heips.
olen ajatellut hankkia pitkästä aikaa taas undulaattipariskunnan (mulla on ollut pari undu pariskuntaa joskus 5 vuotta sitten). mutta kysyisin nyt kun oon muuttanut kerrostaloon että voiko lintuja lennättää kaksion kokoisessa kämpässä ihan vapaana? jos ensin aloittelis esim makuuhuoneessa ja sitten kun linnut tottuneet niin jättäisi vaikka makuuhuoneen oven ravolleen että pääsis muuallekkin? kaksion kokonen kämppä ei oo kauheen iso (60neliöö) ja on yhtenäistä tilaa niin olisi ihana päästää lintuja lentelemään sinne kun nuo kerrostalo makuuhuoneet on niin pikkusia....
ja toinen kysymys on liittyen unduihin ja koiriin. ennen kun minulla oli undulaatteja niin koirat olivat omakotitalon alakerrassa eikä nähneet lintuja. nyt meillä on kuitenkin toyvillakoira täällä kerrostalossa. luulen että haittaa ei olisi, linnuthan on nopeita ja koiramme todella pieni (chihuahuan kokoinen) joten ei pääse korkealle. mutta kysyisin mielipidettänne että voiko lintuja lennättää samassa huoneessa vai pitääkö koira telkeä siksi aikaa eri huoneeseen??
haluaisin kuitenkin että eläimet tottuisivat toisiinsa koska kerrostalossa ei luonnollisestikkaan ole tilaa pitää eläimiä eri huoneissa.
voi tosin olla että koira haukkuisi lintuja kun linnut lentelevät vapaana joten taitaa joka tapauksessa joutua parvekkeelle ettei linnut säikähdä. :)
enkä tarkottanut että heti totuttelu ja alkulentojen aikana päästäisin samaan huoneeseen vaan sit kun ovat jo tottuneet vähän toisiin ja linnut kesyyntyneet hieman. ja tietysti aina niin että mieheni tai minä valvomme tilannetta!!!
lennättämisestä
3
425
Vastaukset
- lemmikki.
Jos lentotila on pieni, olisi lintujen hyvä olla suurimman osan vuorokaudesta vapaana. Koiran takia tämä on hieman riskialtista, etenkin kun kyseessä on niin pieni rotu, joka ei varmaankaan ole käskykoulutettu. Villakoirasi pienestä koostaan huolimatta saa varmasti väsytetyn ja esim. lattialle pudonneen undulaatin tapettu. Ja jos linnut joutuisivat koiran vuoksi pysymään suurimman osan ajasta häkissä, niin pystytkö kuitenkaan tarjoamaan niille tarpeeksi isoa häkkiä pienessä kodissa?
Henkilökohtaisesti en tilanteessasi ottaisi undulaatteja vaan harkitsisin jotain muuta koiran kanssa paremmin sopivaa lajia.- vastauksestasi
kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.
- sinulle!
vastauksestasi kirjoitti:
kävin tänään katsomassa eläinkaupassa lintuja mutta päätin vielä harkita asiaa. ei olis kummallekkaan-koiralle eikä linnuille- kiva "kärsiä" toisen läsnä olosta, eli jos koira joutuisi parvekkeelle siksi aikaa kun lintuja lennättää tai linnut joutuisivat koiran takia olemaan suurimmaksi osaksi häkissä.. taitaa tällä kertaa jäädä hankkimatta nuo linnut.
Etenkin söpöjen undujen näkemisen jälkeen päätös ei varmasti ollut helppo. Hienoa, että sinun kaltaisia eläinten kannalta järkevästi ajattelevia lemmikin hankkijoita löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116