NEUVOKAA,, MOPOKORTTI SUORITUS!!

[kauukkkk)

oon syntyn tammikuus ja suoritan kortin sit 2010 ja korttiha maksaa kivasti:Dnii kysymys et mistä mun kanttii lukee siihe kokeesee et saan läpi ja kaikkii hyvii vinkkei mulle. JA SIT ET VOIKO SEN KORTI SUORITTAA JO TAMMIKUUSSA ET PÄÄSEE AJELEE LIIKENTEESEE ???vai onko siihe jotkut tietyt kuukaudet millo sen voi suorittaa??! olen kokematon joten NEUVOKAA ihan oikeesti mua!ja mitä kaikkee mun pitää tehä et sen korti saa?

7

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivustoja

http://www.moponetti.com/ tuolta löytyy kattavat harjoitukset kuvallisista ja kirjallisista. Myös Aken sivulla on kolme kuvallista kysymystä aina aiheesta eli yhteensä 9 kysymystä koskien väistämisiä esim. käännyttäessä vasemmalle. Kuten "pitääkö minun väistää yhtä(tai usempaa) tienkäyttäjää ja sitten tässä näkyy yleensä kysymyksessä, jotta käännyttäessä oikealle,vasemmalle,ajaessa eteenpäin jne. Eli väistämissäännöt ehdottomast tiedettävä, unohtamatta tietenkin liikennemerkkejä. Pari viimeistä kysymystä kirjallisissa koskee liikennemerkkejä, eli kysytään vain yksinkertaisesti, jotta "kieltääkö tämä merkki mopolla ajon" ja siinä tulee jokin merkki ihan randomilla. Todennäköisesti tuon uudistuksenmyötä et sitä talvella voi suorittaa, koska ajokouluopettajat eivät uskalla ottaa riskejä, jos satut kaatumaan yms. Keväälle saattaa mennä suoritus, eli lumien sulattua. Siis tässä nykyisessä kortissa ei ole mitään kuukausivaatimusta, eli voi nykyään suorittaa milloin vain, mutta uudistus saattaa tulla vasta keväällä, joten saatat hyvällä tuurilla päästä talvella ajamaan, jota en suosittele, etenkin jos ei löydy ajokokemusta yhtään. Kortin saamiseksi tarvitset lääkärintodistuksen(koululta ilmaiseksi, yksityiseltä voi jopa maksaa 60€), poliisilta lupalaput(nämä saat ilmaiseksi, mutta palauttaessasi joudut maksamaan 40€) lisäksi tarvitset kaksi passikuvaa, toinen poliiseilla ja toinen mopokorttiin. Muista palauttaa laput täytettyäsi(poliisiasemalta saadut laput) muista palauttaa näiden mukana kuvat ja lääkärintodistus. Sieltä menee jonkin, jotta lupasi varmistetaan ja sitten voi tilata ajan kokeeseen. Kokeen suoritettuasi saat väliaikaisen lapun, joka pitää olla mukana mopolla ajaessa. Tarvitset myös kelakortin tai jonkun muun kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Kortin saat yleensä parin viikon kuluessa. Jos on lisäkysymyksiä, niin kerro toki.

• [kaaaukk)

kiitos kun jaksoit neuvoa ja kirjottaa:)! eli siis saatan ehkä tai siis pystyn ehkä suorittamaa tämän talvella??ja on mulla ajokkokemusta;)ja kaverini on syntynyt jossai 12.11-95 nii voiko se suorittaa sen siinä kuussa sen korti vai joutuuko se oottamaan ensvuoteee:(?
        mutta KIITOS noista jutuista ja tiedoista!

• Kirjoittaja
        [kaaaukk) kirjoitti:

kiitos kun jaksoit neuvoa ja kirjottaa:)! eli siis saatan ehkä tai siis pystyn ehkä suorittamaa tämän talvella??ja on mulla ajokkokemusta;)ja kaverini on syntynyt jossai 12.11-95 nii voiko se suorittaa sen siinä kuussa sen korti vai joutuuko se oottamaan ensvuoteee:(?
        mutta KIITOS noista jutuista ja tiedoista!

Aivan, se riippuu paljon tuosta uudistuksen tuloajasta. Kaverisi joutuu valitettavasti odottamaan kevääseen asti, kunnes lumet ovat sulaneet. Mutta toki jos lunta ei jostain syystä ole Marraskuussa, niin silloin toki voi suorittaa. Unohdinkin viellä mainita, jotta puolivuotta aiemmin voit hoitaa kaikki, paitsi mennä itse kokeeseen. Eli jos haluat kaiken jo valmiiksi, niin kannattaa niitä lappuja jo käydä hakemaan, sitten vaikka nyt syksyllä menet terveydenhoitajalta kyselemään, jotta milloin lääkäri käy koulullasi. Kun hän sanoo päivän, niin kerro, että tarvitset mopokorttiin lääkärintodistusta. Terveydenhoitaja tarkistaa jo etukäteen kuulon,näon,kenttänäön yms. riippuu paljolti paikkakunnasta ja itse lääkäristä. Eli hän käskee esimerkiksi kenttänäön tarkistamisvaiheessa sinua katsomaan suoraan eteenpäin ja kysyy, jotta näetkö kynän(yleensä kynällä testaa) jota hän siis pitää esimerkiksi eripuolella näkökenttää, mutta ei missään vaiheessa sinun edessäsi, koska sinun pitää nähdä kynä katsomatta siihen. Tämä myös auttaa liikenteessä näkemään sivulta tai jostakin muualta tulevan ajoneuvon edes katsomatta sinne päin. Niin ja viellä sellaista, jotta aken asemilta voi käydä kyselemässä noita harjoitteluaikoja niille tietokoneille(jossa siis virallinen koe tehdään) tätä vaihtoehtoa suosittelen hyödyntämään.

• [kauukkk)
        Kirjoittaja kirjoitti:

Aivan, se riippuu paljon tuosta uudistuksen tuloajasta. Kaverisi joutuu valitettavasti odottamaan kevääseen asti, kunnes lumet ovat sulaneet. Mutta toki jos lunta ei jostain syystä ole Marraskuussa, niin silloin toki voi suorittaa. Unohdinkin viellä mainita, jotta puolivuotta aiemmin voit hoitaa kaikki, paitsi mennä itse kokeeseen. Eli jos haluat kaiken jo valmiiksi, niin kannattaa niitä lappuja jo käydä hakemaan, sitten vaikka nyt syksyllä menet terveydenhoitajalta kyselemään, jotta milloin lääkäri käy koulullasi. Kun hän sanoo päivän, niin kerro, että tarvitset mopokorttiin lääkärintodistusta. Terveydenhoitaja tarkistaa jo etukäteen kuulon,näon,kenttänäön yms. riippuu paljolti paikkakunnasta ja itse lääkäristä. Eli hän käskee esimerkiksi kenttänäön tarkistamisvaiheessa sinua katsomaan suoraan eteenpäin ja kysyy, jotta näetkö kynän(yleensä kynällä testaa) jota hän siis pitää esimerkiksi eripuolella näkökenttää, mutta ei missään vaiheessa sinun edessäsi, koska sinun pitää nähdä kynä katsomatta siihen. Tämä myös auttaa liikenteessä näkemään sivulta tai jostakin muualta tulevan ajoneuvon edes katsomatta sinne päin. Niin ja viellä sellaista, jotta aken asemilta voi käydä kyselemässä noita harjoitteluaikoja niille tietokoneille(jossa siis virallinen koe tehdään) tätä vaihtoehtoa suosittelen hyödyntämään.

eli siis voin periaattes nyt jo ruveta niiku hommii ja opiskelee ?:)

• Näin juuri
        [kauukkk) kirjoitti:

eli siis voin periaattes nyt jo ruveta niiku hommii ja opiskelee ?:)

Aivan, kaikki muut voi tehdä, paitsi mennä itse kokeeseen.

• kannata

lukee paljoo. Ne asiat on iha helppoja mopo kortissa. Kannattaa vaa käyttää maalais järkee nii pääsee läpi. Siinä ei oikeestaan kysytä muutaku kuinka kovaa mopolla saa ajaa ja semmosta mut jos teet myös traktori kortin nii sit kantsis ostaa joku kirja mist lukee nimittäin ne on aika vaikeita verrattuna mopokortin testeihin.
      Jos sitä uudistusta ei tuu ennen sitä ku täytät sun pitää mennä kirjallisiin ja jos pääset läpi nii saat väliaikasen kortin ja oot valmis ajamaan.

• [kauuuukk)

juu mustaki se tuntuu helpolta et en sit tiiä onko:Deli voin siis tammikuus hommata kortin?ja toivon et kerkeisin enne sitä uudistusta kun meil ei oo varaakaa maksaa nii paljoo oikeii jostai kortist:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe