lennättämisestä

kaksi kysymystä linnuist

heips.

olen ajatellut hankkia pitkästä aikaa taas undulaattipariskunnan (mulla on ollut pari undu pariskuntaa joskus 5 vuotta sitten). mutta kysyisin nyt kun oon muuttanut kerrostaloon että voiko lintuja lennättää kaksion kokoisessa kämpässä ihan vapaana? jos ensin aloittelis esim makuuhuoneessa ja sitten kun linnut tottuneet niin jättäisi vaikka makuuhuoneen oven ravolleen että pääsis muuallekkin? kaksion kokonen kämppä ei oo kauheen iso (60neliöö) ja on yhtenäistä tilaa niin olisi ihana päästää lintuja lentelemään sinne kun nuo kerrostalo makuuhuoneet on niin pikkusia....

ja toinen kysymys on liittyen unduihin ja koiriin. ennen kun minulla oli undulaatteja niin koirat olivat omakotitalon alakerrassa eikä nähneet lintuja. nyt meillä on kuitenkin toyvillakoira täällä kerrostalossa. luulen että haittaa ei olisi, linnuthan on nopeita ja koiramme todella pieni (chihuahuan kokoinen) joten ei pääse korkealle. mutta kysyisin mielipidettänne että voiko lintuja lennättää samassa huoneessa vai pitääkö koira telkeä siksi aikaa eri huoneeseen??

haluaisin kuitenkin että eläimet tottuisivat toisiinsa koska kerrostalossa ei luonnollisestikkaan ole tilaa pitää eläimiä eri huoneissa.

voi tosin olla että koira haukkuisi lintuja kun linnut lentelevät vapaana joten taitaa joka tapauksessa joutua parvekkeelle ettei linnut säikähdä. :)

enkä tarkottanut että heti totuttelu ja alkulentojen aikana päästäisin samaan huoneeseen vaan sit kun ovat jo tottuneet vähän toisiin ja linnut kesyyntyneet hieman. ja tietysti aina niin että mieheni tai minä valvomme tilannetta!!!

3

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lemmikki.

      Jos lentotila on pieni, olisi lintujen hyvä olla suurimman osan vuorokaudesta vapaana. Koiran takia tämä on hieman riskialtista, etenkin kun kyseessä on niin pieni rotu, joka ei varmaankaan ole käskykoulutettu. Villakoirasi pienestä koostaan huolimatta saa varmasti väsytetyn ja esim. lattialle pudonneen undulaatin tapettu. Ja jos linnut joutuisivat koiran vuoksi pysymään suurimman osan ajasta häkissä, niin pystytkö kuitenkaan tarjoamaan niille tarpeeksi isoa häkkiä pienessä kodissa?

      Henkilökohtaisesti en tilanteessasi ottaisi undulaatteja vaan harkitsisin jotain muuta koiran kanssa paremmin sopivaa lajia.

      • vastauksestasi

        kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.


      • sinulle!
        vastauksestasi kirjoitti:

        kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.

        Etenkin söpöjen undujen näkemisen jälkeen päätös ei varmasti ollut helppo. Hienoa, että sinun kaltaisia eläinten kannalta järkevästi ajattelevia lemmikin hankkijoita löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe