Isovanhemmat ja kakarat

erkki...

Meille on tulossa taas hävityksen kauhistus. Vaimo siitä kantaa
vastuun. Mie paremmin makailen. On ne, kyllä vaan...
Eikö isovanhemmille voisi antaa lepoa enemmän.

15

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkumummukka

      ovat minusta mukavaa piristystä eläkeläisen elämässä. Kyllä ne tietenkin hiukan sotkevat ja jättävät sormenjälkiään. Ilo on kummiskin molemanpuolinen.

      Minusta on maailman kaunein sana pikkuisen suusta mummu. Onneksi miesystäväni ilmoitti heti lastenlasten ilmaantua elämääni että hän ei siedä lapsia. Ei ollut hoitanut omia lapsiaan. Ei myöskään pitänyt yhteyttä lapsenlapsiin.

      Minulle oli selvää kuka on elämässäni tärkein. Veri on vettä sakeampaa. Nyt tapailen harvakseltaan miestä joka saa aikaani silloin kun saamme sopimaan molemmille vapaata.

      Mukavaa on aikuisen miehen seura välillä. Kuitenkin asetan pikkuiset etusijalle.

      Ehdin pitää juoksuaikaa noin 15vuotta ennen mummun velvollisuuksia. Sinä aikana pahimmat tanssihalut tuli täytetyksi.

      Minun pienokaiset nukkuvat vielä päikkärit kainalossani. Saa mummu uinua pahimmat väsymykset pois. Nyt olen viettänyt vapaata koko viikonlopun ja ikävöin jo tylleröäni. Tulee huomeniltana yökylään ja vien maantaina päiväkotiin aamupuurolle.

      Tietenkin ymmärän jos on huonokuntoinen ja ei jaksaisi meteliä. On oikeus sanoa "En jaksa nyt ehkä myöhemmin"

    • Sinimarjanen

      koen suurta iloa ja monta hauskaa heidän kanssaan on ollut. Päivittäin tässä nähdään ja usein ovat yökylässä. Vastuullistahan heidän hoitaminen on ja huusholli vaatii pieniä järjestelyjä ja imurointia sen jälkeen, mutta kyllä lepoaikaakin vielä jää. Nautin nyt heistä täysin siemauksin ja elän ns. laatuaikaa. On myös hyvää vastapainoa kaikelle muulle.

      • vain sieluni

        silmin nähdä, että lapsenlapsesi nauttivat luonasi olosta, kuin sinäkin heistä. Varmasti lastenlapsille on tärkeää, että sinä olet sydämellinen mummo, joka jaksat kanssaan temmeltää. Haitanneeko tuo, jos sitten vähän pitääkin imuroida, kuin kerroit. Elämän päätypilareita ovat suhteet vanhempiin, ja isovanhempiin..........

        tv.wg


    • haikeana

      Minä puolestani haikailen aikaa jolloin olivat pieniä ja silloin tällöin aina tarvittiin apuakin. Nyt ovat lentäneet taivaan tuuliin ja elävät intensiivisesti omaa elämäänsä.

      • ei liian lähelle

        ettei liikaa ole lasten hoitajana,silloin menee kunnioitus ja mummokin on vaan joku johon puretaan paha olo ja syytellaan kaikesta,eikä se ole silloin helppoa papallekkaan.


      • pikkumummukka
        ei liian lähelle kirjoitti:

        ettei liikaa ole lasten hoitajana,silloin menee kunnioitus ja mummokin on vaan joku johon puretaan paha olo ja syytellaan kaikesta,eikä se ole silloin helppoa papallekkaan.

        iltapäivällä hain pikkuista tytöntylleröä päiväkodista. Äitinsä oli tulossa Pasilasta mutta soitti että on jumittunut ruuhkaan ja tulee noin kello 17.00.

        Meidän pikkuinen istui tyynyn päällä lattialla nukke sylissä ja lauloi kirkkaalla äänellä " Aa, Allin lasta pientä linnun poikoo, ei oo issee ei joo äitiä joka sitä lasta hoetaa" Itku tuli mummulle kun lapsi muisti minun kehtolaulun jonka olin omalta äidiltä oppinut.

        On meillä ollut hermot piukalla välilillä kun on vilkas lapsi hoidettavana. Kuitenkin puhumme ja suunnitelemme asiat lapsen parhaaksi. Nyt on helppoa kun lapsi on päiväkodissa. Äitinsä aloitti neljän päivän viikoilla aluksi että ei tule liian raskaaksi pienokaiselle. Kyllä tuo lapsi on tuonut paljon iloa elämääni. Tuntuu että jaksan vielä hyvin osalistua auttamiseen lapsenhoidossa.

        Nykyään työelämä on hektistä. Pikkulasten äidit ovat kovilla mennessään pitkän äitiysloman jälkeen duuniin.


      • .........
        pikkumummukka kirjoitti:

        iltapäivällä hain pikkuista tytöntylleröä päiväkodista. Äitinsä oli tulossa Pasilasta mutta soitti että on jumittunut ruuhkaan ja tulee noin kello 17.00.

        Meidän pikkuinen istui tyynyn päällä lattialla nukke sylissä ja lauloi kirkkaalla äänellä " Aa, Allin lasta pientä linnun poikoo, ei oo issee ei joo äitiä joka sitä lasta hoetaa" Itku tuli mummulle kun lapsi muisti minun kehtolaulun jonka olin omalta äidiltä oppinut.

        On meillä ollut hermot piukalla välilillä kun on vilkas lapsi hoidettavana. Kuitenkin puhumme ja suunnitelemme asiat lapsen parhaaksi. Nyt on helppoa kun lapsi on päiväkodissa. Äitinsä aloitti neljän päivän viikoilla aluksi että ei tule liian raskaaksi pienokaiselle. Kyllä tuo lapsi on tuonut paljon iloa elämääni. Tuntuu että jaksan vielä hyvin osalistua auttamiseen lapsenhoidossa.

        Nykyään työelämä on hektistä. Pikkulasten äidit ovat kovilla mennessään pitkän äitiysloman jälkeen duuniin.

        tässä on oltu itsekkin nuorempana ja nyt vielä lapsenlapset pitäs jaksaa hoitaa,huh,huh...


      • voimat
        ......... kirjoitti:

        tässä on oltu itsekkin nuorempana ja nyt vielä lapsenlapset pitäs jaksaa hoitaa,huh,huh...

        60 vuotias haluaa nauttia viimeisistä vapaista vuosistaan,varsinkin jos terveyttä on. Mitään päätoimisia lastenhoitajia ei heistä ole. Lapset tarhaan tai perhepäivähoitoon. Viikonloppuisin voi 2-3 kertaa vuodessa tuoda hoitoon.


      • unohtui
        voimat kirjoitti:

        60 vuotias haluaa nauttia viimeisistä vapaista vuosistaan,varsinkin jos terveyttä on. Mitään päätoimisia lastenhoitajia ei heistä ole. Lapset tarhaan tai perhepäivähoitoon. Viikonloppuisin voi 2-3 kertaa vuodessa tuoda hoitoon.

        tämä kotona hoito, miksi vain tarha tai perhepäivähoito?


      • tärkein
        unohtui kirjoitti:

        tämä kotona hoito, miksi vain tarha tai perhepäivähoito?

        Erittäin tärkeä hoitomuoto. Mutta kun monet pienen lapsen vanhemmat haluavat nopeasti töihin ,kun siellä pääseee helpommalla.


      • pikkumummukka
        tärkein kirjoitti:

        Erittäin tärkeä hoitomuoto. Mutta kun monet pienen lapsen vanhemmat haluavat nopeasti töihin ,kun siellä pääseee helpommalla.

        ei kyllä pääse nykyään kukaan töissä. Jos lie ennekään päässyt. Minä aikoinaan itkin kun jouduin viemään lapseni hoitoon suoraan rinnalta. Kävin WC:ssä tyhjentämässä maitoa ja tiristin kyyneleitä ikävästä. Pakko oli käydä työssä että työpaikka säilyi ja saimme asunnon, ruokaa, vaatetta. Tänäpäivänä työpaikoilla on niin kiire ja systeemit muuttuvat tosi nopeasti että siinä putoaa äkkiä rattailta jos ei anna 100% työpanostaan työnantajalle. On oltava ajantasalla tai huomaat olevasi sanerattujen listalla duunin ulkopuolella. En usko kenenkään hylkäävän omaa lastaan työn takia. Eiköhän ole asialista että autamme sulassa sovussa noita nuoria ja lapsia niin kauan kun jaksamme.


      • Jo vain
        tärkein kirjoitti:

        Erittäin tärkeä hoitomuoto. Mutta kun monet pienen lapsen vanhemmat haluavat nopeasti töihin ,kun siellä pääseee helpommalla.

        nuo kunnan ja valtion duunarit!

        Mutta toisin on tuottavassa työssä olevilla.

        ps. Itse tehnyt molempia, joten tiedän asian.

        Miehenä (vaarina) haluan olla lapsenlapsien kanssa niin paljon kun aikaa on ja saan tavata heitä. Heissähän on meidänkin tulevaisuus. Ei ihme et haluaisivat muuttaa kanssani asumaan. ;)


      • jaksaa 50+
        voimat kirjoitti:

        60 vuotias haluaa nauttia viimeisistä vapaista vuosistaan,varsinkin jos terveyttä on. Mitään päätoimisia lastenhoitajia ei heistä ole. Lapset tarhaan tai perhepäivähoitoon. Viikonloppuisin voi 2-3 kertaa vuodessa tuoda hoitoon.

        äiti kolmostyttöjen 3v. kanssa! Siinä on nainen kovilla. Murkkuikäisinä onkin kovaa meteliä odotettavissa. Ehkä. Äiti oli kovin fiksun oloinen.


    • Mites se menikään se satu pojasta, joka veisti "purtiloa".
      Isä kysyi, porsaalleko veistät syöttökaukaloa, niin poika vastasi, että ei vaan sinulle.
      Kun tulet vanhaksi laitetaan sinut samanlaisesti nurkkaan syömään kuin isoisä on nyt.
      Tämä satu oli jossain lapsuuden ajan kirjassa. - - - -

      Kyllä pitäisi ajatella sitäkin puolta, että kun tullaan vanhoiksi, että meitäkin joku muistaisi,
      eikä vaan oltaisi yksin nurkassamme. - - - -

      Itse ainakin olen avuksi sen mitä voin ja lapsenlapset ovat aina tervetulleita.
      Pari päivääkin kun ovat poissa, niin jo ajattelee, että missä ovat, kun eivät tule.

    • nukuttaa jo

      mutta jos lapsia täytyy hoitaa jatkuvasti, olen sitä mieltä että isien ja äitien pitää tajuta hakea lapsille hoitopaikka.
      Ei enää isovanhemmat jaksa jatkuvaa rumpaa ympärillä, he ovat tehneet oman päivätyönsä ja heidän on aika nauttia niistä eläkepäivistäkin, omasta-ajasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe