Hei! Sattuiko kukaan katsomaan mtv3:lla ollutta dokumenttia, jossa kerrottiin Amerikassa toimivasta siveysliikkeestä? Kyseissä ohjelmassa tyttäret olivat luvanneet pysyä siveinä naimisiin menoon saakka, ja isät käyttivät heitä vuosittain järjestetyissä tansseissa. Katoin kyseisen ohjelman ihan uteliasuuttani, ja se herätti todella ristiriitaisia tunteita.
Hyviä asioita olivat läheinen isä - tytär - suhde sekä se, että siveänä elämisessä ei ainakaan tee liian aikasin asioita, jotka myöhemmin saattaisivat harmittaa.
Sen sijaan minulla kävi melkein sääliksi nuita ohjelmassa olevia tyttöjä. Sain sen kuvan, että käytännössä isä valitsee miehen tyttärellensä, ja kyseinen seikka menee jo mielestäni ööveriksi. Jokaisella pitäsi olla oikeus itse valita kumppaninsa! Myös isän hyväksyntä tyttären miehen suhteen meni yli ymmärrykseni. Toki on suotavaa, että poikaystävä tulee toimeen perheen kanssa jne, mutta ei poikaystävälle tartte mitään isän hyväksyntää hakea. Minusta tuossa ohjelmassa olevat isät olivat turhan ylisuojelevia! Täytyy tietysti ottaa huomioon,että Amerikassa nuita ääripääilmiöitä riittää, mutta silti.
Olen monesti saannut kuulla isältäni litanian " ei sitten mitään pahista eikä hönttiä yms". Pariin kertaan sanottuna se on ihan jees ja hyvä muistutus. Meillä se on kummiski mennyt hivenen jankuttamisen puolelle, hohhoijaa. Tarkotuksena ois vaan löytää fiksu ja mukava jätkä, ei tartte olla Cristiano Ronaldon näkönen, vaikkei siitä haittaakaan ole. En myöskään ajattele, että miehen pitäs olla isäni kaltainen, pikemminki etsin isoveljeni kaltaista tyyppiä.
Tiivistelmänä sanoisin, että vanhempia kannattaa kuunella, mutta on olemassa asioita, joita ei kannata antaa niiden päätettäväksi, esim. juuri tämä poikaystävän valinta.
Jotain rajaa!
oma elämä
0
402
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315753
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus135175- 1972449
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661820Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan801813Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike361509En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761457Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141395viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241234- 941205