Onko normaalia että kissamme (molemmilla sama vaiva) elimistöt nykivät todella paljon nukkuessa...ennen mielestäni nyivät paljon vähemmän kuin nykyään?
Nykiminen saattaa olla yksittäisiä liikkeitä,tai jopa sarjoittunuttta,jolloin ensin nykiii tassussa useita kertoja,jonka jälkeen kasvoissa?
Kissan elimistö "nykii" nukkuessa
12
10471
Vastaukset
- Täysin normaalia
Kuule täysin normaalia kissan käytöstä unessa. Omalla kissalla tassut käy välillä semmoista tahtia että taitaa nähdä unta aitajuoksusta ja maratonista :)
- atlatl
Täysin normaalia.
Eläimet elävät unensa hyvin voimakkaasti ja se näkyy lihasten nykimisenä.
Meillä koirat aina olleet kovia uneksimaan ja jopa vinkuvat ja haukkuvat unissaan.
Siskon kissa nyki kanssa ja virnuili,siltä se ainakin näytti kun suupielet nyki vimmatusti. Näytti hauskalta ;)- aloittaja
Kiitos nopeista vasrauksista, meillä ollut piebnestä lähtien kissoja talossa. Ja tiedän että ajoittain saattaa nykiä,mutta näillä nykii nyt jatkuvasti aina nukkuessaan..
Toki voi olla nyt siinä syy,että olen enemmän tarkkaillut kissojeni nukkumista, koska olen itse stressaantunut, koska oma kehonikin on alkanut nykiä..jatkuvasti hereillä ollessa:S. Joten olin tulla hulluksi,että kissoillani jokin sairaus/tauti joka myös minulla ;)
Mutta helpotti kovasti kuulla että vaikuttaa normaalilta... - .....
aloittaja kirjoitti:
Kiitos nopeista vasrauksista, meillä ollut piebnestä lähtien kissoja talossa. Ja tiedän että ajoittain saattaa nykiä,mutta näillä nykii nyt jatkuvasti aina nukkuessaan..
Toki voi olla nyt siinä syy,että olen enemmän tarkkaillut kissojeni nukkumista, koska olen itse stressaantunut, koska oma kehonikin on alkanut nykiä..jatkuvasti hereillä ollessa:S. Joten olin tulla hulluksi,että kissoillani jokin sairaus/tauti joka myös minulla ;)
Mutta helpotti kovasti kuulla että vaikuttaa normaalilta...Oletko käynyt lääkärillä?
- jovitar09
kyllä onpi normaalia, kissa on syvässä unessa ja lihakset rentoutuu näin, myös koirat tekevät samaa. Tassut myös käyvät unessa. Kiva seurailla liikkeitä ;)
- onnellinen kissa
minulla on kaksi vuotias maatiaiskissa.tassut nykii ja suunpielet käy yöllä.koko kroppa nykii aika ajoin.hauska katsella.edelline kissa nyki myös.aivan normaalia.
- Heheh
Liikkuuhan sinunkin kroppasi nukkuessasi.
- tirsakisu
Meillä toinen nytkii, juoksee ja inisee unissaan:) Toinen nukkuu huomattavasti rauhallisemmin. Mutta nukkuuko kenenkään kissa silmät avoinna?! Tuo ensiksi mainittu meinaan on säikäyttänyt minut usein nukkumalla silmät auki ja aivan nurinpäin ja siihen kun vielä lisätään satunnainen nytkähtely, olen säikähtänyt että kissani on saanut jonkun kohtauksen. Kuitenkin jos sen herättää se on aivan normaali.
Ja toisinaan se nukkuu niin sikeästi, että saa ihan ravistella jos meinaa eläimen herättää.- tiinasd
Vanha ketju mutta vastaanpas kuitenkin.. Lähdin hakemaan tietoa ku oma kissa kans säikäytti tänään ihan huolella, silmät oli auki ja väärinpäin kääntyneet ja nyki ihan hervottomasti.. Kovasti sai herätellä ennenkuin heräsi mutta oli sitten ihan normaali, mutta melkein sai omistajalle aiheutettua sydänkohtauksen :D tässä kuussa täyttää 2v ja ollut mulla luovutusiästä asti ja nyt oli ensimmäinen kerta kun tälläistä näin :O mutta onneksi ilmeisesti onkin ihan normaalia :) pelottavan näköistä kylläkin...
- kissatalvi
tiinasd kirjoitti:
Vanha ketju mutta vastaanpas kuitenkin.. Lähdin hakemaan tietoa ku oma kissa kans säikäytti tänään ihan huolella, silmät oli auki ja väärinpäin kääntyneet ja nyki ihan hervottomasti.. Kovasti sai herätellä ennenkuin heräsi mutta oli sitten ihan normaali, mutta melkein sai omistajalle aiheutettua sydänkohtauksen :D tässä kuussa täyttää 2v ja ollut mulla luovutusiästä asti ja nyt oli ensimmäinen kerta kun tälläistä näin :O mutta onneksi ilmeisesti onkin ihan normaalia :) pelottavan näköistä kylläkin...
Sama täällä, kissukka nukkui silmät auki, silmät kääntyilivät ylöspäin. Sitten kun kissa heräsi, hän näytti aivan tokkuraiselta, silmien pupillit olivat pienet ja kissa toljotti yhteen suuntaan. Sen jälkeen nukahti uudelleen silmät normaalisti kiinni ja paremmassa asennossa.
- kissahanonkissa
kissan kuuluu liikkua. jos se ei liiku se on kuollut. kissa on hankala kotieläin. se miettii ihan liikaa asioita. sen kanssa on vaikea kommunikoida. kissaa ei kannata hankkia. kissa voi myös ajatella ihmisestä pahaa. sen hiekka maksaa paljon. se voi pilata myös illan tulemalla syliin kun luulee sinua emokseen. kissa aiheuttaa vaaratilanteita koska siihen voi kompastua pimeässä. kissa on kissa.
- Katti-Matikainen
Näkevät unta ja eläytyvär siihen uneensa. Eli ihan normaalia.
Oma kissani tekee nukkuessaan ihan samaa ja saattaa joskus äännähtää/äännelläkin samalla. Koirat on samanlaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663