Meillä oli joskus marsuja, ja niiltä on jäänyt kaksi posliinista ruokakippoa. Käykö sellaiset ruokakipoksi ja vesikipoksi akaattikotilolle? Jos ei, miksi? :o
Vai onko jotain parempia ideoita, mitkä on hyviä, mitä ei kannata ottaa?
Ruoka ja vesikippokysymys!
4
511
Vastaukset
- dsdsdsdsds
Joo käy ne, vaikka tietysti pieni riski on että aksu tippuu sellaisen päälle katosta ja loukkaa kuorensa...
- Keggis
Käyhän ne, tuo kuoren loukkaamisriski on aika pieni, itsekin olen aina pitänyt posliinisia/savisia ruokakippoja eikä ole tähän päivään asti osunut semmoista onnettomuutta. Aikuinen kotilo, jolla kuori on hyvässä kunnossa, kestää yleensä tärskyn jos toisenkin, jollei pudotus ole kovin korkea. Meillä tosin dunassa pudotus on vain n. 15 cm..
- laittaisi...
Hei!
Itse en laittaisi posliinisia/savisia ruokakippoja missään nimessä. Myös pohjamateriaalina ei tulisi käyttää kiviä, yms. kovaa materiaalia. Itse olen käyttänyt eläinkaupasta ostettavia muovisia pieneläimille tarkoitettuja ruokakippoja ruoka-astioina, myös vesiastia on muovinen. Kyseisiin astioihin kotilo ei halkaise kuortaan ja niitä voi ostaa eläinkaupasta parilla eurolla. Miksi edes ottaa riskiä, että kotilo voisi loukkaantua? Parempi välttää riskit oikeanlaisilla varusteilla.
- Minäähh
Virikkeiksi sopivat mm. luonnosta haetut kivet (pese ne ensn huolellisesti!), muovikasvit, eläinliikkeistä löytyvät juurakot jne. Myös vehnänoaraita tai raeruohoa voi laittaa kasvamaan terraan, siinä on mukavaa möyhimistä ja syömistä aksuille. Kivet voivat olla toisaalta myös vaaratekijä ja ne sopivat paremmin matalahkoihin terraarioihin, kotilon tippumisvaaran vuoksi. Kuitenkin on taas hyvä muistaa, etteivät kotilot voi luonnossakaan välttyä kivien olemassaololta eikä kotiloiden tippuminen katosta/seiniltä ole kovin yleistä. Vanhemmiten kotilo saattaa tosin tipahdella useammin. (Tamanak's kotilosivuilta)
Eli tippumisen vaaraa ei hirveäsi ole.
Itse laitan 2 muovista lautasta terraan. Toisen täytän hieman vedellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849