Korvaongelmat

Jeeena

Koirani on Amerikancockerspainieli. Ikää on 2v. Melkein koko ikänsä kärsinyt korvatulehduksista ja hiivasta. Nyt ensi viikolla edessä on ZEPP-leikkaus, jossa korvakäytävästä poistetaan rustoa jotta se saa ilmaa paremmin.

Haluaisinkin kokemuksia kuulla tästä leikkauksesta, ilmeisesti tämä on aika harvinainen leikkaus, joten googlellakaan ei paljon löydy mitään. Huoli on kova.

Kaikenlaiset kokemukset kelpaa, ja jos joku osaa vinkata jonkun jonka koiralle on tämä tehty niin kuulisin mielelläni, tai minun sähköpostiosoitteen voi antaa, jos tietää jonkun.

jennavaan (ät) netti.fi

7

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja on toiminut

      Ne suusut ovat tosin jo manan majoilla, leikkaukset kun tehtiin yli 10 vuotta sitten, silloin jo tehtiin korvan rakennekorjausleikkauksia.
      Hyvin korvat toimivat jälkeenpäin, puhtaudesta vain piti pitää parempi huoli ja kun kastuvat oli käytävät heti kuivattava.
      Paraneminen kestää ja sen kanssa on oltava huolellinen!
      Turhaa huolehdit.
      Jos lekuri osaa asiansa on koiran tulevaisuus paljon parempi.

      • toiveikas....

        Miten aloittajan koirulin korvaleikkaus onnistui?
        Olisi mukava kuulla kuinka koiranne voi nyt ja kuinka nopeaa oli toipuminen operaatiosta.
        Meilläkin todettu ahtautunut korvakäytävä, jossain vaiheessa saattaa tulla leikkaus eteen. :(


      • Jeeeeena
        toiveikas.... kirjoitti:

        Miten aloittajan koirulin korvaleikkaus onnistui?
        Olisi mukava kuulla kuinka koiranne voi nyt ja kuinka nopeaa oli toipuminen operaatiosta.
        Meilläkin todettu ahtautunut korvakäytävä, jossain vaiheessa saattaa tulla leikkaus eteen. :(

        Moikka,

        Meillä oli tuo korvaleikkaus tosiaan vuosi sitten ja ekapuoli vuotta menikin hyvin. Tulehdukset kuitenkin jatkuivat ja nyt on päätetty että tehdään koko korvakäytävänpoisto leikkauksella tuohon toiseen korvaan, joka on edelleen ahdas.:(


      • joskus niinkin
        Jeeeeena kirjoitti:

        Moikka,

        Meillä oli tuo korvaleikkaus tosiaan vuosi sitten ja ekapuoli vuotta menikin hyvin. Tulehdukset kuitenkin jatkuivat ja nyt on päätetty että tehdään koko korvakäytävänpoisto leikkauksella tuohon toiseen korvaan, joka on edelleen ahdas.:(

        Todella ikävä kuulla.
        Itse en missään tapauksessa lähtisi leikkauttamaan koiralta korvakäytäviä, sillä paraneminen on hidasta ja tuskallista koiralle. Parantumisesta ei kuitenkaan ole takeita. Ja vaikka miten tuntuu, että haluaa tehdä kaikkensa oman rakkaan koiransa eteen, niin kaikki hoitaminen ei kuitenkaan ole vaivan/rahan arvoista. Yleensä kun koira on sairas, siinä ei rahaa mietitä, mutta mielestäni on ihan oikein ajatella itsekkäästi jos tilanne on todellakin noin paha. Ja itsekkäällä ajattelulla en tarkoita pelkästään rahaa, vaan myös omaa huolta ja harmia sairaan koiran kanssa elämisestä. Koiran tuskaisesta olosta puhumattakaan.
        Kukaan ei tule sinua syyttämään jos päätät laittaa koirakaverisi nukkumaan ikiunta. Kaikista vähiten koirasi, joka ei varsin yksinkertaisena olentona ymmärrä muuta kuin sen, että korvat ovat kipeät.
        Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.
        Tsemppiä ja paranemisia koirallesi!


    • stop vehnätuotteille

      Saattaisiko olla kyseessä ?

    • avun saanut

      Hei. Minulla on myöskin cockeri. Ja korvaan helposti tulee hiivaa. .Mutta ongelmaan on olemassa aivan muutakin apua kuin leikkaus.Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä 044-5844152

      • stop vehnätuotteille

        Minun cokerilleni hiivatulehdukseen auttoi lääkitys sekä muuhun korvien oireiluun vehnätuotteiden lopullinen poisto koiran ruokalistalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe