Tehtaankadun autoliike, olkaa varovaisia

jp000

Jaan omat kokemukseni ja mielipiteeni. Jokainen luonnollisesti toimikoon siten kuin äiti neuvoo tai hermo ja lompakko kestää.

Riihimäellä oleva Tehtaankadun alussa oleva nimeltä mainitsematon autoliike (eli käytettyjen autojen kauppaa harjoittava liike jonka kärryt jöpöttävät kanahäkissä) kannattaa suoraan sanottuna kiertää tai ainakin varautua pahimpaan autoa ostaessa.

Itselle autoliikkeestä annettiin väärältä vaikuttavia tietoja autojen huolloista ja katsastuksista joita selvitin myös jälkeenpäin. Huoltoja oli liikkeen toimesta kirjailtu itse vihkoihin - eli on olemassa mahdollisuus että niitä ei ole jopa tehty. Varmasti en voi osoittaa että näin olisi, mutta kannattaa selvittää auton huoltohistoria - niin täällä kuin muuallakin - kunnolla eikä uskoa omakätisiin huoltomerkintöihin ja keltasiin postit -lappuihin johon merkitty huoltoja.

Lisäksi jotakin mättää todella pahasti asiakaspalvelussa. Käteiset taskussa pyysin autoon ensin tutustuttuani sitä koeajoon johon myyjä tuumasi "ostatko sitten varmasti auton" (tiivistettynä: auto halpa muutaman tonnin perusauto vuosimallia 99, ei erikoisuus, ei tehopeli, itse en ole "teini" eikä auto ollut "yli habituksesta näkyvän budjetin"). Kiitin ja kieltäydyin koeajosta koska kommentti oli tökeröimmästä päästä enkä osta autoa ihmiseltä joka käyttäytyy tuolla tavalla.

Sitten myyjä lisäsi "Ei sun tarvitse mennä mun autoja likaamaan jos et niitä osta!".

Voin sanoa että ei naurattanut.

Aivan uskomattoman sk*idaa touhua autoliikkeessä! Tuskin kukaan on niin urpo, että lupaa ostaa auton ennen koeajoa.

Joten LÄMPIMÄSTI suosittelen että KUKAAN EI MENE LIKAAMAAN heidän autoja.

Huonoin asiakaspalvelu ikinä tosin on ollut espoossa "laatuliikkeessä" i*ch*pessa johon edes tämäkään laatuliike ei yltänyt asiakaspalvelunsa suhteen. Siitä olen palstoille kirjoittanut aiemmin.

Varmasti molemmissa liikkeissä myydään hyvää tavaraa ja "herrasmiehiä" palvellaan mutta keski-ikäistä nuoremman on turha odottaa muuta kuin suunsoittoa. Ainakaan näiltä kohdalle osuneilta luotettavilta asiakaspalvelun ammattilaisilta! Uskon että molemmissa liikkeissä on myös ammattitaitoistakin väkeä.

Mutta ylipäänsä autoala on hyvää ja mukavaa asiakaspalvelua täynnä. Monessa paikassa annetaan todella hyviä vinkkejä, juodaan kahvia ja turistaan ja myyjä soittelee vielä perään että miten auto on pelannut. Usein kohdalle sattuu myös sellainen kuka todella tietää mitä myy. Harmi että mukaan mahtuu tuollaisia juustohousuja jotka ahneina täyttelevät samalla käsialalla vaihtoautojen huoltovihkoja - en väitä että nämä edellä mainitut liikkeet niin tekisivät, mutta varmasti alalla yleistä.

Asianomainen autoliike toivottavasti tunnistaa itsensä ja toivottavasti havaitsee että korjattavaa on. Itse suunnistan muille markkinoille.

36

10459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77:::

      romuja muutenkin niin mitä haikailla ostoo.

    • kaikissa..

      ruostetta,ihmiset eivät välitä kurkata helmat pohjat,ei ostais jos näkis

    • Autoa etsivä minäkin

      Mikä on liikkeen nimi? Onko suomalaiset myyjät?

    • oma käyttäytymisesi?

      Taskut täynnä käteistä ja sehän pitää reippaasti myöskin myyjälle ilmoittaa!!! Pakkaa on, entäs Sulla? Olen asioinut ko. liikkeessä ja hommat toimii. Ei pullakahveita ja perään soittoja( sisältyvät auton hintaan, ei ilmaisia lounaita olekaan), mutta tiukan tinkimisen jälkeen hintataso on löytynyt. Jos taas olet kilpaileva autojobbari, toivottavasti omasta toiminnastasi joku kirjoittelee samanlaisia juttuja. Jokainen ostaja tekee omat ostopäätöksensä ihan itse, ilman turhia herjauksia. Muuten; aika rankka syytös tuosta huoltokirjasta...ai niin, et ollut kuitenkaan varma "väärennöksistä". Turha heitto.

      • Autoton-

        Löysiköhän kauppias itsekin tänne palstalle?


      • muillakin tuosta
        Autoton- kirjoitti:

        Löysiköhän kauppias itsekin tänne palstalle?

        kyseisestä liiikkeestä,olin kerran katsomassa yhtä autoa siellä ja myyjä tuli ja kertoi että kyseinen auto on ollu vanhalla rouvalla.No ei siinä mitään ei myyjä vaan sattunut tietämään että auto oli erään kaverini vanha,ja ei todellakaan ole mikään rouva.No ei se mua häirinnyt mutta kun kysyin paljonkos saa vanhasta autosta,niin vastaus oli tyly:Taidat saada paremmin kun myyt sen jollekkin yksityishenkilölle,aika erikoista etten sanoisi.No jokainen nyt voi käydä liikkeessä ja kysellä mutta asia erikseen ostaako mitään mistään.


      • pissitaansilmaan
        muillakin tuosta kirjoitti:

        kyseisestä liiikkeestä,olin kerran katsomassa yhtä autoa siellä ja myyjä tuli ja kertoi että kyseinen auto on ollu vanhalla rouvalla.No ei siinä mitään ei myyjä vaan sattunut tietämään että auto oli erään kaverini vanha,ja ei todellakaan ole mikään rouva.No ei se mua häirinnyt mutta kun kysyin paljonkos saa vanhasta autosta,niin vastaus oli tyly:Taidat saada paremmin kun myyt sen jollekkin yksityishenkilölle,aika erikoista etten sanoisi.No jokainen nyt voi käydä liikkeessä ja kysellä mutta asia erikseen ostaako mitään mistään.

        Vanha rouva on aika yleinen. Sitten olen kuullut että auto on erään lääkärin vanha (vaikka ei ollut) ja mitäs sitten vaikka olisi korkeushyppääjän vanha auto, en jaksa jummartaa, kai siinä on joku "status"-juttu tyyliin "ajan autolla jolla LÄÄKÄRIT ajavat). Lisäksi olen törmännyt siihen että valehdellaan typeriä asioita, kuten että autolla on ollut 1 omistaja (vaikka tiedot saa selvitettyä aken kautta, maksaa 3,5 euroa, selvitän AINA). Täydellinen huoltokirja on yleensä sadan tonnin jälkeen keskittynyt vain öljyihin tai useimmiten "unohtunut". Hyvä huoltohistoria -maininta on yhtä p*skan kanssa! Niin, ja tuosta ensimmäisenä mainitusta liikkeestä, minulle sanoi yksi myyjä että korjaa itse autoja. No hyvä. Ei muuta kuin ämpäri alle ja öljyt valumaan, vanhat kaadetaan minne? Viemäriin?! Tosin myyjä ei muistanut mitä on huoltanut mutta tehty on kuitenkin! Pitäsköhän kysyä tarjous jakohihnan vaihdosta? Jepjep.


      • hetkellä
        muillakin tuosta kirjoitti:

        kyseisestä liiikkeestä,olin kerran katsomassa yhtä autoa siellä ja myyjä tuli ja kertoi että kyseinen auto on ollu vanhalla rouvalla.No ei siinä mitään ei myyjä vaan sattunut tietämään että auto oli erään kaverini vanha,ja ei todellakaan ole mikään rouva.No ei se mua häirinnyt mutta kun kysyin paljonkos saa vanhasta autosta,niin vastaus oli tyly:Taidat saada paremmin kun myyt sen jollekkin yksityishenkilölle,aika erikoista etten sanoisi.No jokainen nyt voi käydä liikkeessä ja kysellä mutta asia erikseen ostaako mitään mistään.

        vaan autosta saa paremman hinnan, kun myy suoraan itse yksityiselle, asia nyt vaan on niin. Myyjä on ollu fiksu, kun sen rehellisesti kertoo, sinä et.


      • gytko
        Autoton- kirjoitti:

        Löysiköhän kauppias itsekin tänne palstalle?

        Ei varmaan kehtaa.On niin paljo paskaa myynyt.


    • Tarkkana!!!!

      Hyvä, että joku huomioi saman, minkä minäkin. En ikinä ostaisi sieltä autoa. Ihmettelen, mistä ne romut ovat tiensä sinne löytäneetkin. Kalliita ja aivan virattomia pelejä, ei varmaan yksikään oo menny katsastuksesta läpi.

      • wic

        Oletteko huomanneet myyjän peruutustaidot:D
        Autoja säilytetään niin tiiviisti toisissaan kiinni että välillä on jopa toisen auton hinauskoukku ollut kiinni toisen auton rekisterikilvessä niin että kilpi on kurtussa!


      • ostajaehdokas
        wic kirjoitti:

        Oletteko huomanneet myyjän peruutustaidot:D
        Autoja säilytetään niin tiiviisti toisissaan kiinni että välillä on jopa toisen auton hinauskoukku ollut kiinni toisen auton rekisterikilvessä niin että kilpi on kurtussa!

        Olimme mieheni kanssa katsonut sieltä yhtä autoa. Kävin koeajolla ja kerroin viat joita autosta löytyi(olen autonasentaja koulutuksen saanut). Myyjän mielestä auto toimii moitteettomasti ja on huollettu merkkihuolloissa...no kuitenkin ko autoissa on ollut ns. takaisin kutsu ja erästä laitetta ei oltu vaihdettu joten auto ei ole koskaan ollut merkki huollossa :o) olisin halunnut vielä koeajaa kuitenkin toisen auton mutta se on kuulemma hankalassa paikassa(kanahäkin perällä) joten hän ei sitä sieltä kaiva kun ottaa huomioon, että kuulemma tulen hänen liikkeeseen haukkumaan autot ja vittuilemaan...no jos se on haukkumista, että sanoin viat niin jep,jep... olisin voinut toki ostaa auton ja ottaa kuluttaja asiamieheen yhteyden ja vaatia korjausta tai hinnan alennusta... EN OSTAISI SIELTÄ EDES TULITIKKUJA...todella törkeää käytöstä ja siksi siellä ne samat autot on kuukausi ja vuosi kaupalla


      • tarvii..
        ostajaehdokas kirjoitti:

        Olimme mieheni kanssa katsonut sieltä yhtä autoa. Kävin koeajolla ja kerroin viat joita autosta löytyi(olen autonasentaja koulutuksen saanut). Myyjän mielestä auto toimii moitteettomasti ja on huollettu merkkihuolloissa...no kuitenkin ko autoissa on ollut ns. takaisin kutsu ja erästä laitetta ei oltu vaihdettu joten auto ei ole koskaan ollut merkki huollossa :o) olisin halunnut vielä koeajaa kuitenkin toisen auton mutta se on kuulemma hankalassa paikassa(kanahäkin perällä) joten hän ei sitä sieltä kaiva kun ottaa huomioon, että kuulemma tulen hänen liikkeeseen haukkumaan autot ja vittuilemaan...no jos se on haukkumista, että sanoin viat niin jep,jep... olisin voinut toki ostaa auton ja ottaa kuluttaja asiamieheen yhteyden ja vaatia korjausta tai hinnan alennusta... EN OSTAISI SIELTÄ EDES TULITIKKUJA...todella törkeää käytöstä ja siksi siellä ne samat autot on kuukausi ja vuosi kaupalla

        niitä ruosteromuja,samat romut seisoo vuosia pihas kun kukaan ei ilkee ees kattoo saati ostaa


      • sielniiin
        tarvii.. kirjoitti:

        niitä ruosteromuja,samat romut seisoo vuosia pihas kun kukaan ei ilkee ees kattoo saati ostaa

        seiso siel ainaki parivuotta..en o kurkannu onko vielä..todennäköisesti on...


      • oon sama mieltä
        tarvii.. kirjoitti:

        niitä ruosteromuja,samat romut seisoo vuosia pihas kun kukaan ei ilkee ees kattoo saati ostaa

        eihän riihimäeltä autoo saa. Jotain perkeleen sitikka tai karvahanskapuljuja. menkää lahteen tampereelle tai turkuun. Sielä on halvimmat. Ite en ostas autoo juipilta ketä säilyttää niintä kanakopissa. koska sillon niissä on jotain epäilyttävää. hyrylässäki ne on koko ajan katottavissa vaikkei liike oo ees auki. miettikää nyt perkele!


      • Thaimaan suurlähettiläs
        oon sama mieltä kirjoitti:

        eihän riihimäeltä autoo saa. Jotain perkeleen sitikka tai karvahanskapuljuja. menkää lahteen tampereelle tai turkuun. Sielä on halvimmat. Ite en ostas autoo juipilta ketä säilyttää niintä kanakopissa. koska sillon niissä on jotain epäilyttävää. hyrylässäki ne on koko ajan katottavissa vaikkei liike oo ees auki. miettikää nyt perkele!

        Ei jumalauta mikä viisastenkerho täällä on koolla... Kyseisen liikkeen autot ovat erinomaisia kohtuu hintaisia käyttöautoja. Eikä välttämättä tarvitse edes maksaa lapussa olevaa hintaa, jos ymmärtää että autokaupan henkeen kuuluu tinkiminen. Olen ostanut monta autoa tästä tehtaankadun "pahamaineisesta" autokaupasta, eikä yksikään ole ollut noiduttu, eikä niissä ole kummitellut. Tottakai niissä saattaa ruostetta olla ja minunkin autoissani on ollut, mutta se on Suomessa melko yleistä johtuen teiden suolauksesta ym. Jos on ylimäärästä paalua niin menkää vaikka vv-autosta ostamaan audi(ei koske naisia) tai veholta mersu. Kaikki Jormat ja Jarmot menkää ja ostakaa vaikka uusi Toyota Corolla, niin saatte takuut ja kaikki v*tun lipukkeet ja lapukkeet (hyvällä onnella ehkä vielä Toyota-pipon tai -lippiksenkin vielä kaupan päälle). Naapurissani asuu eräs narkkarimustalainen joka voi täyttää niihin vihkosiin ihan mitä vain (pientä korvausta vastaan tietysti) tai voitte pyyhkiä niillä perseenne tai kääriä niistä vaikka sätkiä. Vähän myös huumorintajua peliin, sitä ei valitettavasti kaikilla ole sen kyllä tiedän. Tunnen kaikki myyjät ja voin vannoa että kuka se heistä ikinä on ollutkin ei ole sanonut kyseisiä kommentteja vituillakseen tai naljaillakseen. Kyllä sieltä aina kupin mustaa kahvia saa juodakseen kun luovareita täytellään.


      • RE

        Kyllä ne autot katsastettuja ovat. Ostin kesällä sieltä auton ja olen tyytyväinen autoon, sekä asiantuntevaan ja fiksuun myyjään.


      • Määvaa
        RE kirjoitti:

        Kyllä ne autot katsastettuja ovat. Ostin kesällä sieltä auton ja olen tyytyväinen autoon, sekä asiantuntevaan ja fiksuun myyjään.

        Tapahtuiko kauppa omistajan vaihtumatta?


      • motar
        RE kirjoitti:

        Kyllä ne autot katsastettuja ovat. Ostin kesällä sieltä auton ja olen tyytyväinen autoon, sekä asiantuntevaan ja fiksuun myyjään.

        Joo, kiva myyjä, jos tykkää omituisesta höpöttäjästä.
        Hämäläisiä on helppo höynäyttää.


      • VG

        Kävin kyseisessä autoliikeessä ja totesin että ylihintaisia romuja kaikki autot.Myyjän puhe oli outoa mölinää.


      • Verdens gang
        VG kirjoitti:

        Kävin kyseisessä autoliikeessä ja totesin että ylihintaisia romuja kaikki autot.Myyjän puhe oli outoa mölinää.

        Kävin ja totesin, että "tuollaiselta mieheltä en ostaisi käytettyä autoa".
        Politiikkaan mukaan, siellä ne muutkin huijarit ovat.


    • ill

      Tiedän tyypin. Kannattaa varoa.

      • Erkki Liikennemerkki

        Enemmän kyllä täytyy varoa Tehtaankadun automyymälää, kuin kyseistä tyyppiä. Saahan sitä kirjotella ja puhua mitä haluaa, hulluhan se on joka uskoo.( Heh heh).


      • Anonyymi

        Ei kyllä ole enään tuossa paikassa liikettä. Ja nimeltä mainitsemasi myy niitä autoja tuolla radan varrella tra spointin naapurissa. Nimeltä mainitsemasi ilmoittelee Facebookissa yleensä autoistansa


      • Anonyymi

        Minkä takia kannattaa varoa ? Rehdeimpiä Ukkoja päällä maan vai oletko aukonut päätäsi ja saannut pataan tai muuta vastaavaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia kannattaa varoa ? Rehdeimpiä Ukkoja päällä maan vai oletko aukonut päätäsi ja saannut pataan tai muuta vastaavaa ?

        Huutonaurua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutonaurua!

        Niin tää on se mikä kirjoittaa aina hyvät sepustukset myynti ilmoituksiin. Tai ennemminkin niin, että ei saa tolkkua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutonaurua!

        Mitä Huutonaurua ? Et ilmeisesti tiedä kyseistä miestä


    • poxer

      Googletin Äijän. Sehän on vanha kehäraakki. Ei kai sellaiselta voi paljoa vaatiakkaan.

      • paas ulla pullo vissyä..

        meno on siel liikkeessä,kuin tankkitäyteen sarjassa.


    • Arafat

      Joo ihan paska liike on. Helmat paklattu ja maali päälle

      • Ruostetta joka kikottimessa,lol

        kyllä löytyy kerran siel käyny,ja ei enään kiitos.Ja tuossa yksi sano et katsastettuja autoja,varmaan kun ne on helppo katsastaa kun vie vaan otteen konttorille vaikka kaikista samaan aikaan ja leimaa tulee.


      • Hänäkakki
        Ruostetta joka kikottimessa,lol kirjoitti:

        kyllä löytyy kerran siel käyny,ja ei enään kiitos.Ja tuossa yksi sano et katsastettuja autoja,varmaan kun ne on helppo katsastaa kun vie vaan otteen konttorille vaikka kaikista samaan aikaan ja leimaa tulee.

        Ai se katsastaminen on nykyään noin helppoa? Kyllä katsastusmiehellä on vastuu leimoistaan, vaikka jälkeenkinpäin. Ei niitä ihan autoa näkemättä järjesty. Mikä sua vaivaa..vai oletko kilpaileva kanahäkkikauppias?


      • oibu
        Hänäkakki kirjoitti:

        Ai se katsastaminen on nykyään noin helppoa? Kyllä katsastusmiehellä on vastuu leimoistaan, vaikka jälkeenkinpäin. Ei niitä ihan autoa näkemättä järjesty. Mikä sua vaivaa..vai oletko kilpaileva kanahäkkikauppias?

        Häkki romuja pullolaan,niitä paskoja ei pitäs kenenkään ostaa.


    • Jeesustelija

      Joko päästetään Ukko piinasta?
      Myyköön romujaan rauhassa tyhmille.

      • vr

        kyllä tyhmiä ostajia riittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe