Keliakia ja Budapestin ravintolat

onko kokemuksia?

Hei, olisko vinkkejä hyviin ravintoloihin, joissa myös enemmän kuin yks vaihtoehto gluteenittomia ruokia? :) Kiitos vastauksista jo etukäteen. Niina

6

1532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaisia erikoisravintolioita minusta ei ole olemassa... Mutta sekä kaupoissa että tilaamassa ruoka jos sanotaan gluteenmentes eli listeerseeken (kirjoitettuna: gluténmentes, lisztérzékeny) todennaköisesti kaikki onnistuu ;-)

• -mie

Budapestista asuessa kävin ainakin yhdessä pizzeriassa jossa tehdään gluteenittomia pizzoja.
      http://www.etna.hu/?mode=kapcsolat
      tämä on lähellä Keleti Palyaudvar juna-asemaa ja osoite on Baross tér 10.
      Sivulta löytyy myös ruokalista ja hinnasto.
      Muistaakseni puhuivat suht hyvää englantia ja pizza oli aaaaivan loistavan makuista.

Toinen hyvä vaihtoehto on http://www.trofeagrill.hu/ neljä eri ravintolaa ympäri kaupunkia
      ei virallisesti gluteeniton ravintola mutta siellä saa itse valita mitä syö buffet pöydästä, lihat ja kaikki ovat raakoja, ja ne annetaan sitten keittiöön grillattavaksi. Taatusti saa mahan täyteen. En voi mennä vannomaan mitä marinaadeissa on..
      ma - to
      lounas(12-17): 2890ft n. €10,50
      illallinen (17:30-24): 3890Ft n. €14,15
      Tuohon hintaan voi syödä ja juoda niin paljon kuin jaksaa. Lounaalla saa istua 2 tuntia ja illallisella 3.

• -mie

Lehel Terin metropysäkin luona on pieni "ostoskeskus" jostä löytyy keliakiapuoti. Siellä notkuu hyllyt gluteenittomia tuotteita: jauhoja, keksejä, kaikennäköisiä leivonnaisia niin pakattuina kuin tuoreinakin!! ahh :) myös erilaisia kakkuja
        aikamoinen taivas siis.
        Englantia siellä ei kovinkaan hyvin osattu joten ostokset tehtiin minun erittäin epämääräisillä unkarin taidoilla ja elekielellä.
        Taisi sieltä löytyä myös sokerittomia tuotteita.

• matkustajatar
        -mie kirjoitti:

Lehel Terin metropysäkin luona on pieni "ostoskeskus" jostä löytyy keliakiapuoti. Siellä notkuu hyllyt gluteenittomia tuotteita: jauhoja, keksejä, kaikennäköisiä leivonnaisia niin pakattuina kuin tuoreinakin!! ahh :) myös erilaisia kakkuja
        aikamoinen taivas siis.
        Englantia siellä ei kovinkaan hyvin osattu joten ostokset tehtiin minun erittäin epämääräisillä unkarin taidoilla ja elekielellä.
        Taisi sieltä löytyä myös sokerittomia tuotteita.

Millä puolella Budassa se Lehel ter on?

• matkustajatar kirjoitti:

Millä puolella Budassa se Lehel ter on?

Lehel ter on sinisen metron varrella. Nyagatista seuraava pysäkki. Kannattaa katsoa myös kauppahalli joka on siellä. Hivenen erillainen kuin se suuri kauppahalli ;)

Niin ja se on Pestin puolella

• Käytetäänkö Budapestissa minkä verran maitotuotteita ruuan valmistuksessa? Itselläni on gluteeniton ja maitoproteiini allergia, joten ruokailu jo suomessakin on vähän hankalaa välillä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe