Volpino Italiano vai Japaninpystykorva?

tutkin vielä

Hei! Olen jo pitkään tutkinut koirarotuja ja koittanut etsiä rotua, joka parhaiten sopisi minulle. Asun kaupungissa kerrostalossa, ja haluaisin sosiaalisen ja eloisan koiran. Kyseessa olisi ensimmäinen koirani.

Mitä eroja on Volpino Italianon ja Japaninpystykorvan luonteissa? Olen kumma kyllä löytänyt käsiini enemmän tietoa Volpinosta kuin Japsista. Soveltuvatko ne ensikoiriksi? Kumpi on helpompi kouluttaa jne. Onko jompikumpi hiljaisempi vai räksyttävätkö ne yhtä lailla?

Ja onko näiden pystykorvien haukuntaa mahdollista kitkeä pois koulutuksella? Vai onko se epätodennäköistä kun kyseessä on kuitenkin ensikertalainen, mitä koiranomistukseen tulee.

8

2143

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

Tunnen yhden japaninpystykorvan. Hrlposti koulutettavaksi voin ainakin mainita ja ensimmäiseksi koiraksi sopivaksi. Liikuntaa ja tekemistä paljon vaativa. Lie volpino italiano ehkä kuin pienoismalli japaninpystykorvasta.

Haukkuherkkiä ovat, niin kuin pystykorvat yleensä. Mutta luulisi sellaistenkin tottuvan kerropstalossa kaiken maailman ääniin ja ihmisiin, kun kuulee/näkee niitä jatkuvasti pennusta asti. Mutta jos koira haukahtaa, niin kyllä siinä pienet torutkin (>>hiljaa nyt>> vihaisen kuuloisesti) auttavan. Kaiken maailman äänekkäitä rotuja niitä kerrostaloista olen tavannut suomenpystykorvista laumanvartijoihin. Kerrostaloissa koirista kerta kaikkisesti on helpompi kasvattaa hiljaisia kuin maalla. Tosin ei sitä hiljaisuutta voi taata pienillä pystykorvaroduilla varmaksi.

• pipertäjä

on hakku geeneissä ja kuulukin olla.

• takkupoika

Itse suosittelen japsia :D suloisia ovat.

• volpino italiano

volpino italiano.meidän volppari oppii todella nopeaa ja on hyvin ystävällinen.sopii kerrostaloonkin.haukkuu joskus mutta ei kyllä paljon.sopii ekaksi koiraksi!japsit on vissiin vähän isompia?

• japseja x 2
        volpino italiano kirjoitti:

volpino italiano.meidän volppari oppii todella nopeaa ja on hyvin ystävällinen.sopii kerrostaloonkin.haukkuu joskus mutta ei kyllä paljon.sopii ekaksi koiraksi!japsit on vissiin vähän isompia?

Japsit on ihania ja sopii ekaksi koiraksi hyvin. Eikä räksytä kun pienestä asti kouluttaa. Meillä meinasi alkaa, mutta pieni vesikuuri aina peppuun auttoi ja nyt ei haukahda kun intoutuessaan peuhaamaan kaverin kanssa :) Meidän japsi on sellaisesta kennelistä turusta kun jemeritan. Suosittelen.

• Elugga

Suosittelisin volpiinoa aktiivinen ihana pieni koira haukkuu kyllä jonkin verran mutta sitä saa tehokkaalla koulutuksella kitkettyä jonkin verran pois!!

Tosin melko samanlainen tuo japsikin;)

• L1151

Koiratkin ovat yksilöitä, meillä toinen japsi ei hauku juuri koskaan, toinen joka päivä. Samoin luonteet näillä kahdella hyvin erilaisia.

Joko olet päättänyt, kummanko rodun hankit?

• aikajana0

Toivottavasti, sillä kysymys oli esitetty syyskuussa 2009.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      52
      905
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      99
      877
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      776
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      3
      730
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      65
      602
    6. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      74
      597
    7. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      594
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      559
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      551
    10. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70