Ruoka ja vesikippokysymys!

Aksuilija

Meillä oli joskus marsuja, ja niiltä on jäänyt kaksi posliinista ruokakippoa. Käykö sellaiset ruokakipoksi ja vesikipoksi akaattikotilolle? Jos ei, miksi? :o

Vai onko jotain parempia ideoita, mitkä on hyviä, mitä ei kannata ottaa?

4

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsdsdsds

      Joo käy ne, vaikka tietysti pieni riski on että aksu tippuu sellaisen päälle katosta ja loukkaa kuorensa...

    • Keggis

      Käyhän ne, tuo kuoren loukkaamisriski on aika pieni, itsekin olen aina pitänyt posliinisia/savisia ruokakippoja eikä ole tähän päivään asti osunut semmoista onnettomuutta. Aikuinen kotilo, jolla kuori on hyvässä kunnossa, kestää yleensä tärskyn jos toisenkin, jollei pudotus ole kovin korkea. Meillä tosin dunassa pudotus on vain n. 15 cm..

      • laittaisi...

        Hei!

        Itse en laittaisi posliinisia/savisia ruokakippoja missään nimessä. Myös pohjamateriaalina ei tulisi käyttää kiviä, yms. kovaa materiaalia. Itse olen käyttänyt eläinkaupasta ostettavia muovisia pieneläimille tarkoitettuja ruokakippoja ruoka-astioina, myös vesiastia on muovinen. Kyseisiin astioihin kotilo ei halkaise kuortaan ja niitä voi ostaa eläinkaupasta parilla eurolla. Miksi edes ottaa riskiä, että kotilo voisi loukkaantua? Parempi välttää riskit oikeanlaisilla varusteilla.


    • Minäähh

      Virikkeiksi sopivat mm. luonnosta haetut kivet (pese ne ensn huolellisesti!), muovikasvit, eläinliikkeistä löytyvät juurakot jne. Myös vehnänoaraita tai raeruohoa voi laittaa kasvamaan terraan, siinä on mukavaa möyhimistä ja syömistä aksuille. Kivet voivat olla toisaalta myös vaaratekijä ja ne sopivat paremmin matalahkoihin terraarioihin, kotilon tippumisvaaran vuoksi. Kuitenkin on taas hyvä muistaa, etteivät kotilot voi luonnossakaan välttyä kivien olemassaololta eikä kotiloiden tippuminen katosta/seiniltä ole kovin yleistä. Vanhemmiten kotilo saattaa tosin tipahdella useammin. (Tamanak's kotilosivuilta)
      Eli tippumisen vaaraa ei hirveäsi ole.

      Itse laitan 2 muovista lautasta terraan. Toisen täytän hieman vedellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe