Täytyy kyllä sanoa...

...

...että mulle ainakin tulee tippa linssiin ja pahasti sitten kun viimeisen Harry Potter leffan lopputekstit tulee näkyviin sitten kun menen sen katsomaan. En ole ihan vielä lukenut loppuun vikaa kirjaa, mutta luulenpa, että siinäkin tulee vähän (tai enemmänkin) haikea olo... Kuitenkin, Harry Potter kirjat ja leffat ovat todella mahtavia ja olin suunnilleen 11-12 v. kun eka leffa tuli ulos.
En usko, että mikään kirjasarja tulevaisuudessa tulee koskaan olemaan niin suuri ja niin suosittu kuin mitä Potterit ovat olleet. Olisi ollut mahtavaa jos kirjasarjaa olisi jatkunut pidemmälle, edes yhdellä tai kahdella kirjalla.
Potterit ovat sen takia niin mahtavia, koska niissä on käytetty NIIN PALJON mielikuvitusta ja ne sopivat aivan kaikenikäisille. Ihan lapsesta vanhukseen.
Voi että... Odotan vain sitä kaunista päivää vuonna 2011, kun vikan leffan toinen osa tulee elokuvateattereihin ja joudumme jättämään hyvästit tälle mahtavalle kirjasarjalle, jonka aikana olen kasvanut alkuteinistä melkein aikuiseksi... :)

6

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppi88

      Oon ihan samaa mieltä, olis saanu jatkua pidemmälle toi sarja. Nyt kun on lukenut muita kirjoja sen jälkeen niin ei jotenkin pääse enää siihen tunnelmaan kun potterien kanssa...

      Välillä hävettää ku frendit kattoo mun hyllys niitä kirjoja ja leffoja mut kaikki ei sit vissiin sitä tajua...

      • Chaos87

        Mulla on ihan sama juttu, yritän välillä peitellä ja piilotella niitä kun poikaystävän kavereita tulee käymään :D


    • rampolainen93

      oon lukenu kaikki potter kirjat ja itkin siinä kirjan lopussa ihan tosissaan. siinä kuoli liikaa liian hyviä tyyppejä... nyyyyyyyyyyyhhhhhh

    • Chaos87

      Mä olen kirjoista sun kanssas samaa mieltä, en niinkään leffoista.

      En ole katsonut vielä uusinta leffaa (puoliverinen prinssi) koska se on kuulemma aika huono, jopa niiden mielestä jotka eivät kirjasarjaa ole lukeneet.
      Eikä niitä muutenkaan voi oikein verrata koska elokuvat on muokattu pienimmillekkin sopiviksi joten niissä monesti on asiat eri tavalla kuin kirjoissa josta minä en tykkää yhtään.

      Rupesi oikein ärsyttämään viimeisen kirjan viimeisillä sivuilla että joko se kohta loppuu ja yritin hidastella ettei se loppuis niin nopeasti :D
      Oon koko sarjan lukenut noin seitsemisen kertaa eikä loppua näy.
      Luen niitä koko ajan putkeen :D

      Ja kuten sanoit, yksi Harry Potter kirjasarjan suuren suosion syistä on juuri se että kirjat sopivat aivan kaikenikäisille.
      Tiedän eräänkin 60 vuotiaan naisen joka on aivan ehdoton Harry fani :D

    • kiitos.

      kaikki loppuu aikanaan. niin hyvä, kuin pahakin. tämäkin loppui. ihan liian aikaisin,tai siltä se nyt tuntuu.
      tosiasiassa rowling osasi lopettaa tarinan juuri oikaan kohtaan ja juuri oikealla tavalla. kun viimeinen
      elokuva ilmestyy silloin vuonna 2011, tosiaankin, aion istua siellä leffateatterissa siihen hetkeen asti,
      kun sali pimenee ja lopputekstit loppuvat. jos näkisin rowlingin, haluaisin kiittää häntä siitä, että aina
      kun minulla oli suoraan sanottuna paska päivä, pystyin vain jatkamaan potteria. mielikuvitus maailma:
      lentävät luudat, loitsut ja ihana kotoisa elämä, toivat elämään heti paljon lisää iloa ja toivoa, sillä
      kun uppoutuu tuollaiseen kirjaa tai elokuvaan unohtuvat edes hetkeksi elämän murheet ja huolet.

      jään ikuisesti kaipaamaan pottereita ja lyön pääni vetoa, että kun viimeinen potter leffa loppuu.
      siis lopullisesti loppuu. niin itken. se ei ole surullista eikä iloistakaan itkua, se on varmaankin
      toisenlaista itkua. kiitollista ja helpottunutta, mutta samalla hyvin pettynyttä. kiitollista siksi,
      että olen saannut nähdä ja lukea pottereista, jotka ovat antanee minulle tilaisuuden olla kateellinen
      ja uskoa hetken taikoihin ja noitiin. jännittää heidän puolestaan, nauraa heidän kanssaan ja itkeä
      kun he ovat surullisia. helpottunutta siksi, että se on ohi. enää ei tarvitse pelätä. ei tarvitse pelätä,
      että esimerkiksi daniel kieltäytyisi näyttelemästä leffassa. sillä eiväthän leffat ole mitään, ilman danielia.
      se on ohi eikä minun enää tarvitse nähdä mitään, sillä kaikki on jo nähty. pettynyttä siksi, että noinkin
      hieno kirja-ja elokuvasarja päättyi. että nyt se virallisesti päättyi. kaikki oli sananmukaisesti silloin jo nähty.

      jos saisin sanoa mitä tahansa rowlingille, mutta vain yhdellä sanalla, sanoisin kiitos.
      kiitos, että sain lukea ja kokea tämän. kiitos että autoit minua uskomaan. kiitos että teit tämän.
      kiitos, että löysin itseni. kiitos kaikesta. yhdellä sanalla, kiitos se olisi myös näyttelijöille, ohjaajalle
      ja kaikille jotka ovat olleet mukana edes pienellä osalla pottereiden tekemisessä. kiitos.

      ja nyt vielä viimeisen kerran kiitos.

    • djewhkjqhdkjasd

      siis elokuvia ja kirjoja ei sais verrata kun ne kumminki on niin eriasia. mutta täytyy kyllä sanoa että nuo viimiset kaks elokuvaa on ollu aivan suolesta. jotenki kankeeta se toiminta siinä ja se juoni takkuilee niissä leffoissa koko ajan. ja puoliverisessä prinssissä se Dumbledoren kuolema oli aivan surkea. mielestäni sellainen käänne kohta juonessa olisi ansainnut enemmän arvoa. ja kyseisessä elokuvassa oli myös kohtauksia joita ei ollut koko kirjassa. esim. kotikolo syttyi palamaan mitähän persettä? ja yhtäkkiä Bellastrix oli siellä ja lällätteli Harrylle Siriuksen kuolemasta ja Harry juoksi naisen perään jonnekkin pöheikköön ja Weasleyn perhe voivotteli vieressä. Ja Sirius oli tärkeä henkilö kirja sarjassa ja varmasti kaikille kirjasarjan lukioille kävi selväksi että Sirius oli Harrylle tavallaan isä hahmo. Elokuvissa Siriuksella ei oikeen ollut roolia (Paitsi kolmannessa) vähän kuin Harryn kirjekaverina. Kutoskirja oli aivan sairaan hyvä, mutta elokuva kyllä pilasi koko idean. Toivotaan vaan nyt peukut pystyssä että viimeisestä elokuvasta tulee hyvä, sillä kirja oli koko kirjasarjan paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe