14 V seurustelee 21 vuotiaan kanssa

minäkysyn

Onko okei että oon 14v tyttö ja täytän 15 kohtapuolin.
Poikaystäväni on 21 ja täyttää pian 22.
vanhempani eivät tiedä että seurustelen pojan kanssa koska hän itse kehottaa että ei kannattaisi kertoa.
vanhempani eivät ikinä hyväksyisi meiän suhdetta,ja en aio kertoa.
rakastan mun poikaystävää TODELLA TODELLA paljon,ja se kanssa mua.
Mitä oikeen tekisin,kurja tilanne ;(
Onko eroa liian paljon ?
ps. emme ole vielä harrastaneet seksiä,mutta suunnitelmissa on varmaan jonkin ajan kuluttua.
katsotaan. =)
Kiitos kaikille ketkä vastaavat ja te joilla on kokemusta,kertokaa ihmeessä !
:)

127

9062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diosoi

      Eihän se tietenkään halua että sä kerrot, se on laitonta, jätkäs ei välitä susta se on pedofiili. Tytöt monesti tykkää vanhemmista mutta alaikäsenä se on jo yli. Käske sen jättää sut rauhaan. Löydät kyllä jonkun paremman ja OMAN IKÄISEN.

    • ....

      Enpä usko että 21-vuotias oikeasti välittäisi 14-vuotiaasta. Vaikuttaapi enemmän hyväksikäytöltä.

      Edellistä vastaajaa kehotan opettelemaan pedofilian määritelmän, kun se ei vielä näytä olevan hallussa.

      • viestin aloittaja

        tuo ei oo totta =/ mun poikaystävä kyllä rakastaa mua ihan yhtäpaljon kuin mäkin sitä,se ei oo mikään pedofiili.
        Eikä me vielä olla mitään tehty,ja se sano ettei haluu painostaa mua kuitenkaa mihinkää :)
        ihan mukava ja reilu jätkä se on.


      • ***

        :D


      • Totuus julki
        viestin aloittaja kirjoitti:

        tuo ei oo totta =/ mun poikaystävä kyllä rakastaa mua ihan yhtäpaljon kuin mäkin sitä,se ei oo mikään pedofiili.
        Eikä me vielä olla mitään tehty,ja se sano ettei haluu painostaa mua kuitenkaa mihinkää :)
        ihan mukava ja reilu jätkä se on.

        Alaikäiseen sotkeentuminen on rikos. Eli, kun olet 18, eli täysi-ikäinen, poikaystäväsi voi harrastaa kanssasi seksiä. Muutoin se on rikos, koska olet alaikäinen. Sori nyt vaan, mutta tämä on totuus. Tämä kun selviäisi, olisi poikaystävälläsi huonot paikat.

        En tahdo olla ilkeä, mutta ei pidä olla myöskään sinisilmäinen, liian herkkä uskovainen. Olen toki kuullut pareista, joilla on ikäeroa. En oikein tiedä mitä sanoa tähän, kun totuus kuitenkin on tuossa ylempänä.

        En tahtoisi kenellekään käyvän huonosti. Tahdot varmasti että poikaystäväsi on sinulle rehellinen ja hän on tosissaan kanssasi. Eikä että kyseessä olisi mitään, mitä muut olisivat kommentoineet.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää, ettet lopulta joutuisi pettymään :/


      • ...
        Totuus julki kirjoitti:

        Alaikäiseen sotkeentuminen on rikos. Eli, kun olet 18, eli täysi-ikäinen, poikaystäväsi voi harrastaa kanssasi seksiä. Muutoin se on rikos, koska olet alaikäinen. Sori nyt vaan, mutta tämä on totuus. Tämä kun selviäisi, olisi poikaystävälläsi huonot paikat.

        En tahdo olla ilkeä, mutta ei pidä olla myöskään sinisilmäinen, liian herkkä uskovainen. Olen toki kuullut pareista, joilla on ikäeroa. En oikein tiedä mitä sanoa tähän, kun totuus kuitenkin on tuossa ylempänä.

        En tahtoisi kenellekään käyvän huonosti. Tahdot varmasti että poikaystäväsi on sinulle rehellinen ja hän on tosissaan kanssasi. Eikä että kyseessä olisi mitään, mitä muut olisivat kommentoineet.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää, ettet lopulta joutuisi pettymään :/

        "Alaikäiseen sotkeentuminen on rikos. Eli, kun olet 18, eli täysi-ikäinen, poikaystäväsi voi harrastaa kanssasi seksiä. Muutoin se on rikos, koska olet alaikäinen. Sori nyt vaan, mutta tämä on totuus. Tämä kun selviäisi, olisi poikaystävälläsi huonot paikat."

        Suojaikäraja seksissä on 16 vuotta, joten esimerkiksi 16-vuotias voi lain mukaan harrastaa seksiä 55-vuotiaan kanssa. Olettaen tietysti, että se on molemminpuolista kanssakäymistä.


      • vaihtumassa
        ... kirjoitti:

        "Alaikäiseen sotkeentuminen on rikos. Eli, kun olet 18, eli täysi-ikäinen, poikaystäväsi voi harrastaa kanssasi seksiä. Muutoin se on rikos, koska olet alaikäinen. Sori nyt vaan, mutta tämä on totuus. Tämä kun selviäisi, olisi poikaystävälläsi huonot paikat."

        Suojaikäraja seksissä on 16 vuotta, joten esimerkiksi 16-vuotias voi lain mukaan harrastaa seksiä 55-vuotiaan kanssa. Olettaen tietysti, että se on molemminpuolista kanssakäymistä.

        kuulin juttuu et sitä rajaa ollaa nostamas toho 18vuotee..? tietääks joku tarkemmin?

        ja aloittaja, onko jätkä esitelly sua frendiellee, kaua ootte seurustelly ja kerro vähä suhteesta(: mite tutustuitte jne


      • jaa
        viestin aloittaja kirjoitti:

        tuo ei oo totta =/ mun poikaystävä kyllä rakastaa mua ihan yhtäpaljon kuin mäkin sitä,se ei oo mikään pedofiili.
        Eikä me vielä olla mitään tehty,ja se sano ettei haluu painostaa mua kuitenkaa mihinkää :)
        ihan mukava ja reilu jätkä se on.

        jaa


      • Itkukiti
        viestin aloittaja kirjoitti:

        tuo ei oo totta =/ mun poikaystävä kyllä rakastaa mua ihan yhtäpaljon kuin mäkin sitä,se ei oo mikään pedofiili.
        Eikä me vielä olla mitään tehty,ja se sano ettei haluu painostaa mua kuitenkaa mihinkää :)
        ihan mukava ja reilu jätkä se on.

        Okei kuullostan tosi tyhmältä varmaan nyt mut en ymmärrä näitä tyyppejä IKÄ ON HEMMETTI VAAN NUMERO


    • teet, me neuvotaan.

      Tottakai "poika" eli ikämies kehottaa olla kertomatta laittomuuksia.

      • aloittaja

        En oo varma että onko tuo laitonta.
        Mut en tiiä mitä sanoisin vanhemmille jos edes sanon.. =/
        eihän se oo laitonta ?


      • jos on

        rakastunut alaikäiseen tyttöön (alle 16v). Jos hän tosiaan on 21-vuotias.


      • ...
        aloittaja kirjoitti:

        En oo varma että onko tuo laitonta.
        Mut en tiiä mitä sanoisin vanhemmille jos edes sanon.. =/
        eihän se oo laitonta ?

        Seurustelu itsessään ei ole laitonta, koska sellaista termiä kuin seurustelu ei lakimme edes tunne.


      • Näin on asian laita
        aloittaja kirjoitti:

        En oo varma että onko tuo laitonta.
        Mut en tiiä mitä sanoisin vanhemmille jos edes sanon.. =/
        eihän se oo laitonta ?

        Seurustelulle ei ole olemassa minkäänlaista ikärajaa. Eli saat aloittaa seurustelun vaikka 5-vuotiaana, niin et riko lakia.


      • fiksu..
        jos on kirjoitti:

        rakastunut alaikäiseen tyttöön (alle 16v). Jos hän tosiaan on 21-vuotias.

        sanoit että alaikäiseen alle 16v no onko se sitte täys ikäne ku on 16


    • kun olette

      harrastaneet seksiä poikaystäväsi on rikollinen ja voi saada kahden vuoden vankeustuomion.

    • Tyttö 1991

      Tuo ikäero ainaki tuntuu omaan korvaani aika suurelta. Itse olen melkein kahdeksantoista ja vieläkin pohdin että onko 22-vuotias liian vanha vakavampaan kanssani.

      • Ei minusta :)

        Ystäväni seurustelee 5vuotta vanhemman kanssa, minulla ja poikaystävälläni on kolmen vuoden ikäero. Laskin että sinulla olisi neljä vuotta, se ei ole paha. Ei vielä kuusikaan vuotta ole paha ikäero :)

        Voit olla ihan rauhassa, olen varma! :)


      • ..kun..
        Ei minusta :) kirjoitti:

        Ystäväni seurustelee 5vuotta vanhemman kanssa, minulla ja poikaystävälläni on kolmen vuoden ikäero. Laskin että sinulla olisi neljä vuotta, se ei ole paha. Ei vielä kuusikaan vuotta ole paha ikäero :)

        Voit olla ihan rauhassa, olen varma! :)

        ..ikä koetaan niin merkitykselliseksi tuossa iässä.. äitini ja hänen miesystävänsä ikäero on 12 vuotta.. eikä se vaikuta ollenkaan oudolta, kun äitini on kuitenkin yli neljäkymmentä.


      • onhan se
        ..kun.. kirjoitti:

        ..ikä koetaan niin merkitykselliseksi tuossa iässä.. äitini ja hänen miesystävänsä ikäero on 12 vuotta.. eikä se vaikuta ollenkaan oudolta, kun äitini on kuitenkin yli neljäkymmentä.

        tos iäs aika paha, esim 12 vuotias ja 16 vuotias liikkuu iha eri aaltopituuksilla YLEENSÄ, poikkeuksia on.
        ja tossakin ikää vain 4 vuotta. vanhempana ei suuret ikäerot haittaa mitään.


      • Emmätiiäkai
        Ei minusta :) kirjoitti:

        Ystäväni seurustelee 5vuotta vanhemman kanssa, minulla ja poikaystävälläni on kolmen vuoden ikäero. Laskin että sinulla olisi neljä vuotta, se ei ole paha. Ei vielä kuusikaan vuotta ole paha ikäero :)

        Voit olla ihan rauhassa, olen varma! :)

        Oks 11v sit paljo


    • FrozenCorpse

      "Poikaystäväsi " on PEDOFIILI, lapsiinsekaantuja! Hän tuskin sinua rakastaa, jossei omanikäistään aikuista naista kerta saa tai varmaan edes halua. Tuo on sairasta ja vanhempiesi todellakin sinuakin jo suojellakseen pitäisi tietää!

      • ........

        Määritelmän mukaan pedofiili on kiinnostunut seksuaalisesti kehittymättömistä lapsista, mitä vajaa 15-vuotias tyttö ei suinkaan yleensä ole.


      • FrozenCorpse
        ........ kirjoitti:

        Määritelmän mukaan pedofiili on kiinnostunut seksuaalisesti kehittymättömistä lapsista, mitä vajaa 15-vuotias tyttö ei suinkaan yleensä ole.

        Pedofiili on myös lapsiin sekaantuja, joten 14v on vielä lapsi eikä kaikki todellakaan ole tuossa iässä mitenkään fyysisesti kehittyneitä, henkisestä puolesta puhumatta ollenkaan.


      • ...
        FrozenCorpse kirjoitti:

        Pedofiili on myös lapsiin sekaantuja, joten 14v on vielä lapsi eikä kaikki todellakaan ole tuossa iässä mitenkään fyysisesti kehittyneitä, henkisestä puolesta puhumatta ollenkaan.

        Vajaa 15-vuotias on teini-ikäinen, ei yleensä enää sukupuolisesti kehittymätön lapsi.


      • Näin juuri
        ... kirjoitti:

        Vajaa 15-vuotias on teini-ikäinen, ei yleensä enää sukupuolisesti kehittymätön lapsi.

        Teinifiili. oli sille joku oikeakin sana,mutta teinifiili on kuvaava. ei tykkää pikkulapsista vaan teineistä.


    • minäkerron

      Mäki oon kohta 14 ja ihan kohta 15. Mulla on melke sama juttu muttei seurustelu kiinnosta, jätkä täytti tänä vuonna 20. Eli ei seurustella mut seksiä harrastetaan, sairasta hommaa. Ei se mua rakasta eikä mitään lähellekkää, pelkkä pillu mä sille oon (niin tyhmältä ku se kuulostaaki).
      Äiti tietää et tapaan häntä, mut luulee et se jää pelkkää pussailuun. Enkä aiokkaa kertoo sille koska laitontahan se on. Mun mielipide on et meillä on liikaa ikäeroo ja niinhän se on.
      Mut mitäpä täs asioita muuttelee, antaa olla. Paitsi jätkä on linnas ku mutsi saa tietää.
      Nii joo, on mulla samanlaine suhde toiseeki miehee. Se on 23..
      Vittu mä oon tyhmä.

      • NYT VAAN

        MINÄ RAKASTAN MUN POIKAYSTÄVÄÄ :S
        en oo sille pelkkä pillu. :(
        Sen takii yritänki keksii mitä tekisin :/ huooh


      • hakea
        NYT VAAN kirjoitti:

        MINÄ RAKASTAN MUN POIKAYSTÄVÄÄ :S
        en oo sille pelkkä pillu. :(
        Sen takii yritänki keksii mitä tekisin :/ huooh

        presidentiltä erillislupaa avioliittoon. onnea vaan.


      • odottaaa
        hakea kirjoitti:

        presidentiltä erillislupaa avioliittoon. onnea vaan.

        Sun pitää vaan oottaa että oot 18v. Jos haluut pitää miehen, älä missään nimessä kerro kenellekkään, sillä sun vanhemmat varmaan piilottais sut jonnekkin venäjälle, jotta se mies ei vain sais sua. Ite uskon että toi mies haluu vaan pillua, mutta jos on kumminkin nyt toisin, niin älä kerro kenellekkään.


      • minäkerron
        NYT VAAN kirjoitti:

        MINÄ RAKASTAN MUN POIKAYSTÄVÄÄ :S
        en oo sille pelkkä pillu. :(
        Sen takii yritänki keksii mitä tekisin :/ huooh

        Mähän sanoin et _mä_ oon sille jätkälle pelkkä pillu, et sä sun jätkälle.

        Sä taisit kysyy (en oo varma) et onko muilla kokemusta ja mä kerroin vaan mun tilanteen. Sori


      • minäkerron
        odottaaa kirjoitti:

        Sun pitää vaan oottaa että oot 18v. Jos haluut pitää miehen, älä missään nimessä kerro kenellekkään, sillä sun vanhemmat varmaan piilottais sut jonnekkin venäjälle, jotta se mies ei vain sais sua. Ite uskon että toi mies haluu vaan pillua, mutta jos on kumminkin nyt toisin, niin älä kerro kenellekkään.

        Sulle joka sanoit et pitää ottaa et on 18v:

        Kirjottajan pitää olla vaan 16 ettei oo enää sakkolihaa, sen jälkeen saa panna ketä huvittaa, eli sitä odotelles..


      • joijijiojij
        minäkerron kirjoitti:

        Mähän sanoin et _mä_ oon sille jätkälle pelkkä pillu, et sä sun jätkälle.

        Sä taisit kysyy (en oo varma) et onko muilla kokemusta ja mä kerroin vaan mun tilanteen. Sori

        kannataskohan miettii vähän... yks juttu on varma että kun päädytte sänkyyn niin se jätkä lemppaa sut heti sen jälkeen ja toinen mikä on varma niin se jätkä käy saleen muissa naisissa sä tuskin oot sitä vahtimassa joka vloppu tuol baarissa yms.. Onhan näitä nähty, samanlaisia tilanteita ja koskaan ne ei oo kestäny.. Mut ei oo tervettä että 22v kattelee ees 14v "lapsia"


      • assthunder
        odottaaa kirjoitti:

        Sun pitää vaan oottaa että oot 18v. Jos haluut pitää miehen, älä missään nimessä kerro kenellekkään, sillä sun vanhemmat varmaan piilottais sut jonnekkin venäjälle, jotta se mies ei vain sais sua. Ite uskon että toi mies haluu vaan pillua, mutta jos on kumminkin nyt toisin, niin älä kerro kenellekkään.

        kattele seksi asioita 4 vuoden päästä uudestaan,kun tissit ovat kasvaneet ja pillus on isompi.ei 14 vuotiaan pillua voi nussia vielä läheskään,kun se on niin helvetin pieni ja karvaton.


      • assthunder
        minäkerron kirjoitti:

        Mähän sanoin et _mä_ oon sille jätkälle pelkkä pillu, et sä sun jätkälle.

        Sä taisit kysyy (en oo varma) et onko muilla kokemusta ja mä kerroin vaan mun tilanteen. Sori

        no jee


      • elton john 778
        assthunder kirjoitti:

        no jee

        mitenköhän on sen 21 vuotiaan homon mies puoli asia jos kattelee 14 vuotiaita.kattokaas voihan se katella poikiakin.monella pojalla on pitkät hiukset


      • karvaakarvaa
        assthunder kirjoitti:

        kattele seksi asioita 4 vuoden päästä uudestaan,kun tissit ovat kasvaneet ja pillus on isompi.ei 14 vuotiaan pillua voi nussia vielä läheskään,kun se on niin helvetin pieni ja karvaton.

        Karvaton? :D on minullakin karvaton ja olen 21v. 10-vuotiaana mulla vielä karvat oli kun en osannut ajaa niitä pois.


      • oliko huono?
        minäkerron kirjoitti:

        Sulle joka sanoit et pitää ottaa et on 18v:

        Kirjottajan pitää olla vaan 16 ettei oo enää sakkolihaa, sen jälkeen saa panna ketä huvittaa, eli sitä odotelles..

        nyky aikana aika moni 14v harrastaa seksiä ja se on fakta mihin pitää tottua en yleistä että kaikki mutta aika moni ja kuka väittää että 20 v ei voi rakastaa 14 v tyttöä kyllähä jokkut rakastaa koiriansakki onko se si vääri?


    • ,.,.,.

      Taas joku lapsi luottaa sokeesti johonki hyväkskäyttäjään ja luulee sen oikeesti rakastavan.. Hei haloo, monet sun ikäset just ja just tietää mitä tarkottaa sana seurustelu..

      • mä oon 16

        ja poikaystävä reilusti vanhempi sen ikää en paljasta mut se rakastaa mua. Ei kinuu pilluu.


    • ...

      Trolli. Tai sit se on joku helvetin pervo pedari, joka haluu vaa koskematonta pilluu.
      Kuka täysjärkinen 21, kohta 22vuotta täyttävä MIES seurustelisi 14-vuotiaan LAPSEN kanssa?

      • vaan sairas

        Jos rakastaa tuollaista ihmistä, pitäisi ajatella hänen parastaan. Ja hänelle parhainta on päästä hoitoon ennenkuin rakastuu vielä nuorimpiikin.


      • fgee

        No mitäs jos ei oo yli parikymppisenä vaik mitää kokemuksia, hyvä jos tytölle puhunu. Nykyää kaikki alottaa niin nuorina, ja jos haluais tytön joka on samlla tasolla mitä tulee suhteisiin ja kokemukseen, niin eipä jää vaihtoehtoja kun katsella nuorempia. Lakia pitää tietysti noudattaa.

        Täysjärkisyyttä on pelkkien numeroiden perusteella turha pohtia, korostuksesta päätellen oletat et kyseessä on joku miehinen mies. Voihan se 22v voi olla melkoinen ''teinipoika ja näyttääkin vielä siltä, onhan näitä.


      • erkkiperkkierw

        mikset saman tien pyöristänyt sitä 14-->15? Ja tyttöhän on hiukan yli vuoden päästä 16v, eli saa seurustella ja harrastaa seksiä vaikka 70v papparaisen kanssa. Eli 16v ja 70v on ok mutta 15v ja 21v ei?


    • ShelleyX

      Olen itse 22 vuotias tyttö (nainen) enkä itse pystyisi seurustelemaan 14 vuotiaan pojan kanssa. Ja siihen loppuunkuluneeseen "tytöt kehittyvät nopeammin kuin pojat" - juttuun on aivan turha vedota, sillä niin henkinen kuin fyysinenkin kehitys on täysin persoonakohtaista eikä liity millään tavalla sukupuoleen.

      Sanotaanko, että jos olisitte molemmat vaikka viisi vuotta vanhempia, niin siinä tapauksessa teidän ikäeronne ei mielestäni tuntuisi yhtä suurelta kuin miltä se tuntuu nyt, sillä mitä luultavammin olisitte molemmat tuolloin samassa elämäntilanteessa.
      Ne omat miespuoliset tuttuni, jotka ovat kanssani samanikäisiä näkevät sinun ikäisesi tytön vasta murrosikään astuneena lapsena ja sen takia epäilen, ettäö tällä sinun tuntemallasi miehellä on sinun suhteesi jonkinlaisia taka-ajatuksia.

      Tätä on ilkeä myöntää, mutten henkilökohtaisesti usko hänen hakevan sinusta mitään sen vakavampaa.

      • ?????????

        Itse olen pohtinut sitä että millain kerron kavereille että seukkaan 94 kaa itte oon 91 poika.


      • oo mitää,,,,,,,,,
        ????????? kirjoitti:

        Itse olen pohtinut sitä että millain kerron kavereille että seukkaan 94 kaa itte oon 91 poika.

        94 ja 91 ei paljookaa eroa


      • pohdie42e42e4
        ????????? kirjoitti:

        Itse olen pohtinut sitä että millain kerron kavereille että seukkaan 94 kaa itte oon 91 poika.

        ei paljon eroa? tyttösi on sakkolihaa


    • linnaan tommonen

      sakkoliha tuntuu jätkää kiinnostavan.
      Tästä tulee KYTTÄ JUTTU.

      • millais tuo menee

        millais tuo sakko liha juttu menee eli kui monta vuotta saa ol ikä eroo


      • lakimies35557
        millais tuo menee kirjoitti:

        millais tuo sakko liha juttu menee eli kui monta vuotta saa ol ikä eroo

        ikä__erolla ei väliä, kunhan molemmat on yli 16v.
        siis sakkoja ei tule seurustelusta vaan vasta jos alkaa puuhailemaan seksuaalisesti.


      • ....
        lakimies35557 kirjoitti:

        ikä__erolla ei väliä, kunhan molemmat on yli 16v.
        siis sakkoja ei tule seurustelusta vaan vasta jos alkaa puuhailemaan seksuaalisesti.

        Lisäksi kyseessä ei välttämättä ole rikos vaikka toinen osapuoli olisi yli 16 vuotta ja toinen alle, mikäli voidaan tulkita että osapuolien fyysisessä ja psyykkisessä kehityksessä ei ole huomattavaa eroa (ts. käytännössä ikäero pieni).


      • tuskin fffffffff
        .... kirjoitti:

        Lisäksi kyseessä ei välttämättä ole rikos vaikka toinen osapuoli olisi yli 16 vuotta ja toinen alle, mikäli voidaan tulkita että osapuolien fyysisessä ja psyykkisessä kehityksessä ei ole huomattavaa eroa (ts. käytännössä ikäero pieni).

        näin on. Ajattelehan vähän tyyppi.


      • Joo joo
        tuskin fffffffff kirjoitti:

        näin on. Ajattelehan vähän tyyppi.

        "Ajattelehan vähän tyyppi" :D


      • Zodium
        Joo joo kirjoitti:

        "Ajattelehan vähän tyyppi" :D

        No totta h*l*t*ssä on liian iso ikäero. Ei siitä pääse mihinkään.
        Ei ees auta sanoa "rakkaus ei katso ikää" ... eri asia on tietenkin jos kundi on jälkeenjäänyt :)

        Toiseksi, sukupuolisen kanssakäymisen suojaikäraja on tosiaan 16v, mutta
        yli 16v saa harrastaa alle 16v:n kanssa tuhmia juttuja jos tämä yli 16 vuotta oleva henkilö on henkisesti/fyysisesti samalla tasolla kuin vaikka 14v. Harvinaista mutta mahdollista.

        Oletetaan, että Helena on 15v ja hänen "ihQ poiccis" on 18v "Amis-Tero" joka on itsestään huolehtiva fruittari, omistaa huonon itsetunnon ja on vähän lapsellinen.
        Terolla alkoi murrosikä vähän myöhään joten hänen pituuskasvu on vielä kesken.. hän näyttää siis nuorelta. Vanhemmat yllättävät Helenan ja Teron puuhista ja haastavat pojan oikeuteen, oikeudessa Teroa ei tuomita hyväksikäytöstä, koska Helenan ja Teron katsotaan olevan samalla tasolla.

        Helena löytää uuden boyfriendin.. Mikon. Mikko on teron ikäinen fiksu jäbä. Mikko on kuitenkin 186cm pitkä ja painoakin on kun on salilla käyty.. Viikset kasvavat ja hiki haisee. Helena hommailee Mikonkin kanssa.. ja taas käy samalla tavalla. Oikeudessa Mikko kumminkin saa tuomion..

        Olipahan esimerkki :'D ehkä huono semmoinen, mutta ärsyttää vaan kun täällä tietämättömät ihmiset pätevät, että 16v on suojaikäraja, eivätkä edes tiedä itse mitä se tarkoittaa >.>


      • totta munassa
        Zodium kirjoitti:

        No totta h*l*t*ssä on liian iso ikäero. Ei siitä pääse mihinkään.
        Ei ees auta sanoa "rakkaus ei katso ikää" ... eri asia on tietenkin jos kundi on jälkeenjäänyt :)

        Toiseksi, sukupuolisen kanssakäymisen suojaikäraja on tosiaan 16v, mutta
        yli 16v saa harrastaa alle 16v:n kanssa tuhmia juttuja jos tämä yli 16 vuotta oleva henkilö on henkisesti/fyysisesti samalla tasolla kuin vaikka 14v. Harvinaista mutta mahdollista.

        Oletetaan, että Helena on 15v ja hänen "ihQ poiccis" on 18v "Amis-Tero" joka on itsestään huolehtiva fruittari, omistaa huonon itsetunnon ja on vähän lapsellinen.
        Terolla alkoi murrosikä vähän myöhään joten hänen pituuskasvu on vielä kesken.. hän näyttää siis nuorelta. Vanhemmat yllättävät Helenan ja Teron puuhista ja haastavat pojan oikeuteen, oikeudessa Teroa ei tuomita hyväksikäytöstä, koska Helenan ja Teron katsotaan olevan samalla tasolla.

        Helena löytää uuden boyfriendin.. Mikon. Mikko on teron ikäinen fiksu jäbä. Mikko on kuitenkin 186cm pitkä ja painoakin on kun on salilla käyty.. Viikset kasvavat ja hiki haisee. Helena hommailee Mikonkin kanssa.. ja taas käy samalla tavalla. Oikeudessa Mikko kumminkin saa tuomion..

        Olipahan esimerkki :'D ehkä huono semmoinen, mutta ärsyttää vaan kun täällä tietämättömät ihmiset pätevät, että 16v on suojaikäraja, eivätkä edes tiedä itse mitä se tarkoittaa >.>

        Siinä olet oikeassa, että annoit huonon esimerkin. Ihmiset pätevät? Mitä sinä teit?
        Tiedätkö sinä mitä se sitten tarkoittaa, jos tiedät niin kerro tarkemmin kuin tuolla huonolla esimerkilläsi.


      • Anonyymi
        .... kirjoitti:

        Lisäksi kyseessä ei välttämättä ole rikos vaikka toinen osapuoli olisi yli 16 vuotta ja toinen alle, mikäli voidaan tulkita että osapuolien fyysisessä ja psyykkisessä kehityksessä ei ole huomattavaa eroa (ts. käytännössä ikäero pieni).

        No siis tosi myöhään tulin mutta mun kaverin poikaystävä on nyt 8 ja mun kaveri viikillä ja öö niin onko 3 vuotta liian iso ikäero?


    • assthunder

      no oho!joks oot pippeliä saanu?kyl te ootte nussinu ja spermaa keskenänne jakaneet.myönnä pois saatana.jumalauta et vaan uskalla kertoa siitä.

    • Rasmusmies1991

      HAHAHA! VÄHÄN REPESIN!!!!! MISTÄ OOT KEKSINY TON SADUN. TULIKO IHAN MIELEEN,KUN TULIT RAKKAUS SIVULLE?MÄ VAAN SANON,ETTÄ TOI PASKASADUN JAUHAMINEN EI MERKITSE MITÄÄN MULLE TAI TUSKIN KELLEKKÄÄN MUULLE,JOTEN IHAN OMAN ITSESI TAKIA MEE MUUALLE JAUHAMAAN TOTA PASKAASI 94 IPANA.

      • vanhatekijä85

        tossa teijän ikäerossa tulee jo laki vastaan,jos en nyt ihan paskaa puhu.


    • Raastupaaaaa

      "poikaystäväsi" rikkoo lakia! Lain mukaan yli 16 vuotias ei SAA harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa, joten hän rikkoo lakia, vaikka suostuisitkin seksiin vapaaehtoisesti. Joten, päätä itse mitä teet.

    • idsfoahkbdf

      mutta omasta kokemuksesta olin 19 vuotias ja tyttö 14 vuotta harmi kun mitään ei siitä tullut. en ollut tosiaankaan seksin perässä tapasin sen kaverin kautta ja heti kolahti jotenkin se ihminen. tyttö kohta 19 ja vieläkin pidän hänestä kuolisin vaikka jos saisin kerran ees taas halaa tai pitää hänestä kädestä kiinni.

      eli järkeä saa käyttää joku poika voi olla ihan tosissaan ja toinen taas seksin perässä vain. :S

    • Itse 91 ja poika 92

      eihän tuossa muuta ole, mutta kuten ontullu esille olet alaikäinen. Ja olen samaa mieltä jätkäs luotettavuudesta kuin useimmat muut. Ihjan liian usein on käyny niin, että jätkä on lempannu tytön sen jälkeen kun se on päässy sänkyyn. Ja sä olet keskellä murrosikää, koet kaiken maailman muutoksia ittes kannsa. ja jätkäs on kokenut omat muutoksensa ja on muutenkin kokeneempi. ÄLÄ kasva aikuiseksi liian nopeasti
      Jospa ettisit jonkin bändin tai näyttelijän jota alkaisit fantasioimaan mielessäs.

      • pentti arajärvi 444

        joo ikä ero on liian suuri.:D


    • surullinen..

      Itseni mielestä ikä on vaan numero, eikä sen pitäisi niin haitata.. Oon itse nyt 16 vuotias ja seurustelen 21 vuotaan kanssa myös. Kerroin juuri eilen hänen ikänsä, eikä vanhemmat
      hyväksy sitä..Ne haluaa, että lopettaisimme seurustelun.. En tosiaan anna heidän erottaa meitä.. Rakastan häntä tosi paljon. Uhkasivat soittavansa poliisillekin, jollemme eroisi..Poikaystäväni saisi 4 vuotta linnaa.. Kaduttaa ihan kamalasti, että menin kertomaan niille.. MITÄ PITÄISI TEHDÄ??

      • ......

        Miksi poikaystäväsi muka vankilaan joutuisi, kun tuossa tilanteessa ei ole mitään laitonta?


      • asdasdasgagdsgsgsg
        ...... kirjoitti:

        Miksi poikaystäväsi muka vankilaan joutuisi, kun tuossa tilanteessa ei ole mitään laitonta?

        Hemmetti mikä idiootti tämänkin viestin aloittaja, varsinkin tuo 21v jäbä. Kuten tuolla jo aijemmin sanottiin, jätä tuommoiset rauhaan. Mieti toisen kerran vasta sitten kun olet itse 18.


      • -,-

        sano vanhemmilles et toi ei oo laitont koska oot yli 16v ja sillo saa panna nii paljo ku lystää mut kannattaa käyttää kortsuu jottei sukupuolitaudit levii. sukupuolitauti tarttuu jo ennen ku se alkaa oireilee eli sun poikaystävälläs voi hyvi olla sukupuolitauti ja periaattees sullaki, vaik et ois seksii harrastanukkaa ilman kortsuu...


    • Asiantuntija.

      Mies ei välitä sinusta oikeasti, koska kehottaa sinua olemasta kertomasta vanhemmillesi. Taka-ajatuksena on saada sinulta vain seksiä, koska se on rikollista.

      Oikeudellisesti se voi olla myös pedofiliaa, tieteellisesti ei.

      Jos menet tyypin kanssa sänkyyn hän on rikollinen ja vaikka se homma selviäisi vasta kun olet täysi-ikäinen voi häkki heilua,

      95% tapauksissa teidän suhteenne ei jatku vuosia, käytä järkeäsi ja jätä kyseinen henkilö, vaikka tuntuisi kuinka että hän rakastaa sinua, sillä hän ei rakasta. Jos rakastaisi hän haluiaisi tavata vanhempasi ja sopia asioista, että saisi pitää sinut.

      • .....

        "Oikeudellisesti se voi olla myös pedofiliaa, tieteellisesti ei."

        Pedofilia määritellään ihan joka kontekstissa samalla tavalla eikä se tarkalleen ottaen tarkoita samaa kuin laissa määritelty lapsen (=Suomessa alle 16-vuotias) seksuaalinen hyväksikäyttö. Oikeus ei tuomitse ketään nimikkeellä pedofilia, vaan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, mikä voi olla pedofilinen teko tai sitten ei.


      • SÄÄLLITTÄVÄ KAKARA OLET PELKÄSTÄÄN
        ..... kirjoitti:

        "Oikeudellisesti se voi olla myös pedofiliaa, tieteellisesti ei."

        Pedofilia määritellään ihan joka kontekstissa samalla tavalla eikä se tarkalleen ottaen tarkoita samaa kuin laissa määritelty lapsen (=Suomessa alle 16-vuotias) seksuaalinen hyväksikäyttö. Oikeus ei tuomitse ketään nimikkeellä pedofilia, vaan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, mikä voi olla pedofilinen teko tai sitten ei.

        Jätkä on pedofiili, haluu pilluu sun ikäseltä, kun ei saa oman ikäsiltään. Kyllä jätkällä 22 veellä täytyy jotain vikaa päässä olla kun sekaantuu lapsiin. Laitonta se on muutenkin! Yli 18-vuotias ei sais seurustella alle 18-vuotiaan kanssa. Että juu... Mutta uskon että tää on trolli. Trolli, siis ihan selvästi! Että osoitipas taas typeryytesi, säällittävä kakara.


      • Asiantuntija.
        ..... kirjoitti:

        "Oikeudellisesti se voi olla myös pedofiliaa, tieteellisesti ei."

        Pedofilia määritellään ihan joka kontekstissa samalla tavalla eikä se tarkalleen ottaen tarkoita samaa kuin laissa määritelty lapsen (=Suomessa alle 16-vuotias) seksuaalinen hyväksikäyttö. Oikeus ei tuomitse ketään nimikkeellä pedofilia, vaan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, mikä voi olla pedofilinen teko tai sitten ei.

        Ole hiljaa jos et tiedä mistä puhut. Kiitos!

        Kyllä oikeudet usein tuomitsevat pedofiliastakin, se on ihan normaalia, riippuu esimerkiksi Yhdysvalloissa osavaltiosta ja ihan tuomaristakin.


      • .....
        Asiantuntija. kirjoitti:

        Ole hiljaa jos et tiedä mistä puhut. Kiitos!

        Kyllä oikeudet usein tuomitsevat pedofiliastakin, se on ihan normaalia, riippuu esimerkiksi Yhdysvalloissa osavaltiosta ja ihan tuomaristakin.

        Nyt ollaan Suomessa eikä Yhdysvalloissa ja Suomen laissa ei puhuta mitään pedofiliasta.


      • en sanois..

        sä mitää näist asioist tiedä et kannattaisko ensi vähä tarkistaa kantaa ennenku rupee mitää paskaa nettii jauhamaan. en väitä et ite tietäisin mut siks en rupeekkaa tääl selittelee omii teorioit


      • -
        SÄÄLLITTÄVÄ KAKARA OLET PELKÄSTÄÄN kirjoitti:

        Jätkä on pedofiili, haluu pilluu sun ikäseltä, kun ei saa oman ikäsiltään. Kyllä jätkällä 22 veellä täytyy jotain vikaa päässä olla kun sekaantuu lapsiin. Laitonta se on muutenkin! Yli 18-vuotias ei sais seurustella alle 18-vuotiaan kanssa. Että juu... Mutta uskon että tää on trolli. Trolli, siis ihan selvästi! Että osoitipas taas typeryytesi, säällittävä kakara.

        ja haist vitt.u en paljoo puhuis ite oot joku random 5-v joka yrittää omal millimunallaa vetää kätee ja tiesiks et wikipedia o keksitty?
        eikä hän mikää kakara oo jotkut tykkää vanhemmistki ihmisist koska niist huokuu voimaa valtaa ja päättäväisyyt seon kuule tutkittu juttu ja vidun fakta.


    • Ei-asiantuntija mutta asioista jotain tietävä

      >>Onko okei että oon 14v tyttö ja täytän 15 kohtapuolin.
      >>Poikaystäväni on 21 ja täyttää pian 22.
      Laillisessa mielessä ei todellakaan. Suuri osa 15v. harrastaa seksii, se on fakta. Mä en sano, että jollekin teinille pitäisi olla vaan joku tietyn ikäinen teini. Kuka ne lopulliset ikärajat vetää? Mut ei se ikäero kyllä
      ole mikään hyvä asia, sitä katotaankin vähän kieroon. Aivan liian usein iältään vanhemmat tyypit on kiinnostunut nuorista vaan "hyvien" seksikokemusten johdattelemana.
      >>vanhempani eivät tiedä että seurustelen pojan kanssa koska hän itse kehottaa että ei kannattaisi kertoa.
      No varmaan! Ja varmaan hänen kannattaa olla ei-seksistä-niin-hirveästi-kiinnostunut jo senkin takia että jos joku saisi tietää. (kuitenkin seksikin pyörii hänellä mielessä)
      >vanhempani eivät ikinä hyväksyisi meiän suhdetta,ja en aio kertoa.
      Hän ei ole saattanut sinua kovin hyvään tilanteeseen. Sinä kärsit, valehtelet vanhemmillesi jotka sinusta luultavasti eniten piittaavat. Onko tällainen rakkaus todellista rakkautta?
      >>rakastan mun poikaystävää TODELLA TODELLA paljon,ja se kanssa mua.
      Mitä se rakkaus sitten lopulta on ja kauan se kestää? Suhteesta suhteeseen-rakkautta vai kestävämpää. Parin vuoden toivo? TODELLA-TODELLA-paljon-rakastumisessakin pudotaan vielä pilvilinnoista maan tasalle jossain vaiheessa.
      >>Mitä oikeen tekisin,kurja tilanne ;(
      Sinähän oletkin vielä itseään etsivä nuori. Ja mikä suhde: Ette asu yhdessä - helppoa irtorakkautta, salasuhde alaikäisen ja täysi-ikäisen välillä josta ei vanhemmille "saa" kertoa mitään. Ei hyvä. Et edes asu
      tämän henkilön kanssa, et ole tuntenut häntä kovin kauaa ja kuitenkin esität hänet varmasti hyvänä tyyppinä. "Hyvätkin tyypit" voivat olla petollisia valehtelijoita ja se on nähty vaikka kuinka monta kertaa. Ota huomioon, että hänen ikäisellään voi olla edellisiä suhteita, rinnakkaisia suhteita ja seksitauteja, sinä et sitä tiedä, jos hän valehtelee tai jättää asioita kertomatta. Kerro hänestä vanhemmillesi tai anna hänelle rukkaset seurauksista piittamatta, sinä et ole syyllinen mihinkään. Jos et, niin tapaile häntä harvemmin ja odota jokunen vuosi ja vasta sitten kerrot ja esittelet vanhemmillesi.
      >>Onko eroa liian paljon ?
      Se, että epäilet sitä ja kysyt muilta antaa ymmärtää, että eroa olisi liian paljon.
      >>ps. emme ole vielä harrastaneet seksiä,mutta suunnitelmissa on varmaan jonkin ajan kuluttua.
      >>katsotaan. =)
      Odota vähintään jokunen vuosi. Sehän on muuten pedofiliaa ja rangaistavaa.
      >>Kiitos kaikille ketkä vastaavat ja te joilla on kokemusta,kertokaa ihmeessä !
      >>:)

    • tampereenappelsiini

      Tunnenpa yhden 14-vuotiaan joka seurustelee 20-vuotiaan kanssa. Ne ketkä tietävät asiasta suhtautuvat siihen hyvin, vaikka alussa epäiltiinkin. Heidän vanhempansa ovat tutustuneet toisiinsa..Melkein jokaisella asiasta tietävillä oli ensin ennakkoluuloja, mutta ne ovat sitten haihtuneet. Tässä ei ole mitään ongelmaa. Ovat monien mielestä todella hyvä pari. (:

    • 8+18

      Vitsailet? Kerro se, että vitsailet.

    • tsägälägä

      Jos Jumala, Luojamme, tahtoo, että te olisitte yhdessä, niin te tulette olemaan yhdessä, jos Hän ei tahdo, niin itse tiedät miten tulee sit tapahtumaan. Mut älä kuitenkaan mene liian pitkälle sellaisten asioitten kaa (you know..) koska sä teet sit Luojamme lain mukaan HUORIN. Turvaudu Jumalaan ja Jeesukseen, hän tulee antamaan sulle vastauksia eri tavoilla (kirjojen,ihmisten ym. kautta). Mutta jos sä haluat TODELLA olla KOKO LOPPUIKÄSI poikaystäväsi kanssa, niin älä tee sitä suurta syntiä, ja odota avioliittoon asti. Tää on vaan mun pyyntö sulle kristittynä. Hyväilkää toisianne niin paljon kuin haluatte, jos sun ihana poikaystäväsi, niinkuin toivon, on luotettava, ja ymmärtää sinua, ja jos hän kunnioittaa sinua ja on valmis elämään sun kanssa KOKO LOPPUIKÄNSÄ. Muuten kyseleppä sitä siltä, koska mitä siin on enää tekemistä jos se vastaa toisin.. Älä turvaudu ulkopuolisten neuvoihin, kuuntele sydäntäsi ja ole uskollinen Jumalalle, sillä Hän ja ainakin mä, emme halua sinun lankeavan syntiin. Mä puolestani toivon kaikkea hyvää ja siunausta sinulle, sillä meidän sukupolvelaisia on niin vähän enää, jotka ajattelevat, ennenkuin lankeavat... siunausta. :) :* Amen.

    • heissanssaa

      Joo sanoisin minäkin että hyväksikäyttö haisee ja pahasti...
      Koska minä joka olen 16 seurustelen 22 vuotiaan kanssa ja meillä menee todella hyvin, hän jopa toivoi että minun vanhemmilleni kerrotaan heti totuus, joka toisaalta kertoo miehestä paljon! :) hän on tosissaan ainakin siinä suhteessa.

      Suosittelen jättämään miehen, sinä löydät paljon paremman joka oikeasti rakastaa sinua! Sinua!

    • +åp9ytfg

      Ensinnäkin, ymmärrän että tilanne on kinkkinen, mutta sinun pitäisi myös ymmärtää, että teillä on ikäeroa paljon, koska sinä olet teini-ikäinen, yläasteella, ja poikaystäväsi aikuinen yli 20-vuotias mies, siis lukioiänkin ohittanut. Sinä olit hetki sitten ala-asteella, ja nyt vasta aloittelet seurusteluelämää.
      Mun mielestä teidän kuuluisi toimia oikein: odottaa seksiä siihen että olet 16-vuotias. Silloin se on laillista ja sinä olet ehtinyt hieman kasvaa, ja miehesi myös toimii näin, jos oikeasti rakastaa sinua.
      Sen lisäksi miehesi kuuluisi haluta esittäytyä: hän tietää tekevänsä siis väärin... Hänen pitäisi pystyä katsomaan kyllä vanhempiasi silmiin ja olla rehellinen, tutustua heihin ja vaikka sanoa suoraan, ettei aijo panna sinua paksuksi, hankkia sukupuolitauteja sinulle, ei pelaa teinityttöjen kanssa normaalisti ja että aikoo odottaa kyllä lain sallimiin rajoihin, tykkää sinusta vain ja haluaa viettää aikaa kanssasi, seurustella pitkällä tähtäimellä... Koska näin hän tekisi jos rakastaisi. Hän ymmärtäisi että vastuu on ensisijaisesti hänellä, hän on täysi-ikäinen ja aikuinen: vastuu kondomista on hänellä, vastuu seksin odottamisesta on hänellä, vastuu sinun hyvinvoinnistasi on hänellä...

      En tarkoita ettei sinulla itselläsi olisi vastuuta ja sinunkin pitäisi käyttää omia aivojasi asiassa, ja miettiä esim. vahinkoraskauden mahdollisuus, haluatko käyttää e-pillereitä, ja ottaa jo vastuun tosiaan seksiin liittyvistä ikävämmistä puolista: just raskaudesta ja taudeista. Tottakai on, mutta enemmän se on aikuisella, vaikka sä olisit kuinka fiksu. Ihmettelen myös sitä, etteikö teidän ikä ja kokemusero muka näy missään: aijotko itse olla 22-vuotiaana samalla tasolla kun nyt olet? Miltä se ajatus tuntuu, että 22-vuotias voisi perustaa jo perhetttä, hänellä voi hyvin olla jo työelämä kohillaan, koulut käytyinä ja itsenäistä elämää vuosia takana... Tai ainakin kohtapuoliin.

      Lain mukaan te ette saa harrastaa seksiä vielä, ennenkun olet 16-vuotias ja se on hyvä asia, noitten vastuuysymysten takia, ja siksi, että hyväksikäyttäjät erottaa juurikin se, että he eivät lakia noudata. Aikuiset siis, eri asia olisi jos poika olisi samalla tasolla, samanikäinen ja yhtälaisella elämällä.
      Jos suhdetta ei voi tuoda päivänvaloon, siinä on kyllä jotain pielessä. Jos suhdetta ajatellessa ajattelet vielä äitiä ja isää et todellakaan ole valmis tuollaiseen suhteeseen. (He sitäpaitsi ovat vielä vastuussa sinusta.)

      Me kaikki rakastutaan nuorina kovasti ja ihastutaan ja tehdään typeryyksiäkin. Mutta ei saisi siinä rakkkauden ja hyväksynnän kaipuussaan järkeään unohtaa ja itsetunto ja -kunnioitus pitäisi olla sitä luokkaa, että arvostaa itseään kuitenkin ensin. Rakastaa saa, mutta pitää muistaa, että maailma on realismia ja vahinkovauva on todellista realismia sitten. Pitää muistaa, että seksielämän ehtii aloittaa hieman myöhemminkin, sen jälkeen on koko loppuelämä aikaa. Pitäisi pitää mielessä, ettei ole kyse vaan siitä, että sinä rakastat ja mitä olet itse valmis tekemään rakkauden eteen, vaan myös siitä, että tunnistat rakkauden siitä, mitä tuo toinen osoittaa teoillaan olevan valmis tekemään sinun eteesi. Muista sekin rakkaudessa, sinä ansaitset myös vastarakkautta!

      Rakkaus voi hieman odottaakin, rakkaus on laillista, rakkaus kantaa vastuuta, rakkaus huomioi toisen iän vaikka se olisi omia etuja vastaan, rakkaus on avoin ja rehellinen ja kestää päivänvalon jne.

      Että ei, sua ei voi kukaan estääkään, ja paljonhan näitä tapauksia ikävä kyllä on, ikävä kyllä siksi, että suurinosa niistä on puhdasta hyväksikäyttöä, toivottavasti tämä ei ole.

    • sayjay

      Mielestäni sinun pitäis vain jatkaa seurustelu suhdettasi, jos todellakin rakastat häntä ja tunne on molemminpuolinen.. Älä kuuntele niitä jotka sanovat että hän vain käyttää sinua hyväkseen, ne eivät tiedä teiän suhteesta mitään! :)Onnea tulevaisuuteen =)

      • Pelle Peloton

        Tiedän että tässä hommassa käy vielä niin että "poikaystäväsi" jättää sinut heti sen jälkeen kun on saanut sinulta juuri sitä mitä se eniten haluaa :( surullista mutta totta. Kyllä normaali 21v "mies" etsii ikäistänsä seuraa eikä 14 vuotiaita lapsia. Ole varoivainen sen kanssa.. Ja älä missään nimessä harrasta sen kanssa seksiä koska sitä se odottaa ihan eniten, ei mitään muuta. Särjet vaan oman sydämesi sen miehen kanssa ja tää on fakta homma..


    • _Jaketsu_

      elä ala kuitenkin loppupeleissä sulle tulee pahamieli kun se löytää jonku oma ikäisen sitten kun on saanu sulta...

    • Hymymurha

      Paljon olet saanut negatiivista kommenttia ja en kaikkia jaksanut edes lukea.
      Itselläni ikää 17-vuotta ja vastapuolella 25-vuotta.
      Meikäläisen äitee tietää, että hengailen kakskymppisen miehen seurassa. Meillä on seksiin saakka jo mennyt homma. Noin puolessa vuodessa, enkä ole yksin jäänyt - seksi ei ollut yksin se, mitä hän minulta haluaa. Lisäksi, tuon ikäinen käyttäytyy enemmän miehen kuin teinipojan lailla. Seksi ei siis muutenkaan ole pääasia suhteessamme.
      Hän on myöntänyt sen, että tuntee vetoa nuoriin tyttöihin. Vaikka "vehkeet" kyllä kuulemma toimivat myös oman ikäistensä seurassa.

      Hyvin huomioonottava ja huolehtiva ihminen tuo vastakappaleeni. Saa mut tuntemaan oloni luottavaiseksi ja turvalliseksi. Eikä hän ole mua pakottanut yhtään mihinkään ja on muutenkin tehnyt selväksi, että hän ei ole sen sortin miehiä, että ottaisi väkisin. Ja jos hänestä eroon haluan, sen kuin vain sanon ja hän lähtee, eikä jää ahdistelemaan.

      Jotkut tytöt ovat ja käyttäytyvät paljon aikuismaisemmin kuin muut ikäisensä. Näin ainakin tuo minun väittää ja kuulemma viehätän häntä juuri siksi, että olen nuori, mutta en kuitenkaan mikään kiljuva teinipissis.

      Itselleni oli alussa vaikeaa suhtautua ikäeroomme järkevästi. Toisaalta halusin kovasti olla hänen kanssaan, mutta kuitenkin halusin unohtaa hänet. Kaikki ystäväni kannustivat minua pysymään suhteessa, mutta olemaan kuitenkin varovainen - minun ei tarvitse suostua mihinkään, mihin en halua ja sitä rataa.

      Sama sinullekin, ole kultasi kanssa, mutta ole kuitenkin varovainen. Sun ei tarvitse suostua mihinkään, mihin et itse halua. Etenkään älä suostu, jos sua painostetaan johonkin. Jos se heppu alkaa kohtelemaan sua huonosti, sun ei pidä jäädä siihen suhteeseen. Se ei silloin ole sun arvoisesi ihminen, vaikka kuinka pahalta tuntuisikin lähteminen.
      Lykkyä tykö.

    • HALOO!!!

      LIIAN VANHA. HALOO 7 VUOTTA EROO. SE ON TÄYS IKÄNEN SINÄ OOT VASTA 14-15 W. SIIS TOI EI OO TURVALLISTA. KERRO EES VANHEMMILLES. JÄTÄ SE. JOS SE RUPEE UHKAILEE, NIIN OLIN OIKEASSA ET SE ON VAARALLINEN. TOI VAIKUTTAA JUST SELLASELTA JOISTA VOI LUKEE JOKA PÄIVÄ UUTISISSA. ESIM.´´30 VUOTIAS MIES RAISKASI NUOREN TYTÖN´´ TAI´´ NUORI TYTTÖ RASKAANA 40 W. MIEHLLE.´´ MIETI VÄHÄN

      • joku joka tietää...

        Hei ensinnäki toi tyyppi o 21 ja toiseks ehkä toi tyttö jättää sen jos se rupee ryppyilee et mee sää v*ittu muual selittelee saata-na!!!!!!!!!!


    • yksiikaksii

      Bust a move!

      • pyhäranta

        mä oon seurustellut yhden tytön kaa sille ihan mukavasti seurustellaan mut ei enää ja joku toine tyttö on ihastunut minuun saako tämmönen poika tyttö ystävää koskaan kun oon niin sosiaalinen kaveri mut nyt ei oo tyttö kaveria mistä minä uuden tyttö ystävän saan


      • hyvä joonas
        pyhäranta kirjoitti:

        mä oon seurustellut yhden tytön kaa sille ihan mukavasti seurustellaan mut ei enää ja joku toine tyttö on ihastunut minuun saako tämmönen poika tyttö ystävää koskaan kun oon niin sosiaalinen kaveri mut nyt ei oo tyttö kaveria mistä minä uuden tyttö ystävän saan

        mulla ja sillä mun ihastusella on kuusi vuotta ikä eroo että tyttö on 14 vuotta nuorenpi minusta ja mä oon kohta 20 vuotta ei kai tää niin paha ikä oo jos tyttö on ihastunut minuun sillä tytöllä on hyvä näköinen perse ja tissit oikea seksikäs tyttö että mä rakastan tytöjä paljon ne on niin ihania mut sille ei voi mitään jos tyttö ihastuu minuun kun tämmönen sosiaalinen kaveri ja mukava ystävä olen joonas hatunen


    • ketju lolol...

      ei mut silti, niinhän se menee et sakkolihasta ei anti parane...

    • kohta siis

      täytät 16 vuotta, ja sehän tarkoittaa sitä, että sen jälkeen seurustelussanne ei ole enää mitään laitonta. Seksiäkin saatte harrastaa täysin laillisesti sen jälkeen, kun olet täyttänyt 16 vuotta.

    • dfdfdg

      itse olen 14 ja mailailen 20 vuotiaan kanssa. Se ei edes aluksi tiennyt minkä ikäinen olen, kun kysyi kasvokkain sähköpostiani. Ollaan yhteydessä pari vuotta ja sitten voi alkaa puhua seurustelusta.

      Pitäkää vaan idioottimaisena mutta vitut meikäläinen siitä välittää.

    • ei mun

      mielest muuten oo mitään outoa muuta kun se että miten parikymppinen mies voi ihastua tollaseen äpärään?

      • --------------------

        Seurustelu ei ole rikos! Ja jos saan sanoa niin ei kaikki pojat ja miehet mieti vain alapäätä... kyllä niitä järkeviäkin miehia ja poikia täältä maailmalta löytyy! :D


      • ,,,,,,,m
        -------------------- kirjoitti:

        Seurustelu ei ole rikos! Ja jos saan sanoa niin ei kaikki pojat ja miehet mieti vain alapäätä... kyllä niitä järkeviäkin miehia ja poikia täältä maailmalta löytyy! :D

        Nyt toi 7 vuotta voi tuntua paljolta, mut kun ootte vaikkapa 22 ja 29, on ihan ok. Eli hengailkaa yhdessä, mut älkää menkö liian pitkälle :) Ihan varmaan voitte olla just oikea pari toisillenne! tsemiä ;)


    • cgvhbjnkm,lö.

      jjustt.. mul on iha sama tilanne. EI KAIKKI POJAT OO ***** VAA ****** PERÄÄ. VOIHA SITÄ TOISEST TYKÄT OLKOO IKÄERO SIT KUI ISO VAA.
      ja mää kehotan et jatkat. ja mun vanhemmat tietää täst jutust... : )

    • carambabababa

      Ei tuossa ole ongelmia. Mutta odota, että olet 16. Ja voit sitten joku päivä viedä pojan vanhempiesi eteen.

      • 7890

        samaa mieltä carambab kanssa voit toki olla yhessä mutta seksuaallinen kanssa käyminen voi olla sitten kun oot 16v :) Mä en ainaskaan vois aatella olla sillee 14v kans kavereina kyllä mutta siihen ei kyllä liityis mtn tunnetta :)

        m23


    • Ainoo järkevä

      Siis mitä vittuu? Iha tiedoks kaikil et 16-v tai vanhemmat voi panna vapaasti iha minkä ikäse vaa (paitti alle 16v) nii paljo ku huvittaa ilma et rikkoo lakii!
      Kattokaa vaik vittu lakikirjast ja pedofiili on henkilö, joka seksuaalisesti hyväksikäyttää alaikäistä ja tää tyyppi sano et EI oo viel pannu eli ei tää äijä viel oo pedofiili!! hei vähä älyy ihmiset!!!!!!!!!!!!!

    • SeXitsemääräämisoik.

      "pedofiili on henkilö, joka seksuaalisesti hyväksikäyttää alaikäistä"

      Muuten olet oikeassa, mutta pedofiili ei tarkoita lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittua. Tuomiohan saattaa tulla 17.99 vuotiaan altistamisesta seksuaaliselle ilmapiirille.

      Pedofiili on ihminen joka seksuaalisesti kiihottuu VAIN ALLE MURROSIKÄISISTÄ eli alle 10vuotiaista pikkulapsista. Pedofiili ei siis kiihotu enää murrosikäisistä.

      Se on täysin eriasia että seksuaalisesta kanssakäymisestä teini-ikäisen kanssa saattaa tulla tuomituksi. Eli kyseinen 21vuotias rikkoisi kyllä Suomen lakia, jos olisi seksuaalisessa kanssakäymisessä 14 -15 vuotiaan kanssa, muttei se hänestä pedofiiliä tekisi.

      Luonnon kannalta on aivan luonnollista ja normaalia kiihottua lisääntymiskykyisestä nuoresta. Se että jotkut ihmiset ovat määränneet sen rikolliseksi, ei tee siitä epäluonnollista. Jossain maissa piereskely on rikollista ja siitä huolimatta ihmiset piereskelevät, koska se on täysin luonnolista ja normaalia.

      Muissa EU-maissa suojaikäraja on huomattavasti alempi kuin Suomessa. Espanjassa jo 13-vuotias saa itse päättää seksuaalikumppanistaan. Suomessa vasta yli 16-vuotaalla on seksuaalinen itsemääräämisoikeus.

      Useissa muissa länsimaissa kuten Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Virossa, ym 14-vuotiailla on oikeus itse päättää kenen kanssa haluaa olla. Jopa Ruotsissa jo 15-vuotias katsotaan riittävän kypsäksi päättämään itse keneen rakastuu ja haluaa seksiä.

      Suomessa on Eu:n korkein suojaikäraja. Ovatko suomalaisteinit jotenkin jälkeen jääneitä?

    • aikahirveetä

      JOKO tää aihe aloittaja on TROLLI!! Tai sit sitä käytetään hyväksi. Lähes eroo nopee siit 21v pojastas ennenku se tekee raiskaa sut ja tuut raskaaks!!

    • ...

      heei, missä sä ja sun poikaystävä tutustuitte? o:
      mäki haluisin jonku vanhemman poikaystävän ;___;
      oon iha kateelline sulle >:
      älä välitä noista muista!
      jos sun poikaystävä ei painosta sua mihinkää nii mite se muka olis jotenki vääri? o:
      onnee teille :3 !

    • mamma9021

      Hei. Se sinun 21v miehesi on aika outo kun oman ikäiset naiset eivät kiinnosta,mutta 14v tytöt kiinnostavat. Väkisinkin tulee mieleen että poikaystäväsi ei oikeasti rakasta sinua,vaan hän haluaa seksiä vain. Yleensä tuollaiset ketkä seurustelevat ala ikäisten tyttöjen kanssa ovat joko pedofiileja tai koska kukaan hänen oman ikäinen nainen ei kiinnostu hänestä. Ovathan 14-16 tytöt helppoa "riistaa". Luin netistä että jos se sinun 21v poikaystäväsi edes pussaa, suutelee tai koskettelee sinua niin se lasketaan seksuualiseksi hyväksikäytöksi. Ehdottaisin että sanot poikaystävällesi että voisitteko olla vain ystäviä, kunnes täytät 18v. Sitten nähdään kiinnostaako poikaystävääsi enään olla kanssasi.

      • HYI HELVETTI

        JOS NÄKISIN TÄLLÄiSTÄ ILMOITAISIN POLIISILLE!! TAIDANKIN KERTOA MIEHELLINI TÄSTÄ, JOKA ON LAKIMIES!!


      • Rakkaus ratkaisee

        Sinäkö et ole outo kun valitset kumppanisi IÄN perusteella?

        Mielestäni ikää paljon tärkeämpää on MILLAINEN ihminen on.
        Ikään ei voi vaikuttaa, kuten muihin ominaisuuksiin esim. ylipainoon.

        Ihminen, joka määrittelee tarkasti kumppaninsa, minkä ikäinen se saa olla, paljonko sen tulee tienata, kuinka pitkä sen pitää olla ja paljonko painaa, mitä työtä se tekee ja minkä koulutuksen se on suorittanut, on PINNALLINEN!

        Kunnon ihminen valitsee kumppaninsa sen mukaan rakastaako toista ja onko hän luonteeltaan sopiva.

        "Yleensä tuollaiset ketkä seurustelevat ala ikäisten tyttöjen kanssa ovat joko pedofiileja"

        Edelleenkään se seurustelee teini-ikäisen kanssa EI ole pedofiili. Pedofiilit eivät kiihotu murrosikäisistä, vaan pikkulapsista eli alle 10-vuotiaista.

        "Luin netistä että jos se sinun 21v poikaystäväsi edes pussaa, suutelee tai koskettelee sinua niin se lasketaan seksuualiseksi hyväksikäytöksi."

        Höpö höpö, ylihysteeristen frigidien ämmien puheita. Miten ihmeessä se että rakastamasi ihminen hellii sinua voisi olla hyväksikäyttöä???

        "sanot poikaystävällesi että voisitteko olla vain ystäviä, kunnes täytät 18v."

        Miksi ihmeessä kun jo 16-vuotias saa itse päättää kenen kanssa seurustelee ja rakastelee? Muissa EU-maissa jo paljon nuoremmilla on seksuaalinen itsemääräämisoikeus.

        Ruotsissa, Tanskassa, Ranskassa,Islannissa jne. suojaikäraja on 15 vuotta Saksassa, Italiassa, Virossa, Kreikassa ym suojaikäraja on vain 14v.
        Espanjassa vain 13v.

        Suomessa on EU:n korkein suojaikäraja. Miksi Suomessa seksi 14-15-vuotiaan kanssa on AINA "törkeä rikos" mutta naapurimaissamme se on laissa sallittua? Mikä tekee suomalaisista 15-vuotiaista niin kehittymättömiä verrattuna muihin etteivät he itse saa tehdä itseään koskevia päätöksiä? Kuitenkin he ovat jo rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan!

        Mamma, jollet itse nauti seksistä, niin ei se ole mikään oikeus kieltää muita nauttimasta. Ehkäpä sinunkin kannattaisi keskittyä parantamaan omaa seksielämääsi, niin et olisi niin katkera muiden nautinnosta.


    • Ikärajaton rakkaus

      "Mitkä samat perusteet siinä on muka, jos kaksi miestä toisiaan rakastaa verrattuna siihen, että" aikuinen rakastuu alaikäiseen?

      No ne samat perusteet millä homo perustelee sitä että muka rakastaa oikeasti toista miestä eikä vain halua panna sitä? Aivan yhtä hyvin voi olla homo joka oikeasti rakastaa toista miestä, kun homo joka vain haluaa seksiä.

      Samalla tavalla voi olla aikuinen joka haluaa vain seksiä, kuin voi olla aikuinen joka oikeasti rakastaa, iästä riippumatta, nuorta ihmistä.

      Kerronpas tarinan: Varakas mies tapasi 14-vuotiaan tytön johon rakastui. Tunne oli molemminpuoleinen ja tyttö muutti miehen luo asumaan. Heti kun laillisesti oli mahdollista he menivät naimisiin, saivat yhteisen lapsen ja elivät onnellisena yhdessä. Kun nainen oli 27-vuotias, hän petti miestään itsepuolustus valmentajansa kanssa. Pariskunta erosi. Mies masentui syvästi ja alkoi käyttää lääkkeitä ja muita päihteitä, jotka johtivat muutamassa vuodessa hänen kuolemaansa.

      Oliko mies mielestänne pedofiili?

      Eikö hän muka oikeasti ja aidosti rakastanut vaimoaan ja lapsensä äitiä?

      Koittakaas arvata kuka tämä "pedofiili" oli?

      • Elvis Presley Pedo?

        Tämä ns. "pedofiili" oli miljoonien ihailema ja rakastama ELVIS.

        En kuitenkaan näe missään otsikkoja jotka kirkuisivat:
        "ELVIS OLI PEDOFIILI!!!"

        Jos Elviksen suhde 14-vuotiaaseen tyttöön on hyväksyttävä,
        niin miksi muiden, tavisten, suhteet eivät olisi aivan yhtä hyväksyttäviä?


      • Kaikki pedoja?
        Elvis Presley Pedo? kirjoitti:

        Tämä ns. "pedofiili" oli miljoonien ihailema ja rakastama ELVIS.

        En kuitenkaan näe missään otsikkoja jotka kirkuisivat:
        "ELVIS OLI PEDOFIILI!!!"

        Jos Elviksen suhde 14-vuotiaaseen tyttöön on hyväksyttävä,
        niin miksi muiden, tavisten, suhteet eivät olisi aivan yhtä hyväksyttäviä?

        Jos kerran Elviskin oli ns. "pedofiili" niin miksi Elvis-fanit haukkuvat Michael Jackson faneja pedofiilien fanittajiksi, kun itsekin ovat samanlaisia?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6551564


    • hhhiweih

      ensiksi minkälainen aloittaja kysyy täältä neuvoa huh huh et sinä suomi24 kaltaisesta
      paikasta mitään älykästä vastausta löydä.. ja toiseksi teille muille opetelkaa vitun vajaat mikä on pedofiili ei ikä tee ihmisestä pedofiiliä saatana tuollanen paskan puhuminen menee hyvin ikärasismista että sellasta..... vitun spedet

    • Emma91

      Aloittajalle, pysykää yhdessä jos todella rakastatte , mutta malta odottaa sen kaikista intiimeimmän jutun kanssa vielä reilu vuosi. Tiedät kyllä mitä tarkoitan! =)
      Ite olen 21v nainen ja mieheni on 37v, joten annan piut paut ikäerolle! :D

    • dwwdwwd

      EI OLE PEDOFILIAA, se tarkottaa juuri alle 12-vuotiaisiin sekaantumista, ellei alle 10-vuotiaisiin. Kyllä nyt jokaista miestä pakon edessä kiinnostaa normaali tyttö jonkun 17v sijasta joka polttaa 2 askii päivässä, ryyppyputkia, kiroilee vitusti ja meikkaa naamansa sellaseen kuntoon että ei naamaa näy. Pahinta vielä että hiukset värjänny blondiks

      Ja aloittajalle, älä kerro vasta kun olet 16v, pitäkää toi eityisesti salassa. Suomessa suojaikäraja on liian korkea. Muualla maailmalla 14v

      -Poika 17v-

    • ite seurustelen 10 vuotta vanhemman jätkän kanssa ite siis olen 16. mutta ei todellakaan tulisi mieleen että jos oisin 14 että olisin yli 20 vuotiaan kanssa, kyllä ihmisestä huomaa jos se oikeasti välittää, ja oon miettinyt että jos oikeesti oisin alle 16 niin en haluis edes koeka yli 20 vuotiaisiin, koska jätkälle tulis ongelmia siitä.

    • eikä ikäero merkkaa paljoo paskaakaa :)

    • Nyppiii!!!

      Ihan oikeesti mitä nihilistei porukka on! Asioist pitää pystyy puhuu ja sopii jätkän kaa! Ja jos asioist puhutaa ni mikäs siinä! Itelläki juttuu neljä vuot vanhemman kaa... Jättäkää noi teijän "hyvät elämän neuvot" omil skideillenne! Ootteha teki kaikki ollu teinei joskus! Kyl mä ymmärrän et te haluutte vaa varottaa ja suojella mut pliis! Eiks toi mee vähä yli!? Ainii mut eihä vanhemmat uskalla myöntää et neki on ollu nuorii ja kokeilunhalusii! Mite muute suomessaki on nii paljo mm. yläastelaisii kenen vanhemmat on ollu teini vanhempii!!!

    • Nyppiii!!!

      Ihan oikeesti mitä nihilistei porukka on! Asioist pitää pystyy puhuu ja sopii jätkän kaa! Ja jos asioist puhutaa ni mikäs siinä! Itelläki juttuu neljä vuot vanhemman kaa... Jättäkää noi teijän "hyvät elämän neuvot" omil skideillenne! Ootteha teki kaikki ollu teinei joskus! Kyl mä ymmärrän et te haluutte vaa varottaa ja suojella mut pliis! Eiks toi mee vähä yli!? Ainii mut eihä vanhemmat uskalla myöntää et neki on ollu nuorii ja kokeilunhalusii! Mite muute suomessaki on nii paljo mm. yläastelaisii kenen vanhemmat on ollu teini vanhempii!!!

    • ^^hei lukekaa tää^^

      Hei miks kaikki on noin negatiivisia koska mulla sama juttu ja eksyin tälle sivulle kun olin etsimässä tietoa mun poikaystävän ja mun juttuun!! eli ite oon13v ja poikaystävä28 ja se ei tosiaan hyväksikäytä mua!! ite ehotin sille seksiä ja se sano että ei missään tapauksessa halua viedä mun neitsyyttä kun se vielä olen. ollaan pussailtu ja maattu vaattet päällä mutta nämä suhteet kuulosti itestäki nii hirveeltä mutta nyt kun tässä tilanteessa itse olen nii se on romanttista ihanaa kun pitää salaa käydä sen luona tms ja ollaan mietitty että ollaa salaa siihe asti että oon 16 v :) et oo ainut ja älä missää nimessä jätä sun poikaystävää mut jos se alkaa ehotella useasti seksiä ja tällast nii sit unoha se! KIITOS NAM ja coronoo ~~

      • esinb

        Kiitos kun kerroit nyt voidaan ilmottaa poliisille.


    • saatanan efebofiilit

      "Suomessa 16 vuotta täyttänyt, joka harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa paitsi jos osapuolten välillä ei ole suurta kypsyyseroa, syyllistyy aina rikokseen..."

      -wikipedia

    • onneateille

      odotat, kun oot 16. voitte muuten tapailla. kun oot 16 voit kertoa vanhemmillesi. tai parempi silloin julkistaa vasta asia ja esittaa poikaystavasi vanhemmillesi

    • Jokuuuuuuuuuuu

      Mites meni oliko vaa pillun perässä?

    • Anonyymi

      on!

    • Anonyymi

      EIku ei!

    • Anonyymi

      Pedofiliaaa, näin on se vaan! Hakunama tata!
      PS: Se aikoo varmaa rraiskata sut

    • Anonyymi

      mites menee nykyään?

      • Anonyymi

        Tyttö on 26v raskausarpinen äiti ja poika 33v pälvikaljuinen konttorirotta.


    • Vaikuttaa nyt kyl hyväksikäytöltä. Ihan pedofiili taitaa olla. Eroa jo itse, ennenkuin käy hullusti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe