Eli minulla tälläinen historia. jäin rattijuopumuksesta kiinni keväällä -08 puhalsin 1.1 promillea sain tuomioksi 6 kuukautta ajokieltoa ja 65 päiväsakkoa eli en saanut ehdotonta enkä ehdollista vankeutta.
Muita hölmöilyjä minulla ei ole.
Olen hakenut töitä kovasti esim ydinvoimalalle,kuljetustöihin,varastotöihin. esim. ydinvoimala töissä vaaditaan nuhteeton tausta mitä tarkoittaa nuhteeton tausta?
soitin paikalliselle poliisiasemalle tiedostelin mitä tarkoittaa nuhteeton tausta sanoivat turvallisuusselvityksen saa tehdä työnantaja vain jos työ sisältää lasten kanssa tekemisissä olevaa työtä.
Mutta saako työnantaja tietää jos on ollu ajokortin kaa ongelmii eli esim. tuo rattijuopumus? esim akelta tai poliisilta?
Onko tietoa kauan esim. rattijuopumus näkyy aken tai poliisin rekisterissä.
Olen myös omatoimisesti hakenut lääkäriltä todistuksen jossa näkyy että maksa arvoni on kunnossa. että alkoholi ei ole ongelma minulle.
Kiitoksia paljon jotka osaavat neuvoa minua?
Mitä tarkoitttaa turvallisuusselvitys
8
1689
Vastaukset
- tässä:
Tuossa alkajaisiksi selkokielellä, sivun alareunassa linkkejä virallisempiin teksteihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turvallisuusselvitys En ainakaan haluaisi, että ydinvoimalan työntekijät olisivat töissä humalassa. Rattijuopumustuomio osoittaa selvää kykenemättömyyttä hallita juomista.
- vettä jos ottaisit...
Tuomio on julkinen ja siten kenen vain saatavilla melko vaivattomasti.
Turvallisuusselvityksessä tuo ei näy suoraan mutta työstä ja tehtävästä riippuen tulee hylkäävä tai hyväksyvä päätös. Ydinvoimalan osalta varmasti hylkäävä. Varstotöihin luultavasti taas hyväksyvä.
Turvallisuusselvityksen voidaan eräissä tehtävissä työnantajan toimesta teettää viranomaisella, suppeana, perusmuotoisena tai laajana selvityksenä.
Poliisi on sekoittanut asiasi rikosrekisteriotteeseen jonka tulee jokaisen lasten kanssa työskentelevän esittää työnantajalle ennen töiden alkua. Lienet kysyt asiaa kansliasta jossa näitä asioita ei tunneta ja täytynyt olla konstaapelin melko taitamaton.
Poliisin rekisterissä säilyy tiedot vuosikymmeniä, osa jopa vielä kuoleman jälkeen. Aken rekisterissä ei näy kuljettajien tietoja.
Tuomioistuinten tiedot siis ovat julkisia ja kaikkien saatavilla ilman aikarajoitteita. Vain eräät yleensä sekusuaalirikokset salataan osaltaan muttei koskaan itse tuomion osalta.- kuitenkin
Jos pyydät vaikkapa hovioikeuksista tietoja jotka on julistettu salassapidettäviksi niin niitä sieltä kyllä mielihyvin jokaiselle toimitetaan:
http://www.valtakunta.info/2009/sexcrimes.php - ;;;;;;
Lähes kaikki pielessä.
Poliisilaitosten kanslioissa ei yleensä työskentele konstaapeleita, vaan eri nimikkeillä kanslisteja.
Poliisin rekistereissä tieto säilyy ns. aktiivitietona kunkin rikoksen vanhenemisajan puitteissa. Historiatiedoissa 50 vuotta, tai kunnes epäilty täyttää 90 vuotta tai kuolee.
Aken LTJ rekisterissä rattijuopumustieto näkyy 25 vuotta. - C.E.
;;;;;; kirjoitti:
Lähes kaikki pielessä.
Poliisilaitosten kanslioissa ei yleensä työskentele konstaapeleita, vaan eri nimikkeillä kanslisteja.
Poliisin rekistereissä tieto säilyy ns. aktiivitietona kunkin rikoksen vanhenemisajan puitteissa. Historiatiedoissa 50 vuotta, tai kunnes epäilty täyttää 90 vuotta tai kuolee.
Aken LTJ rekisterissä rattijuopumustieto näkyy 25 vuotta...on muutamia hyvin harvoja poikkeustapauksia lukuun ottamatta turvallisuusselvityksiä tehdessä? Onhan se kiintoisaa triviaa, mutta miten se liittyy aiheena olevan kysymyksen käsittelyyn tai siihen vastaamiseen?
Yleensä tilanne on se, että näissä rekisterijutuissa kanslistit ovat niitä, joilta saa ne oikeat tiedot, koska heidän työssään niiden parissa joutuu usein työskentelemään, sen sijaan konstaapelien antamiin suullisiin vastauksiin ja neuvoihin kannattaa aina suhtautua kuin savolaisen puheisiin, eli vastuu jää aina kuulijalle. - ;;;;
C.E. kirjoitti:
..on muutamia hyvin harvoja poikkeustapauksia lukuun ottamatta turvallisuusselvityksiä tehdessä? Onhan se kiintoisaa triviaa, mutta miten se liittyy aiheena olevan kysymyksen käsittelyyn tai siihen vastaamiseen?
Yleensä tilanne on se, että näissä rekisterijutuissa kanslistit ovat niitä, joilta saa ne oikeat tiedot, koska heidän työssään niiden parissa joutuu usein työskentelemään, sen sijaan konstaapelien antamiin suullisiin vastauksiin ja neuvoihin kannattaa aina suhtautua kuin savolaisen puheisiin, eli vastuu jää aina kuulijalle.Häh!
Luulisi C.E:nkin olevan nyt vähän fiksumpi. Poliisissa konstaapeli on suurin piirtein sama, kuin armeijassa alokas tai sotamies. Ei heiltäkään kukaan ryhdy kyselemään maanpuolustuksesta yhtään mitään, jos ryhtyy on melko yksinkertainen. Nykyisin akateemisia vastaajia on poliisissa pilvin pimein.
- tänäään tietoa
Eli. sulla ei rikosrekisteriä koska ei ehdotonta eikä ehdollista.
Ydinvoimalalle jos pääset annat selvityksen mutta ratti on semmonen että puhumalla jos hoidat hyvin pääset hommii koska ratti ei ole riski.eri asia jos oisit terroristi tai paatunut rikollinen.
Kuskin hommista lentokenttä ajoihin ei asiaa mut perus lavajakeluun tai vastaavaan on mahiksia koska rattisi aika vanha ja jos kerta maksaarvosi ok.
tietääkseni turvallisuusselvityksessä kyl näkyy vain 5 vuotta vanhat jutut ja jos pyytävät akelta ajokerttiotetta siinä 2 vuotta vanhat jutut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432160Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1821948- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78869Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44855Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701