nyt se nähdään!

spiritismi

Ei nyt varsinaisesti magiaan liity mutta..enemmän täällä oli vastaavasta juttua kuin tuolla parapsykologia puolella.

Elikkäs aattelin tänään kokeilla spiritismiä..ja syyt ovat seuraavat.
Haluan viimeinkin saada selvyyden onko noita henkiä olemassa vai mikä on..Olen kokenut vaikka mitä"yliluonnollista"ja tavallaan nähnytkin niitä, mutta silti se ei vaan lopullisesti mene tieteellisesti ajattelevaan päähäni.!
Uskon henkiin tavallaan, mutta ovatko ne kuolleiden sieluja vai mitä, niin sitä en tiedä. Koittanut ne itse selittää jotenki kvanttimekaniikkaan liittyvänä aikaparadoksina tai jotain sinnepäin..
mutta anyway.
Se miksi niin kovasti haluan tietää on se, että eräs ERITTÄIN läheinen ihminen kuoli sen jälkeen kun oli tätä"pelannut". Itse olen muutaman kerran kokeillut ja olen tietoinen pelin vaarallisuudesta(itelläni vakavaa masennusta jatkunut monta vuotta, ja nyt jo lievempänä, alkoi kyseisen pelin jälkeen lieneekö sattumaa?? )mutta silti haluan saada vihdoinkin sen lopullisen vastauksen. Jos mitään ei tapahdu, niin saatan olla pettynyt. Sillä mikäli joku henki demoni mikälie olisikin aiheuttanut tämän läheiseni kuoleman ni ilman muuta haluasin kyseiseen"tyyppiin"törmätä. Voin sanoa, et ei pelota. Oon jo liian kyllästynyt näihin elämän vastoinkäymisiin, et eipä oo enää ees hävittävää. Sama ottaa asiasta selvää..Noh..jos mitään ei tapahdu ni alan uskomaan sitten taas enemmän tuohon tieteelliseen selitykseen. Ainakin saan näin selville miksi tämä läheiseni kuoli..oliko aiheuttajana joku"yliluonnollinen"vai johtuiko ihan vain masennuksesta. Tänään aion ottaa selvää. Jos sekoan ni sittenpähän sekoan. Kuten sanoin ei hävittävää. Tää epätietosuus viimestään tekee mut hulluksi. Eikä oo ees läheisiä ni ei tartte pelätä et niille kävis mitenkään. Enkä oo mikään nappula vaan ihan aikune ihminen.. ;)
Ja jos se pirulainen tulee peiliin irvisteleen ni tirpasen.. :D

p.s. joo tiiän ei oo leikin asia mut kokenut jo niin paljo vastoinkäymisiä täs et ei niille voi muuta ku nauraa..pahin on jo koettu.

9

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Jos joku nyt aattelee et en tiiä mihin oon sotkeutumas niin tiiän harvinaisen hyvin...vähän turhanki hyvin. Kuten sanoin kaikenlaista"yliluonnollista"on koettu ja nähty..Ja helvetiksi se elämä meni tuon viimekertaisen"pelaamisen"jälkeen mutta ei vaan enää vois vähempää kiinnostaa. Silloin nuo kyseiset(HYVIN epämieluisat) henget oli mulle hyvinkin todellisuutta joten en nyt ala niitä kieltämään. Silti pikkuriikkinen ääni sanoo päässä, että kaikelle on"järjellinen"selitys..No olkoon tämä samalla varoituksena muille spiritismiä kokeileville..Tiedän kyllä mihin oon ryhtymässä, mutta syytkin on selvät. Ja riskit on tiedossa. Enkä todellakaan oo mikään"hörhö"joka uskoo kaikkeen yliluonnolliseen kokematta itse. Pidän mielen lähinnä avoinna. no...se verran voin sanoa, et ennalta tietämiseen uskon varmasti :) itselläni tommosia kykyjä ja niitä on paha mennä kieltämään, ku on varmaa faktaa asiasta ;)
      Noh..oon aina ollut vähä turhan uhkarohkea. Vähän epäilen et mitään tapahtuu, ensinnäkin siks et en oo oikeessa mielen tilassa. Mut mistäs sen tietää. Ihan ensimmäiseksi koitan saada yhteyttä tähän kuolleeseen läheiseen, vaikka luulen et hän ei oo enää vastailemassa.. :(

      • Usko777

        Raamattu sanoo, että kun ihminen kuolee, hän menee yhteen kahdesta paikasta - Taivaaseen tai kadotukseen (Tuonela, myöh. helvetti). Siis kukaan ihminen ei kuoleman jälkeen jää tänne maan päälle pyörimään henkenä. Siis mitä ovat nämä haamut? Ne ovat pahoja henkiä eli demoneja. Siksi siis tämä on pahaa. Jumala itse kieltää Raamatussa henkien manaamisen ja niihin yhteydenottamisen. Tämä siksi, että ihminen altistuu silloin demoneille. Spiritismi avaa demoneille oviaukon ihmisen elämään ja sen oviaukon voi sulkea vain Jeesus. Usko Herraan Jeesukseen että pelastut! Älä ihmeessä avaa tieten tahtoen ovia demoneille!

        Usko777


      • alottaja
        Usko777 kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että kun ihminen kuolee, hän menee yhteen kahdesta paikasta - Taivaaseen tai kadotukseen (Tuonela, myöh. helvetti). Siis kukaan ihminen ei kuoleman jälkeen jää tänne maan päälle pyörimään henkenä. Siis mitä ovat nämä haamut? Ne ovat pahoja henkiä eli demoneja. Siksi siis tämä on pahaa. Jumala itse kieltää Raamatussa henkien manaamisen ja niihin yhteydenottamisen. Tämä siksi, että ihminen altistuu silloin demoneille. Spiritismi avaa demoneille oviaukon ihmisen elämään ja sen oviaukon voi sulkea vain Jeesus. Usko Herraan Jeesukseen että pelastut! Älä ihmeessä avaa tieten tahtoen ovia demoneille!

        Usko777

        Ongelma vaan siinä, että oon suurimmaksi osaksi ateisti tai agnostikko..en tiiä itekkään. Joten turha neuvo sinänsä.. :) kiitos kuitenki. Sen takia koitankin etsiä vastauksia hieman epätoivoisella tavalla kyllä, mutta en saa mielen rauhaa muuten. Jättäisin varmasti spiritismit sun muut omaan arvoonsa, mutta tuo lähimmäisen kuolema mietityttää. Kyllähän tuo jollain tasolla voisi valaista asiaa. Hankala selittää tätä kun on aika ristiriitaiset ajatukset itelläki asiasta..No, kunhan nyt jotain piti palstalle taas raapustaa, itseäni tässä vain etsiskelen, kun on elämä aika sekasin tällä hetkellä. Ehkä joku sai tästä miettimisen aihetta ehkä ei. :)
        Ei tartte niin vakavasti ottaa, vaik sinänsä vakava aihe onkin. Ite en ota enää mitään vakavasti.


      • ei se
        alottaja kirjoitti:

        Ongelma vaan siinä, että oon suurimmaksi osaksi ateisti tai agnostikko..en tiiä itekkään. Joten turha neuvo sinänsä.. :) kiitos kuitenki. Sen takia koitankin etsiä vastauksia hieman epätoivoisella tavalla kyllä, mutta en saa mielen rauhaa muuten. Jättäisin varmasti spiritismit sun muut omaan arvoonsa, mutta tuo lähimmäisen kuolema mietityttää. Kyllähän tuo jollain tasolla voisi valaista asiaa. Hankala selittää tätä kun on aika ristiriitaiset ajatukset itelläki asiasta..No, kunhan nyt jotain piti palstalle taas raapustaa, itseäni tässä vain etsiskelen, kun on elämä aika sekasin tällä hetkellä. Ehkä joku sai tästä miettimisen aihetta ehkä ei. :)
        Ei tartte niin vakavasti ottaa, vaik sinänsä vakava aihe onkin. Ite en ota enää mitään vakavasti.

        Spiritismillä tule.
        Kokeile spiritualismia !


      • diö
        alottaja kirjoitti:

        Ongelma vaan siinä, että oon suurimmaksi osaksi ateisti tai agnostikko..en tiiä itekkään. Joten turha neuvo sinänsä.. :) kiitos kuitenki. Sen takia koitankin etsiä vastauksia hieman epätoivoisella tavalla kyllä, mutta en saa mielen rauhaa muuten. Jättäisin varmasti spiritismit sun muut omaan arvoonsa, mutta tuo lähimmäisen kuolema mietityttää. Kyllähän tuo jollain tasolla voisi valaista asiaa. Hankala selittää tätä kun on aika ristiriitaiset ajatukset itelläki asiasta..No, kunhan nyt jotain piti palstalle taas raapustaa, itseäni tässä vain etsiskelen, kun on elämä aika sekasin tällä hetkellä. Ehkä joku sai tästä miettimisen aihetta ehkä ei. :)
        Ei tartte niin vakavasti ottaa, vaik sinänsä vakava aihe onkin. Ite en ota enää mitään vakavasti.

        Veikkaanpa että elämäsi ja ajatuksesi tulevat olemaan vielä enemmän sekaisin jos alat asioita noin "selvittämään". Mutta sitä varmaan kaipaatkin?

        Pelkoa ja ahdistusta.

        Joskus kaipasin sitä itsekkin mutta en enää sen kokemuksen jälkeen..

        Muista myös, että henkien kanssa keskustelu tuolla tavoin on kuin juttelisit chatissa tuntemattoman kanssa, joka voi kertoa olevansa kuka vaan.

        Erona on se, että jos tämä tuntematon haluaa tulla kylään tai vaikkapa lopullisesti asumaan luoksesi, niin se myös tulee.

        (Siinä ei muuten sitten Jeesukset auta jos et oikeasti usko häneen.)

        Ole varovainen!


      • Väestörekisteri
        Usko777 kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että kun ihminen kuolee, hän menee yhteen kahdesta paikasta - Taivaaseen tai kadotukseen (Tuonela, myöh. helvetti). Siis kukaan ihminen ei kuoleman jälkeen jää tänne maan päälle pyörimään henkenä. Siis mitä ovat nämä haamut? Ne ovat pahoja henkiä eli demoneja. Siksi siis tämä on pahaa. Jumala itse kieltää Raamatussa henkien manaamisen ja niihin yhteydenottamisen. Tämä siksi, että ihminen altistuu silloin demoneille. Spiritismi avaa demoneille oviaukon ihmisen elämään ja sen oviaukon voi sulkea vain Jeesus. Usko Herraan Jeesukseen että pelastut! Älä ihmeessä avaa tieten tahtoen ovia demoneille!

        Usko777

        Miten raamattu voi väittää niin kun ei ole todisteita. Mielestäni joku mielenvikainen vain on ymmärtänyt asian niin ja kirjoittanut sen raamattuun tms.

        Itse en kuulu kirkkoon ja en usko mihinkään uskontoon. Kun kuolen minut poltetaan ja henkini poistuu ilmaan, jotta muut saa lisää happea.


      • alottaja
        diö kirjoitti:

        Veikkaanpa että elämäsi ja ajatuksesi tulevat olemaan vielä enemmän sekaisin jos alat asioita noin "selvittämään". Mutta sitä varmaan kaipaatkin?

        Pelkoa ja ahdistusta.

        Joskus kaipasin sitä itsekkin mutta en enää sen kokemuksen jälkeen..

        Muista myös, että henkien kanssa keskustelu tuolla tavoin on kuin juttelisit chatissa tuntemattoman kanssa, joka voi kertoa olevansa kuka vaan.

        Erona on se, että jos tämä tuntematon haluaa tulla kylään tai vaikkapa lopullisesti asumaan luoksesi, niin se myös tulee.

        (Siinä ei muuten sitten Jeesukset auta jos et oikeasti usko häneen.)

        Ole varovainen!

        Olen kokenut tuon jo aikaisemmin. Tuntui tosiaan et joku pahantahtonen
        ois jääny luokseni asumaan. Tunsin sen, näin siitä unia, enkä aliarvio
        spiritismiä. Pääsin siitä kuitenkin eroon. Ja jouduin käymään nuina vuosina
        sellaisen helvetin läpi, että..Jotenki tuntuu et oon nykyään niin paljon
        vahvempi ettei pelkoa että tuo toistus ole. Nyt on kuitenkin kytenyt niin suuri
        viha tuota"mikälie"kohtaan, et mulle ois aivan sama vaikka joku tulis visiitille.
        Vaikka jäädäkseen. Ei kiinnostas. Oon jo monen vuoden ajalta tottunu :)
        Oon aina ollu hullunrohkea ja tavallaan itsetuhonen persoona, tykkään elää,
        kunhan elämässä on jännitystä. Mutta tuosta jännityksestä ei ole kyse. Halusin vain
        nähdä mitä kävisi kun nyt vanhempana kokeilisin"haastaa"tuon ei-tietoisen ulottuvuuden


      • -vapaa valinta-
        diö kirjoitti:

        Veikkaanpa että elämäsi ja ajatuksesi tulevat olemaan vielä enemmän sekaisin jos alat asioita noin "selvittämään". Mutta sitä varmaan kaipaatkin?

        Pelkoa ja ahdistusta.

        Joskus kaipasin sitä itsekkin mutta en enää sen kokemuksen jälkeen..

        Muista myös, että henkien kanssa keskustelu tuolla tavoin on kuin juttelisit chatissa tuntemattoman kanssa, joka voi kertoa olevansa kuka vaan.

        Erona on se, että jos tämä tuntematon haluaa tulla kylään tai vaikkapa lopullisesti asumaan luoksesi, niin se myös tulee.

        (Siinä ei muuten sitten Jeesukset auta jos et oikeasti usko häneen.)

        Ole varovainen!

        Kirjoituksesi on erittäin osuva. Totta joka sana lisäisin vain, että jokaisella on vapaa valinta, mutta tämän kokeilun jälkeen et ole koskaan yksin...


    • Keski-ikäinen*

      En lukassut kokonaan sun aloitusta.

      Nuorena pelattiin spiritismiä ja pakko sanoa, että siihen ei voi ihan luottaa, koska piirissä voi olla feikkejä. Lasi kyllä liikkui, mutta miksi?

      Sitten kokeiltiin peiliä ja kynttilää. Kaverit kysyivät kuinka paljon pistettä saan kokeesta, vastaus tuli ja jotain muuta tapahtui. Muistan vain että juostiin niin pirusti ulos ja käteni oli kovasti steariinissa, koska kynttilä piti samuttaa ja varulta otin kynttilän mukaan kun juostiin ulos.

      Lupasin etten enää ikinä pelaa mitään tollasia juttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe