Avioehto

kaisa,,

Onko avioehto niin pätevä paperi, että sillä voi rajata kokonaan toisen perimästä mitään oman kuoleman sattuessa ennen puolisoa?
Olen siis menossa naimisiin, minulla on lapsia, tulevalla miehelläni ei.
Minulla on tila kiinteistöineen jossa on kotimme.
Miehelläni muuta maaomaisuutta ja kiinteistö.
Hänellä lähimmät perijät ennen tulevaa liittoamme äiti ja sisarpuolet.
Teemme siis paperin, jossa hän ei peri minua missään tapauksessa, vaan tietenkin kaikki jää yhä lapsilleni jos kuolen ensin.
Hänelle jää kylläkin elinikäinen asumisoikeus.
Hän ei tee avioehtoa, koska haluaa minun perivän hänet eikä sukunsa.
Avioliitto on ehdoton myös verojen takia.
Näin tehden onko vielä jotain mikä pitäisi huomioida?

6

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

      (Toivottavasti kappalejako toimii, kun tämän lähetän. Esikatselussa koko teksti on yhtä pötköä. Erotan nyt varmuuden vuoksi kappaleet vinoviivoin.) //

      >>Onko avioehto niin pätevä paperi, että sillä voi rajata kokonaan toisen perimästä mitään oman kuoleman sattuessa ennen puolisoa? Olen siis menossa naimisiin, minulla on lapsia, tulevalla miehelläni ei.>Teemme siis paperin, jossa hän ei peri minua missään tapauksessa, vaan tietenkin kaikki jää yhä lapsilleni jos kuolen ensin.>Hän ei tee avioehtoa, koska haluaa minun perivän hänet eikä sukunsa.

    • nix nax

      Sait perusteellisen vastauksen tunnin kuluttua kysymyksestäsi. Ilmeisesti se sinulle riitti, kun kahteen vuorokauteen ei ole mitään näkyny? Mutta onkohan jokin äidin opetus päässyt unohtumaan?

      • kaisa,

        olen kerrassaan hämmästynyt.
        Varrotko kellon kanssa kiitoksia vai mitä tarkoitat?
        Kylläkin kulunut mutta tähän sopiva:hankippa oma elämä.


      • nix nax
        kaisa, kirjoitti:

        olen kerrassaan hämmästynyt.
        Varrotko kellon kanssa kiitoksia vai mitä tarkoitat?
        Kylläkin kulunut mutta tähän sopiva:hankippa oma elämä.

        ...tuleva miehesi osaa opettaa sinulle tapoja, kun äitisi näköjään ei ole osannut.


      • Käytöstavat
        nix nax kirjoitti:

        ...tuleva miehesi osaa opettaa sinulle tapoja, kun äitisi näköjään ei ole osannut.

        Itsensä tärkeäksi kokeminen tekee ihmisestä
        raskaan, kömpelön ja turhamaisen.


    • neromary

      Avioehto oikein tehtynä on pätevä, suosittelen asijantuntijan käyttöä. On myös vahvistettava Maistraatissa, vasta sitten pätevä. Todistajina ei saa olla millään tavalla sukulaisiksi tulkittavia. Kannatta tehdä ennen vihkimistä, sen jälkeen asiat mutkistuvat. Itse olen tehnyt samanlaisen noin parivuotta sitten. Onnea teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe