lennättämisestä

kaksi kysymystä linnuist

heips.

olen ajatellut hankkia pitkästä aikaa taas undulaattipariskunnan (mulla on ollut pari undu pariskuntaa joskus 5 vuotta sitten). mutta kysyisin nyt kun oon muuttanut kerrostaloon että voiko lintuja lennättää kaksion kokoisessa kämpässä ihan vapaana? jos ensin aloittelis esim makuuhuoneessa ja sitten kun linnut tottuneet niin jättäisi vaikka makuuhuoneen oven ravolleen että pääsis muuallekkin? kaksion kokonen kämppä ei oo kauheen iso (60neliöö) ja on yhtenäistä tilaa niin olisi ihana päästää lintuja lentelemään sinne kun nuo kerrostalo makuuhuoneet on niin pikkusia....

ja toinen kysymys on liittyen unduihin ja koiriin. ennen kun minulla oli undulaatteja niin koirat olivat omakotitalon alakerrassa eikä nähneet lintuja. nyt meillä on kuitenkin toyvillakoira täällä kerrostalossa. luulen että haittaa ei olisi, linnuthan on nopeita ja koiramme todella pieni (chihuahuan kokoinen) joten ei pääse korkealle. mutta kysyisin mielipidettänne että voiko lintuja lennättää samassa huoneessa vai pitääkö koira telkeä siksi aikaa eri huoneeseen??

haluaisin kuitenkin että eläimet tottuisivat toisiinsa koska kerrostalossa ei luonnollisestikkaan ole tilaa pitää eläimiä eri huoneissa.

voi tosin olla että koira haukkuisi lintuja kun linnut lentelevät vapaana joten taitaa joka tapauksessa joutua parvekkeelle ettei linnut säikähdä. :)

enkä tarkottanut että heti totuttelu ja alkulentojen aikana päästäisin samaan huoneeseen vaan sit kun ovat jo tottuneet vähän toisiin ja linnut kesyyntyneet hieman. ja tietysti aina niin että mieheni tai minä valvomme tilannetta!!!

3

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lemmikki.

Jos lentotila on pieni, olisi lintujen hyvä olla suurimman osan vuorokaudesta vapaana. Koiran takia tämä on hieman riskialtista, etenkin kun kyseessä on niin pieni rotu, joka ei varmaankaan ole käskykoulutettu. Villakoirasi pienestä koostaan huolimatta saa varmasti väsytetyn ja esim. lattialle pudonneen undulaatin tapettu. Ja jos linnut joutuisivat koiran vuoksi pysymään suurimman osan ajasta häkissä, niin pystytkö kuitenkaan tarjoamaan niille tarpeeksi isoa häkkiä pienessä kodissa?

Henkilökohtaisesti en tilanteessasi ottaisi undulaatteja vaan harkitsisin jotain muuta koiran kanssa paremmin sopivaa lajia.

• vastauksestasi

kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.

• sinulle!
        vastauksestasi kirjoitti:

kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.

Etenkin söpöjen undujen näkemisen jälkeen päätös ei varmasti ollut helppo. Hienoa, että sinun kaltaisia eläinten kannalta järkevästi ajattelevia lemmikin hankkijoita löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      289
      11337
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7020
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      100
      5761
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5118
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4291
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3989
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3511
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3045
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3020
    Aihe