maailma kierretty 3 vuotiaana

harmaamassa

Noinkohan kannattaa tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeampaa kuin se onkaan - oman 3kk - 3 vuotiaan kanssa on käyty Amerikat, Meksikot, Intiat, Costaricat, Karibiat, ja lukuisat Euroopan/välimeren kohteet. Nyt ollaan lähdössä Dubaihin ja Malediiveille. Koskaan ei ole omaa/muksun mahatautia kummallisempaa probleemaa matkalla kohdattu. Ymmärrän probleemat, jos vanhemmat on vastuuttomia ja biletys ja häröily on reissujen pääproggis - mutta tuskin näillä vanhemmilla asioiden tärkeysjärjestys muuttuu kotimaassakaan sen kummemmaksi.

Reissuun lähtiessä aletaan tarvittaessa etukäteen muksun unirytmiä säätämään siten, että lennoille sattuu uniaika, jolloin lennot menee muksun kannalta nopsaan ja omalta kannalta vaivattomasti.. Jos haluaa, niin ottaa menomatkalle pilttejä matkaan - niitä syödessä ei tarvii kiukutella/pelätä mahatauteja ja takaisintullessahan ne on vapauttaneet matkalaukusta tilaa tuliaisille tms.. Veikkaanpa että on 'maailmaa nähneellä' muksulla pikkuisen paremmat vastustuskyvyt vanhemmallakin iällä ja matkustaessa saadut kokemukset ja avartunut perspektiivi koti(maan)ympyröihin tuskin on haitaksi.

6

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhtään mitään

      lapselle käteen sillä 3 vuotias ei muista matkoista 6 vuotiaana enää mitään.
      Olisi kannattanut odottaa ja mennä vasta hiukan vanhempana niin olisi lapsella jotain muistelemista reissuista. Ja en usko sinun juttuihin myöskään ja hyvä jos Tallinnassa olet pentusi kanssa käynnyt. Ja miksi pitää kirjoittaa asiasta jos ei ole mitään asiaa sillä en ainakaan minä ymmärrä mikä tässä oli se jutttu että piti alkaa kirjoitella? Hyviä mielikuvitus matkoja vaan...tänään Malediiveille....

      • harmaamassa

        Jutun pointti oli vastata niille, jotka marisevat ettei lapsen kanssa pitäisi/voi siitä ja tästä syystä ja hankaluudesta johtuen matkustaa..

        Missäänhän en jutussani väittänyt, että matkustamme nimenomaan lapselle kokemuksia hakemaan - kyllä matkustusmotiivimme ovat itsekkäämmät (oma rentoutuminen ja kokemukset), mutta muksu matkustaa ja saa tai on saamatta kokemuksia samalla koska siitä ei ole mitään ihmeempää haittaa/ongelmaakaan

        Olen nelikymppinen parin yrityksen omistaja -> kun olen Suomessa olen töissä hieman kärjistäen lähes 24/7 - joten toistaiseksi pääsen parhaiten lomallani irti työstäni ja arjesta kun en pyöri ihan lähikulmilla puhelimen tavoitettavissa (kaikki kunnia Suomen ja lähialueiden lomakohteille kuitenkin).

        Kiitos Sinulle kommentistasi ja toki suon sinulle vapauden uskoa tai olla uskomatta kirjoitustani.


      • SusannaK2008
        harmaamassa kirjoitti:

        Jutun pointti oli vastata niille, jotka marisevat ettei lapsen kanssa pitäisi/voi siitä ja tästä syystä ja hankaluudesta johtuen matkustaa..

        Missäänhän en jutussani väittänyt, että matkustamme nimenomaan lapselle kokemuksia hakemaan - kyllä matkustusmotiivimme ovat itsekkäämmät (oma rentoutuminen ja kokemukset), mutta muksu matkustaa ja saa tai on saamatta kokemuksia samalla koska siitä ei ole mitään ihmeempää haittaa/ongelmaakaan

        Olen nelikymppinen parin yrityksen omistaja -> kun olen Suomessa olen töissä hieman kärjistäen lähes 24/7 - joten toistaiseksi pääsen parhaiten lomallani irti työstäni ja arjesta kun en pyöri ihan lähikulmilla puhelimen tavoitettavissa (kaikki kunnia Suomen ja lähialueiden lomakohteille kuitenkin).

        Kiitos Sinulle kommentistasi ja toki suon sinulle vapauden uskoa tai olla uskomatta kirjoitustani.

        Me olemme matkustaneet nyt reilun 2v tytön kanssa siitä lähtien kun hän oli 1,5kk ja aina on hyvin mennyt. Toki olemme matkustanee ihan vain euroopassa ja käyttäneet paljon eri matkustus muotoja (lentokone, juna, laiva, bussi jne.) autossa hän ei oikein tykkää ollakaan. "Joudumme" matkustamaan paljon koska asumme kahdessa euroopan maassa. Mielestäni ei kannata odottaa sitä oikeaa ikää matkustamiseen, kyllähän se lapsi siinä mukana kulkee ja oppii hyvin pienestä pitäen kuinka käyttäydytään matkalla jne. Toki kaikki perheethän ovat erilaisia ja oman laisiansa jokin toimii toisella ja jokin toinen toisella...


      • "maaliman-matti"
        SusannaK2008 kirjoitti:

        Me olemme matkustaneet nyt reilun 2v tytön kanssa siitä lähtien kun hän oli 1,5kk ja aina on hyvin mennyt. Toki olemme matkustanee ihan vain euroopassa ja käyttäneet paljon eri matkustus muotoja (lentokone, juna, laiva, bussi jne.) autossa hän ei oikein tykkää ollakaan. "Joudumme" matkustamaan paljon koska asumme kahdessa euroopan maassa. Mielestäni ei kannata odottaa sitä oikeaa ikää matkustamiseen, kyllähän se lapsi siinä mukana kulkee ja oppii hyvin pienestä pitäen kuinka käyttäydytään matkalla jne. Toki kaikki perheethän ovat erilaisia ja oman laisiansa jokin toimii toisella ja jokin toinen toisella...

        reissannut 15 maata jotkut useaankin kertaan. Hyvin muistaa yllättäviäkin asioita jopa ajalta jolloin oli 2-3 vuotias! Ja loput katsotaan kuvista monta monta kertaa vuodessa. Ei mun mielestä ole ollenkaan mennyt hukkaan nuo reissut, päinvastoin - lapsesta on kehittynyt sopeutuva, toiset huomioonottava, ennakkoluuloton ja rohkea. On jo kolmisen vuotta halunnut itse opetella esim ostamaan ko maan kielellä jäätelön tai namun itselleen, sanavarasto kertyy ihan käsittämättömällä tavalla!

        Vanhemmat tekevät matkustamisen hankalaksi, ei lapset! Jännitin mm älyttömästi 24 h lentoja (1 välilasku) tuon villikon kanssa, mutta molemmilla legeillä kävi vain kerran pissalla - muuten istui paikallaan kuin tatti ja katseli kirjoja ja leffoja.

        Jos meidän tytöltä kysyy mitä hän haluaisi esim viikonloppuna tehdä on vastaus: lähdetään reissuun ja mennään hotelliin!


      • ongelma tämäkin
        "maaliman-matti" kirjoitti:

        reissannut 15 maata jotkut useaankin kertaan. Hyvin muistaa yllättäviäkin asioita jopa ajalta jolloin oli 2-3 vuotias! Ja loput katsotaan kuvista monta monta kertaa vuodessa. Ei mun mielestä ole ollenkaan mennyt hukkaan nuo reissut, päinvastoin - lapsesta on kehittynyt sopeutuva, toiset huomioonottava, ennakkoluuloton ja rohkea. On jo kolmisen vuotta halunnut itse opetella esim ostamaan ko maan kielellä jäätelön tai namun itselleen, sanavarasto kertyy ihan käsittämättömällä tavalla!

        Vanhemmat tekevät matkustamisen hankalaksi, ei lapset! Jännitin mm älyttömästi 24 h lentoja (1 välilasku) tuon villikon kanssa, mutta molemmilla legeillä kävi vain kerran pissalla - muuten istui paikallaan kuin tatti ja katseli kirjoja ja leffoja.

        Jos meidän tytöltä kysyy mitä hän haluaisi esim viikonloppuna tehdä on vastaus: lähdetään reissuun ja mennään hotelliin!

        Meillä olisi kova matkustuskuume 4-vuotiaan kanssa, mutta ei vain tunnu löytyvän kohdetta. Kaikki ovat sitä mieltä, että lapsen kanssa ainoa oikea kohde on sellainen, jossa on uimaranta ja vähintään iso allasalue. Ongelmana vain on, ettei kumpikaan vanhempi viihdy veden äärellä... Joten kotimaahan olemme jääneet ;-(


      • yhdessä oloa
        ongelma tämäkin kirjoitti:

        Meillä olisi kova matkustuskuume 4-vuotiaan kanssa, mutta ei vain tunnu löytyvän kohdetta. Kaikki ovat sitä mieltä, että lapsen kanssa ainoa oikea kohde on sellainen, jossa on uimaranta ja vähintään iso allasalue. Ongelmana vain on, ettei kumpikaan vanhempi viihdy veden äärellä... Joten kotimaahan olemme jääneet ;-(

        voi hyvät hyssykät, jos tähän maailmaan ei kukaan tekis lapsia, ei olisi tungosta lentokoneissa tulevaisuudessa. Elämään kuuluu lapset ja joilla lapsia on, he haluavat elää normaalia elämää, johon kuuluu myös matkustelu. Ei kaikki vanhemmat halua jättää lapsiaan toisten hoidettavaksi viikoiksi, he kulkevat mukana, muistavatko matkoista tai ei. Vai pitäisikö muka olla lapsihoitoloita, kuin on kissoille ja koirille, jonne jätetään häkkiin huutamaan. Kyllä on ihmiset ahdasmielisiä, omaan napaan tuijottavia, vai muuten vaan kateellisia niille joilla on mahdollisuus matkustella koko perheen voimin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe