Mulla on 4 kuukautinen pentu joka on menossa toiseen rokotukseensa ja sen takia otettiin matokuuri (flubenol). Nyt sen maha on kuralla eli koiran uloste on pelkkää ripulia. Eilen oli
viimenen päivä matolääkettä ja vielä tänään ripulia on. Voiko johtua tuosta lääkkeestä? Viimeksi ei aiheuttanut tätä. Koira ei oo mitenkään hunovointinen, heikko tai väsynyt. Syökin edelleen tosi hyvin ja ruoka on sulanut mutta tulee löysänä ulos.
Flubenolissa lukee että kissalle aiheuttaisi ripulia ja koiralle oksetusta ja sitä ei oo mun koiralla.
Pitäiskö jo huomenna olla normaali uloste? Mistä muusta tilanne voi johtua? Syöhän tuo koira väkisinkin ulkoa aina jotain mutta ei senkään luulisi kestävän yli kolmen päivän ripulia.
Pitäiskö perua rokotus ja ottaa aika ripulin takia? Millon pitäisi huolestua kun koira ei muuten voi huonosti?
Pennun ripuli
8
6169
Vastaukset
- justiina täti
Pennun ripuli on otettava aina vakavasti, koiran nestetasapaino häiriinyy jo 2 ripulipäivästä joten aika nopeesti mee lääkäriin,.
Flubenol ja muut matolääkkeet aiheuttavat ripulia, kokeillemalla oppii mikä
matolääke koirallesi sopii.
Aikuinen koira kestää enenmmän ripulia, pentu vähemmän.
Koiralla voi olla huono olo mutta et välttämättä sitä huomaa. - ...
...annan ripuloivalle pennulle Canikuria sekä maustamatonta jugurttia.
Jos ei näillä meinaa lähteä, keitän riisiä ja annan sitä.
Apteekista saa myös nestetasapainoa ylläpitäviä lääkkeitä.- Huolissaan?
Pentu on edelleen ihan oma itsensä, vilkas ja aktiivinen syö hyvin. Edelleen löysällä vatsa. Huomenna on se rokotusaika ell joten siellä kysytään asiasta. Ihme homma.
- ...
Huolissaan? kirjoitti:
Pentu on edelleen ihan oma itsensä, vilkas ja aktiivinen syö hyvin. Edelleen löysällä vatsa. Huomenna on se rokotusaika ell joten siellä kysytään asiasta. Ihme homma.
...ell. osaa auttaa ja pentu tervehtyy.
Tsemppiä! - Ap
... kirjoitti:
...ell. osaa auttaa ja pentu tervehtyy.
Tsemppiä!Ell suositteli Canikuria apteekista ja rokotusten siirtämistä ensi viikolle tai seuraavalle. Näin tehdään.
- utelias78
Ap kirjoitti:
Ell suositteli Canikuria apteekista ja rokotusten siirtämistä ensi viikolle tai seuraavalle. Näin tehdään.
kerro sitten menikö ohi. ihan vaan uteliaisuuttani haluaisin tietää jos tulee itselle joskus sama tilanne eteen niin voi edes arvioida tilannetta ja sen canicuirin tehoa.
- apteekista
Osta apteekista eläimille tarkoitettua maitohappobakteeria. Se maistuu todella pahalle, joten paras antaa suoraan suuhun, vaikka joku ohjeistaa laittamaan ruokaan. Aikuiselle koiralle annan 1 tl x 2 pvä, kun on ripulilla. Itse sekoitan siihen muutaman tipan vettä niin, että saan siitä tehtyä pienen tiiviin pallon, jonka tungen suuhun. Ruokaan ei kannata sekoittaa, koska maistuu todella pahalle, meillä ruoka jää syömättä. Sitä säilytetään jääkaapissa, ja on hyvä olla aina kotona tilanteisiin, että maha käy löysäksi, on kova tai ilmavaivoja.
- Ap viestijä
kunnossa ollaan. Canikur vähensi ripulia. Kun tuo kuuri oli ohi tuli vielä yksi päivä vähän vetelää ja ajattelimme jo ettei lääke auttanut. Seuraavana päivänä kakki oli nomaalia ja kaikki kunnossa. Ell arvaus oli, että on vain ottanut jotain bakteerista suuhunsa ulkoa. Ja sitähän meidän pentu tosiaan tekee, syö ulkoa kaikkea siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855