Kuredu marraskuu -09

harmaamassa

Moro!

tuli varattua reissu Malediiveille. Kuredulla käyneet kertokaapas bungalowien suhteen, että miten välttää joutumasta niiden veden päälle rakennettujen mökkien kohdalle rantabungalowiin (en halunnut niihin vedenpäällisiinkään) onko ne numeroitu/nimetty jotenkin niin että respassa tietää jo vaihdattaa avaimensa 'vapaan merinäkymän' mökkiin..

Dubaissa täytyy ensin vajaa viikko ihmetellä pilvenpiirtäjiä, palmusaaria ja sheikkien menopelejä... sieltä sitten vajaaksi pariksi viikoksi Kureduun sukeltelemaan/snorklaamaan..

7

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jadeer

      Bungalowit on numeroitu, mutta Water Villat eivät olleet muiden bungalowien edessä. Halvemmat majoitukset olivat hieman tiiviimmiin ja niistä kaikista ei ollut suoraa merinäköalaa.

    • Paradiisi

      Ihan hyvä että teidän tuli varattua matka Malediiveille! Oltiin äskettäin Kuredulla. Sanotaan että majoituksella ei ole väliä kun saarella voi liikkua. Kukaan ei omista palaakaan rannoista, mutta kyllä se oli aika huisaa herätä aamulla ja astua ulos villasta kun turkoosi meri heti vastassa! Noista bungaloveista en osaa sanoa (Beach ja garden), niiden ohi muutaman kerran steppailimme kyllä... Onhan se edullisempi vaihtoehto majoittua, mutta jos vaan tyyliin kerran elämässä käy Malediiveilla niin kyllä siitä majoituksesta kannattaa heittää muutama kolikko lisää hyvän näköalan nimissä ;) Näköalat ovat Kuredulla joka paikassa toki hyvät mutta you know what I mean! Yksi pariskunta vaihtoi tuon bungalovin rannalla olevaan villaan heti matkansa alussa. Bungalovien puoleinen ranta on kivinen eikä sinne voi noin vain heittäytyä uimaan, mutta siellä taas kruisailee pikkuhait, pikkumureenat ja pikkurauskut jne. jne. "Uimakelpoisella" rannalla ei taas kruisaile heti rannasta juuri mitään ja ranta on kauttaaltaan valkoista hiekkaa/murkaantunutta simpukkaa ja korallia.
      Ette usko miten kaipaan takaisin Malediiveille, kun vaan keksisi saasteettomamman keinon matkustaa, lennot raskaita ja pitkiä. Kyllä sen matkustamisen fyysisesti hyvin jaksaa, mutta omatunto vähän kolisi kun mietti miten paljon kerosiinia kuluu tuohon matkaan.... Ehkä seuraavaksi luomuloma Six senses Soneva fushi -resortissa ja osa matkasta junalla?!

      • menossa Kuredulle

        Esim. Bonthi Beach Gardenista päivittäminen parempaan ei suju ihan muutamalla kolikolla, vaan kasaan tarvitaan useampia kolikoita -> 2 vk reissusta 2500 euroa lisää, jos ottaa watervillan.

        Toki kaikkihan on suhteellista - suurituloiselle tuo ei varmaankaan ole kuin muutama kolikko.


      • 7+3
        menossa Kuredulle kirjoitti:

        Esim. Bonthi Beach Gardenista päivittäminen parempaan ei suju ihan muutamalla kolikolla, vaan kasaan tarvitaan useampia kolikoita -> 2 vk reissusta 2500 euroa lisää, jos ottaa watervillan.

        Toki kaikkihan on suhteellista - suurituloiselle tuo ei varmaankaan ole kuin muutama kolikko.

        Köyhän ei kannata matkustaa malediiveille. Jos ei ole varaa luksukseen niin silloin kannattaa suunnata halvempaan lomakohteeseen.
        Yksinkertaisesti Malediivit ei ole tarkoitettu köyhille.


      • quantoo
        7+3 kirjoitti:

        Köyhän ei kannata matkustaa malediiveille. Jos ei ole varaa luksukseen niin silloin kannattaa suunnata halvempaan lomakohteeseen.
        Yksinkertaisesti Malediivit ei ole tarkoitettu köyhille.

        Kuulostaa aika kummalta totuudelta. Itse en koe olevani köyhä tai rikas vaan välimaastossa, mutta en näe mitään ongelmaa siinä miksei "köyhäkin" tuonne voisi matkata. Kuten tuolla yllä on todettu niin asumismuodolla ei ole väliä kun se pääasia on se aukka ja meri ja kaikilla on vapaa pääsy niiden pariin. Ja all inclusive maksaa saman verran olipa sitten rikas tai köyhä ja ei tuota suurta lovea lompakkoon.

        Joten saanko kysyä mikä siellä Malediiveilla estää köyhää olostaan nauttimasta? Syyksi ei kelpaa "siellä on pakko majoittua veden päälle tai muut katsoo nenänvartta pitkin". Ihan missä tahansa matkakohteessa löytyy ne halvat ja kalliit vaihtoehdot ja silti jokaiselle niistä löytyy haluajia. Itse en maksaisi montaa tonnia jostain Turkin matkasta vaikka sillä rahalla saisi mitä luksusta. Mutta Malediivelle ollaan keväällä menossa 2500e/naama (all inclusive mukana) ja tuntuu että ihan olen saamassa rahoille vastinetta.


      • Maldives
        quantoo kirjoitti:

        Kuulostaa aika kummalta totuudelta. Itse en koe olevani köyhä tai rikas vaan välimaastossa, mutta en näe mitään ongelmaa siinä miksei "köyhäkin" tuonne voisi matkata. Kuten tuolla yllä on todettu niin asumismuodolla ei ole väliä kun se pääasia on se aukka ja meri ja kaikilla on vapaa pääsy niiden pariin. Ja all inclusive maksaa saman verran olipa sitten rikas tai köyhä ja ei tuota suurta lovea lompakkoon.

        Joten saanko kysyä mikä siellä Malediiveilla estää köyhää olostaan nauttimasta? Syyksi ei kelpaa "siellä on pakko majoittua veden päälle tai muut katsoo nenänvartta pitkin". Ihan missä tahansa matkakohteessa löytyy ne halvat ja kalliit vaihtoehdot ja silti jokaiselle niistä löytyy haluajia. Itse en maksaisi montaa tonnia jostain Turkin matkasta vaikka sillä rahalla saisi mitä luksusta. Mutta Malediivelle ollaan keväällä menossa 2500e/naama (all inclusive mukana) ja tuntuu että ihan olen saamassa rahoille vastinetta.

        Olen samaa mieltä Sinun kanssasi quantoo ja kuulun näiden ns. köyhien ja rikkaiden välimaastoon ;) myös kesällä kaksi viikkoa Malediiveilla.
        En kyllä minäkään maksaisi maltaita Turkista tai toisesta vastaavasta matkakohteesta. Sinulle 7 3, ihanaan ja rentouttavaan lomaan riittää, kun pääsee sinne minne haluaa, välittämättä minkälainen on majoitus. Itse matkustan periaatteella ; jos matkakohde on suhteellisen lähellä eikä kallis, niin silloin panostan asumiseen, mutta jos matkakohde on kaukana ja kallis, niin riittää edullisempikin majoitus. Pääasia, että pääsee lomalle haluamaansa paikkaan.


      • Suhteellinen köyhyys
        7+3 kirjoitti:

        Köyhän ei kannata matkustaa malediiveille. Jos ei ole varaa luksukseen niin silloin kannattaa suunnata halvempaan lomakohteeseen.
        Yksinkertaisesti Malediivit ei ole tarkoitettu köyhille.

        Noh noh! Kyllä köyhänkin kannattaa matkustaa Malediiveille ja varmasti siihen kykeneekin. Moni säästää vuosia matkaan ja saa kyllä rahoilleen varmasti vastinetta matkustaessaan Malediiveille!

        Ja luxushan on suhteellista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe