Osaatteko kertoa siitä. Siis ihan pienten 2v ja teini-ikäisten... Ei kai vielä pukua tartte alle 15-vuotias?
Lasten pukeutuminen
7
1313
Vastaukset
- pienille
Ihan pienen eli sen 2-vuotiaan voi pukea mihin tahansa mekkoon tai housuihin. Värillä ei ole väliä.
Teinin, joka ei ole päässyt ripille, voi pukea mustaan, tummansiniseen, harmaaseen ja valkoiseen. Ylipäätään hillytyt värit ja siisti asu. - Tämä on oikea tapa
Viikatemiehen kaapu ylle ja viikate käteen. Se on hyvä hautajaispuku.
- Täti
Olen ollut hautajaisissa, missä teini-ikäiset pojat (vainajan lapsenlapset) ovat pukeutuneet "tyylilleen uskollisesti",
eli reisitaskuhousuihin, joissa on hakaneuloja ja kaikenlaisia renkuloita ja ketjuja.
Saman perheen tyttö (17-v) oli lyhyessä punamustassa goottityylisessä hameessa, ja korsettitopissa.
Yleensä olen nähnyt hautajaisissa teini-ikäistenkin pukeutuneen "normaaleihin" tummiin housuihin tai hameeseen/mekkoon. Pikkulapset ovat olleet kirkkaankin värisissä juhlavaatteissa.- , . , .
Se on rahakysymyskin. Jos ostaa jonkun kalliin mustan asun niin sillä ei ole lapselle sen jälkeen käyttöä. Ja jos lapsi pakotetaan epämieluisaan asuun niin koko hautajaisista jää ikävä muisto.
- 3+8
, . , . kirjoitti:
Se on rahakysymyskin. Jos ostaa jonkun kalliin mustan asun niin sillä ei ole lapselle sen jälkeen käyttöä. Ja jos lapsi pakotetaan epämieluisaan asuun niin koko hautajaisista jää ikävä muisto.
niistä mikään ratkiriemukas muisto ole tarkoituskaan jäädä? No joo, et tietenkään sitä tarkoittanutkaan.
Minä olen sitä mieltä, että mikäli rahaa on, niin kyllä jonkun puvuntapaisen ostaisin myös lapselle. Jos taas raha on tiukemmassa, niin sitten mitkä tahansa siistit vaatteet. ja mitä tulee siihen, ettei lapsi halua laittaa jotain tiettyä päälleen; mielestäni lastenkin tulee oppia, että tiettyihin tilaisuuksiin pukeudutaan tietyllä tavalla ja täten kunnioitetaan tilaisuutta ja sen järjestäjiä tai hautajaisissa vainajaa. Kaiken ei aina tarvitse olla niin mieluista elämässä. - xxxxxxxx
3+8 kirjoitti:
niistä mikään ratkiriemukas muisto ole tarkoituskaan jäädä? No joo, et tietenkään sitä tarkoittanutkaan.
Minä olen sitä mieltä, että mikäli rahaa on, niin kyllä jonkun puvuntapaisen ostaisin myös lapselle. Jos taas raha on tiukemmassa, niin sitten mitkä tahansa siistit vaatteet. ja mitä tulee siihen, ettei lapsi halua laittaa jotain tiettyä päälleen; mielestäni lastenkin tulee oppia, että tiettyihin tilaisuuksiin pukeudutaan tietyllä tavalla ja täten kunnioitetaan tilaisuutta ja sen järjestäjiä tai hautajaisissa vainajaa. Kaiken ei aina tarvitse olla niin mieluista elämässä.Aha siinä puhuu joku murrosikäisten lasten vanhempi jolla on kokemusta lasten vaatettamisesta.
(Itselläni ei ole kokemusta, mutta olen ollut murrosikäinen)
- tilanteen mukaan
Meidän pienillä on ollut vauvaikäisenä jotkin tummat vaatteet, mummon hautajaisiin ostin tytölle mustan hameen ja kengät, pojalle mustat housut ja kauluspaidan. Samalla linjalla on jatkettu, on ostettu mustia farkkuja ja mustia kenkiä, mustia hameita, mustia samettijakkuja jne. Kyllähän se kirpasee, mutta valitettavasti noita asuja on joutunut pitämään enemmänkin kuin yhden kerran. Molemmat lapset ovat olleet elämänsä aikana 5 kertaa hautajaisissa. Vertailun vuoksi häissä ovat samana aikana olleet 4 kertaa, ja toinen vain kolme, kun oli vakavasti sairaana juuri yksien häiden aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792