Ranteiden paha murtuma

Huoli läheisestä

Saan tästä asiasta tiedon kyllä myöhemminkin mutta olisin täältä halunnut kysellä miten ranteiden pahat murtumat(leikattu) paranevat? Voiko tulla elinikäisiä kipuja ja kuinka kauan menee että pystyy omatoimisesti normaali arkeen? Siis kokemuksia?

Asia ei koske itseäni mutta läheistäni jolle sattui onnettomuus;en saa häneen vielä yhteyttä joten en tiedä tarkkaan =( ja huolettaa miten tulee pärjäämään kun molemmat ranteet meni.

6

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parvekkeelta

      ja molemmat ranteet murtui. kipsit oli kuusi kuukautta ja ranteet parantui hitaasti mutta ei vaivaa enää lainkaan.

    • _Raipe_

      ... ja käsi jäi hänen ja kovan jään väliin tuloksena, että oikea ranne murtui kuudesta kohtaa.

      Leikkaus oli kuulemma kivulias, kuvat jotka sai röntgenistä mukaan oli aika hurjan näköiset, mutta nyt puolen vuoden jälkeen hänen ranteensa on jo kunnossa, vaikka vaistomaisesti varookin sitä. Varovaisuus menee ohi tietysti ajan kanssa.

      Muutama kuukausi kipsissä sitä pidetään ja sitten porataan ruuvit pois.

      Kyllä nuori ihminen kestää kummasti ja palautuu, vanhemmalla iällä saa olla onnea tietysti enemmän matkassa, mutta varmasti läheisesi toipuu täysin :)

    • =)

      =)

    • saman kokenut

      Kaaduin itse viime talvena, molemmat ranneluut poikki. Leikattiin, ja nyt kädessä metallilevy ja kasa ruuveja pysyvästi. Käsi toimii ihan hyvin, joskaan sitä ei vieläkään voi kuormittaa ihan entiseen tapaan. Mutta varsin käyttökelpoinen vehje se on jo nyt.

    • Hoffmanin laite

      Mulla murtui toisesta ranteesta molemmat luut niin, että kipsi ei riittänyt. Ranteeseen laitettiin ulkoinen tukirauta, ns. Hoffmanin laite, joka oli kaikkiaan 9 viikkoa.

      Sitten alkoi sitkeä kuntouttaminen ja noin vuoden jälkeen saatoin todeta ranteen kaikkien liikeratojen parantuneen normaaleiksi, siis saatoin jopa taas punnertaa, kun ranne taipui tarpeeksi.

      Ulkoisen tukiraudan aikana kädestä ei ollut minnekään eikä heti raudan poistonkaan jälkeen, mutta pikkuhiljaa toiminta parani. Sanoisin, että normaaliin arkeen (poislukien juuri rankat nostamiset tai punnertamiset) alkoi pystymään pari viikkoa tukiraudan poiston jälkeen. Silloin näpeissä jo alkoi tavarat pysymäänkin, vaikka voimaa ei vielä ollut eikä liikeradat normaalin laajat

      Kipuja ei pahemmin ollut parin ensimmäisen leikkauspäivän jälkeisen päivän jälkeen

    • Anonyymi

      Minulla oikean käden ranne meni poikki, ensin jouduin peijakeen missä vaan kipsattiin tämä tahtui 2013 marraskuussa , mutta sitten menin joulun jälkeen kun kipsi oli poistettu terveystaloon siellä se kuvattiin , ranteessa oli 2cm rako, se leikattiin ja laitettiin kemiallista luuta ja raudat, vuosi meni. Käsi toimii nykyään hyvin.👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe