Hormoneja liikaa vai liian vähän??

Kukahan fiksu osaisi tähän vastata, kun gynekään ei sanonut, kuin että "hyvä kysymys"...eli mistä tietää,kun on poistettu kohtu ja munasarjat, ja aloitettu hormonikorvaushoito, että onko hormoneja elimistössä liikaa vai liian vähän. Minulla jo kertaalleen vaihdettiin merkkiä, kun tuli voimakkaita oireita (painonnousu, mielialanvaihtelut, ihon rasvoittuminen jne jne). Vaihdettiin siis lievempään valmisteeseen, oireet eivät ole helpottuneet, lisäksi on tullut vaan kuuma olo, lähestulkoon hikoilu. (mistäs sen tietää tietysti onko tästä helteestä)

Mutta ihmettelenkin sitä, onko nämä vaihtarioireita vai korvaushoidon sivuoireita?? Eli liikaa vai liian vähän, siinäpä kysymys?? Tietääkseni testejä on olemassa, millä hormonitasot voisi mitata, kuinkahan helposti niitä otetaan?
6345
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

hormoniarvoja???

Äänestä

hormoniarvoja???

Ups lukasinkin paremmin. Siis toki on testejä, itse käyn yksityisellä ja hän kirjoittaa sitten labraan lähetteen

Äänestä

kun minulla, joka en käytä hormoneja, on kaikki ne oireet jotka muilla näyttävät tulevan liiasta estrogeenista hormonikorvaushoidossa. Eli voimakas painonnousu, finnit, rasvoittuva tukka, turvotus jne.
Vaihdevuodet ovat kestäneet jo melkein kuusi vuotta, eikä kuukautisiakaan ole ollut kolmeen vuoteen.

Äänestä
  • Minä oisin kirjoittanu tuon sinun viestin,minulle vyöhyketerapeutti sanoi että minulla on vielä voimakas oma horm.toiminta. mutta silti on tykytystä,voimattomuutta,etovaa oloa ,rasvasta ihoa,hermostuneisuutta.Olikohan tuossa jo tarpeeksi.

    Äänestä

  • Juuri nuo luettelemasi jutut täsmää tähänkin hikihessuun ja sama vika hormonit kierretty kaukaa, mutta silti.... Kuukautiset kyllä vielä on, ehkä vähän takkuillen, mutta kuitenkin. Mitähän nyt kokeilisi? Siis. lukuunottamatta hormoneja. Magnesiumin syönnin kyllä aloitin ja kyllä niillä joku positiivinen vaikutus oli, ainakin lihakset tuntuu paremmilta. Hiilihydraatit pitäisi panna tarkkailuun, mutta kun se on aika taviselämää rajoittava tekijä, jos ei syö vehnäjauhoja, sokereita, tärkkelystä jne. Syöt sitten oikeastaan kotona, ei muualla.

    Äänestä

  • Juuri tätä tarkoitin, että mistä ihmeestä sitä tietää (muuten kuin testaamalla), että onko oireet sittenkin vaihtarioireita, eikä sivuoireita korvaushoidosta??? Hoh hoijaa, ei kai se auta kun seurailla tilannetta vielä vähän aikaa...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


rulla-r kirjoitti:

Kukahan fiksu osaisi tähän vastata, kun gynekään ei sanonut, kuin että "hyvä kysymys"...eli mistä tietää,kun on poistettu kohtu ja munasarjat, ja aloitettu hormonikorvaushoito, että onko hormoneja elimistössä liikaa vai liian vähän. Minulla jo kertaalleen vaihdettiin merkkiä, kun tuli voimakkaita oireita (painonnousu, mielialanvaihtelut, ihon rasvoittuminen jne jne). Vaihdettiin siis lievempään valmisteeseen, oireet eivät ole helpottuneet, lisäksi on tullut vaan kuuma olo, lähestulkoon hikoilu. (mistäs sen tietää tietysti onko tästä helteestä)

Mutta ihmettelenkin sitä, onko nämä vaihtarioireita vai korvaushoidon sivuoireita?? Eli liikaa vai liian vähän, siinäpä kysymys?? Tietääkseni testejä on olemassa, millä hormonitasot voisi mitata, kuinkahan helposti niitä otetaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu