Minulla on määräaikainen työsuhde, joka päättyy tämän vuoden lopussa. Sitä varmaan jatkettaisiin, MUTTA jos nyt tulen raskaaksi, en usko, että niin kävisi.
Jos tulen nyt raskaaksi, mitä tukia tulisi ja mistä?
Ja kuinka pian pomolle on kerrottava raskaudesta, onko tähän säädetty joku aikaraja?
määräaikainen työsuhde + raskaus = ?
2
632
Vastaukset
- syrjintä kielletty
http://www.tasa-arvo.fi/syrjinta/tyoelamassa/raskaus.
Työnantajat yleensä osaavat tämän asian, sillä muuten voi tulla kalliiksi, jos jättää raskaana olevan valitsematta sen takia, että tämä on menossa perhevapaalle.
Raskaudesta on kerrottava vähintään 2 kk ennen kuin äitiysloma alkaa, koska äitiyslomailmoitus pitää työsopimuslain mukaan tehdä työnantajalle vähintään 2 kk ennen äitiysvapaan alkua. - sama tilanne
Minulla oli vastaavanlainen tilanne keväällä. Työsopimukseni oli määräaikainen ja oli loppumassa toukokuun loppuun. Tiesin, että sitä tullaan jatkamaan edelleen määräaikaisena. Minun täytyi kertoa raskaudestani viimeistään kesäkuun alkupuolella. Odotin, että minulle tehtiin uusi työsopimus ja kerroin raskaudestani vasta sen jälkeen. Huono puoli oli se, että raskautta täytyi hieman piilotella esimieheltä. Mutta tein tällaisen ratkaisun ja nyt voin olla kotona lapsen luona 9kk ja sen jälkeen palata työhön, jos maltan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423