Uskovaiset vankiloissa

Kiinnostaisi millaiset mahdollisuudet on tehdä hengellistä työtä vankiloissa. Miten otetaan vastaan, käykö tilaisuuksissa porukkaa, mitkä ryhmät/yhteisöt käy. Varmaan tulee joku asiallinenkin vastaus?

4

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nosturi

Yleensä taustaryhmänä on lähtijän kotiseurakunta, tai vastaava. Vankiloissa on ollut ainakin aikaisemmin ns. vankilapappi tekemässä työtä. Jos kokee, että on Jumalan kutsu tehtävään niin lähtökohta on ulkopuolisellekin hyvä. Luvan työhön antaa vankilan johto. Viranomaiset ottavat hyvin vastaan ja se tuleeko kuulijoita tilaisuuksiin riippuu vangeista ja vierailijasta. Eväät työhön on oltava hyvät sillä työ on vaativaa ja monet vangit voivat myös olla hyvin perillä Raamatun opetuksesta. Paras on alussa pyrkiä jonkin kokeneen vankila työntekijän mukaan tutustumaan työhön. Työ on pitkäjänteistä ja tekijöistä on tarvetta.

• Millainen on uskovaisen vangin asema vankilassa. Vainotaanko, kiusataanko? Saako selliin hengellistä kirjallisuutta? Pääseekö vankilan ulkopuolelle hengellisiin tilaisuuksiin?

• VÄHÄN USKOSSA

ITSE EN KOKENUT ETTÄ USKOVAISIA VANKEJA KOHDELTAISIIN MUIDEN VANKIEN TAHOLTA HUONOSTI .SE ON LINNASSA SAMA MIHIN SÄ USKOT KUNHAN PIDÄT NÄPPIS EROSSA ISOJEN POIKIEN TOUHUISTA NIIN KAIKKI MENEE ERINOMAISESTI LUSIT VAAN OMAA KAKKUA NIIN EI OLE HUOLTA PÄRJÄILE

• tiedän
        VÄHÄN USKOSSA kirjoitti:

ITSE EN KOKENUT ETTÄ USKOVAISIA VANKEJA KOHDELTAISIIN MUIDEN VANKIEN TAHOLTA HUONOSTI .SE ON LINNASSA SAMA MIHIN SÄ USKOT KUNHAN PIDÄT NÄPPIS EROSSA ISOJEN POIKIEN TOUHUISTA NIIN KAIKKI MENEE ERINOMAISESTI LUSIT VAAN OMAA KAKKUA NIIN EI OLE HUOLTA PÄRJÄILE

että uskovaisille vangeille kostetaan ja he joutuvat muuttamaan liskolle, näin se vaan menee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2236
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      61
      1091
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      61
      1067
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe