Kuka käyttää "puistoa"

Maanantai-painos

Millä perustein käytätte koiria noissa nk. koirapuistoissa/ aitauksissa?

Itselläni on ollut koiria 15 vuotta, enkä kertaakaan ole niihin koiraani ilennyt viedä. Kävellyt kyllä usein ohi, mutta siihen tulee jäämään. Jo kaikenlaisten tautien leviäminen on niin suuri riski, puhumattakaan muista käytöshäiriöistä, mitä ohikulkiessani olen omistajien huudoista päätellyt olevan.

Koirapuisto nimike on mielestäni harhaanjohtava. Eiks nää ole enemmänkin pelkkiä aitauksia, puistoa ole nähneetkään?

Mulla on mielessäni sata perustetta miksi en vie, mutta kertokaa perusteita, miksi viette. Vai onko niitä?

4

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa juosta

      Siellä saa tavata muita koiria, tosin katsomme ketä siellä on.
      Yleensä olemme siellä kahdestaan ja leikimme pallolla.

    • mcih

      Minä ainakin vien koriani sinne leikkimään muiden kanssa, yleensä tuttujen koirien. Siellä myös saa luvan kanssa pitää vapaana koiraa.

      Totta on, että puistot ovat kaikkea muuta kuin puistoja.. Ankeita paikkoja..

      Muutamassa kaupungissa olen kyllä käynyt oikein kivassa puistossa, alue on iso ja sieltä löytyy toiselta puolelta puita ja nurmialusta, toiselta puolelta taas puuton "hiekka/puupala" alue, jossa voi koiriaan juoksuttaa, eikä tarvitse pelätä niiden törmäämistä puihin. :) (Omani kyllä osaa puita väistää, mutta kaikki ei kuulema osaa)

      • löytyy

        näistä viesteistä jota koirapuistosta puhuttaessa?


      • koska
        löytyy kirjoitti:

        näistä viesteistä jota koirapuistosta puhuttaessa?

        Syyni miksi käyn koirapuistossa aina kun ehdin ja jaksan (talviaikaan n. joka toinen viikko, kesällä ei juuri koskaan):
        -koira tottuu erilaisiin koiriin
        -koira oppii käytöstapoja ja sietämään vieraita koiria, etenkin kun on pennusta asti vienyt
        -saan itse jutella muiden koiranomistajien kanssa, neuvoa tai kysellä neuvoja tai rupatella muuten vain
        -saan parempaa häiriötä kuin missään muualla esim. luoksetuloon, koska koira sen jo osaa ja haetaan vielä varmuutta sekä pidetään taitoa yllä. Missä muualla olisi niin paljon häiriötä kerralla kuin koirapuistossa? Jäniksen perästä kutsu on toinen yhtä haastava tai haastavampi tilanne tulla kutsusta. Haastavia tilanteita on hyvä harjoitella kun koira jo osaa, niillä saa varmuutta. Testaan koirapuistossa, totteleeko koirani ja jos ei usko, vaadin koska osaa. Yleensä ei kyllä tarvitse sanoa kuin 1 käsky. Koirakentällä häiriö on minimaalinen koirapuistoon verrattuna, koska koirat eivät pääse kontaktiin keskenään, enkä voi kutsua kesken leikin toisin kuin koirapuistossa.
        -aiemmin sain hyviä vinkkejä koirapuistosta
        -urokseni oppii sietämään monenlaisia koiria, myös uroksia ja tottelemaan kaikissa tilanteissa. Jos se ei joutuisi kohtaamaan vieraita uroksia koirapuistossa, missä niitä voisi kohdata ja pitää yllä sekä siedättyä, että muitakin uroksia on, monenluonteisia mutta tapella ei saa? Tynnyrissä kasvaneet koirat aggressiivisimpia ovat..
        -koira oppii kunnioittamaan, luottamaan ja tottelemaan minua vaikka olisi millainen tilanne. Opin myös itse lisää koirista ja niiden eleistä ja eri roduista.

        Tässä siis hyvät puolet. Vapaanapidon takia en koiraani puistoon vie, koska sitä voi pitää muuallakin vapaana (tiedän että laki kieltää, mutta koira tottelee vähintäänkin yhtä hyvin kuin virkakoirat ja taidot pysyy yllä kun saa olla vapaana ja joutuu olemaan kontrollissa)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe