Kun syö haarukalla ja veitsellä niin onko sillä tosiaan merkitystä miten päin haarukka LAITETAAN suuhun?Kiinnitättekö te huomiota miten päin kanssaihmisenne haarukan suuhun laittaa? Itse en ole koskaan siihen kiinnittänyt huomiota, muuta kuulin/luin taannoin jostain, että haarukka pitää laittaa suuhun piikit alaspäin.
Muuttuuko suhtautumisenne toiseen ihmiseen hänen huonojen ruokailutapojen vuoksi? Entä mitä ajattelette aikuisesta ihmisestä joka; 1) vie haarukan suuhun piikit ylöspäin, eli oikein päin 2) tiputtaa aina syödessään ruokaa pöydälle/vaatteilleen/lattialle?
Haarukan käyttö ja sotkeminen
4
1250
Vastaukset
- ja poikittain
tietenkin.
- Haa rukka
Ei kai sillä yleensä ole suurtakaan merkitystä miten päin haarukka on. Mielestäni nyrkkisääntönä voisi pitää sitä, että hienoissa juhlissa ja vastaavissa tilaisuuksissa haarukan piikit ovat alaspäin ja ruoka syödään tyylikkäästi. Tällöin haarukkaan otetaan myös vähemmän ruokaa, jotta se ei tipahda syliin tai pöydälle.
Työpaikan ruokalassa ja tavallisessa ravintolassa tärkeintä on syöminen eikä niinkään tyylikkyys. Silloin haarukka voi olla piikit ylöspäin, koska siten syöminen on helpompaa.
Kannattaa myös huomioida syötävän ruuan koostumus, jos ruoka ei pysy kunnolla haarukassa, niin sen voi kääntää helpompaan asentoon, koska suurempi moka on tiputella ruokaa pitkin pöytää, kuin se, miten päin pitää haarukkaa. - hieman täydennän
Haa rukka kirjoitti:
Ei kai sillä yleensä ole suurtakaan merkitystä miten päin haarukka on. Mielestäni nyrkkisääntönä voisi pitää sitä, että hienoissa juhlissa ja vastaavissa tilaisuuksissa haarukan piikit ovat alaspäin ja ruoka syödään tyylikkäästi. Tällöin haarukkaan otetaan myös vähemmän ruokaa, jotta se ei tipahda syliin tai pöydälle.
Työpaikan ruokalassa ja tavallisessa ravintolassa tärkeintä on syöminen eikä niinkään tyylikkyys. Silloin haarukka voi olla piikit ylöspäin, koska siten syöminen on helpompaa.
Kannattaa myös huomioida syötävän ruuan koostumus, jos ruoka ei pysy kunnolla haarukassa, niin sen voi kääntää helpompaan asentoon, koska suurempi moka on tiputella ruokaa pitkin pöytää, kuin se, miten päin pitää haarukkaa.Juuri noin se menee ja itse asiassa en ole eläissäni kuullut mistään haarukkaetiketistä.
Myös juhlapöydässä on joskus pakko kääntää haarukka ylös, jos ruoka on pehmeää ja irtonaista, esim. worshmack. Samoin mäti smetana (ilman blinejä). Ja tulipa mieleen vielä yhdistelmä perunamuusi poronkäristys, jota on usein tarjolla pohjoisen reissuilla.
Sen sijaan on olemassa veitsietiketti, joka jo lapsena taottiin ainakin minulle kaaliin, eli veistä ei koskaan saa laittaa suuhun. Valitettavan usein näkee tästä surullisia poikkeuksia.
- käyttävät vain
lapset tai muuten vajakit. Tosimies syö morapuukolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112601- 1862199
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631693Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan721486Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721263- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2191157