wiccalaisuudesta kirjoitus

aikas rajua

4

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstiä...

Taas yksi esimerkki siitä, miten kirjoitetaan virheellistä tekstiä ennakkoluulojen ja mutu-tuntuman perusteella.

• eräspakana

Taas yksi esimerkki siitä että kristinusko on sovinistista.

Jumaluudella on myös feminiininen energia.

Suosittelen lukemaan kirjat:

Malja ja miekka
      When God was a Woman

• Ronwe

Tuohan oli perin huvittavaa tekstiä =)

Parasta koko ennakkoluulojen litaniassa oli kohta: "Ehkäpä tässä on syy miksi Jumala haluaa itseään kutsuttavan Isäksi, sillä isän kupeista siemen siirtyy äidin kohtuun, eli elämän alku ja syntyminen lähtee miehestä (isästä), josta se siirtyy naisen kohtuun."

Näyttää Herra Paavola luulevan (miten voi olla nykyaikana edes mahdollista?), että siittiö vain laitetaan kohtuun kasvamaan, muuta ei tarvita. Ei se "vauvan siemen" sieltä isin palleista pelkästään tule, puolikas siemenestä löytyy naiselta.

=D

• Polkuaan etsivä

>Ei se "vauvan siemen" sieltä isin palleista pelkästään tule, puolikas siemenestä löytyy naiselta.< :)

En viitsinyt lukea tuota Paavolan tekstiä kovin alkua pidemmälle, alkoi jo alkumetreillä närästämään sen sisältö. Olen kasvanu evankelisluterilaisessa perheessä, jossa on kuitenkin sallittu "muuhunkin uskominen" eli vanhempani ovat antaneet minun päättää, mihin haluan uskoa. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän mielenkiintoni on kallistunut muualle kuin kristinuskoon. En väheksy enkä tuomitse (paitsi uskonnon tuputtamisen) kenenkään uskontoa tai halua uskoa, mihin sitten ikinä haluaakaan uskoa, mutta itse koen kristinuskon liian jyrkäksi jatkuvine synnintunnustuksineen, anteeksipyyntelyineen ja jumalapelkoineen. Etsintä on vielä kesken, mutta tällä hetkellä olen kallistumassa hyvin voimakkaasti luonnonuskontojen suuntaan. Minä ainakin haluan elää iloiten jokaisesta päivästä, "syntineni" päivineni eikä koko ajan pyydellä anteeksi tekemisiäni jatkuvassa jumalanpelossa. Kulkekoot jokainen polkunsa tavallaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe