Tuleva asukaskokous

moulu.22

Hei,

kaipaisin asianmukaisia neuvoja asukaskokouksen pitäneiltä henkilöiltä, että miten kokous tulee käydä pöytäkirjan mukaan läpi. Pöytäkirjaanhan tulee merkitä kokouksessa paikalla olevat henkilöt, kokouksessa käsiteltävät asiat jne..

Mutta olen tilanteessa itse täysin ensimmäistä kertaa, enkä ole liioin kovin varma mitä pyötäkirjaan pitää kirjoittaa ko. asia koskee piha-alueen viihtyisyyden luomista eli hallituksen kanssa pitää päästä yhtämielisyyteen mitä piha-alueelle halutaan ja ne esille nousseet toiveet tulee listata pöytäkirjaan, entä mitä kaikkea muuta sinne tulee merkitä?

Pitääkö sitä tietää jo pöytäkirjaa täyttäessä mahd. kulut jotka hankkeesta syntyy, vai selvitetäänkö ne vasta pöytäkirjan kirjoittamisen jälkeen, kun tiedetään se yhtämielinen toive mitä tullaan tekemään. Talkoot pidetään asukkaiden kesken eli ulkopuolista apua emme pyydä ja kyseessä on osaomistus asunnot. Nämä asiat on itselle hieman uusia, enkä tiedä miten kokousta tulisi lähteä vetämään, mutta jos täältä saisi jotain pieniä vinkkejä, jotka auttaisivat asiassa.

T: puheenjohtaja

6

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkataan

      pöytäkirjaan. Sinulla ei ole hätää, koska sihteeri tekee pöytäkirjan, joka yleensä on isännöitsijä. Tuohon kulujen muodotumiseen voidaan merkata että että: pihaviihtyyden kunnostamiseksi käytämme 4000euroa.ja jos ei rahasta puhuta niin voidaan merkata: että taloyhtiön hallitukselle annetaan vapaat kädet ja he tekevät tarjouksia tuotteista ja päättävät sitten hankkia parhaakseen näkemät tavarat.
      Kun tuotteista on saatu tarjous voi hallitus pitää pihalla asukkaiden kesken pienen palaverin jossa sitten kysellään asukkaiden mielipiteitä.

      Kun meillä tehtiin taloyhtiöön aitaremontti asettiin summaksi 30.000euroa, hallitus teki tarjouspyyntöjä, ja tarjouspyyntöjen jälkeen pidimmi pihalla asukkaiden kesken palaverin jossa kerroimme hinnan ja tekijän, sekä aitojen muodon.

    • hallituksen jäsen

      kaikki paperille ja paperit talteen että tulevat sukupolvet näkee mitä on päätetty.
      itse olen hallituksen jäsen ja nyt papereita tutkiessa on käynyt ilmi että niitä on hukassa viimeiset 23v.
      laadimme asukaskyselyn tarpeista ja toiveista kolmannes palautettiin
      tee siinä sitten päätöksiä kaikkien parhaaksi. työt taloyhtiön parhaaksi koetamme tehdä talkoilla , säästäen kustannuksissa, viimeisin oli sauna remontti taloyhtiössä, se tuli maksamaan 709e, jos se olisi teetetty urakoitsialla hintaa olisi kertynyt 5400e

    • Mikä on?

      Mikä on asukaskokous?
      Onko se jokin vuokrataloissa oleva asukastoimikunta, jolla ei ole mitään päätäntävaltaa, vaan ainoastaan oikeus esittää joitakin ehdotuksia?

      Itsellä ei ole kokemusta kuin yhtiökokouksista, joissa päätetään periaatteessa kaikki taloyhtiön asiat, mutta mikä on "asukaskokous"?

    • 1 epätietoinen

      Haluan myös tietää mikä on asukaskokous asunto-osakeyhtiössä? Järjestääkö asoy kokouksen vai järjestääkö sen joku yksittäinen talon asukas asoy:n hallinnon ulkopuolella ilman talon hallituksen ja isännöitsijän tietoa asiasta? Voisiko joku täsmentää tällaisen kokouksen laillista asemaa taloyhtiössä?

      • Kaappaus tekeillä?

        Kokouksia voi järjestää kuka tahansa ja niissä voi käsitellä taloyhtiön asioitakin, mutta tuollaisella kokouksella ei ole mitään päätäntävaltaa eikä asemaa yhtiön hallinnossa. Päätökset tekee yhtiökokous, jonne tietenkin voi tehdä esityksiä ja vuokralaisilla on jopa rajoitettu osallistumisoikeuskin.


    • Voihan niitä

      kokouksia järjestää vaikka joka päivä, mutta ei niillä olemitään merkitystä.Yhtiökokuksessa vasta tehdään ne päätökset kuinka hoidetaan taloyhtiön asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe