Tamron 90mm/f2.8 vaiko Sigma 105mm/f2.8?
Tamronia on kehuttu terävyytensä puolesta, mutten usko että sigma kauaksi jää. Kumpi hoitaa hommansa paremmin? Kumman itse valitsisit, ja miksi? Onko kellään kokemuksia toisesta, tai jopa molemmista?
Voi tätä valinnanvaikeutta.
Kumpi parempi makroiluun?
4
521
Vastaukset
- valitsisin.......
Jos noista pitää valita.
Tuon Sigman olen joskus omistanut, ei kestänyt käytössä.
Kuvanlaatu kyllä kelpaa, mutta sigman mekaaninen laatu on syvältä.
( Itse hankin kylläkin Canonin 100/2.8 macron, siinä on sentään usm ja sisäinen tarkennus ) - Niin lähellä..
Polttovälin kannalta on sama kumman hankit. Itse olen täysin pettynyt noihin "piraatteihin", mutta kokemukseni ei välttämättä ole Ajankohtaista.
Niiden makaaninen toiminta ei ole täyttänyt vaatimuksia. - Sigmaan pettynyt
Ei kestänyt minullakaan Sigma, AF on jumissa. Kuvan laatuun olin kyllä ihan tyytyväinen. Oli jo kolmas Sigma, jossa mekaaninen vika..
- PaVaJuAr
Olen ollut toistaiseksi hyvin tyytyväinen Tamroon. Valitettavasti uudessa mallissa on muovinen runko, vanhempi käsitarkenteinen oli metallia, mutta sillä pääsi vain kuvaussuhteeseen 1:0,5. Kuvanlaatu sekä filmi- että digikäytössä on riittävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä19611801- 298194
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586216Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715146- 434902
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai474480Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1164383- 1183865
- 813353
- 511877