Meillä oli joskus marsuja, ja niiltä on jäänyt kaksi posliinista ruokakippoa. Käykö sellaiset ruokakipoksi ja vesikipoksi akaattikotilolle? Jos ei, miksi? :o
Vai onko jotain parempia ideoita, mitkä on hyviä, mitä ei kannata ottaa?
Ruoka ja vesikippokysymys!
4
569
Vastaukset
- dsdsdsdsds
Joo käy ne, vaikka tietysti pieni riski on että aksu tippuu sellaisen päälle katosta ja loukkaa kuorensa...
- Keggis
Käyhän ne, tuo kuoren loukkaamisriski on aika pieni, itsekin olen aina pitänyt posliinisia/savisia ruokakippoja eikä ole tähän päivään asti osunut semmoista onnettomuutta. Aikuinen kotilo, jolla kuori on hyvässä kunnossa, kestää yleensä tärskyn jos toisenkin, jollei pudotus ole kovin korkea. Meillä tosin dunassa pudotus on vain n. 15 cm..
- laittaisi...
Hei!
Itse en laittaisi posliinisia/savisia ruokakippoja missään nimessä. Myös pohjamateriaalina ei tulisi käyttää kiviä, yms. kovaa materiaalia. Itse olen käyttänyt eläinkaupasta ostettavia muovisia pieneläimille tarkoitettuja ruokakippoja ruoka-astioina, myös vesiastia on muovinen. Kyseisiin astioihin kotilo ei halkaise kuortaan ja niitä voi ostaa eläinkaupasta parilla eurolla. Miksi edes ottaa riskiä, että kotilo voisi loukkaantua? Parempi välttää riskit oikeanlaisilla varusteilla.
- Minäähh
Virikkeiksi sopivat mm. luonnosta haetut kivet (pese ne ensn huolellisesti!), muovikasvit, eläinliikkeistä löytyvät juurakot jne. Myös vehnänoaraita tai raeruohoa voi laittaa kasvamaan terraan, siinä on mukavaa möyhimistä ja syömistä aksuille. Kivet voivat olla toisaalta myös vaaratekijä ja ne sopivat paremmin matalahkoihin terraarioihin, kotilon tippumisvaaran vuoksi. Kuitenkin on taas hyvä muistaa, etteivät kotilot voi luonnossakaan välttyä kivien olemassaololta eikä kotiloiden tippuminen katosta/seiniltä ole kovin yleistä. Vanhemmiten kotilo saattaa tosin tipahdella useammin. (Tamanak's kotilosivuilta)
Eli tippumisen vaaraa ei hirveäsi ole.
Itse laitan 2 muovista lautasta terraan. Toisen täytän hieman vedellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333184Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441589Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19991Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32979- 59943
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22938Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36813Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173803- 48719