Taas tuli todistettua, että matkan saa pilkkahinnalla kun hoitaa itse kaiken netistä.
15 päivän matka Krabille HEL-BKK-KRABI Finskillä ja AirAsialla majoitukset 3 aikuista ja vauva. Hinta melko tarkkaan yhteensä 2000e
Ai paljoa tarvitse vähentää tuosta summasta niin päästään per henkilö hintaan matkatoimistoilla.
Toki menemme lowseason aikaan, mutta on sitä oltu halvalla muinakin aikoina.
Unohtakaa matkatoimistot
57
2825
Vastaukset
- hotelli
oletan että matkaanne sisältyy myös paluu suomeen vai meinaatteko jäädä krabille?
halvimmillaan finnairin lennot 3 x 450€ vauva 50€ = 1400€
AirAsia yhteensä ~100€
Lentokentältä taksikyyti hotellille 2 x 15€ = 30€
4 henkilöä 13 yötä hotellissa 470€ = paska hotelli!- pasi75hki
Jos olet sitä mieltä, että 1500-2000thb hintaluokkaan ei saa kunnon hotellia niin tutkippa uusiksi. Ja lennot on tosiaan menopaluu lentoja :)
- aivooooooo
Joko se TAAS alkaa, nämä yhteiskunnan rahoilla lowseasonin aikana hilluvat jaksavat näistä halvoista reissuistaan paasata joka palstalla. Kun nyt vaan on niin, ettei suurin osa suomalaisista osaa kieliä jolla nuo mahdollituisivat, ehkä...En tosin usko pätkääkään näihin juttuihin.
- Matkan varannut
Meitä on 6-henkinen perhe. 2 aik. 4 lasta. Matka varattu Khao Lakiin 3 tähden hotelliin 2 vkoa. Ajankohta nimenomaan hiihtoloma, koska haluamme minimoida koulusta poissaoloa. Tärkeää on suorat lennot ja valmiiksi tiedossa oleva siisti hotelli läheltä rantaa. Plussaa vielä viikonlopun lähtö. Kokonaishinta n. 6800e. Luulenpa, että tuohon aikaan tällä kokoonpanolla ei ehkä juuri edullisemmaksi tulisi omatoimimatka, korjatkaa jos olen väärässä.
- matkaa
Riittääköhän yksi matkaopas taluttamaan teitä kädestä pitäen lentokoneesta bussiin ja bussista hotelliin ettette Khao Lakin sijaan löydä itseänne Krabista?
- matkan varannut
matkaa kirjoitti:
Riittääköhän yksi matkaopas taluttamaan teitä kädestä pitäen lentokoneesta bussiin ja bussista hotelliin ettette Khao Lakin sijaan löydä itseänne Krabista?
Ei me tarvita matkaopasta taluttamaan. Tarkemmin luettuasi tätä ketjua varmaan huomaat, että kyse onkin valmismatkan ja omatoimimatkan hintaeroista. Menemme muuten käymään myös Krabilla ensi reissulla.
- pasi75hki
ebookers.fi on erittäin tehokas paikka etsiä ne lennot ja sawadee.com majoitus Thaimaassa. Olen itse käyttänyt sitä ja toimii kuin junan vessa. AirAsia:lta jatkolennot Bangkokista pilkkahinnalla.
Nopeasti veikkaisin, että kyseisenä ajankohtana maksatte lennoista perille saakka max 800e / aikuinen ja majoitus siinä 60e yö mukavassa hotellissa. Pitää vaan varata ajoissa kun on parasta sesonkia.
Suorilla lennoilla pääsee ainoastaan matkatoimistojen kautta, mutta kannattaako siitä ilosta maksaa tolkuttomasti extraa ja toisaalta reittilento Bangkokin kautta on paremmalla palvelulla, ilmaisilla juomilla ja huomattavasti enemmän tilaa kuin esim B757:ssa.
Bangkokin kenttä on erittäin siisti ja helppokulkuinen kenttä. Sitä ei kannata ujostella. - hattis00
Meiltä kaksi aikuista ja 8-v lapsi. Neljän tähden hotelli kuukaudeksi korkeinpaan sesonkiaikaan joulu/tammikuu, kaikkinensa teki n. 5000 euroa.... Tämä Ao nangissa..
- Hiihtolomalla
Meillä 3 aik 3 lasta. Kun vielä katsoo oikean matkanjärjestäjän (suomalaisen, tietääkseni ainoa joka myöntää 1 aik. kanssa lapsialennuksen) niin voi asua vähän väljemmin. Saatiin 3 huonetta (1aik 1lapsi sama lapsialennus siis 1 aik. kanssa). Kaikki tuo alle 6500e/2vkoa keskitason hotellissa.
- että silleen
Hiihtolomalla kirjoitti:
Meillä 3 aik 3 lasta. Kun vielä katsoo oikean matkanjärjestäjän (suomalaisen, tietääkseni ainoa joka myöntää 1 aik. kanssa lapsialennuksen) niin voi asua vähän väljemmin. Saatiin 3 huonetta (1aik 1lapsi sama lapsialennus siis 1 aik. kanssa). Kaikki tuo alle 6500e/2vkoa keskitason hotellissa.
kun halusit,tai et itse osannut .Olisitte saanut noin 600 € halvemmalla omatoimisesti ja helmikuussa.
- Hiihtolomalla
että silleen kirjoitti:
kun halusit,tai et itse osannut .Olisitte saanut noin 600 € halvemmalla omatoimisesti ja helmikuussa.
Mutta meille paras aikataulu 26.2.10 klo 20.50 lähtö ratkaisi asian. Minimoin lasten koulusta poissaolon, samoin omat työjärjestelymme. Aina se viimeinen hinta ei ole se ratkaisevin. Suurtakaan hintaeroa ei olisi syntynyt.
- Mielipide minullakin
matkan varannut kirjoitti:
Ei me tarvita matkaopasta taluttamaan. Tarkemmin luettuasi tätä ketjua varmaan huomaat, että kyse onkin valmismatkan ja omatoimimatkan hintaeroista. Menemme muuten käymään myös Krabilla ensi reissulla.
Tosiaan olen laskenut monet kerrat, jopa molempia koettu, ja tosiaan hintaero
ei valmismatkan ja omatoimimatkan kohdalla ole SUUREN SUURI.
Joku tosiaan jaksaa -viitsii vuorokauden matkustella, ja kehuu halvoilla lennoilla Riitele kentällä taksin kanssa hinnasta, etsii varaamansa halvan
hotellin, jonka hinta onkin , melkein aina, ehtinyt kivuta monta sataa bht. ylöspäin. Melu naapurihuoneissa ,ympäristössä kaikuu kaiken yötä... Joten,siis
Hyvää, rentouttavaa, halpaa lomaa . - rutisemasta
Mielipide minullakin kirjoitti:
Tosiaan olen laskenut monet kerrat, jopa molempia koettu, ja tosiaan hintaero
ei valmismatkan ja omatoimimatkan kohdalla ole SUUREN SUURI.
Joku tosiaan jaksaa -viitsii vuorokauden matkustella, ja kehuu halvoilla lennoilla Riitele kentällä taksin kanssa hinnasta, etsii varaamansa halvan
hotellin, jonka hinta onkin , melkein aina, ehtinyt kivuta monta sataa bht. ylöspäin. Melu naapurihuoneissa ,ympäristössä kaikuu kaiken yötä... Joten,siis
Hyvää, rentouttavaa, halpaa lomaa .Kuules, jos olet reissuun lähdössä perheenä, esim. 2 aikuista ja kaksi lasta, säästö voi, itse lennot ja hotellit varaamalla, olla huima. Koskaan ei ole tarvinnut taksikuskien kanssa riidellä ja hotelli ollaan valittu aina mukavammasta päästä (hinnat pitäneet paikkansa) ja näin saatu säästöä aikaiseksi jopa muutama tuhat euroa, verrattuna siis vaikka Aurinkomatkoihin. Ja kun en kerran ole mikään Kroisos Ankka, pidän tuota säästöä jo huimana ja ennen kaikkea kannattavana!
- tosi on
Ainostaan avuttomat kielitaidottomat internetin käyttämistä osaamattomat käyttävät nykyään matkatoimistoja ja maksavat turhasta.
- ei rahasta
ole pulaa. On niin helppoa kun ottaa vain puhelun matkatoimistoon ja ilmoittaa minkälaisen loman tarpeessa on ja matkatoimisto hoitaa kaikki järjestelyt. Reppumatkailijat voivat puolestani majoittua läävissä ja lennellä halpalentoyhtiöiden koneilla. KÖYHÄT KYYKKYYN!
- JUSTniinjuu
ei rahasta kirjoitti:
ole pulaa. On niin helppoa kun ottaa vain puhelun matkatoimistoon ja ilmoittaa minkälaisen loman tarpeessa on ja matkatoimisto hoitaa kaikki järjestelyt. Reppumatkailijat voivat puolestani majoittua läävissä ja lennellä halpalentoyhtiöiden koneilla. KÖYHÄT KYYKKYYN!
Palvelusta, vaivattomuudesta ja luotettavuudesta olen myös minä valmis maksamaan. Nuo sosiaalitoimistojen rahoilla kuukausikaupalla kaikenmaailman läävissä makaavat hyypiöt ovat vallanneet koko palstan. Kuten myös nämä mielikuvitusmatkailijat mm Pattayapalstalla.
- taas sulle
JUSTniinjuu kirjoitti:
Palvelusta, vaivattomuudesta ja luotettavuudesta olen myös minä valmis maksamaan. Nuo sosiaalitoimistojen rahoilla kuukausikaupalla kaikenmaailman läävissä makaavat hyypiöt ovat vallanneet koko palstan. Kuten myös nämä mielikuvitusmatkailijat mm Pattayapalstalla.
idiootille pitää vastata samat, kun ei mee jakeluun.
Ymmärtää tuon kyllä jos sanot maksavasi "vaivattomuudesta" ja "luotettavuudesta", kun olet vain yksinkertaisesti niin tyhmä paskahousu, ettet osaa muutoinkaan itse asioita hoitaa. Asiat ovat meillekin vaivattomia ja jopa LUOTETTAVIMPIA kuin teille, meiltähän jää yksi (1) porras välistä pois.
Väitteesi sosiaalitoimistojen rahoilla, on naurettava, hehheh, oletat jopa olevasi vitsikäs, pelle sä oot. Katsos hullu maksaa, viisas pääsee vähemmälläkin, eli sä olet tuo hullu (tajusit kai?), pitää katsos vääntää teille tyhmemmille rautalangasta.
Väitteesi "läävissä"???? mitähän perää tuossa on? Sä (siis tyhmä tietämätön) maksat hotellihuoneestasi esim 30€/vrk eli 420€/2 vk. Mä maksan 150 m² täysin kalustetusta omakotitalosta 440€/KUUKAUSI, omalla pihalla, omalla uima-altaalla, joten kukahan se siellä "pikku läävässänsä" asustelee?
Kyllä se olet SINÄ tuo puhumasi "mielikuvitusmatkaaja". Ymmärtäähän tuon, kun olet vain niin tyhmä ja pelkuriraukka, ettet osaa ja taida omatoimimatkailua, mutta kun vääristelet ja uskottelet (jopa itsellesikin) muille täyttä paskaa. Mene vaan sille mammalles valittamaan, kun isot pojat kiusaa. - Liuku Miinanen
taas sulle kirjoitti:
Ymmärtää tuon kyllä jos sanot maksavasi "vaivattomuudesta" ja "luotettavuudesta", kun olet vain yksinkertaisesti niin tyhmä paskahousu, ettet osaa muutoinkaan itse asioita hoitaa. Asiat ovat meillekin vaivattomia ja jopa LUOTETTAVIMPIA kuin teille, meiltähän jää yksi (1) porras välistä pois.
Väitteesi sosiaalitoimistojen rahoilla, on naurettava, hehheh, oletat jopa olevasi vitsikäs, pelle sä oot. Katsos hullu maksaa, viisas pääsee vähemmälläkin, eli sä olet tuo hullu (tajusit kai?), pitää katsos vääntää teille tyhmemmille rautalangasta.
Väitteesi "läävissä"???? mitähän perää tuossa on? Sä (siis tyhmä tietämätön) maksat hotellihuoneestasi esim 30€/vrk eli 420€/2 vk. Mä maksan 150 m² täysin kalustetusta omakotitalosta 440€/KUUKAUSI, omalla pihalla, omalla uima-altaalla, joten kukahan se siellä "pikku läävässänsä" asustelee?
Kyllä se olet SINÄ tuo puhumasi "mielikuvitusmatkaaja". Ymmärtäähän tuon, kun olet vain niin tyhmä ja pelkuriraukka, ettet osaa ja taida omatoimimatkailua, mutta kun vääristelet ja uskottelet (jopa itsellesikin) muille täyttä paskaa. Mene vaan sille mammalles valittamaan, kun isot pojat kiusaa.Voi sie hullu kun markan maksoit
ku mie sain kopekalla.
Sie sait sängyssä viltin alla,
ja mie sain lattialla.
http://www.youtube.com/watch?v=d0klNKm1uXw
Heh, heh, hellitäkää nyt vähän hyvät Krabinapalaiset;) - K. Ärttynen
Liuku Miinanen kirjoitti:
Voi sie hullu kun markan maksoit
ku mie sain kopekalla.
Sie sait sängyssä viltin alla,
ja mie sain lattialla.
http://www.youtube.com/watch?v=d0klNKm1uXw
Heh, heh, hellitäkää nyt vähän hyvät Krabinapalaiset;)Nuo sanat män viärin. Miun pit tietenkii kirjottaa:
No voi sie hullu ku markan maksoit
mie sain kopeekalla
No mie sain sängyssä viltin alla
ja sie sait lattialla.
Nyt ei auta enää ku vanha Krabinapalainen (l) :tutuslaulu
http://www.youtube.com/watch?v=tITzSDHgnx4
Niin niin ja jaa jaa... - ROHKEUS ja JÄRKI
JUSTniinjuu kirjoitti:
Täyttä asiaa. minusta joutaisi kaikki rahattomat , örvelöt , muka asiantuntijat
PATTAY palstalle, etteivät häiriköisi muualla. Niitten tuntemus , kun loppuu
yhteen matkaan, jolta jäänyt muistoksi ;siitä ainoasta baarista johon osasivat,
joku heiltä rahat huijannut likka, mutta pitää vaan yrittää kehua retostella, kun
ei kehdata totuutta tunnustaa. Lopulta , jos useamman reissun onnistuu kin
tekemään, karu todellisuus paljastuu.
Valmismatkalle olemme lähdössä- eikä suinkaan Pattya lle. VAAN TODELLISEEN
THAIMAAHAN . - molemmat,
ROHKEUS ja JÄRKI kirjoitti:
joku heiltä rahat huijannut likka, mutta pitää vaan yrittää kehua retostella, kun
THAIMAAHAN .ROHKEUS ja JÄRKI.
Kun olet niin tyhmä ettet OSAA omatoimimatkustaa, jauhat skeidaa niinkuin sillä olisi asian kanssa jotain tekemistä, onko rahaa vai ei. Sulta puuttuu taito ja rohkeus vaikka oletkin kerran käynyt Thaimaassa toista kuin minä, toistakymmentä kertaa, sitten tulet tänne juuri mainitsemallasi tavalla ryöhistelemään rintaasi.
Olet tyhmä kun matkustat B-luokan matkan, B-luokan hotellissa, maksaen vielä 30-50% siitä enemmän kuin minä ja vielä tulet tänne KEHUMAAN tyhmyyttäsi.
HUH HUH jotain rajaa! - omatoimimatkaaja
ROHKEUS ja JÄRKI kirjoitti:
THAIMAAHAN .Taitaa nuo rohkeus ja järki puuttua kun valmismatkalle pitää lähteä!!! Eikö uskallus tai kielitaito riitä omatoimimatkailuun????Kun netistä hotellia varatessa täytyy ymmärtää englantia.
Ja läheskään kaikki omatoimimatkaajat eivät matkusta Pattayalle tai Phukettiin .Matkatoimistothan NIMENOMAAN myvät matkoja TURISTIKOHTEISIIN ei mainitsemaasi TODELLISEEN THAIMAAHAN.
Muutaman viikon kuluttua KOLMANNEN kerran tänä vuonna lähden taas TODELLISEEN Thaimaahan merenranta kaupunkiin missä ei farangejä(kaltaisiasi yksinkertaisia savolaisia)ei näy.Finnairin reittilento Hki-Bkk-Hki 448 € ja 3 viikon NELJÄN TÄHDEN hotelli 380 €. parin tunnin taksimatka noin 1200 thb. - vene2
taas sulle kirjoitti:
Kyllä se olet SINÄ tuo puhumasi "mielikuvitusmatkaaja". Ymmärtäähän tuon, kun olet vain niin tyhmä ja pelkuriraukka, ettet osaa ja taida omatoimimatkailua, mutta kun vääristelet ja uskottelet (jopa itsellesikin) muille täyttä paskaa. Mene vaan sille mammalles valittamaan, kun isot pojat kiusaa.On se niin surullista lukea tämäkin keskustelu. Yleensä joku aloittaa kauniisti mutta aika nopeasti tulee kiroilusanat mukaan keskusteluun. Menkää lukemaan vaikka thailandguiden.se tai thailandforum.se niin huomatte miten keskustelut käydään naapurimaassa!
- Krabilla 09
Krabille pääsi Finnmatkojen äkkilähdöllä maaliskuussa hintaan 625,-/15 pv/hlö, sisältäen SUORAT lennot majoituksen, siis koko paketti. Ei paha hinta tämäkään, varsinkin kun ei ollut edes low-season aikaa :)
Toki jos äkkilähtöjä ei pysty hyödyntämään niin sitten omatoimisesti. Suorat lomalennot Krabille on kyllä ehdottomasti plussaa.- olla hotellinne
ja selvisikö se vasta paikan päällä?
Oliko teillä vaihtoeHtona vain Krabi vai olisiko vaikka Phuketkin käynyt?
Olitteko tyytyväisiä matkaanne ja jos ette niin miksi? - Krabilla 09
olla hotellinne kirjoitti:
ja selvisikö se vasta paikan päällä?
Oliko teillä vaihtoeHtona vain Krabi vai olisiko vaikka Phuketkin käynyt?
Olitteko tyytyväisiä matkaanne ja jos ette niin miksi?Kohde oli Krabi ja hotelliksi selvisi paikan päällä Amandari.
Hotelli on tietysti monesti yllätys mutta toi oli ihan ok, juuri avattu ***-tähden hotelli. Tietty voi käydä huonokin säkä ja joutuu johonkin rotankoloon :)
Tämän 15 päivän "listahinta" oli 1500 euroa eli kyllähän siinä säästää jos voi hyödyntää nopeita lähtöjä.
Haavena on Thaimaan reissu myös ensi vuonna ja kohteena ehdottomasti Krabi. Aikaisemmin olemme olleet Phuketissa mutta kyllä Krabi vei meidän sydämen ihan 6-0 ! - klo 21:23 kirjoittanut
Krabilla 09 kirjoitti:
Kohde oli Krabi ja hotelliksi selvisi paikan päällä Amandari.
Hotelli on tietysti monesti yllätys mutta toi oli ihan ok, juuri avattu ***-tähden hotelli. Tietty voi käydä huonokin säkä ja joutuu johonkin rotankoloon :)
Tämän 15 päivän "listahinta" oli 1500 euroa eli kyllähän siinä säästää jos voi hyödyntää nopeita lähtöjä.
Haavena on Thaimaan reissu myös ensi vuonna ja kohteena ehdottomasti Krabi. Aikaisemmin olemme olleet Phuketissa mutta kyllä Krabi vei meidän sydämen ihan 6-0 !Katselin hotellin omia nettisivuja ja Finnmatkojen sivuja. Ihan mukava ja tosiaankin vasta lokakuussa 2008 avattu hotelli siis kohdalle osui. Finnmatkojen parempaa keskiluokkaa edustava hotelli, eli huonompikin säkä olisi voinut käydä, mutta en muuten ole kuullut, että kukaan näillä Finnmatkojen _Thaimaan_ äkkilähdöillä olisi koskaan mihinkään varsinaiseen rotankoloon joutunut.
Äkkilähdöt ovat aina äkkilähtöjä omine rajoituksineen enkä kyllä suosittele näiden varaan liikaa etukäteen laskettavan, mutta jos äikkiseltään kohdalle sopivasti sattuu, niin mikä ettei.
Tämän kyseisen hotellin Finnmatkojen ja omilta sivuilta tuli vastaan tällaista mielenkiintoista tietoa.
Hotelli toivottaa tervetulleeksi 12 vuotta täyttäneet asiakkaat.
Family plan
• Children over 12 YRS. will be required to have an extra bed (1000 Baht).
• Maximum 2 extra persons in each room type entry.
• Extra charge for child under 12 YRS. in the parent’s room,
charge of 500 Baht /person.
• Children under 2 YRS. are free of charge.
• Mininum 2 extra persons in each room type entry.
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/thaimaa/krabi/aonang/hotelli-amandari/?season=talvi-09-10
http://www.amandarikrabi.com/home.html - Krabilla 09
klo 21:23 kirjoittanut kirjoitti:
Katselin hotellin omia nettisivuja ja Finnmatkojen sivuja. Ihan mukava ja tosiaankin vasta lokakuussa 2008 avattu hotelli siis kohdalle osui. Finnmatkojen parempaa keskiluokkaa edustava hotelli, eli huonompikin säkä olisi voinut käydä, mutta en muuten ole kuullut, että kukaan näillä Finnmatkojen _Thaimaan_ äkkilähdöillä olisi koskaan mihinkään varsinaiseen rotankoloon joutunut.
Äkkilähdöt ovat aina äkkilähtöjä omine rajoituksineen enkä kyllä suosittele näiden varaan liikaa etukäteen laskettavan, mutta jos äikkiseltään kohdalle sopivasti sattuu, niin mikä ettei.
Tämän kyseisen hotellin Finnmatkojen ja omilta sivuilta tuli vastaan tällaista mielenkiintoista tietoa.
Hotelli toivottaa tervetulleeksi 12 vuotta täyttäneet asiakkaat.
Family plan
• Children over 12 YRS. will be required to have an extra bed (1000 Baht).
• Maximum 2 extra persons in each room type entry.
• Extra charge for child under 12 YRS. in the parent’s room,
charge of 500 Baht /person.
• Children under 2 YRS. are free of charge.
• Mininum 2 extra persons in each room type entry.
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/thaimaa/krabi/aonang/hotelli-amandari/?season=talvi-09-10
http://www.amandarikrabi.com/home.htmlainakaan viime keväänä ei ollut lasten kohdalla 12-vuoden ikärajoitusta. Hotellissa oli tosi pieniäkin lapsia, taaperoita. Näköjään nyt haluavat "rauhoittaa" hotellia ja ihan pienet eivät ole tervetulleita.
Tuommoiseen "rajoitukseen" ei ole kyllä kovin montaa kertaa törmätty, joissakin hotelleissa on tietty osa rauhoitettu aikuisväelle mutta että näin kokonaisvaltainen kielto alle 12-vuotiaille, kuten Finnmatkojen sivuilla lukee.
Hotellin uima-allasalue on pienehkö ja kun siellä muksut melskaavat kyllähän se voi joitakin häiritä. Me itse viihdyimme tyttöjen kanssa (12 ja 15-vuotiaat) kyllä paremmin merenrannalla ja lähisaarilla - ihanat maisemat ja snorklausmahdollisuudet :)
- rapu ou jee
Itse en viitsisi taikamaahan välilaskulennoilla lentää. Köyhät.. buuaaahhhhhhh!!!!
- Vähän vanhempi
Kirjoitustyylisi perusteella olet lentänyt korkeintaan legolentokoneellasi leikkihuoneestasi nonstop lennon eteiseen :)
- itsetuntoaan
Vähän vanhempi kirjoitti:
Kirjoitustyylisi perusteella olet lentänyt korkeintaan legolentokoneellasi leikkihuoneestasi nonstop lennon eteiseen :)
pönkittää ;)
Jos kaikki vaan eläis sitä omaa elämää, niin pysyis tämäkin taikkupalsta edes jonkinlaisessa kuosissa.
- soihkue
menemme nyt 26.12. 3:n kerran Thaimaahan.joka kerran olen katsonut miten
pääsisi reittilennoilla sinne mutta en ymmärrä mistä te löydätte ne halvat hinnat.aina kaikki on tullut suurin piirtein samaan hintaan kuin matkatoimistosta viime vuonna olisi ollut lennot 3:lta 10.000e se oli SAS.nyt katsoin vielä parin päivän kohdalta 650e oli finnairin bangkokiin meno.nyt meillä on 1600e aikuiselta.
ja sesonkiaikaan ne hotellitkin on ihan erihintaisia. se on kun itsellä on koulujen loma-ajat ja poika pelaa vielä lätkää josta ei myöskään voi/halua olla juuri mitään pois niin sit täytyy valita meneekö ja maksaa tai sit ei mene- KÖYHÄILEMÄÄN
Totta, suorat lennot, hyvä hotelli, turvallinen olo ... se vasta lomalta tuntuu.
Palvelua ,hemmotelua on myös mukava kokea. Halpa on halpaa...
Kannatan myös Matkatoimiston kautta lähtemistä, kaikki valmista, eikä tarvitse
netissä roikkua, esim. viime talvena , lentokentän valtauksen vuoksi joutui moni
siirtämään, jopa peruuttamaan itse varatut matkat. Olipa mistä kautta tahansa
ostettu, niin aiheutui vaivaa ja taloudellisia menetyksiäkin. - omatoimimatkaaja
KÖYHÄILEMÄÄN kirjoitti:
Totta, suorat lennot, hyvä hotelli, turvallinen olo ... se vasta lomalta tuntuu.
netissä roikkua, esim. viime talvena , lentokentän valtauksen vuoksi joutui moni
ostettu, niin aiheutui vaivaa ja taloudellisia menetyksiäkin.silloin. Eikä mitään taloudellista menetystä tullut,matkavakuutus korvasi sen lisäviikon jonka jonka "jouduin" Thaimaassa asustelemaan.Työnantajakin ymmärsi miksi en pystynyt saapumaan työpaikalle Suomeen FORSE MAJOUR syystä sovittuna päivänä.Eli kaikki hyvin kun on vakuutukset.
- valmismatka
Minä olen kans yrittänyt etsiä halpaa reittilentoa jouluksi krabille. Lento Bangokiin maksaa halvimmillaan noin tonnin, ja siihen lento bangkok-krabi, hotelli ja transferit päälle niin ei se millään tule halvemmaksi. Niin, ja ajallisesti paljon pidempi lentää Bangkokin kautta. ???? mistä niitä halpoja lentoja bangkokiin jouluksi löytyy?????Entäs hotellit???haluan hotellin missä kunnon allas ja sijainti hyvällä paikalla, hinnakkaita ovat joulun aikaan.
- tiedoksi
valmismatka kirjoitti:
Minä olen kans yrittänyt etsiä halpaa reittilentoa jouluksi krabille. Lento Bangokiin maksaa halvimmillaan noin tonnin, ja siihen lento bangkok-krabi, hotelli ja transferit päälle niin ei se millään tule halvemmaksi. Niin, ja ajallisesti paljon pidempi lentää Bangkokin kautta. ???? mistä niitä halpoja lentoja bangkokiin jouluksi löytyy?????Entäs hotellit???haluan hotellin missä kunnon allas ja sijainti hyvällä paikalla, hinnakkaita ovat joulun aikaan.
lennot ovat tunnetusti kalliimpi jos nyt vasta herää.Joulun ajan lentoja kannattaa katsella Huhti- Kesäkuussa, itse maksoin Toukokuussa 11.12.09-4.1.10 suorista lennoista 780 €
- on suht sama
valmismatka kirjoitti:
teetkö valmismatkan tai omatoimimatkan, JOS teet sen 15.12. - 15.01. välisenä aikana, siis ainakin lentojen suhteen. Tuohan on JUURI sen suurimman piikin aikaan, jolloin kaikki lennot ja valtaosa huoneistakin on buukattu.
Silloin kun on kysyntää (15.12. - 15.01.), tarjontaa on kaikkein vähimmin.
Huoneen saat kyllä, niinkuin lennonkin, mutta lennostasi joudut VARMASTI maksamaan! - valmismatka
tiedoksi kirjoitti:
lennot ovat tunnetusti kalliimpi jos nyt vasta herää.Joulun ajan lentoja kannattaa katsella Huhti- Kesäkuussa, itse maksoin Toukokuussa 11.12.09-4.1.10 suorista lennoista 780 €
Mikä lentoyhtiö??? varasitko itse netin kautta vai jonkun matkatoimiston kautta????Katsoin heti kuin lennot tuli myntiin Finskillä (alkuvuonna) enkä löytänyt noin halpaa lentoa.
- tiedoksi
valmismatka kirjoitti:
Mikä lentoyhtiö??? varasitko itse netin kautta vai jonkun matkatoimiston kautta????Katsoin heti kuin lennot tuli myntiin Finskillä (alkuvuonna) enkä löytänyt noin halpaa lentoa.
Finnairin sivuilta...
- omatoimi matkaaja
valmismatka kirjoitti:
finnairin sivuilla vaihtelee oudosti yhden viikon sisälläkin voi vaihtua 1-2 kertaa.Kannatta katsella päivittäin kun matkaa suunnittelee
- Vietonki
on suht sama kirjoitti:
teetkö valmismatkan tai omatoimimatkan, JOS teet sen 15.12. - 15.01. välisenä aikana, siis ainakin lentojen suhteen. Tuohan on JUURI sen suurimman piikin aikaan, jolloin kaikki lennot ja valtaosa huoneistakin on buukattu.
Silloin kun on kysyntää (15.12. - 15.01.), tarjontaa on kaikkein vähimmin.
Huoneen saat kyllä, niinkuin lennonkin, mutta lennostasi joudut VARMASTI maksamaan!Thaimaassa on nykyisin huutava pula turisteista. Suomalaiset sinne toki edelleen rynnivät.
Mutta jenkit ja britit jos siirtymässä Vietnamiin ja muualle huokeampiin kohteisiin. - oaas
KÖYHÄILEMÄÄN kirjoitti:
ostettu, niin aiheutui vaivaa ja taloudellisia menetyksiäkin.Peruuntuihan niitä matkatoimiston matkojakin.....
En jaksa kahlata koko keskustelua läpi, eli sori jos kyselen turhia...
Kuinka paljon aikaisemmin teit varaukset?
Olen katsellut yhdistelmää Bangkok 3 yötä ja Krabi 7 yötä. Vielä en ole löytänyt matkatoimistoilta vastaavaa, joten vertaaminen niihin on hieman vaikeaa. (Mutta jos vertaa BKk jokin toinen rantakohde niin omatoimisella matkalla säästää noin 400€).
Olemme ehkä lähdössä helmikuun alussa. Kannattaako lennot varata jo nyt?
Tällä hetkellä suora Finnair HKI-BKK maksaa 752-842€.
Hotelleiksi olen katsonut kummassakin kohteessa 3 tähden hotellit, jotka ovat saaneet posiitivista palautetta TripAdvisorissa.
Hintaa tälle systeemille tulee tuolla kalliimmalla lennolla 1147€/hlö.- pikku vihje
varaisin noilla lentohinnoilla,ja katsoppa hotellit täältä veikkaan että saat edullisemmialla www.asiarooms.com
- Reissuri
Jotkut tuntuvat ajattelevan että matkatoimiston kautta saa paremman hotellin/paremman huoneen kuin itsevaraamalla? Mutta esim. Tjäreborgin ja Finnmatkojen matkaajat joutuvat lähes aina juuri niihin hotellin kaikkein huonoimpiin huoneisiin. Itsevaraamalla voit varata esim. suoraan hotellista ja esim. low season aikaan on mahdollista saada jopa ILMAINEN ugrade (eli saatkin paremman tasoisen huoneen).
Lennothan ovat matkatoimistojen kautta näissä ahdastakin ahtaammissa sillipurkeissa. Itsevaraamalla lennot reittilennoilla (ja jos pääset matkaamaan jollain muulla kuin Finnairilla, esim. nämä muutamat arabialaiset yhtiöthän ovat jatkuvasti lentoyhtiöiden suosituimpien kärjessä, aivan ykkös sijoilla). Ja kuinka usein Finnarin lentoja onkaan jouduttu odottelemaan useita tunteja?
Ja oppaathan eivät juuri Tjäreborilla ja Finnmatkoilla nykyisin ole enää Suomalaisia tai edes suomenkieltä taitavia.
Ilmeisesti Aurinkomatkalaiset ovat kyllä saaneet hoteleissa hyviä huoneita ja Aurinkomatkojen oppaat ovat aina suomenkielen taitoisia. Mutta Aurinkomatkoillakin lennot sillipurkeissa.- J-Hanna
Hei
Entä Hong-Kong ja sieltä Krabille? Lennot Hong Kongiin ovat joskus tosi halpoja.
- turistiss
Ei halvin ei turvallisin mut kokemuksena hieno :),itse menin trans siperialla pekingiin ja sieltä lensin bkk:hon,hintaa paketille noin 2000€ .suosittelen
- HooÄl
Lähden ens talvena kuukaudeksi omatoimimatkalle krabille, lennon löysin travelpartnerilta hintaan 594€. Edullista mun mielestä. Lennän siis helsingistä, amsterdamin välilaskun kautta bangkokiin ja sieltä airasialla krabille.
- näillä mennään
matkatoimistot rahastaa ...ja hömöt pakettimatkaajat maksaa ja lentää useimmiten hyvin ahtaissa sillipurkeissa.Ostin vähän aikaa sitten Finnairin suoratreittilennot Hki-Bkk-Hki 810 € ...siihen hyvä hotelli 3 tähteä 380€ KUUKAUDEN matka.
- Kia_
tarkoittaa nelihenkiselle perheelle 4760 eli saman verran kuin itse maksoimme matkastamme, oliko tuo mielestäsi edullinen? Vai mikä oli pointtisi?
- ........
Kia_ kirjoitti:
tarkoittaa nelihenkiselle perheelle 4760 eli saman verran kuin itse maksoimme matkastamme, oliko tuo mielestäsi edullinen? Vai mikä oli pointtisi?
lomaa teillekin koko KUUKAUDEKSI Thaimaassa.
- .........
Kia_ kirjoitti:
jäi kertomatta milloin
- omatoimithaimaa
Jos viitsii edes hitusen nähdä vaivaa, niin kyllähän tuonnen Thaimaaseenkin saa lentoja lähes aina noin 500-700€ / hlö (nykyään yleensä lähempänä tuota 500 euroa), esim: http://www.momondo.fi
Ja tosi hyvätasoista majoitusta saa kun panostaa 10 € / lärvi. Ja kun itse varaa, niin pääsee valkkaamaan selaisen hotellin kun oikeasti haluaa ja voi ennen varausta netistä lukea muiden arvioita hotelleista.
Eli esim. kahden viikon loma majoituksineen ja lentoineen on aikas helppoa rakentaa noin 650-850 € / hlö. Ja lapset ei maksa senkään vertaa.- RtuRtu
Etsin haluamaani ajankohtaan 2 viikon reissun mainostamastasi sivulta tammikuulle 2014, halvin lento ko aikaan 982 €/hlö ja matkaaika 24 h 10min. Siihen Ebookers 4 * hotelli 79 €/yö niin hups, matkan hinta kahdelta 3070 €, ei ollenkaan sitä hintaluokkaa mitä täällä omamatkaajat mainostavat. 2 viikon lomasta 2 päivää koneessa ja kentillä,,,,ai niin koneissa on paremmat jalkatilat, heh heh
- ´Näin toimitaan
RtuRtu kirjoitti:
Etsin haluamaani ajankohtaan 2 viikon reissun mainostamastasi sivulta tammikuulle 2014, halvin lento ko aikaan 982 €/hlö ja matkaaika 24 h 10min. Siihen Ebookers 4 * hotelli 79 €/yö niin hups, matkan hinta kahdelta 3070 €, ei ollenkaan sitä hintaluokkaa mitä täällä omamatkaajat mainostavat. 2 viikon lomasta 2 päivää koneessa ja kentillä,,,,ai niin koneissa on paremmat jalkatilat, heh heh
E- bookers vetää välistä lisiä hotelli hintoihin. Varaa vain 1-2 päiväksi huoneen suoraan hotellin netti sivuilta ja neuvottele huoneen hinta alas hotellissa.Onnistuu varmasti ainakin kun pidempää hotellissa asuu. Lennot kannattaa ostaa mahdollisimman aikaisin jos lentää sesonki aikana silloin lentoliput halvimmillaan, eri asia sesongin ulkopuolella silloin kannatta kytätä vaikka Finnairin tarjouksia.. Viime Joulukuu (30 päivää) lennot 4 tähden hotelli Krabilla 1790 € Lennot Finnair/ Bangkok Air matkustus aika 12t40 min mennessä ja paluu 13.50 min helppo koneen vaihto Bangkokissa koska matkalaukut bookattiin jatkolennolle, Lentoliput ostin vuotta ennen paluu päivää eli heti kun tulivat myyntiin.
- heh heh osa 1
RtuRtu kirjoitti:
PAKETTIMATKAAJA
a. Hotelli ilmoittaa internetissä, "voit varata huoneen tästä", huoneensa hinnaksi ilmoittaa 40 € (muutettu euroiksi).
b. Matkayhtiö on sopinut koko sesonkina varaavansa hotellista 40% huoneista ja sopinut alennetun hinnan hotellin kanssa 21 € / huone. Sopimuksessa on kuitenkin pykälä, jos matkoja ei mene tarpeeksi kaupaksi, matkatoimisto ilmoittaa siitä hotellille ajoissa (1 viikko), jolloin hotelli voi laittaa vapaat huoneet vuokralle. Toimisto ei maksa käyttämättä jääneistä huoneista.
c. Matkayhtiö maksaa hotellille joka viikko käytetyistä huoneista sovitun hinnan, siis 21 € / huone.
d. Matkayhtiö myy matkan asiakkaalle könttähintaan (lennot norm. esim. 800 € ja 14 x 40 € huone (asiakkaan itse tarkistama "ettei häntä ole huijattu" hotellihuoneen hinta internetistä) /asiakas, siis 560€. Tämä siis 2:en hengen huoneessa. Kaikki yhteensä 800 560=1360€. Jos matkat eivät mene kaupaksi kuin kuumille kiville, hinnasta voidaan hieman tinkiä, jos menevät hintaa voidaan hieman nostaa.
e. Matkayhtiö saa 2:lta asiakkaalta, jotka majoittuvat samaan huoneeseen näinollen 80 € / huone, maksaen siitä itse 21 € koko huoneesta. Jos haluat asua yksin saat pulittaa lisämaksun (esim 14 € x 14 pv =196 €).
OMATOIMIMATKAAJA
a. Omatoimatkaaja käy kysymässä hotellista, olisiko tyhjiä huoneita. Matkustaja käy yhdessä hotellipojan kanssa tarkistamassa huoneen ja respassa sanotaan huoneen hinnaksi 33 €. Pienen "miettimisen" jälkeen hotellivastaava ehdottaa hotellihuoneen "joita meillä on tällähetkellä vain 1 tai 2" hinnaksi korkeintaan 28 €. Jos viivyt pitempään kuin viikon, voidaan alentaa hinnaksi ainakin 25 €, jos viivyt pidempään hinta tippuu edelleen.
b. Omatoimimatkaaja päättää tälläkertaa hyväksyä tarjouksen ja maksaa 1-14 päivän vuokran heti (vuokran voi maksaa useinmiten lähtiessä). Koko 14 päivän vuokran ollessa 350 €.
c. Omatoimimatkaaja on saanut lennon myös tarjouksesta, viikon- kahden varauksella ennen lähtöään, hintaan 620 € edestakaiset kuljetukset 40 € kentälle/-ltä. Siis omatoimimatkaaja maksaa koko matkastaan 620 40 350= 1110 €, saaden näinollen asua 2-hengen huoneessaan yksin 2 viikkoa tai katsella tyttöystävän asumaan lomansa ajaksi kanssaan. Useimmissa hotelleissa "lisämaksua" ei peritä lainkaan, joissakin peritään 5-10 €/yö lisähenkilöstä. Niistä näkyy ilmoituksia jo hotellin mainoksissa.
Siis pakettimatkaaja maksaa koko matkastaan 1360 € ja asuu jaetussa 2-hengen huoneessa 14 pv.
Omatoimimatkaaja maksaa koko matkastaan 1110 € ja asuu 2-hengen huoneessa yksin 14 pv.
Lisäviikon hinnat on pakettimatkaajalle valmiiksi kotimaassa tilattuna 35 € (alennettuna tarjouksena) x 7 pv = 245 €.
Lisäviikon hinnat on omatoimimatkaajalle (jos lennon paluupäivän voi siirtää maksutta 3 kertaa, kuten tavallista) milloin tahansa varattuna (vaikka päivää ennen jatkoa) 25€ (tod.näk. vieläkin halvemmalla). Siis 25 x 7 = 175 €.
Mutta useimmiten "omatoimimatkaajia" on 2:en laisia.
-toiset kiertelevät ympäri Thaimaata asuen eri paikoissa 2 pv - 20 pv.
-toiset taas asuvat samassa paikassa useita kuukausiakin, käyden harvemmin jossain muutamiksi päiviksi. Ja NÄMÄ, enemmin paikallaan pysyvät useammin vuokraavat yksiön (joka vastaa hotellihuonetta, paitsi ettei hotellihuoneessa yleensä ole ruoanlaitto mahdollisuuksia) tai kaksion.
Silloin huoneen hinnaksi määritellään kuukausi. "3 yksiöllä" (riipuen paikasta jne.) hinta on noin 300 € / kk, kaksiolla n. 400-500 € / kk. Yleensä sähkö (n. 25 €/kk) ja vesi ( n. 20 €/kk) eivät silloin kuulu vuokraan.
Siispä. Pakettimatkan voi tilata 4:ksi viikoksi (28 pv) 2-hengen huoneella yksityiskäyttöönsä:
1360 (2 vk pakettihinta) 245 245 (2 lisä vk) 392 ( 14 € x 28 pv huone yhdelle) = 2242 €
Omatoimimatkan voi tilata kuukaudeksi (30 pv ilman erillistä viisumia) kaksiossa, ruoanlaitto mahdollisuuksilla yksityiseen käyttöönsä:
620 (edestakaiset lennot) 40 (kuljetukset lentokentältä ja -kentälle) 450 (kaksion kk vuokra) 25 20 (sähkö- ja vesimaksu) = 1155 € - heh heh osa 2
Hoh hoijaa, ikävää nähdä noita iänikuisia jankkaamisia asiasta. Näin se vaan on, MUTTA.. kuka haluaa maksaa välittämättä kuinka paljon, se on hänen oikeutensa. Ei matkatoimistot eikä edes lentoyhtiötkään tuota bisnestä tee hyväntekeväisyydestä.
JOS sattuu niin "sopivasti", että tyttöystävä päättää lähteä samalla koneella kuin sinä.
Hänen matkansa maksaa kuukaudeksi lentojen hinnan, sen 620 €.
Siinä kaikki.
Olettaen, että sinä maksat nuo SAMAT taximatkat, kaksion SAMAN vuokran yksin ja ehkä 10 € enemmän sähköstä ja vedestä.
Siis 1155 620 10 = 1785 €
Paketilla teidän matkojenne hinnat ylittäisi 4000 €.
Mutta ei, ei omatoimisuus kannata, kielitaidottoman, s-marketin shortseissa perässä vedettävän, huulet pyöreänä ihmetellen vastaan pitää vängätä, vaikkei asoista mitään tietäisikään.
Ja jos ei muuta enää keksi, hyvänä tekosyynä mainitsee -mulla on ylimääräistä rahaa, köyhät kyykkyyn.
Tai, en viitsi vaivautua varaamaan matkaa itse, eikä jopa yli tuntia pidempi matka lentokentältä hotelliin bussilla haittaa mitään, saahan siinä katseltua paikkoja.
Niin, ja kivahan se on saada huoneseuraa uudesta kaverista, tiedä miten mukava on?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389