Suunnitelmissa olisi ostaa max. 100tkm. ajettu k100rs bmw 16venttiilisellä koneella saksasta . En ole aiemmin omistanut bmw:tä mutta kyseinen malli kiinnostaisi. Tarkoituksena olisi tuoda pyörä ajamalla suomeen.
Kyseistä mallia en tullin taulukoista löytänyt kuin yhden kappaleen vuodelta 2004 ja silloin vero oli n.900€. Olettaisin ettei se nykyään ole kuin max.500€. Pyörät saksassa maksavat n.2000€ eli hinta ei hakukuluineen ja veroineen päätä huimaa.
Mihin kyseisessä mallissa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota? Kardaanin boorit ovat ilmeisesti yksi heikko kohta?
BMW K100RS saksasta
3
1396
Vastaukset
- K100RS
Ehkä kuitenkin harkitset toisenkin kerran 16v ostamista. Ilkeä tehokuoppa välillä 3500 - 6000 rpm ja lisäksi venttiilihuolto on huomattavasti kalliimpi. Tämä oli vain lyhyen aikaa tuotannossa ja korvattiin mallilla 1100. K100RS 8v on hieman alempitehoinen mutta käytössä jouhevampi. Das Motorradin testissä vuonna 1990 (?) vanha päihitti matkailukäytössä uudemman.
Tämä välimalli ei koskaan noussut suosioon Saksassa ja siksi sen hintakin on huokeampi kuin ensimmäisen mallisarjan pyörien.
Ei ole ihme jos tullin taulukoissa ei ole näitä kun vanhemmat ovat parempia käyttöpyöriä !
Olen ajellut molemmilla mutta 8v enemmän. Runsaat 200tkm ja itse huoltaen - korjattavaa on harvoin ;-) Kardaanin vaihtoväli on runsaat 100tkm joten sitä ei voi pitää heikkona kohtana, ehee..- kuin
K100RS. Luottomekaanikkoni, joka löysi mystisen vian Italianpyörästäni, kertoi myös nimenomaisista 16v Bemarien heikkouksista. Hän tiesi poliisikäytössä olleista pyöristä paljon.
Vanhemmat 8v K100-mallit ovat paremmassa maineessa. Täydellinen sekään ei ole.
Omassani polttoaineen paineensäädin meni vaihtoon, oli pari sähkövikaa jotka aiempi omistaja olisi voinut hyvällä huollolla estää.
Neloskoneen tärinä kahvoissa ei ole kovin mukavaa, tarkoitus olisi selvittää, voiko siihen vaikuttaa säädättämällä p-aineruiskulaitteisto.
- R 1100 RT
Toin Saksasta v.2005 K 100 RS:n. Pyörällä oli ajettu tuolloin mittarin mukaan reilut 100.000 km. Edelleenkin se oli pomminvarma peli. Kolmena kesänä tuli ajettua parikymmentätuhatta lisää mittariin, ja ainoat korjaustoimenpiteet koko aikana olivat etuhaarukan stefat ja akku. Uudemmasta 16 V koneesta en osaa sanoa mitään, koska pyöräni oli vanhempaa mallia, eikä siinä mm. ollut ABS-jarruja, jotka sivumennen sanoen ovatkin Suomen olosuhteissa turhat ja vika-alttiit. Tuon asian olen huomannut nykyisen pyöräni R 1100 RT:n yhteydessä. Veroa maahantuotaessa pyörästäni maksoin n. 500 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315117- 343496
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833214- 112337
- 281937
- 121858
- 1611803
- 1051320
- 141149
- 1371127