauteviestit menevät suoraan ravintolan ylimmälle esimiehelle. Uskokaa vaan huviksenne, kyllä niitä palautteita luetaan ja tiedotetaan mys henkilökunnalle. Ainakin meillä. Siinä olet kyllä oikeassa ettei niitä ravintolakohtaisia palautteita johdolle kuskata, ne hoidetaan kuntoon ihan itse ja omin voimin.
Toiseksi: Asiakaspalaute kannattaa laittaa yrityksen www-sivujen kautta, mikäli ei kuitenkaan usko että hommaan tulee muutosta palautelaatikon avulla. www-sivuilta palaute ohjataan kenttäpäällikön kautta ravintolan esimiehelle. Eli palaute kulkee ylemmän portaan kautta.
Kolmanneksi: Johtoa ei kiinnosta yksittäisen ravintolan mokat, parhaan lopputuloksen saa ottamalla yhteyden kenttäpäällikköön. Johdolla on omat työnkuvansa, asiaa tuskin saa eteenpäin sitä kautta.
Ravintoloiden hygieniatasoa valvotaan hygieniatesteillä sekä kenttätarkastuksin kahdesti vuodessa. Näin ollen huono hygieniataso ravintolassa kyllä huomataan!
Siinä kyllä olen samaa mieltä että kyseiseen ravintolaan kannattaa palaute laittaa, käsienpesun merkitystä ei ravintolatyössä voi kylliksi korostaa. Mutta ihan turha on alkaa haukkumaan ja yleistämään kaikkia työntekijöitä, sillä suurin osa porukasta kuitenkin on ahkeria ja hygieniatietoisia. Noita piittaamattomia pahvipäitä nyt mahtuu JOKA TYÖPAIKKAAN, vai voitteko väittää toisin??
Turha asiasta on täällä foorumilla itkeä, ei se asia täältä käsin korjaannu.Ensinnäkin: en HAUKU ketään, enkä myöskään ITKE tällä palstalla. Kirjoitin saadakseni mielipiteitä miten toimia, koska en itse ole ravintola-alalla.
En myöskään tiennyt palautelaatikoista (kiitos vinkistä), terveystarkastajalle ilmoitus tuntui taas turhan juhlalliselta.
Ps. Ei muuten ole mukavaa nimitellä ketään pahvipääksi ;). - --
xyz100 kirjoitti:
Ensinnäkin: en HAUKU ketään, enkä myöskään ITKE tällä palstalla. Kirjoitin saadakseni mielipiteitä miten toimia, koska en itse ole ravintola-alalla.
En myöskään tiennyt palautelaatikoista (kiitos vinkistä), terveystarkastajalle ilmoitus tuntui taas turhan juhlalliselta.
Ps. Ei muuten ole mukavaa nimitellä ketään pahvipääksi ;).En todellakaan tarkoittanut sinua pahvipääksi nimitellä, tarkoitin nyt näitä työntekijöitä, joilla ei ihan hommat täysin ole hallussa. Anteeksi jos asian ilmaisin väärin, ei tarkoitukseni ollut sinua vastaan hyökätä. :) Viestisi oli ihan asiallinen toisin kuin jotkin näistä jälkimmäisistä.. Toivottavasti palautteesi menee ravintolaan perille ja hommaan tulee korjaus.:)
Pistää vaan tosissaan välillä harmittamaan nämä yleiset käsitykset, joita tässäkin ketjussa on nimetlä mainitsemattomat nimimerkit viljelleet, joilla pyritään polkemaan hesen ja mäkkärin työntekijöitä alas ja maan rakoon. Pitää paikkansa että ko. työssä on paljon nuoria ihmisiä, lähinnä joustavien työvuorojen vuoksi, josta johtuen työ sopii loistavasti opiskelijalle. Tunnetusti opintotuella ei paljoa elellä ja koulun ohella on töitä pakko tehdä. Vajaalla koulutuksella pikaruokalaan on helppo päästä.
Silti tuollainen provosointi ja yleistys on ihan turhaa, että ravintolaa pyöritetään teinivoimin! Nuorimpia yleensä ovat ne kassatytöt, ja kassatytöthän asiakkaan silmissä ensimmäiseksi näkyvät.. Mutta kun kassatyttöjen lisäksi ravintolassa työskentelevät myös paistajat, vuoroesimiehet sekä ravintolaesimies, joilla on työvuorossa myös muita työtehtäviä kuin myynti, jolloin he eivät ole jatkuvasti näkyvillä.
Sekin on kyllä totta, että kun palkataan paljon hyvin nuoria työntekijöitä (14-18v), kasvaa riski siitä että tt:lle ei vielä ole kehittynyt esimerkiksi työmoraalia (ilmenee myöhästymisinä, piittaamattomuutena työtä kohtaan, valehtelemisena...) , jolloin edellä mainitut huolimattomuudet ravintolassa lisääntyvät. Tästä syystä en kannata alkuunkaan ihan pikkutyttöjen palkkaamista, mutta jostainhan heidänkin on kesätyönsä saatava...
Kuten jo aiemmassa viestissäni mainitsin, mikäli ravintolassa oikeasti on puutteita hygieniatasossa, hygieniamittauksissa se tulee nopeasti ja väistämättä selville ylemmille tahoille. Uskon, että ketjun aloittajan asioimassa ravintolassa kyse oli vain yksittäistapauksesta, ja että ravintolassa on ihan turvallista asioida jatkossakin.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808