peilaus

guru...?

jokin aika koin merkillisen yhteydentunteen. Näin mielessäni henkilön kasvot ja ikäänkuin ne olisivat olleet jollain tavalla omanikaltaiset. Osa itseä. Syntyi rakkaudenkokemus. Sillä tavallako guru toimii? Tapaus oli myös aivan yllätys. En saanut koskaan vastausta siitä mistä oli kyse. Lähden aina siitä, että minua kohtaan ollaan avoimia. Siksi hylkäsin, pyörittelin ajatuksia ja eksyin ilmeisesti joltain henkiseltä tieltä.

8

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ? guru ? ...

      Sillä tavalla se rakkaus toimii. Mikähän se henkinen tie voisi olla, jolta eksyit? Varmaan joku tie jossa ei ole rakkautta.

      • ehkä mulla sitten

        alkaa toimii tämä rakkaus näin. Funtsaan jotain tuttua ja meen siitä vaan suoraan sisimpään. No en tiiä. Äskenkin mietin yht tyyppiä. Taisin tehdä jonkun mokan. Yht äkkii mä muistin sen tyypin sen parhaan sisimmän, sen iloisen ja viattoman kuoren alla. Sillee elävästi. Sisin kaikisa on kultaa vaikka pinta olisi ruosteen peitossa. Jotkut paskan, mäki varmaan.


    • kummastellen

      Kävin juuri buddhalaisessa tapahtumassa, jossa puhuttiin tieteen tutkimuksista liittyen neuroneihin (neurone-templates, mirror-neurones). Se sopii hyvin buddhalaiseen käsitykseen opettajan merkityksellisyydestä: opettajan esitellessä oppilaalle mielen todellisen luonnon, on kyse juuri peili-neuronien aktivoimisesta. Opettaja on meditaation tuomassa mielen luonnon tilassa ja istuessaan oppilaiden kanssa meditaatiossa, myös oppilaiden aivoissa aktivoituu nuo samaiset neuronit.

      Vinkki: Buddhalaiset ovat avoimia länsimaisen tieteen aivotutkimuksille ja niiden tuloksille meditaation vaikutuksista aivoihin. Esim. Yongey Minguyr Rinpoche: The Joy of Living: Unlocking the Secret and Science of Happiness, suom. Elämänilon ja onnellisuuden salaisuus. Kirjoittaja kärsi paniikkioireista, mutta on meditaation kautta päässyt siitä eroon.

      • kerrottiinko

        oireista ja miten peilaus tapahtuu? Katsoin juuri yhtä kirjan kantta, siinä oli Dalai Laman kuva. No hän ei ole juuri ketä tarkoitan, mutta siitä kuvastakin tuli jokin erilainen peilaus. Se teräksinen puoli, mitä en ennen ole Dalai Lamaan edes yhdistänyt.


      • paniikkihäiriö?
        kerrottiinko kirjoitti:

        oireista ja miten peilaus tapahtuu? Katsoin juuri yhtä kirjan kantta, siinä oli Dalai Laman kuva. No hän ei ole juuri ketä tarkoitan, mutta siitä kuvastakin tuli jokin erilainen peilaus. Se teräksinen puoli, mitä en ennen ole Dalai Lamaan edes yhdistänyt.

        Sellainen tunne, että hei mehän ollaan samanlaisia. Ja tuon toisen henkilön kanssa olen niin samanlainen, että olen hän. HÄN ON KAIKKIALLA. AURINGOLASKUSSA etc..Miksi en koe omaa sukupuolstani samalla tavalla. Koen sen oman mieleni heikkoudeksi.


      • nykäsee
        paniikkihäiriö? kirjoitti:

        Sellainen tunne, että hei mehän ollaan samanlaisia. Ja tuon toisen henkilön kanssa olen niin samanlainen, että olen hän. HÄN ON KAIKKIALLA. AURINGOLASKUSSA etc..Miksi en koe omaa sukupuolstani samalla tavalla. Koen sen oman mieleni heikkoudeksi.

        jos vedä ruoka narusta on nälkä jos tiede narusta; tieteilen ja jne...


      • sukupuoleen
        nykäsee kirjoitti:

        jos vedä ruoka narusta on nälkä jos tiede narusta; tieteilen ja jne...

        jotain telepaattista on joskus ollut ja erääseen kuolleeseen sukulaiseen, jolle olen kiitollinen. Olen nähnyt hänenkin mielenmaisemaansa ja hän on rikkaampi ainakin siinä asiassa, johon näin. Erittäin miellyttävä kokemusmaailma. Rikas omalla tavallaan. Ja lämmin hurmaava persoona. Mutta kun se yhdistyminen ei omaan sukupuoleen ei ole asiallista, ei viehätä. Hätäviestiä olen myös vastaanottanut pari joitakin kertoja.


      • nähnyt, että
        sukupuoleen kirjoitti:

        jotain telepaattista on joskus ollut ja erääseen kuolleeseen sukulaiseen, jolle olen kiitollinen. Olen nähnyt hänenkin mielenmaisemaansa ja hän on rikkaampi ainakin siinä asiassa, johon näin. Erittäin miellyttävä kokemusmaailma. Rikas omalla tavallaan. Ja lämmin hurmaava persoona. Mutta kun se yhdistyminen ei omaan sukupuoleen ei ole asiallista, ei viehätä. Hätäviestiä olen myös vastaanottanut pari joitakin kertoja.

        että naiset ovat miehiä, miehet naisia ja ei sukupuolia ole todellisuudessa kai olemassakaan. On vain jotain hataria käsityksiä. Olen miesten (itkupilli iitojen) ympäröimä. Roolit on ihan kääntyneet ympäri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe