uusi tulostin...

valokuviako

Ostin äskettäin uuden monitoimilaitteen, Canon Pixma MP620. Kokoan lahjaksi valokuva albumia lapsuusajan kuvista kummilapselleni.
Uusi monitoimilaitteeni tulostaa canonin musteilla ja canonin clossy valokuvapaperille hienoja kuvia, mutta en ole saanut selvää kuinka ne säilyvät tulevaisuudessa.
Nuo albumiin koottavat kuvat tulostaisin osittain vanhoista kuvista(suurin osa) ja osittain jo koneella olevista digikuvista. Voin toki skannata vanhat kuvat koneelle ja siirtää ne vaikka tikulle ja teettää valokuvaliikkeessä, mutta tuo skannaus ja kaikenmaailman siirrot ovat minulle vieraita joten ajattelin että mitä jos kopioisi kuvat suoraan MP630:lla.... mutta säilyyköhän ne kuinka?
Vai pitääkö tässä ruveta opettelemaan skannattujen kuvien siirtoa ja tallennusta yms, onko vaikeaa vanhemmalle täti-ihmiselle??? :)

1

639

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marmelaid

Valitettavasti useimpien mustesuihku tulosteiden säilyvyys ei ole kovin hyvä. Tähän auttaa etteivät tulosteet ole alttiina auringon valolle. Joka tapauksessa ne säilyvät vuosia. Labbiksissa tehdyt kuvat säilyvät paremmin koska ne tehdään eri tekniikalla, yleensä tämä tulee halvemmaksi kuin itse tulostaisi.

Missään tapauksessa nykyisten tulosteet eivät säily yhtä hyvin kuin mustavalkoiset kuvat jotka tehtiin valokuvauspaperille joten scannatut tiedostot kannattaa säilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1632
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      423
      1111
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1005
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      185
      976
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      645
    8. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    9. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      632
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      618
    Aihe