Antaisinko järvenrantataloni vuokralle?

Täynnä kysymyksiä

N. 100 neliön vanha hyväkuntoinen kaksikerroksinen hirsitalo, kaikki varusteet, mukavuudet, kaksi nukkuma-aittaa, pihasauna saunakamari, huvimaja, vene. Lomarengas ja Villi pohjola näitä kyselee. Just tänään mietin millaisia ovat esim nuoret isolla porukalla tulevat lomailijat? Sotketaanko ja rikotaanko paikkoja/varusteita? Miten varmistat että vahingot maksetaan? Tuleeko bileitä ja ylimääräisiä porukoita? Entä muut asiakkaat? Valitetaanko milloin mistäkin? Kerro miten sun kohdalla vuokraaja? Oletko ollut tyytyväinen vai onko tullut ikäviä yllätyksiä porukan suhteen? Voiko asiakkalta edes vaatia mitään siististi olemista?

Kertokaa vuokraajat kokemuksianne ja minkälaisia vuokralaisia kannattais suosia?

4

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedätkin..

      Olet hyvin miettinyt ja melkein jo itse vastannutkin ajatuksissasi omiin kysymyksiisi.
      Jos talosi sijaitsee niin kaukana, että et voi itse valvoa tilannetta mökillä, niin yllätyksiä on täynnä.
      Nuorisoporukka on ihan holtitonta. Vuokraa perheille, joilla on aivan pieniä lapsia, niin silloin ei ainakaan juopottelu ole tärkein asia mökkeilyssä.

      Vuokraa itse, ja tee hyvin tarkat tilausvahvistukset, muuten et kyllä pärjää.
      -------
      Mitä enemmän väki on juovuksissa sitä enemmän ilkivaltaa ja sotkemista tapahtuu.

    • jollekin perheelle

      vuodeksi tai useammaksi niin et saisi tuloja niin paljoa kuin viikon pätkissä mutta ongelmia ei luultavasti olisi.
      Viikon pätkissä se Villipohjola tai Lomarengas tienaa yhtä paljon kuin sinä ja maksat kaikki kulut. Hae varakasta perhettä joka vuokraa sen vähintään vuodeksi kerrallaan ja voitte tehdä räätälöidyn vuokrasopimuksen jossa sivulliset eivät rahasta senttiäkään, maksat vain pienen veron koska voitte määrittää talon ylläpitokustannukset melko vapaasti ja sinä vähennät ne kuluina verotuksessa.
      Jos lomailevien porukoiden koko ja nuorison bailaus pelottaa, unohda koko juttu, yritystoimintaan liittyy kuluja ja jopa riskejä, yhdellä vuorakäyttöön annetulla hirsitalolla et muutu miljonääriksi.

      • vuokraongelmia

        Jos vuokraat viikon pätkissä, tai vuodeksi kerrallaan, on rahallinen hyöty suurinpiirtein sama.
        Viikon mökkivuokraus toimii yleensä vain kesäkuukausina, ja vuokralaiset vaihtuu = riski aina suurempi porukan suhteen.
        Itse suosin pidempiä vuokrajaksoja ja keski-ikäisiä pariskuntia, jotka yleensä pitävät paikat siistinä(hampuusin tunnistaa ulkonäöltäkin, niille kannattaa sanoa ei).
        Jos vaan mahdollista vuokraus vuodeksi, ja vuokrasumma joka kuukausi tilille.


    • antavaa..

      Hei!

      Olemme nuoria-- lähellä 30.v ja olemme nyt useampana vuotena ystäväpariskuntamme kanssa vuokranneet siistejä 'luksus-mökkejä'. Mitään ongelmaa ei ole tullut.
      Annan vinkiksi, laita hinta tarpeeksi kovaksi niin eivät edes katso niitä.. tai varmista taustat ja se montako tulee.

      Aina haavereita sattuu, siksi kannattaa ottaa vakuutus. Hyvin se pikkuperhe voi hajottaa astiastonne, kun nuorisokin.
      Yleensä lomalel lähdetään kyllä hyvin mielin. Kannattaa itse ottaa vaikkapa vieraat vastaan ja tsekkaa millasta porukkaa on. Naapuri talosta tms. löytyy vaikkapa apuja jos tarvetta on jne. Mökkiläisellekki tulee turvallinen olo.

      Kunnollisiakin nuoria on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe