Minulla on määräaikainen työsuhde, joka päättyy tämän vuoden lopussa. Sitä varmaan jatkettaisiin, MUTTA jos nyt tulen raskaaksi, en usko, että niin kävisi.
Jos tulen nyt raskaaksi, mitä tukia tulisi ja mistä?
Ja kuinka pian pomolle on kerrottava raskaudesta, onko tähän säädetty joku aikaraja?
määräaikainen työsuhde + raskaus = ?
2
669
Vastaukset
- syrjintä kielletty
http://www.tasa-arvo.fi/syrjinta/tyoelamassa/raskaus.
Työnantajat yleensä osaavat tämän asian, sillä muuten voi tulla kalliiksi, jos jättää raskaana olevan valitsematta sen takia, että tämä on menossa perhevapaalle.
Raskaudesta on kerrottava vähintään 2 kk ennen kuin äitiysloma alkaa, koska äitiyslomailmoitus pitää työsopimuslain mukaan tehdä työnantajalle vähintään 2 kk ennen äitiysvapaan alkua. - sama tilanne
Minulla oli vastaavanlainen tilanne keväällä. Työsopimukseni oli määräaikainen ja oli loppumassa toukokuun loppuun. Tiesin, että sitä tullaan jatkamaan edelleen määräaikaisena. Minun täytyi kertoa raskaudestani viimeistään kesäkuun alkupuolella. Odotin, että minulle tehtiin uusi työsopimus ja kerroin raskaudestani vasta sen jälkeen. Huono puoli oli se, että raskautta täytyi hieman piilotella esimieheltä. Mutta tein tällaisen ratkaisun ja nyt voin olla kotona lapsen luona 9kk ja sen jälkeen palata työhön, jos maltan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754311
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1064039Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582517Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672367BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1442149- 1322067
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412064- 491949
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541708- 581696