suojelus enkeli mukana

ukko--mara

vuosi 1996 olin matkalla pohjanmaalta helsinkiin työhön
oli maaliskuu valtatie 2 humppilan tourunkulma, aurinko alkoi jo valaista lunta leijaili, lämmin pakettiauton hytti, auto oli v86 hiace . silmät meni hetkeksi kiinni , ,säpsähdin hereille, edessä noin kahden kymmenen metrin päässä jakelu kuorma auto pysäyksissä, b
vilkaisin nopeasti oikealle ei liian suuri pudotus, vasemmalle liikaa vastaantulijoita, järrut ei pidä jäinen tie, onneksi vyö on kiinni, kädet suoriksi ohjauspyörään silmät kiinni,,,,sitten mennään, olikohan se elämä joka vilisi silmissä.
kova kuorma auton perälauta nosturi pysäytti vauhdin tuulilasi tuli syliin, äänitorvi huusi , kuski tuli katsomaan sai pillin hiljaiseksi kysyy sattuiko pahastipyhkeilen lasia päältäni auto sen verran kasassa en saa ovea auki, apua jalat jumissa , varpaat heiluu mitään ei pahasti, kaivan kännykän taskusta teen hätäkeskukseen ilmoituksen kolarista, lupaavat tulla, no eitässä hätää nortti huuleen , polttelen toista tupakkaa kun palokunta tulee yksi sanoo täälä haisee bensa, vastaan äläkää nyt täähän on diesel. naks muistuu mieleen takana on moottori saha ja bensaa . tavaratila lainehtii bensaa kun palokunta katkoo akun johtoja leikkaavat irti autosta sairaalaan ja kävelyn opetteluun, luulenpa että valkoinen olento jota enkeliksi kutsutaan istui vieressä

15

2333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se jakeluauto

oli keskellä tietä pysähdyksissä?

• ukko--mara

oli kääntymässä vasenpaan

• pahastipyhkeilen????

Yleensä en tykkää palstojen kielipoliiseista, mutta
      suojelusenkeli ja moottorisaha ovat yhdyssanoja ja kuorma-auto kirjoitetaan väliviivalla...
      Tuota tekstiä oli hiukan vaikea lukea liiallisten kielioppivirheiden vuoksi.

• ukko--mara

olen ruummiillisen työn tekijä, en mikään kirjan oppinut.
        pahoittelen syvästi tuottamaani lukunautinnon pirstuotumista ja elin ikäisiä traumoja, voi anteeksi vielä kerran että toin tälläistä textiä koko kansan silmiin

• Pihakaheli
        ukko--mara kirjoitti:

olen ruummiillisen työn tekijä, en mikään kirjan oppinut.
        pahoittelen syvästi tuottamaani lukunautinnon pirstuotumista ja elin ikäisiä traumoja, voi anteeksi vielä kerran että toin tälläistä textiä koko kansan silmiin

Pilkun ahkerampi käyttö kyllä helpottaisi tekstin tajuamista, mutta kyllä minä siitä selvän sain, kun hitaasti luin. Ilman pilkkuja putkitekstiä on silti vaikeaa lukea! Minä sain aikanaan äidinkielenopettajalta neuvon : minä tein jotain pilkku, sitten tein jotain, pilkku ja vielä kerran tein jotain piste.

Hyvä ettei sinulle käynyt huonosti.

• en edes huomannut
        Pihakaheli kirjoitti:

Pilkun ahkerampi käyttö kyllä helpottaisi tekstin tajuamista, mutta kyllä minä siitä selvän sain, kun hitaasti luin. Ilman pilkkuja putkitekstiä on silti vaikeaa lukea! Minä sain aikanaan äidinkielenopettajalta neuvon : minä tein jotain pilkku, sitten tein jotain, pilkku ja vielä kerran tein jotain piste.

Hyvä ettei sinulle käynyt huonosti.

kielioppivirheitä. Teksti oli niin mielenkiintoinen että keskityin asiaan, en kielioppiin, eikä tuottanut mitään ymmärtämisvaikeuksia. Onkohan minulla liian vaatimaton koulutus, olen käynyt vain opistotason? Ja onkohan tässäkin liikaa kielioppivirheitä?
        Mitähän tarkoittaa tuo em. pahastipyhkeilen????

• neitonen_94

löl
        en mie kiinnitä mitää huomioo ku oo nnii vajaa et en tajuu ees joku sana on kirjotettu vääri :D luen sen vahingos oikkei. mul tulee iha sikana mesessäki kirjotus virheitä mutta niin ei tos tekstis mtn vaikeeta ollu mulle lukee.

Ja onneksi sulle ei sattunut pahemmin

• Kirjoituskurssille!

Nämä selitykset "olen ruummiillisen työn tekijä" jne jne ovat todella kehnoja!

Eikö Suomen maassa suomalainen ihminen voi opetella kunnolla kirjoittamaan?

Painu kirjoituskurssille, pyydä enkeliäsi istumaan vierelläsi!

Suomi sijoittui parhaaksi maaksi, kun arvioitiin opetusta.
        Ihmettelee tulosta joskus...

• vedä
        Kirjoituskurssille! kirjoitti:

Nämä selitykset "olen ruummiillisen työn tekijä" jne jne ovat todella kehnoja!

Eikö Suomen maassa suomalainen ihminen voi opetella kunnolla kirjoittamaan?

Painu kirjoituskurssille, pyydä enkeliäsi istumaan vierelläsi!

Suomi sijoittui parhaaksi maaksi, kun arvioitiin opetusta.
        Ihmettelee tulosta joskus...

j Okaisella keskusteluplastalla on näitä saatanan mulkvisteja jotka luule ettei asiat selkene jo ne ole kirjoitettu heitin mielstään oikein

• J
        vedä kirjoitti:

j Okaisella keskusteluplastalla on näitä saatanan mulkvisteja jotka luule ettei asiat selkene jo ne ole kirjoitettu heitin mielstään oikein

Täällä yksi kertoo asiallisesti kokemuksistaan. Olisi ollut niin hiuskarvan varassa että olisi voinut kuolla ja te täällä valitatte "höööh...mene kirjotuskurssille". Vitun paviaanit miettikää nyt vähän mitä puhutte täällä saatanan mulkvistit.

• ei jaksa lukea

On jäänyt kansakoulukin käymättä, ei tuollaista tekstiä pysty lukemaan.

• Urhoska

Olen käynyt vain peruskoulun ja ihan hyvin ymmärsin. Te, jotka ette ymmärtäneet, olette tainneet opiskella liikaa? Niinkin voi käydä. Siinä unohtaa elämän realiteetit, kun luulee olevansa maailman viisain lukion ja yliopiston jälkeen. Ei se luentojen määrä tee ihmisestä fiksumpaa, vaan esim. se miten kohtelee kanssaihmisiään.

Käsittämätöntä porukkaa.. lukekaa toi J:n kommentti montaa kertaa ja miettikää sitä yön yli. Kelatkaa jos ite olisitte meinannukuolla, olisite rohkeita ja tulisette jakamaan kokemuksenne ja sit joku säälittävän pieni ihmis raunio tulee änkyttää kirjotus virheistä. Voi kun osaisitte miettiä asioita toisten näkö kulmasta.... mut, ei se varmaan onnistu Jos elämän rankin kokemus ja henkilö kohtanen tragedia on ollu suomi24.fi:ssä kirjotettu virhe!

ps: kaikki kirjotus virheet on ihan teitä varten; voitte kotona koko illan laskea niitä kivasti niin saatte vähän sisältöä sihen elämää

• sexpom69

Pikkasenko outoo porukkaa täälläkin...puututaan kirjoitusvirheeseen vaikka jutun alottaja oli päästä hengestään??????????????????????????????Onko jonkun pilkun tai väliviivan puuttuminen ihmishenkeä tärkeämpi??????????????????????????????????????????

• Enkelimatkassa

Miettikää ihmiset vähän mitä kirjoitatte. Tämä ei todellakaan ole mikään kielioppikanava. Melkein toivoisin että joutuisitte kolariin niin saisitte syvempää ajateltavaa kuin kielioppivirheet.
      Itse olin talvella kolarissa jossa juutuin jalastani autoon kiinni, rintalasta murtuneena palelin ja tärisin kun palomiehet leikkasivat kattoa irti. Siinä ei paljon kielioppiasiat mielessä pyörineet, varsinkin kun tiesin minuun törmänneestä autosta kahden kuolleen. Pelastusmies vaan huusi korvan juuressa että nyt et nuku kun minua alkoi shokkitärinässä nukuttamaan.
      Olkapäässä on nyt 9 ruuvia ja metallilevy, jalassa 5 ruuvia. Rintalastan ja selän nikaman murtumat paranivat itsellään. Keuhkoruhjekin parani.
      Toivottavasti opitte kunnioittamaan elämää ja muita ihmisiä muuten kuin joutumalla itse vastaavaan tilanteeseen.
      Ja todellakin oli suojelusenkeli matkassa. Selvisin ilman päävammoja ym. Nokkakolari 80km/h minimissään.
      Ukko-Mara: Kyllä se suojelusenkeli siinä vierelläsi istui niinkuin minunkin vierelläni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe