ilman vakuutusta

uskallatko????::::

..onko se vakuutus ihan pakko olla,,, ts. tarkastaako sitä joku?

12

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxx

      linkin takaa löydät kenties vastauksen sun kysymykseen. Ei sitä yleensä rajalla, eikä missään muuallakaan tarkasteta.

    • zzxxzz

      Olin viimevuonna SB:eellä. En tullut hankkineeksi vakuutuksia kyseiselle matkalle. Tietenki vastuuhan on sinun jos jotain sattuu. Menen tänä vuonna GB:eelle ja olen hankkinut vakuutuksen tällä kertaa.

      Elikkä kuitenki suosittelen hommaamista. Sitä on pieni pelko koko ajan päällä et jos jotn sattuu.

    • mitä lie tietoa

      matkanjärjestäjien oppaissa höpistään pakollisesta matkavakuutuksesta, se on höpönlöpöä, koska eu-maiden kansalaisilla on samat sosiaalietuudet toisissa eu maissa.... eli bulgarialaisilla itsellään pitäisi olla voimassa oleva matkavakuutus koko ajan kotimaassaan ollessaan jos sitä vaaditaan muiltakin eu-kansalaisilta.bulgarialainen ja suomalainen on seka bulgariassa että suomessa ihan samassa asemassa

      olet oikeutettu samaan julkiseen maksuttomaan terveydenhoitoon bulgariassa kuin paikallisetkin.

      • unohtu sanoa

        siis jos joku kysyy vakuutustodistusta niin näytä kela-korttia tai eurooppalaista sairausvakuutuskorttia. tieto pakkovakuutuksesta on varmaanki ajalta ennen bulgarian eu jäsenyyttä ja varmaan edelleen koskee eu:n ulkopuolelta tulevia.


    • kotimaassa

      Jos ei ole varaa mutamaan kymppiin, vakuutukseen. Pysy pois. Riski liian iso.

      • Porukkaa

        Kaljaan ja viinaan kyllä riittää rahaa muttei matkavakutukseen, voi v... mitä ääliöitä!


      • ap....-..-.,-.-,,-
        Porukkaa kirjoitti:

        Kaljaan ja viinaan kyllä riittää rahaa muttei matkavakutukseen, voi v... mitä ääliöitä!

        tuntuu niin pirun turhalta maksaa viikon matkasta 20 e vakuutus kun ei ole herkkä sairastumaan eikä harrasta extreme lajeja. olen ap. kirjoittaja ja matka on ohi. otin vakuutuksen sit paniikissani, ja aivan turhaan. olis silläkin saanu kaljaa. provosti sanottuna.


      • Lentäjän Poika
        ap....-..-.,-.-,,- kirjoitti:

        tuntuu niin pirun turhalta maksaa viikon matkasta 20 e vakuutus kun ei ole herkkä sairastumaan eikä harrasta extreme lajeja. olen ap. kirjoittaja ja matka on ohi. otin vakuutuksen sit paniikissani, ja aivan turhaan. olis silläkin saanu kaljaa. provosti sanottuna.

        Uskomatonta puhetta, mahdat olla vielä hyvinkin nuori ja kokematon ihminen? 20 EUR on ihmiselle niin pieni raha, että se kannattaa ehdottomasti maksaa matkavakuutuksesta, itse asiassa matkavakuutus on hyvä olemassa aina kun liikkuu kotimaan rajojen ulkopuolella, riippumatta siitä onko EU-jäsenvaltiossa vai niiden ulkopuolella.

        Siinä sitä sinäkin itkeä tuhertaisit ja vinkuisit, jos jotain sattuisi. Aivan, aina voi jotain sattua, olit sitten herkästi sairastuvaa tyyppiä tai et: kuume, vatsatauti, joku virus, ruokamyrkytys tai vaikkapa liukastuminen altaalla ja naps, käsi murtui tai oikein huonossa tapauksessa luu pamahtaa poikki. Lääkärikäynti maksaa helposti turistialueiden yksityislääkäreillä 100-300 euroa. Ja ei, älä selitä minulle eurooppalaisesta sairasvakuutuksesta, sillä sinä et oikeasti halua asiakkaaksi bulgarialaiseen arvauskeskukseen, vaikka kuinka voimiesi tunnossa nyt muuta selittäisit. Internetissä on niin helppo olla urhea.

        Mitäpä jos tapahtuu jotain yllättävää, jolloin sinut joudutaan evakuoimaan ambulanssilennolla Suomeen? Se se vasta olisi mukavaa kaivaa povitaskusta 20-50 000 euroa siitä hyvästä, että päätit säästää muutaman kympin alkoholin ostoon. Se on hyvä nuorenkin ihmisen joskus ajatella asioita etukäteen ennenkuin päästää sammakoita suustaan.


      • tupsahti
        Lentäjän Poika kirjoitti:

        Uskomatonta puhetta, mahdat olla vielä hyvinkin nuori ja kokematon ihminen? 20 EUR on ihmiselle niin pieni raha, että se kannattaa ehdottomasti maksaa matkavakuutuksesta, itse asiassa matkavakuutus on hyvä olemassa aina kun liikkuu kotimaan rajojen ulkopuolella, riippumatta siitä onko EU-jäsenvaltiossa vai niiden ulkopuolella.

        Siinä sitä sinäkin itkeä tuhertaisit ja vinkuisit, jos jotain sattuisi. Aivan, aina voi jotain sattua, olit sitten herkästi sairastuvaa tyyppiä tai et: kuume, vatsatauti, joku virus, ruokamyrkytys tai vaikkapa liukastuminen altaalla ja naps, käsi murtui tai oikein huonossa tapauksessa luu pamahtaa poikki. Lääkärikäynti maksaa helposti turistialueiden yksityislääkäreillä 100-300 euroa. Ja ei, älä selitä minulle eurooppalaisesta sairasvakuutuksesta, sillä sinä et oikeasti halua asiakkaaksi bulgarialaiseen arvauskeskukseen, vaikka kuinka voimiesi tunnossa nyt muuta selittäisit. Internetissä on niin helppo olla urhea.

        Mitäpä jos tapahtuu jotain yllättävää, jolloin sinut joudutaan evakuoimaan ambulanssilennolla Suomeen? Se se vasta olisi mukavaa kaivaa povitaskusta 20-50 000 euroa siitä hyvästä, että päätit säästää muutaman kympin alkoholin ostoon. Se on hyvä nuorenkin ihmisen joskus ajatella asioita etukäteen ennenkuin päästää sammakoita suustaan.

        äskeisen kirjoittaja tuskin on koskaan käynyt muissa eu-maissa julkisen terveydenhoidon palveluissa kun niistä noin varoittelee. itse olen käyttänyt terveyspalveluja espanjassa, ranskassa ja unkarissa, siis ilmaisia julkisia. ne todellakin on yleensä euroopassa 100% maksuttomia, toisin kuin suomessa, ei tk tai sairaalapäivämaksuja. vaikka entisissä sosialistimaissa muuten on vähän römppäistä on terveydenhoidon taso ihan hyvä ja saatavuus huomattavasti suomea parempi. jokainen muissa eu-maissa oleskellut tietää että lähes kaikkialla on suomea nopeampi ilmainen julkinen terveydenhuolto.ne jotka vakaasti luottavat suomalaiseen järjestelmään eivät ikinä ole kokeilleet muiden eu-maiden palveluja, heti kun kokeilisivat tietäisivät että suomessa hidasta ja kallista, ei tasossa sinänsä valittamista


      • kjhkkhjhjhk
        tupsahti kirjoitti:

        äskeisen kirjoittaja tuskin on koskaan käynyt muissa eu-maissa julkisen terveydenhoidon palveluissa kun niistä noin varoittelee. itse olen käyttänyt terveyspalveluja espanjassa, ranskassa ja unkarissa, siis ilmaisia julkisia. ne todellakin on yleensä euroopassa 100% maksuttomia, toisin kuin suomessa, ei tk tai sairaalapäivämaksuja. vaikka entisissä sosialistimaissa muuten on vähän römppäistä on terveydenhoidon taso ihan hyvä ja saatavuus huomattavasti suomea parempi. jokainen muissa eu-maissa oleskellut tietää että lähes kaikkialla on suomea nopeampi ilmainen julkinen terveydenhuolto.ne jotka vakaasti luottavat suomalaiseen järjestelmään eivät ikinä ole kokeilleet muiden eu-maiden palveluja, heti kun kokeilisivat tietäisivät että suomessa hidasta ja kallista, ei tasossa sinänsä valittamista

        kiitos sinulle, viimeinen kommentoija. olen matkustanut esim usassa myös. poikani sairastui matkalla, mutta kun olin sanonut lähteväni lääkäriin, paikallinen ystävä sanoi et tervemenoa, jos haluat 15 tuntia jonottaa. hoidimme sairauden vasta kotona.

        kyllä sairaat eu maassa hoidetaan, oli vakuutus tai ei.


      • 56&7
        kjhkkhjhjhk kirjoitti:

        kiitos sinulle, viimeinen kommentoija. olen matkustanut esim usassa myös. poikani sairastui matkalla, mutta kun olin sanonut lähteväni lääkäriin, paikallinen ystävä sanoi et tervemenoa, jos haluat 15 tuntia jonottaa. hoidimme sairauden vasta kotona.

        kyllä sairaat eu maassa hoidetaan, oli vakuutus tai ei.

        Kotimaahan kuljetus erityisjärjestelyin vakavissa sairastumistapauksissa voi tulla kalliiksi , jos ei ole matkavakuutusta.


      • Lentäjän Poika
        tupsahti kirjoitti:

        äskeisen kirjoittaja tuskin on koskaan käynyt muissa eu-maissa julkisen terveydenhoidon palveluissa kun niistä noin varoittelee. itse olen käyttänyt terveyspalveluja espanjassa, ranskassa ja unkarissa, siis ilmaisia julkisia. ne todellakin on yleensä euroopassa 100% maksuttomia, toisin kuin suomessa, ei tk tai sairaalapäivämaksuja. vaikka entisissä sosialistimaissa muuten on vähän römppäistä on terveydenhoidon taso ihan hyvä ja saatavuus huomattavasti suomea parempi. jokainen muissa eu-maissa oleskellut tietää että lähes kaikkialla on suomea nopeampi ilmainen julkinen terveydenhuolto.ne jotka vakaasti luottavat suomalaiseen järjestelmään eivät ikinä ole kokeilleet muiden eu-maiden palveluja, heti kun kokeilisivat tietäisivät että suomessa hidasta ja kallista, ei tasossa sinänsä valittamista

        Lentäjän Poika on asunut Suomen ulkopuolella 15 vuotta, joista 10 entisen rautaesiripun takaisissa maissa, ts. Itä-Euroopassa ja kyllähän tuossa ajassa on tullut käytettyä myös ns. julkisia terveydenhuoltopalveluja. Ei, minulla ei ole harhakuvia Suomen julkisten palveluiden nykytilasta, mutta toisin kuin eräillä tänne kirjoittaneista, minulla ei myöskään ole harhakuvia entisten sosialistimaiden julkisen terveydenhuollon tasosta. Hoidon taso itsessään voi olla (ja yleensä onkin) hyvää, mutta ulkoiset puitteet ovat hyvin usein sellaista luokkaa, että Suomessa edes vankeja ei moisiin vietäisi.

        Toisaalta Lentäjän Poika ei ole ikinä ollut niin köyhä, etteikö hänellä olisi rahaa maksaa yksityisestä terveydenhoidosta saati etteikö hänellä olisi rahaa kustantaa itselleen ja perheelleen kaikenkattavaa matkavakuutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe