miksi adovanhemmat haluaa paljon rahaa?

ihmettelen???

miksi ad. vanhemmille pitää antaa niin paljon rahaa? he vaativat kaikenlaisia korvauksia. Ymmärrän että me oikeat vanhemmat saamme tuet mutta miksi sellaine jolle äiti synnyttää lapsen ja joka saa lapsen ihan mitään tekemättä pitää antaa kaikki tuet, jopa äitiysajan tuet?

10

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä vanhemmille

      Mutta mielestäni ulkomailta adoptoivat eivät kuitenkaan tarvitsisi lapsen hakemiseen mitään avustuksia. Adoptioissa etsitään koteja lapsille. Luovuttajamaan pitäisi maksaa kulukorvaukset ulkomaisessa adoptiossa, mutta kun ne eivät siihen pysty, niin sitten adoptiovanhemmat maksakoot itse matka- ja oleskelukulunsa.

      • ichigo-79

        tiesitkös että vain parikymentö lapsetonta saa suomalaisen lapsen ja hakijoita on lähemmäs TUHAT..!!!

        Pitäsikikö meidän lapsettomien eläää sitten elämämme ilman sitä lasta ja elää sen sen tuskan kanssa ?

        Sinulla ei taida edes olla lapsia, kun et tiedä äidinrakkaudesta mitään, muuten et tuollaisia laukoisi..

        tajuatko että saada suomalainen lapsi on yhtä todennäköistä kuin lotto voitto !!
        Lisäksi odotus aika on 3-5 vuotta, joka sekään ei takaa yhtään mitään..

        Luuletko että nitä huvikseen adoptoidaan?

        KYLLÄ' MEKIN LAPSEMME SYNNYTTÄISIMME ITSE JOS SIIHEN PYSTYISIMME...

        joten ulkonmailta hakeminen on viimeinen vaihtoehto, ja liian kallista monelle...
        Rikkaitten puuhaa se on..


      • kv adoptio.
        ichigo-79 kirjoitti:

        tiesitkös että vain parikymentö lapsetonta saa suomalaisen lapsen ja hakijoita on lähemmäs TUHAT..!!!

        Pitäsikikö meidän lapsettomien eläää sitten elämämme ilman sitä lasta ja elää sen sen tuskan kanssa ?

        Sinulla ei taida edes olla lapsia, kun et tiedä äidinrakkaudesta mitään, muuten et tuollaisia laukoisi..

        tajuatko että saada suomalainen lapsi on yhtä todennäköistä kuin lotto voitto !!
        Lisäksi odotus aika on 3-5 vuotta, joka sekään ei takaa yhtään mitään..

        Luuletko että nitä huvikseen adoptoidaan?

        KYLLÄ' MEKIN LAPSEMME SYNNYTTÄISIMME ITSE JOS SIIHEN PYSTYISIMME...

        joten ulkonmailta hakeminen on viimeinen vaihtoehto, ja liian kallista monelle...
        Rikkaitten puuhaa se on..

        Ihan normaali tuloilla on pärjätty, vaikka ei ole tarvinnut paljon uusiin autoihin ym. sijoitella. Jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Äitiysvapaata ei kv adoptiosta saa ja lapsi on usein vanhempi, joten ei paljon kodinhoidontuestakaan ehdi nauttia.
        Kaikilla kv adoptiossa ei muuten ole lapsettomuus taustaa. Heille ei ole itse synnyttämä lapsi tärkeintä.


      • maksatte
        ichigo-79 kirjoitti:

        tiesitkös että vain parikymentö lapsetonta saa suomalaisen lapsen ja hakijoita on lähemmäs TUHAT..!!!

        Pitäsikikö meidän lapsettomien eläää sitten elämämme ilman sitä lasta ja elää sen sen tuskan kanssa ?

        Sinulla ei taida edes olla lapsia, kun et tiedä äidinrakkaudesta mitään, muuten et tuollaisia laukoisi..

        tajuatko että saada suomalainen lapsi on yhtä todennäköistä kuin lotto voitto !!
        Lisäksi odotus aika on 3-5 vuotta, joka sekään ei takaa yhtään mitään..

        Luuletko että nitä huvikseen adoptoidaan?

        KYLLÄ' MEKIN LAPSEMME SYNNYTTÄISIMME ITSE JOS SIIHEN PYSTYISIMME...

        joten ulkonmailta hakeminen on viimeinen vaihtoehto, ja liian kallista monelle...
        Rikkaitten puuhaa se on..

        tietysti itse kulunne. Kotimaisen adoption tarkoituksena on etsiä koteja Suomessa syntyneille orvoille tai vanhempiensa hylkäämille lapsille.

        Elämässä ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Yhdet saavat yhtä ja toiset toista. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Suomen viranomaisten ei mielestäni tarvitse tukea ulkomaista adoptiota. Ulkomailta tulee Suomeen aivan tarpeeksi maahanmuutajia ilman ulkomailta adoptoimistakin.


      • et itse
        maksatte kirjoitti:

        tietysti itse kulunne. Kotimaisen adoption tarkoituksena on etsiä koteja Suomessa syntyneille orvoille tai vanhempiensa hylkäämille lapsille.

        Elämässä ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Yhdet saavat yhtä ja toiset toista. Lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Suomen viranomaisten ei mielestäni tarvitse tukea ulkomaista adoptiota. Ulkomailta tulee Suomeen aivan tarpeeksi maahanmuutajia ilman ulkomailta adoptoimistakin.

        ole koskaan hankkimassa lapsia,
        tuollaisella luonteella nitä mätämunia kasvatetaan...


      • ainoastaan
        et itse kirjoitti:

        ole koskaan hankkimassa lapsia,
        tuollaisella luonteella nitä mätämunia kasvatetaan...

        tätä asiaa koskevasta mielipiteestäni. Minulla on aikuiset lapset ja paljon lapsenlapsia. En siis ole itse enää lasta hankkimassa.


      • ÄlliPulla
        ainoastaan kirjoitti:

        tätä asiaa koskevasta mielipiteestäni. Minulla on aikuiset lapset ja paljon lapsenlapsia. En siis ole itse enää lasta hankkimassa.

        Onneksi et olekaan!!! Siis Onneksi;)


      • ÄlliPulla
        ainoastaan kirjoitti:

        tätä asiaa koskevasta mielipiteestäni. Minulla on aikuiset lapset ja paljon lapsenlapsia. En siis ole itse enää lasta hankkimassa.

        Onneksi et olekaan!!! Siis Onneksi;)


    • eivät ole

      oikeutettuja äitiysvapaaseen, joten sitä on turha kadehtia. Äitiysloman saa pitää lapsen biologinen vanhempi, sillä se on tarkoitettu synnytyksestä toipumiseen. Sen sijaan adoptiovanhemmat ovat oikeutettuja vanhempainvapaaseen, niin kuin muutkin vanhemmat. Adoptiovanhemmathan huoltavat ja kasvattavat lapsen, joten he eivät suinkaan saa tätä avustusta "tekemättä mitään". Eikö ole lapsen etu, että vanhemmalla on lakisääteinen oikeus jäädä häntä hoitamaan kotiin ensimmäisten elinkuukausien ajan? Kotimaan adoptiossakin lapsi joutusi muuten helposti päiväkotiin 2 kk:n ikäisenä, jos tuota oikeutta ei vanhemmille olisi annettu. Työnantajan ei näet ole pakko antaa palkatonta virkavapaata. Ja muutenkin aika harvalle olisi mahdollista jäädä muutamaksi kuukaudeksi palkattomalle vapaalle ilman minkäänlaisia tuloja. Ota selvää, paljonko vanhempainvapaa ajalta maksettu korvaus on, niin saat suhteutettua tuon "paljon rahaa" todellisuteen. Eikohän ne adoptiovanhemmat saisi moninkertaisen rahasumman, jos olisivat tuon ajan töissä. Lapsen parastahan siinä ajatellaan, ei sitä että saa paljon rahaa.

      Jos kadehdit kansainvälisessä adoptiossa maksettavaa kertaluontoista kulukorvausta, niin se on kyllä murto-osa adoptiovenhempien itsensä maksamista kuluista. Tiedätkö sitä paitsi, paljonko yhteiskunta korvaa synnyttäjille?!?! Synnyttämisestä aiheutuvat kulut ovat muutama tuhat euroa per synnytys (riippuen synnytystavasta). Itse makasat kuitenkin vain hoitopäivämaksut (n. 30 € per päivä) ja yhteiskunta korvaa muut kulut. Joten eiköhän ne "oikeat vanhemmat" jää saamisissa kuitenkin plussan puolelle verrattuna adoptiovanhempiin.

      • kadehtivalle

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Adoptiovanhemmaksi tuskin ryhdytään saadakseen itselleen suuria etuuksia. Kyllä adoptoinnissa silti miinuksen puolelle jäädään taloudellisesti, mutta sitä ei kuitenkaan voi ajatella kun kyseessä on jotain rahaa tärkeämpää.

        Me olemme adoptoimassa ulkomailta (ei lapsettomuuden vuoksi) ja kyllä niitä kuluja tulee (n.12 000e) mutta ei tämä rikkaiden hommaa ole, sillä aikaa säästämiseen on vuosikausia. Joten se on ihan omasta asenteesta kiinni ja siitä mihin vähät rahansa pistää.

        Sitä paitsi, miksi kadehtia jonkun muutaman kuukauden vapaata hoitaa lastaan? Aika vähissä on oma elämä jos sellaisesta vetää herneet nenään. Tuo vapaahan käytetään joka tapauksessa hylätyn lapsen hyvinvointiin. Ihme porukkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe